6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Leoš 5.11.2009 18:17

Re: Mily svete

Celé dějiny Židé někoho rozčilují. Kde asi bude chyba?

Hm 5.11.2009 18:51

Re: Mily svete

V lidech celeho sveta.

kopretina 5.11.2009 19:05

Re: Mily svete

Antisemitismus je jed lidstva. Antisemití jsou vedeni duchem Satana,ta nenávist je nadpozenská. Satan ví, že obnova a plnost Israele bude pro něj bude znamenat konečný pád a smrt.

dd 5.11.2009 22:07

Re: Mily svete

Ona je spíše otázka, jestli zrovna S...n není ten váš bůh, který si vás vyvolil.

kopretina 5.11.2009 22:40

Re: Mily svete

Ne není. Satan je nepřítel Israele. Pokud jsi proti Israeli, tak jste pod vlivem Satana. Jinak mě si Bůh nevyvolil, nejsem Israelitka.Ale podporuji jednoznačně Israel.A váš příspěvek je antisemitský.

Sigmund 5.11.2009 22:47

Re: Mily svete

Nerad to říkám,ale neuvažovala jste o nějaké léčbě?

kopretina 5.11.2009 22:50

Re: Mily svete

Ne neuvažovala, a neurážejte mě jo? Já vás také neposílám do nemocnice. Buďte slušný!

Sigmund 6.11.2009 0:36

Re: Mily svete

Nejsi si vědom toho,že bych napsal něco urážejícího..

Sigmund 6.11.2009 0:37

Re: Mily svete

NEJSEM

Emil XX 5.11.2009 23:16

Ono je to tak, že menšiny jsou někdy někde napadány a vyvražďovány

Židé, kteří se v průběhu dějin dostali do situace, že VŠUDE byli menšinou, byli samozřejmě postiženi také. Ale masakry se v dobách válečných nevyhnuly ani těm, kdo nepatřili k menšinám.

kopretina 5.11.2009 18:45

Re: Mily svete

Moc hezky napsáno.R^VV

Erich ulhany 5.11.2009 19:11

Re: Mily svete

Cau Marko. Vy jste tu novy??? Musite se nejak domluvit se slecnou Kopretinkou. Je to mile pravicove krestanske devce.  Musite synchronizovane, aby ty vase zavery nesly jaksi proti sobe - doted jsem si totiz myslel, ze Polaci jsou tak nejak porat tema katolikama. Tim zmasakrovanim desitek tisic zidu jste schodil Kopretincinych 6000. Tohle si nemuzete navzajem delat. Ale jinak souhlas byl to humus a Polaci se taky nemaji cim chlubit. A co teprva Stary Zakon - to je narez. Jenze Marko tady nejde o Vas jako o zidy, ale o to, jak se chovate k vasim skutecnym a mozna jedinym bratrum. Taky vam pak nikdo nemusi zustat. 

Erichu, Vy jste těmi Židy nějak posedlý. To musí mít nějaký důvod.

Jinak muslimové pronásledovali Židy stejně jako křesťané. Pan Gerloff

psal o chronologii pronásledování Židů v arabském světě. Jen v Maroku

bylo zavražděno 6 000 Židů.To se nestalo řpi žádném křesťanském pogromu.Proč nenávidíte židovský národ?

kopretina 5.11.2009 19:18

Re: Mily svete

Tak on je nářez i Korán. Jak se chovají Židé k Arabům? Neříkám, jsou i excesy na israelské straně, ale je to reakce na arabský terorismus, protože,kdyby se Židé nebránili, tak by je Arabové vyhubili, ale to jistě víte.:-)

Erich ulhany 5.11.2009 19:37

Re: Mily svete

Ja vim jine veci. Treba jak vzpomina Jigael Jadin na prubeh boju v 48. Ale to by jste neunesla. Prisla by jste o spoustu casto pouzivanychh argumentu. Treba k tomu take nekdy dospejete. To ale budete muset sama samotinka. A s tim co pisete nahore. Zase pausalizujete. V hebronu v r 1929 zachranilo 28 arabskych rodin 435 zidu. Takze typicka pausalizace za ucelem podprahove manipulace. A to nezminuji araby zastrelene britskou spravou.  Ja prosim mohu lhat, ale Vy jako pravicova krestanka? Vvzpamatujte se prosim.  

Marko 5.11.2009 19:43

Re: Mily svete

V Hebronu 19 rodin zachranilo blize neznamy pocet zidu (udaje se lisi od nekolika desitek do stovek) - a za to si zaslouzi vdecnost.

Zachraneni Zide nalezli utociste na policejni stanici, kterou vzapeti oblehly tisice Arabu a oblehaly ji po tri dny. A kdyz nepokoje utichly, Zide museli Hebron opustit. Za to si nikdo vdecnost nezaslouzi.

Technický Dotaz 5.11.2009 20:21

Re: Mily svete

Podle příspěvků soudím, že skutečně znáte izraelskou místní problematiku. Zajímá mě, jak blízká je lidová hebrejština případně ivrit k lidovému arabskému dialektu místních palestinských Arabů. Je navzájem zcela srozumitelná jako čeština se slovenštinou, snadno srozumitelná jako čeština s polštinou, nebo částečně srozumitelná jako čeština s ruštinou, případně nesrozumitelná navzájem ?

Sigmund 5.11.2009 21:26

Re: Mily svete

Hodně slov je podobných,ale jsou to jiné jazyky. I ta čeština s ruštinou jsou si blíž...

