5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
rdu 25.7.2006 13:06

rozdá státní pozemky korejské automobilce

Ony ty pozemky dokonce ani nebyly státní, ale soukromé a aktivně zemědělsky využívané.  Lidé, kteří je obdělávali, se zcela tržně, pravicově a samostatně uživili. Jejich produkt byl kvalitní a na trhu žádaný. Po moudrém zásahu politiků celostátní i lokální úrovně jsme získali několik desítek nezaměstnaných, několik hektarů neobdělané plochy a hromádku slibů od firmy s vedením za mřížemi.

Jura Jurax 25.7.2006 13:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce

Ale práce je - kolikže je tu gastarbajtrů? Jenže při našich sociálních vymoženostech se našim kolikrát nevyplatí za ty prachy dělat.

Ono taky ta korejská automobilka šla k nám a ne do Němec či Francie najmě proto, že za stejnou práci nemusí zaplatit 1000 euro jako tam, ale postačí jen 300 euro.

A lze čekat, že za prachy z našich daní bude z draze vytvořených pracovních míst nejmíň polovina obsazena Slováky a Poláky; poněkud nechápu, proč my za své řešíme cizí problémy s nezaměstnaností.

carlik 25.7.2006 13:04

Kdo stojí za Izraelem?Je to snad Bůh?

Nebo Amerika?Tak maličký demokratický stat Izrael a vedle takoví velikáni které by za sosedy asi nikdo ČR nechtěl.Co už musel Izrael ustát:

http://www.conceptwizard.com/cze/con_cze.html

woodward 25.7.2006 13:04

Re: Re: levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce

Jo, to je ta dialektika. náš profesor dějepisu byl starej žertéř a vzpomínám si, jak nám potměšile vykládal, že zatímco v závěru druhé světové války severní polovinu Koreje osvobodila Rudá armáda, jižní polovinu okupovala americká vojska. takhle pěkne uspořádaný v jedný větě to bylo přesně v souladu s tehdejší "oficiální linií", takže ani nevím, proč jsme se tak smáli... ale smáli jsme se.;-)

Jura Jurax 25.7.2006 12:59

Re: levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce

Jojo - mne ve škole učili, že války se dělí na spravedlivé (to když se lid osvobozuje nebo se bojuje za vítězství nejlepšího společenského řádu) - příklad když SSSR v sebeobraně zaútočil na Finsko - a nespravedlivé, příkladně když se to Finsko bránilo.

A mám dojem, že tento výklad mají dosud mnozí zde diskutující za jediný správný.

woodward 25.7.2006 12:58

Re: Re: Re: Re: Re: V Libanonu se bojuje o to,

nauč se číst. mluvím o kulturních kořenech, ne o tom, co vymysleli islámští učenci v posledních dvou stech let.

Jura Jurax 25.7.2006 12:55

Re: Re: Re: Re: V Libanonu se bojuje o to,

A jakou kulturu má? Co vynalezli islámští učenci v posledních 200 letech? Nevzpomínám si na nic, ale nemusím vědět všechno - máte o islámské kultuře vevidentně větší přehled - poučte mne.

woodward 25.7.2006 12:54

Re: Re: Re: Re: Re: V Libanonu se bojuje o to,

ve které době? já jsem mluvil zhruba o druhé polovině prvního tisíciletí - tj. 500-1000 nl., ale samozřejmě zlatý věk arabské kultury začal o něco později a také o něco později skončil.a v té době byly nejvýznamějšími kulturními centry muslimského světa Bagdád a Cordoba. žádná persie.

Jura Jurax 25.7.2006 12:50

Re: EU preferuje humanitární bombardování, ale Srbska

Jojo - a Srbové ze své země - Kosova - zdrhli a těch pár, co tam ještě přežívá, hlídají vojáci OSN, aby je Albánci nepodřezali.

