17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

BIG BEN: Bůh se vrací

Předpovědi obrozenců, marxistů, liberálních sekularistů a vědců, že náboženství je racionalismem a vědou odsouzené k zániku nebo na okraj civilizované společnosti, se nesplnily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Ondys 6.5.2012 13:12

Re: :))))))))) No tak....

Velmi jste mne pobavil, jenom mi trochu nehraje, proč evoluce dovolí, aby se lidi začali chovat hloupě, když dosáhnou určitého stupně blahobytu a pohodlí. Místo komunikace začnou žvanit nesmysly a přesvědčovat jiné, až se to vždy nakonec původně primitivně všechno krvavě semele...

M. Kosejk 6.5.2012 15:14

Re: :))))))))) No tak....

Pane Ondys, jestli jste tak strašlivě nevzdělaný, že nevíte, co to je evoluce, tak to je váš problém. Evoluce nemá nic společného se spravedlností, evoluce je teorie přirozeného výběru. A z hlediska toho, kolik lidí už je na této planetě, je člověk evolučně velmi úspěšný. Jenže každý přemnožený druh začne dělat potíže v ekosystému - a to se přesně teď děje. 

A víte, pane Ondys, co by to znamenalo, kdybyste měl pravdu - a lidi stvořil Bůh? Ty lidi, o kterých výše píšete ta negativa? To by znamenalo, že Bůh je sadista a nebo břídil.

V. Ondys 6.5.2012 18:54

Re: :))))))))) No tak....

Jenom valím oči, co natropí informace o víře ve vyšší řád a už vůbec nechápu, proč ji zaměňujete s náboženstvím a s nálepkováním Boha podle lidských měřítek. Berte to tak, že pokud jsme součástí něčeho, co nás přesahuje, platí pravidla i pro nás a je fuk, zda je budeme považovat za sadistická, či břídilská. Není důležité, jestli jsem strašlivě nevzdělaný, hodně mi prospěla nepříjemná zkušenost před třiceti lety, a pokud Vás neoslovila, vůbec nic se neděje, aspoň jsme si vyměnili různé pohledy a jiným třeba i trochu zpestřili čtení komentářů pod příspěvky. :)))))))))) Vaše představy o potížích a evoluční úspěšnosti jsou velmi půvabné, asi jsem byl v minulosti :)))))))))) tyrannosaurus rex!

P. Daniel 5.5.2012 22:19

Odpověď paní Kaniokové

Víte, problém není v ráji. Nějakou dobu jsem pracoval jako dobrovolník v Indii a Bangladéši a to právě pro Missionaries of Charity jejichž zakladatelku tady váš kolega tak hezky otíral. Až na vyjímky jsou islámští extremisté rekrutováni z řad chudých a bezvýznamných, kteří nemají o mnoho víc než hadry do kterých se schovávají a perspektivu na 20-50 let velmi nelehkého života na jehož konci budou mít ještě míň než na jeho začátku a... pravděpodobně stále panicové (chudáci mají v islámských zemích velice malou šanci se oženit) když je vám dvacet a dřete na poli pro pouhé přežití s výhledem na dalších takových dvacet let a v tom k vám přijde někdo s nablýskaným kalašnikovem a řekne, že si vás Alláh vybral za bojovníka... Inu nevím. Někteří ateisté tady na fóru dávájí víře a věřícím dosti zvláštní atributy. Dokonce jsem tady někde četl, že generálové můžou chladnokrevně posílat vojáky na smrt, protože věří v ráj... Odkud autor této teze ví, co se táhne hlavami generálů kteří svoje muže posílají na smrt? Je snad sám generálem? A nebo je na něj myšlenka, že generálové posílají vojáky na smrt protože to patří k jejich práci a dělají to tak od nepaměti bez rozdílu toho v co věří nebo nevěří; příliš radikální? Že se křesťané vyhýbají "pořádným rázným řešením?" Slyšela jste o křížových výpravách ? Husitském povstání? Připadá vám takovýto přístup k věci lepší? Pořádnější a ráznější? Nemyslíte, že někdy je možné ¨rozmazlovat¨ umírajícího ze soucitu? S vědomím, že může každým dnem odejít? Já myslím, že ne. Taky jsem se staral o člověka postiženého parkinsonem. Byl to velice sebestředný kňoural a když jsem viděl co s ním ta nemoc prováděla tak jsem se tomu vůbec nedivil. to, že jsem mu neřekl co si o jeho chování myslím nevycházelo z mého náboženského přesvědčení, ale ze soucitu k osobě která umírala mimořádně mizernou a nedůstojnou smrtí. Věřící jsou jako kdokoliv jiný. Od ateistů se lišíme jen v tom, že každý věříme v něco jiného ;-)

