17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

BREXIT: Masochismus českých euroskeptiků

Velká část českých kritiků Evropské unie britský odchod ze společenství oslavuje: za ty nejznámější Václav Klaus a Petr Mach. Jen někteří přijímají Brexit s rozpaky, třeba Petr Fiala. Jsou to přitom ti druzí, kteří reagují správně. Ze tří důvodů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Svoboda 29.6.2016 13:48

Euro federalisti, spojte se!

Až srdcervoucí je pláč pana Kašpárka, že jsme ztratili spojence v EU. To se dá velmi snadno napravit. Vystupme jako Britové a spojence budeme mít dále.

Také bych od autora velmi rád četl vysvětlení termínu čistý příjemce. Znám příjemce, nebo donora. Neznám nic mezi tím.

Je to možná manipulační a kamuflážní termín z hlavy nějakého prdlého euro federalisty.

L. Novák 28.6.2016 22:04

Re: Tak

:-)

M. Prokop 28.6.2016 21:51

Re: Čím méně peněz z EU dostaneme, tím lépe.

Já jsem za každou tu korunu vděčen.

Nebo jsem rád, když neproteče.

M. Prokop 28.6.2016 21:49

Re: Tak

kašpárek.

kašpar, to už je nějaký formát.

Š. Hašek 28.6.2016 21:22

Re: Na rozdíl od vás

Přesně.

Zatím se mi jeví, že pokud náš parlament/senát/president budou schopni udělat na bruseláky dlouhý nos - nic se nestane!!!!!! Vůbec nic! Budou jen ječet. Přijede i nějaká komunistka od nich a bude zas jen ječet. A do háje ji pošle i vrátný parlamentu.

Vždyť kromě keců se jen vlastně bojí vlastního stínu!!!!

Problém hledejme u kolaborantů u nás!

S. Donát 28.6.2016 21:19

Re: Tak

Trochu? :)

P. Papež 28.6.2016 20:13

Tak

Tak kdo nemá stejný názor jako autor, je špatný. Nejste autore trochu kašpar?

L. Popovský 28.6.2016 20:00

U mě z EK vede Frans Timmermans se svým šíleným multikulturním projevem. Byl při něm rudý jako rak.

Bylo by přínosné, pokud by politici povinně absolvovali pravidelné vyšetření u psychiatra.

Š. Hašek 28.6.2016 19:13

Re: Částečně snad

Blázen od pohledu, mě tady napadají pouze jména z komisebrusele. Bojácně-drzí gauneři, kteří tváří v tvář nějakému čmoudovi by se rozklepali strachy a volali by ochranku.

Z nám "blízkých" bych jmenoval Šabatovku a mladého Dienstbiera. Teď jen nevím, zda jsem neměl jako prvního napsat Dluhoslava.

I. Mertl 28.6.2016 18:49

Re: Tady pochopení nenajdete,

Jo, jsem si jist, pane. A není to nálepka, je to konstatování stylu - demagogie, jíž byl Kojzar (asi ho nepamatujete, že?) zářným příkladem. Přečtěte si prosím první větu své minulé reakce. Pokud zapřemýšlíte, mohl byste zjistit, že je to demagogie - vkládáte do mi do úst (a tím i do hlavy), co jsem neřekl. Řekl bych, že další diskuze, resp Vaše poučování, netřeba.

P. Novotný 28.6.2016 18:07

Pane autore,

asi bych potřeboval nějak vysvětlit Vaše tvrzení: "Země mimo eurozónu budou po dokonaném Brexitu tvořit 105 milionů z

celkových 443 unijních občanů namísto současných 170 z 508 milionů. To

je pokles z 33,4 % na 23,6 %, o třetinu." To jako po dokonaném brexitu proběhne nějaká děsivá válka, že zmizí 65 milionů Evropanů? Nebo spíš genocida, jelikož těch 65 milionů Evropanů zmizí podle Vás pouze ze zemí mimo eurozónu. To je odporné odstrašování od volby dalších zemí vyvolat exit z EU.

Tak jak jste to myslel?

Lupen

Š. Hašek 28.6.2016 17:15

Re: Zabedněnost uniofilů.

Jasný souhlas panem Pospíšilem 402.

Zmizet, dokud je čas. A voda stoupá!!!

R. Brzák 28.6.2016 17:10

Re: Částečně snad

A poslechl jste si někdy jeho názory či mluvený projev? Protože na tom, jak člověk vypadá, záleží nanejvýš tak puberťákům...