Ono holt Američané se svým černobílým viděním světa mezi teroristy srbskými a albánskými zvolili za bad boys ty srbské - byť způsob obou boje za Kosovo byl v zásadě stejný a navíc ti albánští se chtěli separovat (a po muslimském způsobu - jímž je vyhrožováno i jiným státům - dobyli zemi vyšší natalitou primitivů). A teď si amíci s vítěznými kosovskými Albánci jako s významným destabilizujícím prvkem regionu a vývozcem kriminality neví rady.

woodward 25.7.2006 12:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce

Fico a Slota? pěkně děkuju. důležitý v naší době není to, koho lidi volej, ale kdo se vůbec k volbě nabízí. v politické reprezentaci česka i slovenska se prezentuje největší svoloč, jaká je k mání, komouši stávající i bejvalí a jediný, na co se jim daří ty důvřivý hejly nalákat, jsou řeči, že jim tady zaříděj zlatej život v západním stylu bez západní solidnosti a poctivosti v životě i v práci. tohle se ale nezmění, dokud nevychcípají všichni, kdo ten starej režim pamatujou. já jsem se pomyšlením, že se lepších časů nedožiju, už smířil. teprve až se k rozhodování dostane první generace těch, kdo se narodili v nových poměrech (To znamená nejdčív cca za 13-15 let), začne se UVAŽOVAT o tom, jak ten zdejší kocourkov dát do pořádku.

Lada.Haksna 25.7.2006 12:49

Re: Re: Re: názor

No jo, ale kolik tam tenkrát žilo arabů a kolik jich tam žije teď. Přemnožení arabského obyvatelstva způsobilo  to, čemu říkáš důsledek. Arabové vychylují rovnováhu i v Evropě. Mimochodem i ten tvůj odhad židovské obyvatelstva bude asi špatně.

LJG 25.7.2006 12:49

Re: Re: Re: Re: V Libanonu se bojuje o to,

na tu kulturu udržovali například Peršané etc, a Arabové byli v té dobe kočující venkované, kteří už z tohoto důvodu architektuře a literatuře se venovat nemohli.

Lucifer 25.7.2006 12:45

Re: Re: V Libanonu se bojuje o to,

Avicena byl Peršan! Pěkná ukázka, o čem píše A. S. Pergill;-D

Vilém 25.7.2006 12:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce

Struktury a celkové společenské poměry nemůže ovlivnit mnohdy ani politická moc, ale nikdy to nemůže udělat nikdo jiný.

Když vám takový tržní svatoušek rozdá státní pozemky korejské automobilce a chudým říká, že si mají každou korunu vydělat prací (která navíc není), je racionální cestou politická náprava.

Jura Jurax 25.7.2006 12:42

Re: Re: Re: reakce Židů na akce Hizbollahu je neadekvátní

Jojo - ale takovou fotku jsem neviděl ...

Lada.Haksna 25.7.2006 12:38

Re: Re: V Libanonu se bojuje o to,

Starověké spisy nejsou z Cordoby, to je blbost a proto ani arabové z Cordoby se o nic nezasloužili. A tak dále, ale je to marný, protože jsi nemehlo.

Jura Jurax 25.7.2006 12:38

Re: O Blízkém Východu a Židech

Jenže Židé se ani integrovat nesměli. Byly  jim z vůle králů zapovězena mnohá povolání a mnohé činnosti, museli bydlet ve vykázaných ghettech. No a pak to už šlo setrvačností, nakonec proč by se Židé měli integrovat do světa, který je nechtěl, měl za nečisté a méněcenné. V naší civilizované zemi byl poslední pogrom na Židy po krátce první světové válce (cca 1919) - tedy nepočítáme-li rasové šílenství za německé okupace.

woodward 25.7.2006 12:37

Re: Re: Re: Re: Re: levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce

ne. jsou tak blbí, že místo aby se snažili s tím něco udělat sami, pořád si ještě myslej, že to za ně udělá pánko velkomožný na ministerstvu.

woodward 25.7.2006 12:34

Re: Re: Re: Re: Re: názor

Nestane se nic. A kdyby tam ta ropa nebyla, nic by se ani nestalo. Židi by žili ve svým státě společně s palestinci a byl svatej pokoj. 