J. Kanioková 5.5.2012 23:26

Váš příspěvek je spíš filozofie,

a to není pro mě, já radši racionalitu. A o myšlení generálů - no zrovna dnes byl v TV film z ponorkového boje, kde jeden voják dal najevo přání být velitelem akce. Jeho nadřízený se ho zeptal - vzal bys tam toho tvého kamaráda do akce? Odpověď byla - ano. Velitel mu řekl - no vidíš, a tady vidím problém, abys tomu velel. Nevíš, co se v průběhu může přihodit, budeš muset dělat blesková TVRDÁ rozhodnutí na základě nepřesných informací. Zvládneš-li to bez ohledu na kamaráda, pak můžeš být velitel.

Na nějaký ráj neráj, či ohledy v takové situaci není místo...

P. Daniel 5.5.2012 23:54

Re: Váš příspěvek je spíš filozofie,

Ovšem, právě to říkám. O Racionalitě snad jen tolik, že je to dobrá a užitečná věc, ale lidský život by neměl být jenom o ní, čím bysme se potom lišili od počítačů? Emoce jako soucit, smutek, radost nejsou nadávky, ale tím co nás dělá lidmi.

J. Kanioková 6.5.2012 0:38

Neznám člověka bez emocí,

jen má-li se k čemusi rozhodnout, musí v té chvíli jít emoce stranou.

A zajímavý článek na Novinkách - Věřící jsou prý méně soucitní a štědří než ateisté

Přestože je učení světových náboženství postaveno na soucitu a velkorysosti vůči ostatním, věřící jsou v těchto dvou aspektech většinou horší než ateisté (nevěřící) a agnostici Podle psychologů z University of California v Berkeley navíc když jsou věřící velkorysí, nemotivuje je k tomu soucit, ale především prestiž, uznání věřícího okolí a náboženská doktrína.

"Vztah mezi soucitem a velkorysostí je silnější u těch, kteří se identifikují jako nevěřící či slabě věřící,“ tvrdí autoři experimentálního výzkumu.

http://www.novinky.cz/zena/styl/266460-verici-jsou-pry-mene-soucitni-a-stedri-nez-ateiste.html?ref=boxE

P. Daniel 6.5.2012 1:33

Re: Neznám člověka bez emocí,

Emoce stranou? To snad jako žena ani nemůžete dokázat!!! Emoce a intelekt se doplňují a pokud se k něčemu rozhoduji snažím se využít všechno co je po ruce (ačkoliv na posuzování emocionálních aspektů problému jsem vybaven podstatně hůře než ženy ;-) O tom, jak štědří jsou věřící (kteří, to už výzkum nezmiňuje?) se nemohu hádat. Nicméně vím, že většina mě známých dobročinných organizací má křesťanské kořeny a na svých cestách po světě jsem nepotkal... vlastně potkal (jednu dobrovolnici ve Skotsku, co se chtěla naučit anglicky - taky češka - ateistka. Moc hodná holka.)

P. Novák 5.5.2012 22:03

%

"Rostoucí procento protestantských kazatelů "

To je zvláštní.. Ve škole mi tvrdili, že % je konstanta. Autor je pěstitel a % mu roste.Není to na Nobelovku?

Z. Rychlý 5.5.2012 23:59

Re: %

Za ten Váš pronikavý objev Vám ji jistě dají ! Ještě odhalte pár procentních bodů a máte to jisté.

P. Novák 6.5.2012 14:06

Re: %

P. Novák 6.5.2012 14:08

Re: %

Vám se to také daří? Také občas vídáte vysoké % a jindy zase nízké % ? Můj zrak mi , bohužel,tak dobře neslouží, jako Vám - já vidím % stále stejné .

