11.6.2024 | Svátek má Bruno


Diskuse k článku

BIDEN: Putin prohrává válku v Iráku!

Přeřeknutí upomíná na jedno z nakonec prohraných vojenských dobrodružství Spojených států, při nimž bylo krajně nepříjemné mluvit o takzvaných úspěších na válečném poli, a současně nemoci zatajit vlastní vzrůstající ztráty na životech při těchto (nelegálních) operacích na výsostných územích cizích států.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 21.7.2023 17:22

Ne, to jsem nerekla. Nepovazuju (skoro) vsechny lidi za blbce. Hodne lidi jenom necha za sebe myslet druhe. Nechaji si rict, co si maji myslet... Je to tak pohodlnejsi.

Z. Lapil 21.7.2023 18:18

Věc formulace, možná definice (mít nulový výkon vlastního ,ozku znamená být - lépe chovat se jako - blbec). V tom podstatném nejsme ve při.

D. Laurencikova 21.7.2023 20:57

:-)

B. Liborek 21.7.2023 8:56

R^

J. Farda 21.7.2023 8:47

"... Někteří z nich dokonce zásadně ironizují jiný „hodnotový pilíř“ soudobé západní vojensko-politické propagandy: nápadně omílanou frázi o „naprosto nevyprovokovaném útoku“ Ruské federace. Což je spojení obzvláště pozoruhodné, uvážíme-li jen tu základní skutečnost, že předtím léta letoucí probíhal mezi Kyjevem a Moskvou ozbrojený konflikt nízké intenzity. Přičemž Západ tlačil na Kyjev, slovy Angelovy Merkelové, aby nerespektoval podepsané minské mírové dohody..."

V prosinci 2013 podepsal Janukovyč smlouvu o ekonomické spoluúráci, co vedlo k jeho definitivnímu pádu jeho režimu a útěku do Ruska. Rusko, které podepsalo Budapešťský protokol 1994 garantující Ukrajině nedotknutelnost hranic, obsadilo zdvořilými mužíky Krym v březnu 2014 a dohlédlo na "svobodné referendum", podepsalo první Minské dohody v září 2014, a druhé v únoru 2015. Že se na tu okupaci připravilo za pouhé tři měsíce, když se na pokračování osvobozenecké SpecVojOper připravovalo od té doby až do loňského února, může věřit jen naiva bloud. Rusko se nikdy nesmířilo s největší geopolitickou katastrofou XX. století a v tradicích velkoruské agresivity na smlouvy jakéhokoli druhu zvysoka kálí! Jakékoli krákání Ukrajiny za to, že dohody s nedůvěryhodným Ruskem nehodlá vytrvale dodržovat, je v nejlepším případě jen dokladem oné výše uvedené naivity, v horším vědomé tolerance ruských agresivity.

V současné době se béká nad užitím kazetové munice Ukrajinci, ovšem opomíjí se, že ji, spolu s termobarickou, Rusko užívá, a užilo hned na počátku SpevVojOper!

"Rusko, které je jedním ze států, které neratifikovaly smlouvu z Dublinu 2008 tuto munici již několikrát prokazatelně použilo, například během bitvy o Charkov. " https://www.securitymagazin.cz/defence/komentar-rusko-pouziva-kazetovou-munici-od-pocatku-valky-ukrajina-muze-delat-totez-1404071045.html https://www.securitymagazin.cz/defence/termobarickymi-zbranemi-rusko-tresta-ukrajinske-vojaky-za-jejich-odpor-1404068405.html

P. Diviš 21.7.2023 8:41

Tak už Aston začal publikovat blázny ...

... nic jiného PP Kopecký není. To není ani ruská propaganda, to je slátanina nesmyslů.

Z. Linda 21.7.2023 8:47

R^R^ Co blbnete?R^R^ Ještě pár takových odpovědí a jste na Novákseznamu !!!

K. A. 21.7.2023 8:51

Ano, také si myslím, že autor patří za tento článek do blázince. Na tohle už ani nelze vztáhnout ono voltairovské: Nesouhlasím s vámi, ale budu hájit vaše právo to říkat.

Z. Lapil 21.7.2023 9:00

To není bláznění, to je sestava svinskych argumentacnich faulů oponujicich něčemu, co si nikdo soudný nemyslí.

