19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

BREXIT: Kličkování Borise Johnsona

Na pozadí pondělního lucemburského oběda britského premiéra Borise Johnsona s předsedou Evropské komise Junckerem a s hlavním vyjednávačem unie Michelem Barnierem se v zamlženém povětří trvajících nejistot kolem brexitu vznášela jedna jediná otázka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 18.9.2019 10:46

Pro P. Grigara

Jeden britský hlas, konkrétně hlas britské královny AlžbětyII byl dán chybně, protože královna byla oklamána Borisem - a teď tu záležitost řeší Nejvyšší soud. Přitom ta královna (oproti řadovým voličům) se celý život nevěnuje ničemu jinému, než řízení své monarchie.

Jakou odolnost proti klamu očekáváte od britských voličů, kteří musí denně 8 hodin pracovat a teprve v době své únavy mohou sledovat politický vývoj ve své zemi?

Jsem zvědavý, k jakým pravidlům demokracie dospějí teď v evropské kolébce moderní demokracie, ve Velké Britanii. A to nejen kvůli Brexitu, ale také vzhledem k novému sílícímu technologickému trendu: rostoucí schopnosti klamat občany pomocí aplikací umělé inteligence (deep learning) https://digg.com/video/face-swapping-deep-learning.

P. Grigar 18.9.2019 8:44

..jakmile jedinkrát připustíme zpochybnění rozhodnutí většiny, byť jen o jediný hlas, otvřeli jsme vrata politickým šíbrům, ochotným zpochybnit cokoli. S vaším názorem na dělení republiky souhlasím bez výhrad.

M. Frank 17.9.2019 21:17

Jsem na rozdíl od autora bez obav, VB EU do konce října opustí. A bude to zcela v souladu s právním řádem VB. Autor by měl předtím, než začne psát trochu studovat.

M. Pivoda 17.9.2019 17:42

Ujišťuji vás, že pokud by na Slovensku referendum o dělení Československa v roce 1991 dopadlo velmi těsně, byl bych také pro opakování referenda po nějakém čase. Poznání člověka se v čase vyvíjí a do těsného výsledku referenda mohly také zasáhnout jen vyburcované emoce, které po krátké době odezněly. Takže v takovém případě jsem pro opakování referenda. Z čistě technického hlediska, aby výsledek hlasování platil po delší dobu.

Jinak ale vždy platí, že vůle lidu (v konkrétním rozhodnutí) je v demokracii tím nejdůležitějším rozhodnutím. Jenže tu vůli lidu jsme se my občané v případě dělení Československa nikdy nedozvěděli. Ha. Takže rozdělení Československa je možno považovat za vlastizradu. A za takový čin je trest oběšením.

P. Grigar 17.9.2019 16:27

.. co to ale udělá s demokracií, když reprezentanti lidu nebudou schopni či ochotni naplnit jeho vůli, vyjádřenou v plebiscitu. Ta vaše nedávná úvaha o opakování hlasování, které skončilo nepatrným rozdílem hlasů, mě opravdu málem porazila.

P. Grigar 17.9.2019 16:23

..jistě, hlasování je třeba opakovat tak dlouho, dokud s jeho výsledkem nebude ústřední výbor v čele se soudruhem generálním tajemníkem spokojen. Pamatujete?!

P. Grigar 17.9.2019 16:20

..pssssst!!

P. Grigar 17.9.2019 16:17

.. pane Mařáku, přeceňujete vlastní důležitost a podceňujete Našeho Borise. Brexit bude a natvrdo, víc vám neřeknu..

P. Grigar 17.9.2019 16:15

.. debil, tedy osoba s IQ 52-67 se k pozici, umožňující takové postupy, nemůže propracovat. A bude hůř..

J. Pospíšil 17.9.2019 16:08

Ale drží to jejich ženy, které mají vyzkoušeno, že v mercedesu se brečí lépe než ve fabii.

M. Pivoda 17.9.2019 15:00

Co se v mládí naučíš, ve stáří jak najdeš.