Z. Rychlý 6.5.2012 19:24

Re: %

Maličká nepřesnost, které muži větších formátů snadno pochopí. Muži malí z toho dělají problém. Mě víc vadí termín procentní bod.

P. Novák 7.5.2012 14:07

Re: %

Zdravím, pane Rychlý. Vidíte,kdyby naši intelektuálové nezavlekli do češtiny "problém", tak byste to neuměl ani pojmenovat.Měřím kolem 180 cm .Jsem malý, nebo velký? Ještě je něco mezi.Jestli jsem Vás dobře pochopil, tak, jestli žák napíše ve škole 3x5=16, tak jen "malý" učitel vezme červenou tužku a zaškrtne to jako chybu. "Velký" učitel se zasměje a řekne: "Ty troubo, ale vlastně máš pravdu. Vždyť je to skoro jedno." V češtině je spousta nesmyslů a hrubých chyb v myšlení. Proč bych se s tím měl smířit a splynout s davem hlupáků? Vám vadí procentní bod. Jak byste to chtěl řešit, když, zdá se(včetně autora článku, kvůli němuž se přeme) většina Čechů nechápe význam ani toho % ? Nechápou, že je to jednotka, jako třeba m,kg,km, s,h, V,A, kč, jablko, hruška.A čeho je to jednotka, to už je zcela mimo jejich chápání.Zřejmě při výuce zlomků spali nebo chyběli ve škole. Jak mohli projít základní školou? A někteří mají dokonce školu vysokou!A co říci na to, že smysl % nechápou ani bankéři? Nedávno já četl informaci z banky, že procento poplatků se snižuje na 2% !!Naprostý blábol !! Vy se také domníváte (analogie k %), že 1/2 jablka je nízké jablko a 5 jablek je vysoké jablko? Máte krátký a dlouhý km ? A teď povídejte, jak chcete nahradit procentní bod ?

Z. Rychlý 7.5.2012 18:29

Re: %

Pane Nováku, "velké procento" je jistě z matematického hlediska nonsens, ale jinak docela srozumitelný výraz nematematický. Stejně tak mě sice může iritovat výraz "lodě pluli", ale většina národa ani nepostřehne chybu. Procentní bod je žargon nevzdělaných makléřů, ale my rozumní víme, že mluví o prachsprostém procentu, ale přitom se trochu vytahuje. Asi tak.

Co Vám říká - "dělat z hov** bič" ?

J. Štrobl 5.5.2012 21:52

Citát sv. Augustina (354-430)

Nemo Deum negat, nisi cui expedit Deum non esse. Nikdo Boha nepopíra, pouze ten, jemuž prospívá, aby nebyl.

P. Novák 5.5.2012 22:05

Re: Citát sv. Augustina (354-430)

"Nikdo Boha nepopíra,"

On toho nikoho znal?

J. Štrobl 5.5.2012 22:10

Re: Citát sv. Augustina (354-430)

Vždycky mne potěší slova mudrce. Máte tam ještě něco nebo vám v pomocné škole už nic jiného neřekli?

P. Novák 5.5.2012 22:19

Re: Citát sv. Augustina (354-430)

"nic jiného neřekli"

logika zřejmě není Vaše silná stránka.Také pomocná škola?

V. Ondys 5.5.2012 20:57

:)))))))))))))))))))))))

A optimismus je opium ateistů ze strachu před smrtí! :))))))))))))))))))

M. Kosejk 5.5.2012 21:18

Re: :)))))))))))))))))))))))

Já si připouštím možnost, že mě po smrti čeká jen velké tlení a šlus. Slovy Kryťáka: Nebe si lidi vymysleli, aby se všichni kompletně nezbláznili. Žít s pocitem, že život je jen o látkové a energetické výměně - to chce odvahu. A nehledat logiku tam, kde není, zase přináší pocit klidu. Amen. 

Ne, nevylučuju žádnou možnost, ale myslím, že lidé tvoří Bohy - a ne obráceně.

J. Kanioková 5.5.2012 23:11

Naprosto přesné - " lidé tvoří Bohy - a ne obráceně."

a nejen bohy, ale veškeré ideologie, jimiž chtějí dát nějakému společenství nějaký řád. Že máme s ideologiemi špatné zkušenosti je logické. Jejich tvůrci do nich vládají SVÉ priority, preference a většinou neberou na vědomí, že každý člověk je originál, má rozdílné zájmy, různé možnosti i schopnosti. I okolnosti.