Bohužel v této souvislosti musím z množiny soudných vyčlenit mnohé novináře a asi i politiky, i když u mnohých politiků bych věřil spíš na vědomé lhaní než na nesmysly vyřčené ve svatém nadšení.

J. Václavíková 21.7.2023 9:15

Asi tak.

K. A. 21.7.2023 12:45

Vaše poznámka mě zaujala, zřejmě se vyznáte v argumentaci. Já tuto disciplínu moc neovládám, mně jenom přišlo, že autor není moc soudný. Mohl byste mi uvést z článku pár argumentačních faulů? Rád bych se je naučil rozpoznávat.

Z. Lapil 21.7.2023 14:27

"Za prvé zas a znovu potvrdil všeobecně známou pravdu o páně prezidentově mentální kondici..." Toto tvrzení je tady i leckde jinde předkládáno jako samozřejmý fakt. To je vždycky argumentačně podezřelé a já nikdy neslyšel nic, co by se nedalo vysvětlit jako vytržení z kontextu. Fakt je, že jsem nepátral.

"Za druhé upomíná na jedno z nakonec prohraných vojenských dobrodružství Spojených států, při nimž bylo krajně nepříjemné mluvit o takzvaných úspěších na válečném poli, a současně nemoci zatajit vlastní vzrůstající ztráty na životech při těchto (nelegálních) operacích na výsostných územích cizích států.". Ukažte mi válku, při které je účastníkovi příjemné zveřejnit vlastní ztráty.

"K jakýmsi „zakázaným myšlenkám“ v naší vlasti proto náleží užívání v USA dokonale běžného (!) bezpečnostního pojmu – zástupná válka. Neboli proxyválka, o níž za oceánem zcela standardně hovoří významní žurnalisté se špičkovými politology." Tyhle myšlenky se běžně rozebírají, dokonce, nepletu-li se, se jedná o názor jistého generála Pavla.

"K nejzákladnějším složkám usměrňování veřejného mínění, oné výroby souhlasu, náležely až doteď i tisíckrát opakované lži o brzkém vstupu Ukrajiny do Atlantické aliance." Nevím, jak vy, ale já o brzkém vstupu Ukrajiny do NATO neslyšel nikdy jinak, než jako o Ruskem zmiňovaném důvodu k válce.

Celý článek je pak seznamem jakýchsi poloargumentů způsobujících zahlcení paměti a tedy likvidujících schopnost argumentovat a tím navozující dojem, že Západ je lump a ČR jeho aktivní poskok.

Jestli vás to zajímá jinak než jako snaha přistihnout mě při kecání, zkuste začít Wikipedií: https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam

Docela rozsáhlý přehled je tady: http://www.obcanskevzdelavani.cz/work/ke-stazeni/argumentacni-fauly-A4-barva.pdf.

Nebo to vezměte z druhé strany a místo hledání lumpáren zkuste aktivní potvrzování toho, co je vám předkládáno. Mluvím o kritickém myšlení.; Google napoví.

D. Laurencikova 21.7.2023 16:04

Fakt je, ze jste nepatral, jinak byste vedel vic. Co se proxy-valky tyka, tak zkuste napsat, ze se de facto jedna o valku mezi Zapadem vedenym USA a RF, "rukama Ukrajincu a na uzemi Ukrajiny" a uvidite ten narez, ktery se na vas snese. Vylucne od tech, kteri "jsou ve valce!"

Nevim, jak jste to zvladl, nikdy neslyset o planovanem vstupu Ukrajiny do NATO. NATO uz pres 9 let porada s Ukrajinci spolecna cviceni a vyzbrojuje a pripravuje je na vstup do teto "obranne" aliance, coz Zelensky nechal jako cil zapsat dokonce do Ukrajinske ustavy.

Zapad je v mnohem smyslu lump a CR je v soucasnosti jeho pilny poskok a jeho Schoßhund, to sedi stoprocentne.

"Obcanske vzdelavani" otevirat nebudu a i Wikipedie je produktem sve doby. Duch doby rozhodne, co se v ni pise a jak se to hodnoti. Rozdil mezi "vzdelanim " a propagandou musite pak poznat sam. Google lifruje ruzna fakta. Kdo umi kriticky myslet, ten si to prebere.