Jakub S. 5.11.2009 23:13

Re: Mily svete

Ano,, srovnejte si: salaam alejkum x šalomalejchem (ivrit), příp. šolem-alejchem* (jidiš). Ale mnohem víc je rozdílů, a i ta výslovnost zdánlivě skoro shodných slov je různá. Možná čeština x ruština (pro ty, co ji nikdy neměli a neučili se). V pětačtyrycátem byl opravdu problém se s nima domluvit, ne že ne. Asi tak. A je tu zásadně zcela rozdílné písmo a jeho struktura.

* Mír s tebou. -kum, -chem je totéž jako latinské - cum (čti kum) - totiž tzv. postpositivní s (kým, čím):  t e c u m - s tebou. Dominus tecum, že. Něco takového vnějškově podobného má v našem sousedství maďarština. No, satis, pro tempore. Nunc vero nox est - et nox est dormienda, amici... uááá.

Jakub S. 5.11.2009 23:22

Re: Mily svete

Šalom alejchem má být samozřejmě takto, odděleně, že. Mea culpa...

Sigmund 6.11.2009 0:35

Re: Mily svete

S tou arabštinou nemáte pravdu. Koncovka -kum vyjadřuje množné číslo, spojka "s" je slovo "ali" (doslova "nad").

Marko 6.11.2009 1:35

Re: Mily svete

Presneji receno -kum vyjadruje mnozne cislo v muzskem rode ve druhe osobe ("Vy" - v tomto pripade "Vami")

Marko 6.11.2009 1:26

Re: Mily svete

Nemuzu porovnat cestinu a rustinu, domluvim se cesky a srbsky ale Hebrejstina a Arabstina jsou mnohem vzdalenejsi. Jsou soucasti stejne rodiny jazyku ale neni vubec zadna sance, ze by si mluvci tech jazyku navzajem rozumeli.

Stara Hebrejstina byla Arabstine trosku blizsi, ale ne tak, aby si rozumeli. Moderni Hebrejstina (ktera si prosla necim jako Cestina s narodnimi buditeli) ma gramatiku trochu zjednodusenou. Slovni zasoba je take ovlivnena hlavne sefardskou hebrejstinou.

Jednoduse Hebrejsky a Arabsky mluvici clovek si nebudou rozumet. Mel bych take zminit ze hodne (nevim zda vetsina, ale je to velmi caste) Israelcu hovori dobre Arabsky.

Mimochodem, Arab z Maroka si bude s Arabem z Lebanonu rozumet jen s obtizemi, co se v Arabstine povazuje za dialekty by v Evrope bylo povazovano za samostatny jazyk.

Marko 6.11.2009 1:28

Re: Mily svete

Jenom pro zajimavost, na Strednim Vychode existuje jeste jeden jazyk a narod, ktery pouziva Hebrejskou abecedu - Asyrstina a Asyrane hlavne v Iraku. Jazyk je dost vzdaleny ale pismo stejne.

Sigmund 6.11.2009 8:21

Re: Mily svete

Tak to nevím, kde ty učené Izraelce potkáváte,ale za celý život jsem potkal jen dva,kteří jakž takž byli schopni komunikovat v arabštině a to jen proto,že jako děti žili v Maroku...

Marko 6.11.2009 18:38

Re: Mily svete

Tak to jste se moc pozorne nedival. Jak jsem rekl nemam zadne statistiky ale v Israeli se na Hebrejskych skolach Arabstina bezne vyucuje od sedme do devate tridy, pote je volitelna. Nevim, kolik studentu si ji voli, ale zakladni konverzaci v Arabstine zvladne hodne (pravdepodobne vetsina) Hebrejsky mluvicich Israelcu - urcite tech, kteri v Israeli vyrostli, nove prichozi z Ruska nebo z US asi ne.

Jinak Arabstina je spolu s Hebrejstinou urednim jazykem Israele a je velmi rozsirena. Vsechny oficialni napisy jsou v obou jazycich i v Anglictine.

Sigmund 6.11.2009 18:44

Re: Mily svete

V Palestině jsem nikdy nebyl,ale tady jsem se setkal už se stovkami Izraelců a znalosti arabštiny vesměs neměli žádné. Netvrdím že nemáte pravdu,jen mne to tvrzení udivilo.

Marko 6.11.2009 18:48

Re: Mily svete

Jestli to byli Israelci, kteri se do Israele pristehovali z Ruska, obvykle bez znalosti Hebrejstiny, a pouzili Israel jenom jako prestupni stanici na ceste do US, tak neni divu.

Jak rikam, nemam zadnou statistiku tak nevim kolik lidi opravdu mluvi Arabsky a jak dobre, ale neobvykle to urcite neni.

Sigmund 6.11.2009 18:50

Re: Mily svete

Všemožná směs. S ruskými se domluvím rusky,ale ten zbytek většinou umí jen anglicky a to pak je problém,neb tento jazyk se odmítám učit. Poté nabízím jiné jazyky,mimo jiné i arabštinu a většinou ani ťuk...

kopretina 5.11.2009 19:47

Re: Mily svete

Já nepopírám, že Israel nikdy nespáchal zločiny, ale byla to reakce na válku, kterou Židé nezačali. To nelžu, jako pravicová křesťanka nesmím lhát. Ještě jednou nepopírám zločiny Israele, ale arabské země spáchali více zločinů.

Víte milý Erichu, Britové se především zachovali hnusně k Židům, četla jsem o knize Nedodržený slib, která líčí, že kdyby Britové neustoupili tlaku Arabů (během WW2 Británie zamezila vstup Židů do Eretzu), tak by se mohlo 2 miliony Židů, opakuji 2 miliony zachránit. Britové nedotželi slib vytvoření židovské domoviny v Eretzu.

Thyronx 5.11.2009 22:31

Re: Mily svete

"To nelžu, jako pravicová křesťanka nesmím lhát."

Ty lzes v momente, kdy sahnes na klavesnici, nebo otevres hubu, komunisticka kravo! Rv