Neuznávám ideologie, protože většinou nás chtějí vtěsnat do nějaké uniformity, škatulky.

Myslím, že k slušnému životu stačí 10 přikázání a lidskost. Ovšem taky nutnost a schopnost zajistit živobytí své a svého klanu. Patří k tomu i podnikání, i když to slovo mnozí vyslovují s despektem. Patří k tomu hájení svých zájmů, i když to mnozí chápou jako egoismus. Pokud se to vše děje přiměřeně, je to v pořádku.

A smrt je lhostejná, je fuk, kdy přijde. Po ní nic není, kdo věří opaku... no, jejich věc.. ale za realisty je považovat nedokážu. Co není fuk, je možnost nemoci, utrpení před tím. Proto jsem pro možnost eutanazie. Zajištěné proti zneužití, ale legální...

J. Krásenský 6.5.2012 21:20

Re: Naprosto přesné - " lidé tvoří Bohy - a ne obráceně."

Paní Kanioková, jsem věřící a mohu Vás ubezpečit, že to v co ateisté věří a tvrdí, že věřící věří je neskutečná pitomost. Už jsem to tu kdysi psal: Bůh stvořil Nebe, Zemi a člověka... a ateisté si stvořili svou představu "boha", kterou "statečně" a "usilovně" popírají. Komické...

P. Daniel 5.5.2012 22:25

Re: :)))))))))))))))))))))))

;-))) Vtipné, vaše?

O. Uživatel 5.5.2012 23:05

Uživatel požádal o vymazání
P. Daniel 5.5.2012 23:56

Re: :)))))))))))))))))))))))

Ale ovšem ;-) Je to ale vtipná hříčka, to snad uznáte?

O. Uživatel 6.5.2012 0:07

Uživatel požádal o vymazání
P. Daniel 5.5.2012 17:44

kruťas bůh

Pane. Moje víra mi přikazuje mít rád lidi a, obecně, si života vážit. Zabíjení lidí mi naopak velice důrazně zakazuje. Argumentovat pomatencem který někoho zabije a potom činí odkazy na křesťanství je nefér. Také váš názor o křesťanech bojící se boha nesprávný. Já se ze všeho nejvíc děsím myšlenky na boží neexistenci ne z myšlenky na to že je a věřím, že většina křesťanů to vidí podobně. Máte pravdu v tom, že někteří z nás mají tendenci zaštiťovat se božím slovem i v případech kdy to není dobré, to ale neznamená, že bůh žádné názory nemá. A to, že nás bůh stvořil záměrně nedokonalé? lol Naše dokonalost spočívá ve svobodné vůli a schopnosti tvořit. Jestli máte dospělé děti, dobře víte jak to je: můžete jim poradit, půjčit prachy, ale přehnout přes koleno a nasekat zadek když blbnou, to už ne. Kdy už se konečně ateisté přestanou ohánět tím hloupým argumentem, že bůh neexistuje, protože je nám přece tak špatně, namísto aby se začali ptát PROČ je nám tak špatně. Pokud nejste jeden z těch, co žijí do padesáti u maminky, zvyklý na to, že mu někdo vždycky všechno strčí podnos a uklidí bordel v pokojíčku. Pro zbytek nás ostatních - žít dobře bez zásluh se dalo leda tak za komančů.

M. Kosejk 5.5.2012 18:12

Re: kruťas bůh

Pro mě křesťanské chápání světa nejlépe ilustruje ta příhoda Abraháma s Izákem.

Můj případný Bůh by  Abraháma proklel za to, že chtěl vztáhnout ruku na vlastního syna. Tak prostě vidím svět, nelíbí se mi, když idea je nadřazena na konkrétní lidi.

Ale můžeme vedle sebe v klidu žít - i s odlišnými světonázory. Ale trochu mi vadí, že moji bezkonfesnost mnozí berou jako morální defekt, ale přitom na svoji víru si nenechají šáhnout.

M. Kosejk 5.5.2012 18:15

Re: kruťas bůh

A můj Bůh by to hlavně neudělal. A nebo Job, chudák -  to se Bůh zase ukázal...  :)))