R. Morava 28.6.2016 17:08

Re: Pak je ovšem na místě jásat nad tím,

Přesně tak. To by si měl autor uvědomit.

R. Morava 28.6.2016 16:57

Částečně snad

Farage je blázen od pohledu. Když by jste ho potkali musíte se štípnout do tváře a zeptat se, jestli jste tu správně v blázinci. Jak někde psali, takový ten týpek s ponožkama v sandálích. Ten Turek Johnson je taky tajtrlik.

To by mne asi nejvíc od Brexitu odrazovalo. Ale posloužili, a protože Britové nejsou pitomci, teď už půjdou tito Faragové rychle od válu.

Pokud nepůjdou, znamenalo by to, že pitomci jsou, ale pak zase dík Brexite. Třeba Farageho naši Euroskeptici podporovali právě proto, že od takových týpků chtěli být radši co nejdál. Teď k nám budou moct jen v kazajce, minimálně ale s pasem.

S. Donát 28.6.2016 16:18

Re: Čím méně peněz z EU dostaneme, tím lépe.

Souhlas. Jsem rád za každou korunu, které dotacemi neproteče. Tam ani zpět.

R. Brzák 28.6.2016 15:49

Re: Tady pochopení nenajdete,

No hlavně že jste si tou nálepkou jist...

A naučte se číst, copak z mého příspěvku jasně nevyplývá, že jsem obecně proti přerozdělování a tedy i konceptu státu jako moci k ochraně a přerozdělování, ať už kterémukoliv?

Nechápete, že čím vzdálenější je centrum moci od občanů, tím větší je riziko, že nebude tato moc korigována a umenšována? A bez neustálého boje za svou svobodu a odpovědnost moc neustále narůstá!

A. Alda 28.6.2016 15:40

Re: Jenom poserové

Tak tak.

A. Alda 28.6.2016 15:39

Pak je ovšem na místě jásat nad tím,

že Britové se chystají EU opustit.

Proč bychom měli být ve spolku s někým, kdo námi pohrdá?

I. Mertl 28.6.2016 15:38

Re: Tady pochopení nenajdete,

I to je jen kojzarovština, pane! Já silnou ruku nepožaduji, jen se bojím, že Vaše společné úsilí k ní dříve či později povede. Nevidíte její náznaky už i v Česku? Považujete snad český státní aparát za dokonalejší než je průměrný evropský? ROzhlédněte se, prosím, pozorně! Neříká Vám nic rčení o úklidu před vlastním prahem? EU do toho není nutno primárně plést - stačí vlastní nedostatky a pitomosti. Zdravím.

A. Alda 28.6.2016 15:38

Čím méně peněz z EU dostaneme, tím lépe.

A také je třeba do EU méně platit.

Dnes jsme v situaci, kdy do EU platíme hodně peněz přímo a hodně peněz nepřímo prostřednictvím firem ze západu u nás působících, které díky EUlegislativě nemůžeme donutit investovat zisk od nás zase u nás.

Nějaké peníze pak dostáváme z EU, ale za šílených podmínek, kdy se musíme zavazovat, že k těm penězům přidáme ještě vlastní peníze a velkou část této sumy pak vynaložíme na propagaci EU, přičemž musíme za tyto peníze i platit i firmy, které nejsou od nás a nikoho u nás nezaměstnávají.

Neumím to vše řádně propočítat, ale profesionálním odhadem tvrdím, že celkově je naše saldo vůči EU záporné - víc nás to stojí, než na tom vyděláváme.

P. Urban 28.6.2016 15:33

Nemyslím, že by pan Kašpárek

nazval svého oponenta "necivilizovaným Slovanem z Bruselu". Pouze se domnívá, že tak nás vidí Britové, kteří se rozhodují, koho k sobě pozvat na čaj. Bez ohledu na to, zda onen Slovan souhlasí či nesouhlasí s panem Kašpárkem.

I. Mertl 28.6.2016 15:27

Re: Tady pochopení nenajdete,

Madame, račte chodit za pětku? (Sprostota by tomu odpovídala.) Ne, milá paní, jsem starší odůchodce a vím, o čem mluvím: byl jsem svědkem nenávisti třídní, ke vzdělání a ke všemu cizímu v 50 letech, odnesla to moje rodina; i sám jsem s ní bojoval, než jsem se dostal na školu. Se znepokojením pozoruji sílící náznaky stejné nenávisti v dnešní společnosti, spojené i s násilnými výkřiky a vulgaritou (to platí jak na Vás, tak na Donáta a řadu Vašich "spolubojovníků"). Přibývá i vyhrožování. Třídní spravedlností, mladá?