Z. Lapil 21.7.2023 16:40

"uvidite ten narez, ktery se na vas snese." Já vám nevím - třeba zrovna já si myslím, že proxy-válka (raději česky: zástupná válka) je přesně to, co se děje, a zároveň jsem si docela jist, že jsme ve válce. Nemám dojem, že bych se chystal sám sobě nařezat.

" nikdy neslyset o planovanem vstupu Ukrajiny do NATO". Píšu o BRZKÉM vstupu Ukrajiny do NATO. Nevkládejte mi do klávesnice něco, co jsem neřekl.

"Západ je v mnohém smyslu lump..." No, dejme tomu. Fakt je, že hodně záleží na tom, odkud se díváte.

Ujišťuju vás, že rozdíl mezi vzděláním a propagandou obvykle poznám. Rovněž vás ujišťuju, že oba odkazované texty jsou politicky nezávislé.

D. Laurencikova 21.7.2023 17:34

Oh, tak ja jsem za tu "proxy valku" sklidila tady na NP Shitstorm, ani video, na kterem americti senatori John McCain and Lindsey Graham o ni sami hovori, mi nebylo nic platne. :-/

Jinak je to hra se slovicky a Rusku to mohlo byt de facto jedno, jestli necha Ukrajina rozmistit na svem uzemi americke rakety v ramci clenstvi v NATO nebo v ramci bilateralnich smluv. Kazdopadne nebyl dan slib neutrality Ukrajiny, ani za cenu valky ne. Vy nevidite, pane Lapil, ze se Zelensky uz davno chova jako sef NATO?

Na to, jestli je Zapad lump, se divam z hlediska cloveka, ktery nema rad, kdyz se kaze voda a pije Beaujolais. Kdyz se jinde pranyruji veci, kterych se kritik sam hojne dopousti a kdyz se lze a manipuluje, co to vydrzi. A presne toto dela Zapad.

Jestli vy ten rozdil rozeznate, tak je dobre. Driv to bylo bezne, dnes uz ne.

Z. Lapil 21.7.2023 18:30

Poctivě - co může Zelenský dělat jiného, než hulákat "Pusťte mě na ně" a pečlivě si hlídat, jestli ho dostatečně pevně držej.

Co se lumpovitosti Západu týká - jasně, kázat vodu a pít víno ke blbé. Podle mě se dlouhodobě se neshodneme v tom, je-li to tenhle případ. Osobně mám za to, že důležitý je cíl, a to i ten deklarovaný. Rusko území obsazuje proti vůli tamějších obyvatel a činí z něj svoje státní území. Naproti tomu USA nikdy nezabředly tak hluboko, aby to jen náznakem vypadalo, že neodejdou hned, jakmile nastane pořádek. Samozřejmě: to, co si ony pod pořádkem představují. Jasně, můžeme debatovat, mají-li na to právo a je-li demokracie pro každého, ale nevěřím, že se někdo může poctivě domnívat, že by USA usilovaly učinit Koreu/Vietnam/Afghánistán/Kosovo/Libyi a bůhví koho ještě státem USA.

D. Laurencikova 21.7.2023 20:55

Pane Lapil, jak Znamo, Zelensky byl odhodlany uzavrit s Putinem mir, ale "pratele a spojenci" z USA a GB ho primeli k tomu, to zase odpiskat. Podle meho nazoru mu namluvili, ze mu pomuzou porazit Rusko a on tomu skutecne uveril. Tak se toho vitezstvi dozaduje, to je logicke.

USA take bombarduji cizi zeme proti vuli tamnich obyvatel. Nebo si myslite, ze nejdrive usporadaji referendum? Dobry milion lidi jsou prime obeti techto valecnych akci jenom v ramci tzv. "protiteroristickeho boje" USA. Spolu s neprimymi umrtimi v dusledku techto valek jsou to podle odhadu Brown University 4,5 milionu lidskych obeti.

