2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

BREXIT: Kličkování Borise Johnsona

Na pozadí pondělního lucemburského oběda britského premiéra Borise Johnsona s předsedou Evropské komise Junckerem a s hlavním vyjednávačem unie Michelem Barnierem se v zamlženém povětří trvajících nejistot kolem brexitu vznášela jedna jediná otázka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Valenta 17.9.2019 10:29

Bohužel byly odmítnuty. Po volbách ( které by se v tomto případě rovnaly druhému referendu) by měl Johnson za a) většinu a brexit by proběhl, v případě prohry by si s ním musela poradit opozice.

F. Houžňák 17.9.2019 10:21

No, to jsem tedy zvědav. Děkuji.

M. Prokop 17.9.2019 10:21

A volby navrhoval Johnson a byly Parlamentem odmítnuty. Volby jsou ovšem vnitrostátní záležitost, pokud by se jednalo o platnost brexitu, bylo by nutno vyhlásit nové referendum, podle EUnijního vzoru, že se referendí tak dlouho, až je výsledek správný dle soudruhů a soudružek z Brusele, Berlína a Paříže. So geht das.

S. Sidlichovsky 17.9.2019 10:14

Podle mého názoru, tu žádost může poslat pouze premiér, nikoliv parlament nebo kdokoliv jiný.

S. Sidlichovsky 17.9.2019 10:12

Je to zákon, který Borisovi nařizuje požádat o prodloužení v případě, že do 18.10 nebude "deal". Četl jsem úvahy o tom, že Boris požádá o prodloužení a vyhoví tak zákonu, ale zároveň pošle do Bruselu dopis, ve kterém napíše, že to není volba vlády, že vláda s tím nesouhlasí a členství chce ukončit. A to by v tom byl čert, aby aspoň jeden stát v tomto případě to prodloužení nevetoval. (Macron?).

Pro pobavení: jacísi právníci už psali, že Boris skončí -pokud zákonu nevyhoví - ve vězení. Následoval dotaz do redakce Telegraphu: Bude možné, aby 17 410 742 pro-Brexit voličů Borise v kriminále navštívilo?

Odpověď: Ano, bude to možné, ale ne ve stejný den.

M. Pivoda 17.9.2019 10:02

Boris Johnson je zřejmě více Boris než Johnson.

"Soud ... buď vydá v úterý verdikt, že Johnson královně lhal, a bude tedy muset rezignovat, což otřese celým politickým systémem ..."

Boris sem. Boris tam. Co to ale udělá s demokracií?

Možná, že by Velká Britanie mohla jako první na světě zavést detektory lži v politice.

https://sites.google.com/site/fmriliedetectors/vysledky-pruazkumu

M. Valenta 17.9.2019 9:58

Podstata problému by se dala vyjádřit asi takto: Britové neví co chtějí a tak nejčistším řešením po tak dlouhé době zmatků by byly nové volby, které by potvrdily, zda byl brexit opravdu myšlen vážně. Velkou výhodou tohoto nového hlasování by byla doba, kterou měl volič na rozmyšlenou nebo lépe řečeno na domyšlenou. So geht das.

J. Uzel 17.9.2019 9:40

Naprosto souhlasím. Jak zvažuje jeden z diskutujících, že už na NP diskutovat nebude - to je ten pravý účel, znechutit diskutující znepřehledněním diskusního prostoru, udělat z toho guláš, jako ze všeho.

F. Houžňák 17.9.2019 9:38

Pane Sidlichovský, vy jste zjevně informován a nejspíš bydlíte v Británii. Jak je to vlastně s tou žádostí o prodloužení lhůty na odchodnou přes 31. říjen? Z celého tyjátru jsem nabyl dojmu, že Johnson o prodloužení požádat může, ale nemusí, aspoň to v žádném komentáři nikdo nenapsal, že MUSÍ, akorát všichni píšou, jak hrdinní poslanci odhlasovali zákon, že Británie nesmí odejít beze smlouvy atd. Může žádost o prodloužení podat i parlament, nebo by to musel udělat Johnson coby PM, a co když to neudělá? Předem děkuji za odpověď.

D. Švik 17.9.2019 9:34

Ano to je přesně ta jediná karta, kterou může Johnson ve skutečnosti hrát. Myslím, že jde vlastně jen o to, aby "přežil" do doby než "nepožádá".

F. Houžňák 17.9.2019 9:31

Ano, to jsem chtěl říct. Jedna věc mi není jasná: celý ten kolotoč se zákony zakazujícími Brexit bez smlouvy atd. stojí na tom, že Boris coby předseda vlády požádá v Bruseli o prodloužení lhůty na odchodnou. Nikde se nehovořilo o tom, že o prodloužení požádat MUSÍ. No a co když prostě nepožádá?