P. Krešňák 28.6.2016 14:59

Pane Kašpárku....

... nemá smyslu Vám vysvětlovat jak moc se mýlíte. Jen drobnost, poukazujete na skutečnosti, které v podstatě s EU a jejím fungováním nesouvisí. Alo co o Vás vypovídá je Vaše tvrzení, kdy svého oponenta nazvete, cituji "...necivilizovaný Slovan z Bruselu.". Jen přirozená slušnot mně brání Vás Vy dovedo nazvat jadrněji. Krešňák

R. Brzák 28.6.2016 14:47

Re: Tady pochopení nenajdete,

Pane, to o té silné ruce nad sebou posuzujete podle sebe, který jásá, když si nad sebou buduje moc, která jej má ochránit (před ekonomickou krizí či obecně před zákonitostmi ekonomiky, či před Ruskem)? To, že ta ruka je oblečena v hedvábné rukavičce a z peněz sebraných v jednom koutě Evropy přerozdělí něco i pro nás, neznamená, že nepředstavuje nesvobodu. Ostatně, touha po zavedení více a více pravomocí pro centrum k ničemu jinému nevede.

E. Erat 28.6.2016 14:44

Re: Souhlas

Děkuji, štestí potřebujem všichni. Takže i já Vám ho na oplátku přeji. Ovšem nějak jsem si nevšiml, že by v EU přestaly animozity mezi státy z minulosti. Jo, když se dařilo ( za blahých časů, dávno minulých) tak tomu opravdu tak nebylo. Ale, jakmile začala jakákoliv krize tak jednotlivé státy EU vytáhly kostlivce ze skříně. Je to lidské. Nyní to budou kostlivci z UK či proti UK. A i proto je EU jako federální projekt jednoho státu utopistickým nesmyslem. Hezkých myšlenek v minulosti již bylo dost, i ten komunismus v pravém slova smyslu je pěkná myšlenka. Ale, každá i sebelepší myšlenka, která nepočítá s tím, že člověk se od pravěku v myšlení prakticky nezměnil je zrůdná. A je to cesta do pekel, možná dlážděná dobrým úmyslem.

M. Valenta 28.6.2016 14:19

Re: Souhlas

Jestli máte na mysli to nové společenství národních "zdravých a demokratických" států plné mindráků a vzpomínek na historické křivdy, tak hodně štěstí.

M. Prokop 28.6.2016 13:52

Re: Zabedněnost uniofilů.

Britové nebojovali za nás (my jsme s nimi smlouvu ani neměli). Ovšem za sebe bojovali, jednu dobu proti prakticky celé tehdejší německé EU s podporou SSSR.

Na možnost změny v lepší systém nevěřím minimálně od LS. Co krok, to špatným směrem.

E. Erat 28.6.2016 13:50

Re: Souhlas

Tradiční přístup eurohurvínků. Kdo nejde s námi, jde proti nám. A je to soudruh, kremlbot, putinovec atd. Likvidace nebyla myšlena ve fyzickém slova smyslu. Ovšem zlikvidovat EU není nic špatného, jako bylo zlikvidováno RVHP a VS. Špatná a nefunkční stavba se také demoluje. To Vám vadilo ? Studená válka byla v podstatě fajn, bohužel ne pro nás. Ale, karty byly rozdány, svět byl daleko bezpečnější než dnes. Obě strany věděly kam a jak mohou šlápnout, nepsaná pravidla skvěle fungovaly. I proto nám nikdo v roce 68 nepomohl, jako nepomohl MLR či později PLR. Problém je, že lidé jako vy si nedokáží představit jiný model. Já, ano. Třeba, že po odchodu několika zemí z EU, dejme tomu cca deseti si založí nové společnství na zdravých a demokratických základech. A samozřejmě by tento blok spolupracoval s EU jako rovný s rovným.

M. Prokop 28.6.2016 13:49

Re: Krásná ukázka, jak z relativně správných východisek

Třeba to pak také více lidem dojde, že ten systém je už neopravitelný.

Třeba i vám.