Obama, ktery dostal Nobelovu cenu miru (za to, ze je cerny), vedl valky celych 8 let a rozsiril dronovou valku na globalni uroven. V Klartextu: misto klasickych vojenskych jednotek mezinarodni teroristicke svadrony made in Washington D.C. A uz jsme u te zapadni false:

Ted chteji rozhorcene postavit Putina pred soud, ale soucasne mlci o beztrestnosti pro zapadni pachatele, abych to formulovala co nejmoderatneji. To je vyraz tezke historicke amnezie a nestydatosti tvari v tvar milionum obeti zapadnich agresi, pod vedenim USA.

Spravedlnost musi platit univerzalne. Jinak to zadna spravedlnost neni!

Z. Lapil 22.7.2023 7:12

Ano, spravedlnost musí platit univerzálně. Univerzálně je předání území nepříteli (dobrá tak sousedovi) bez souhlasu většiny občanů vlastizrada.

Stále trvám na tom, že okupace a spolupráce s jednou ze stran občanského konfliktu je natolik různá věc, že zatahovat jedno do debaty o druhém není možné.

Argument "je obecně známo" je ukázkový diskusní faul. V případě Zelenskeho chtejicigo s Ruskem uzavřít mír jsem taky zatím nikde nepotkal relevantní zdroj lepší, než právě "je znamo". Podle mě tahle fáma vznikla tím, že-podle mě nepochybně- proběhla možná už po obsazení Krymu a určitě při obsazování Luhansku a Donecku jednání na téma, jestli v tom Ukrajina zůstane sama nebo může počítat s pomocí.

A jestli vzpomínáte, 8 let v tom sama byla a otevřenou podporu dostala až při otevřeném napadení.

Připomínám, že Rusko má jaderné zbraně, což je dobrý důvod neposlat na Ukrajinu nic, co by Putina mohlo příliš rozrušit.

J. Vlček 21.7.2023 8:22

Velmi dobrý článek, pane Kopecký. R^R^R^ [>-]

Z. Linda 21.7.2023 8:49

R^R^R^ Asi se prolomila nějaká hráz, jinak to není možné toto zveřejnit.

Z. Lapil 21.7.2023 9:04

Hráz vidíte jen vy. Podobných nesmyslů všude poletuje...

Připouštím, že na nesmyslnost oněch tvrzení máte opačný názor, ale to je v souvislosti s jejich zveřejnitelností jedno.

L. Svoboda 21.7.2023 9:36

R^

K. A. 21.7.2023 8:12

To byl od Bidena mistrovský tah. Něco takového totiž Putin nemůže popřít, protože kdyby řekl, že v Iráku vítězí, tak mu nikdo neuvěří. Já myslím, že Bidenův výrok nás opět přiblížil ke konečnému vítězství.

F. Navrátil 21.7.2023 7:24

Válku v Iráku vyhrály USA! Výsledkem byl rozvrat ekonomiky, vznik Islámského státu, zvýšený vliv šíitského proiránského fanatismu a vyhnání či vyvraždění dvou milionů chaldejských křesťanů, kteří zde v poklidu žili dva tisíce let. O vítězství s podobnými následky se USA pokusily i v Sýrii. Naštěstí pro dva a půl milionů syrských křesťanů, kteří přežili díky obranému spojenectví s aláwity, šíity, Kurdy, jezídy, Drúzy a dalšími národními a náboženskými menšinami, se vítězství USA nekonalo. USA pouze drží a vykrádají syrská ropná pole východně od Eufratu.

J. Krásenský 21.7.2023 7:46

Přesně tak.

F. De Winter 21.7.2023 7:49

R^R^

P. Nešvara 21.7.2023 8:15

Lžete! Jaké dva miliony zabitých chaldejských křesťanů v Iráku? Odhady jsou, že v důsledku invaze USA a spojenců byl celkový počet civilních obětí sotva 1,5 milionu a to včetně pozdějšího etnického násilí.;-O

L. Harvánek 21.7.2023 8:33

Co je to odhad? Jaký je rozdíl mezi odhadem a zfalšovanou statistikou.

Z. Linda 21.7.2023 8:50

Humanitární kazetovou municí taky?

J. Farda 21.7.2023 9:34

Humanitární myslítu pane Lindo tu SpecVojOper ruskou nebo tu KontraSpecVojOper ukrajinskou? ;-)