Wikipedia: Boris Johnson ... He began his career in journalism at The Times but was dismissed for falsifying a quotation. ...

... Boris Johnson začal svou kariéru v žurnalistice v The Times, ale byl propuštěn za falšování jakési citace. ....

J. Kanioková 17.9.2019 14:30

A vy ?

M. Mařák 17.9.2019 13:47

To ani nemluvįm o registraci, Agrofert zavádí čínské poměry.

M. Prokop 17.9.2019 13:08

Problémy EU neřeší ani brexit, ani nebrexit.

J. Pospíšil 17.9.2019 13:08

Nebo mám diskusi pozpátku a čtu napřed, co bylo potom, ale diskusi ve vláknech mám normálně. Což je také pitomé. Když si to dám podle času, tak nevím, co byly reakce na příspěvek a co bylo vyjádření nového názoru, či reakce ve hlavním vlákně, protože vlákna jsou odstraněna. No potěš Pánbůh, proč někdo zrušil to, co fungovalo a nač jsme byli zvyklí.

Zřejmě nějaký pokrokář, co to ví lépe.

M. Prokop 17.9.2019 13:05

Kdyby byl, nejspíš ještě je a už vymýšlí nová "zlepšení".

M. Mařák 17.9.2019 12:59

Brexit klauni opět výměknou a žádný brexit nedbude. Dělají mně to naschvál, šašci jedni, škoda slov...

J. Pospíšil 17.9.2019 12:57

Fakt někdo chtěl, aby se zde příspěvky nečetly. Protože, buď si dám debatu od konce, roluji jako blbec odspodu tak dlouho, než přestane linka a pak si přečtu příspěvek. Pak zase roluji dolu po stránce a čtu si reakce na něj. Pak zase roluji odspodu, než přestane linka, roluji dál a dál, je-li nad přečteným linka, až narazím na příspěvek který není označen linkou. Ten také může být reakcí na příspěvek. Jedině tak si mohu dát dohromady diskusi, abych věděl, jak šla po sobě a ve vláknech.

Ten, kdo zrušil možnost postupovat, tak, jak by šla diskuse po sobě, kdyby se psala na papír s odbočkama vláken, byl debil nebo škodič.

I. Štípek 17.9.2019 12:46

Jan Jůn píše a mluví do ČT24 velmi užitečně - vždycky je to obráceně.

J. Novák 17.9.2019 12:03

Pane Pivodo, a vy jste více Pivo nebo Voda?

J. Novák 17.9.2019 11:59

EU a její britská pátá kolona.

J. Krynický 17.9.2019 11:58

Obávám se, že země dříve známá jako Velká Británie je ztracená tak jako tak.

J. Novák 17.9.2019 11:57

Rád bych se dozvěděl skutečnou analýzu neovlivněnou osobními preferencemi jejího autora.

J. Krynický 17.9.2019 11:56

Nikoli. EU se snaží udělat oboje najednou.

J. Krynický 17.9.2019 11:55

"kazili reputaci sněmovně"

Fíha!

Tak oni nám chlapci kazili reputaci sněmovně odmítnutím mizerné "dohody". No to si dovolili dost.

J. Matuška 17.9.2019 11:54

Ad 10:32

Souhlasím s vaším názorem, že brexit nebude. V koutku duše ale doufám, že se mýlím. Hlavně aby se to rozseklo toho 31.října. Už mě to nebaví...Rv

M. Prokop 17.9.2019 11:30

Ano.

Volby samotné by byly jen předkrok k řešení platnosti brexitu, ne samotné řešení.

M. Prokop 17.9.2019 11:28

Jo, EU se snaží seč může ho buďto zmařit, nebo GB potrestat.

I. Semrád 17.9.2019 10:49

Von je celej ten slavnej brexit tak nějak cinklej, žejo.

J. Ganaur 17.9.2019 10:32

To be or not to be? Bude brexit nebo nebude?Nevsadil bych ani neexistující halíř, že bude.Ale jsem jen obyčejný smrtelník, můžu se mýlit.