Vilém 25.7.2006 12:34

Re: Re: Re: Re: levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce

Již komunisté chtěli jiné, lepší obyvatelstvo. Dokonalejší lidé by totiž bývali určitě byli nezištnější a pracovali by stejně nadšeně i bez odměny.

Nicméně i nespokojenost s výsledky pravicové politiky např. na Slovensku je důvodem k obviňování obyvatelstva - většina je líná a neschopná, tudíž právem chudá a neúspěšná. Jen lidé nejsou zas tak blbí, aby s tím ještě souhlasili, darebáci.:-D:-D

woodward 25.7.2006 12:29

Re: Re: Re: V Libanonu se bojuje o to,

no dobře, ale mluvit o tom, že islám nemá kulturu je zhovadilost. v druhé polovině prvního tisíciletí byly islámské země před evropským západem civilizačně od dost napřed. Pozdější vývoj samozřejmě ukázal něco jiného,  ale tvrdit o arabech, že jsou to "divoši" bez kulturních kořenů, je prostě nesmysl.

Mard 25.7.2006 12:25

Re: Pouze trtadicni sionacisticka propaganda

Ve světle Vašich názorů je Váš nick úsměvný :-)

Jura Jurax 25.7.2006 12:25

Re: Re: V Libanonu se bojuje o to,

Byl tolerantní. Kdysi někde. Ale už není.

Jura Jurax 25.7.2006 12:23

Naprostý souhlas.

R^R^R^

woodward 25.7.2006 12:22

Re: Re: Re: levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce

zapomeň na ods. v téhle zemi žádná pravicová ani liberální politika neexistuje. komu se nestejská po komundírech, tomu se stejská po "socialismu s lidskou tváří". což přesně odpovídá mojí teorii, protože kdyby tahle země nebyla plná hlupáků a prospěchářů, vypadalo by to tady jinak.

Mard 25.7.2006 12:22

Re: Re: Re: Re: názor

Je to vidět na příkladů území opuštěných izraelci. Tam kde dříve byly skleníky produkující zeleninu jsou jen zrezavělé trubky nad neúrodnou zemí. Holt není všem národům dáno pracovat. Některé národy mají i ropu a proto mohou být líní jak prasata. Jen se děsím toho, co se stane až dojde ta ropa.

dejmal 25.7.2006 12:20

Re: Re: Re: levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce

No, neni to uplen pravda, Castro vystudoval West Point s vyborny prospechem.

dejmal 25.7.2006 12:18

Re: V Libanonu se bojuje o to,

Chci upozornit, ze staroveke rukopisy se dochovaly jenom proto, ze Islam v Cordove byl tolerantni. V Evrope vsechno smahem palili. Z tech spisu pak vychazela renezance. Z arabske ( a indicke) matematiky vychazime do ted, Avicena, zakladatel moderni mediciny byl Arab, vyznaval Islam. ATD

Petr 25.7.2006 12:18

Re: Co používá Hizballáh na obyvatele Izraele

<a href=http://info.pravdaoislamu.cz/index.php/2006/07/24/co-pouziva-hizbalah-na-izraelske-civilisty-ii/ target="_blank">kulickove bomby Hizballáhu</a>

woodward 25.7.2006 12:17

Re: Informace o Libanonu, velmi fundované a podrobné

v této souvislosti doporučuji vynikající knihu amerického novináře Thomase Friedmana "From Beirut to Jerusalem (1979-89)". Autor působil pět let jako dopisovatel UPI v Bejrútu, zažil dlouhodobé bezvládí, kdy v Libanonu válčily místní frakce a OOP "každý proti každému" a od roku 1984 pracoval v Izraeli jako korespondent New York Times. O genezi blízkovýchodního konfliktu se člověk dozví úplně všechno, včetně zajímavých podrobností, např. ohledně vývoje  vztahů mezi Arafatem a Palestinci na okupovaných územích. pokud vím, kniha zatím nevyšla česky, přestože Friedman někdy v polovině devadesátých let vydal aktualizovanou verzi. sám jsem nabízel její překlad v několika vydavatelstvích, bohžel neúspěšně.