D. Švik 17.9.2019 9:22

Neznám, ale je to klasický veřejnoprávní hnůj, demagogie, lži a manipulace...

D. Švik 17.9.2019 9:21

Boris samozřejmě s těmi bruselskými kreaturami nedomlouvá, protože je to úplně zbytečné. Jediné co může dělat je manévrovat a být mazaný jak liška, aby britové prvního listopadu zjistili, že už nejsou v Eurosojuzu. Tomu se všemožně budou snažit zabránit britští neobolševici, kteří si s nějakého těžko pochopitelného důvodu říkají konzervativci. (U labouristů je to samozřejmé).

M. Prokop 17.9.2019 9:20

Pan Jun opravdu nevystihl podstatu problému. So geht das. :-P

R. Tesařík 17.9.2019 9:19

To je jenom Jún. On občas promlouvá na čt24..antibrexit.

F. Houžňák 17.9.2019 9:10

Řekl bych, že jednání (personifikujme) Johnson-Juncker probíhají podle vzoru izraelsko-syrských rozhovorů o navrácení Golan Sýrii, jak jsem to kdysi četl: "Otázka novináře pro izraelského ministra zahraničí: Prý od zítřka budou probíhat rozhovory mezi Izraelem a Sýrií o navrácení Golan. Ministr: Ano. Novinář: A jakou máte o těch rozhovorech představu? Ministr: Syřané řeknou: my chceme zpátky Golany. A my řekneme: my vám je nedáme. A to budou ty rozhovory." A tak je to spravně, tak to ma byť.

D. Švik 17.9.2019 9:06

Brexit

jestli se Borisovi povede v říjnu vyvléct Británii z Eurosojuzu, tak veliký klobouček. Držím mu (a Britům) palce.

D. Švik 17.9.2019 9:04

Tak dementní

článek, tu nebyl od dob blahé paměti Jelínka

F. Houžňák 17.9.2019 9:04

Samozřejmě o nic jiného než o omezení diskuse nejde, to bylo jasné hned na začátku.

D. Švik 17.9.2019 9:01

Je to silně na houno a dost uvažuji, že Psa po létech opustím. Osobně bych řekl, že je to pokus omezit skutečnou diskuzi.

F. Kusák 17.9.2019 8:50

Ano, naše dopisovatele bych označil jako opisovatele, kteří ovšem opisují jen z těch zdrojů, které se jim hodí a ještě s tím umně žonglují. Díky Bohu, informace lze dohledat.

M. Valenta 17.9.2019 8:38

A jen tak pro zajímavost, jak by jste se definoval vy sám?

D. Polanský 17.9.2019 8:22

To víte, pokrok jeden nezastaví. O přehlednost vůbec nejde, jde o grafiku, tedy o formu.

D. Polanský 17.9.2019 8:21

Lidé co celý život žijí v blahobytu, obvykle neví co chtějí.

P. Zinga 17.9.2019 8:19

Další trpaslík okopává obrovi kotníky.

R. Tichý 17.9.2019 7:46

Masochistum doporucuji Junovy komentare pro CRo. Tece z nich eurohujerismus po cisternach.

B. Volarik 17.9.2019 4:29

Ten nový formát diskuse je hrozně zmatený. Těžko se vyznat v tom, kdo na co reaguje. Mně víc vyhovovala možnost jednoduše seřadit přízpěvky dle času vzestupně nebo sestupně. Je to můj vrtoch nebo je nás tady takových víc? Už jsem o tom psal panu Wágnerovi.

I. Dekyský 17.9.2019 2:00

Aneb eurobolševikovy vlhké sny...

S. Sidlichovsky 17.9.2019 1:28

Sepsal jste blábol pane Jůn. David Frost je v Bruselu na dovolené? Že to nikam nevede a nemůže vést je zřejmé - trvá-li EU na kompatibilitě UK návrhů se smlouvou podepsanou Theresou May. Odsouhlasit tu smlouvu nenašli kuráž ani ti quislingové v britské parlamentu. To dětinské, arogantní aranžmá dnešní tiskovky v Lucembursku jen zvýší Borisovi preference. (které ovšem upadají, protože ve Withdrawal Agreement i v Politické deklaraci jsou horší věci než je "backstop" - zde je velmi přehledně máte. Požadavek "level playing field" je jen jeden příklad nehorázné arogance.

http://2mbg6fgb1kl380gtk22pbxgw-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2019/02/Political-Declaration-analysis-for-BrexitCentral.pdf je máte ).

Jak mohli poslanci ze skupiny Jacoba Rees-Mogga kazit reputaci sněmovny víte jen Vy.

Takže pokud se budou chtít čtenáři NP něco skutečně dovědět, musí počkat na p. Alexandra Tomského nebo dr. Boudu (proč je tu tak vzácně?)