18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jaroušek 28.5.2009 11:39

Hezkýýýýýý Běhal...

A prášek už jste si vzal? Jenom doufám, že ta inteligence, co řídí můj vývoj není na úrovni té vaší...;-D

Jakub S. 28.5.2009 12:25

Hezkýýýýýý - !

No on to možná může mít právě z nějakých neprozřetelně braných prášků... Pan kolega Chocholoušek se už, prosím, vyjádřil? Rád bych to s ním zkonzultoval!

Ladislav N :-))) 28.5.2009 11:28

Blbost vane z Hradu (a před chvilkou tady zvonily dvě báby - šiřitelky víry svaté :)

Nevěřil jsem svým očím, když jsem v sobotní příloze Lidových novin četl text zástupce vedoucího Kanceláře prezidenta republiky pro oblast komunikace a kultury

 Petra Hájka "Opičí proces naruby a po našem" (LN 23. května 2009) Je to Hájkova reakce na pozdvižení, které způsobil jeho text "Já z opice nepocházím" přednesený autorem při vystoupení na semináři CEP "Darwin a darwinismus – věda, nebo ideologie?" v Praze, 20. dubna 2009.

Užaslých reakcí vědců i laiků bylo publikováno mnoho (viz Google), např. 23. května 2009 byl v LN otištěn i text "Čekali vtipnou pointu, jenže nepřišla" Evy Hníkové a  Josefa Matyáše...

Je i dnešní nesmyslný blábol publikovaný zde snad součástí nějaké nové snahy zopakovat "opičí proces", jak jej známe z USA a velmi známého filmu natočeného podle skutečných událostí? Jako důkaz, že žijeme stále v českém Kocourkově? 8-o;-P

Historik 28.5.2009 11:15

A autor jaksi zapomněl na pohlavní rozmnožování,

kde dochází ke KŘÍŽENÍ dvou jedinců, kteří se od sebe příliš neliší (známý fakt je, že lva lze zkřížit s tygrem, ale samčí potomstvo je neplodné). To samozřejmě vývoj značně urychluje, protož potomstvo má kombinaci genů už od početí.

Před genetickým inženýrstvím existovala doba, kdy šlechtitelé uměle zvyšovali počet mutací rostlin např. ozařováním silnou radiací.

Prorok 28.5.2009 11:17

Jde ale o kreacionismus nikoli přirozený výběr ;-)

Ladislav N 28.5.2009 11:32

Re: Prorok IP: 67.159.44.xxx

Blbost. Ze vzniklých mutací se vybírají ty, které mají žádoucí vlastnosti pro předem stanovený účel - lidskou potřebu. Přirozený výběr v přírodě vede k přirozenému výběru jedinců schopných nejlépe přežít v daných podmínkách.

Prorok 28.5.2009 11:54

Co je blbost?

Ty vzniklé mutace nevytvoří bez zásahu člověka nový druh. Natož aby přežily v přirozeném prostředí.

Ladislav N 28.5.2009 12:35

Re: Co je blbost?

Moje reakce byla k výběru cílenému (člověkem) nebo přírodnímu ze vzniklých mutací, které ke vzniku nových druhů mohou vést. Že si jako člověk dožívající se max. 120 let nedokážete představit vývoj dlouhý milion, desítky či stovky milionů let, je váš problém.

Prorok 28.5.2009 13:16

Už jsem Vám psal ať píšete jen za sebe

Prostě jste poněkud jednodušší, tak se to nesnažte přenášet i na druhé.

28.5.2009 11:14

Hloupost je věčná

Tento článek je velmi pitomý. Ne proto, že popírá darwinismus, ale jak ho popírá.

Křesťané mají věřit, že Bůh stvořil svět. Pokud si ale navíc někteří z nich myslí, že vědí jak to přesně udělal, proviňují se pýchou a hloupostí. Je li někdo tak hloupý, že věří místo v Boha v nějakou lidskou teorii, argumenty mu jeho víru málokdy zvikláte. Ať už je darwinista nebo antidarwinista, taková víra bývá slepá, hluchá a fanatická.

Věřící ateisté dělají zaslepenou propagací d. občas stejně medvědí službu jako věřící, dělající své víře ostudu tím, že se ji pokoušejí použít k potírání vědeckých teorií.

Teorie darwinismu má svá slepá místa, ale ta jsou jinde, než je autor článku hledá. Škoda. Diskuse o nich by byla velmi zajímavá, i když na mě příliš odborná.

Historik 28.5.2009 11:18

Asi máte pravdu

Já bych ale řekl, že nábožensví je o vztahu člověka ke světu a lidem mezi sebou navzájem. To ostatní je "nadstavba" aby lidé uvěřili v nějaký morální kánon.

kiddo 28.5.2009 11:35

Re: Asi máte pravdu

Promiňte, ale to je hloupost. V náboženství jde primárně o uznání existence božské bytosti. Právě to, co vy popisujete, plus onen morální kanón je ta nadstavba.

Chris Kelvin 28.5.2009 11:50

Re: Asi máte pravdu

To myslíte vážně.....???

Podle všeho všechna důležitá náboženství vznikla původně jako "návod" na to, jak žít, jakou mít morálku, smysl života atd. Pouze fundamentalistický výklad původního učení z toho pak udělá instituci a produkuje i takové fundamentalistické hlupáčky, jako je autor tohoto článku.

Jakub S. 28.5.2009 12:31

Re: Asi máte pravdu

Ale mohlo být a nejspíš bylo  o b o j e , jak kdy a kde a jak zaměřené a vyspělé náboženství.

genetik 28.5.2009 13:08

Re: Hloupost je věčná

ten článek je skutečně pitomoučký, ale na úroveň pitimosti většiny diskutujících nemá

Historik 28.5.2009 11:05

Jinak podotýkám, že pomocí obsahu radioaktivního

uhlíku lze snadno rozlišit "přírodní" ethanol, vzniklý kvašením od syntetického ethanolu, vyrobeného z fosilních paliv.

Podotýkám, že i syntetický ethanol dobré kvality se dá zpracovat na alkoholické nápoje, někdy je čistší, než ten vzniklý kvašením...

Prorok 28.5.2009 11:09

Já se přidržím raději toho kvašeného

Technický humus pijí jen lidé nemoudří.

Ladislav N :-))) 28.5.2009 11:35

Re: Já se přidržím raději toho kvašeného

Když nepoznáte předem, z čeho to je, vypijete to taky a ještě si budete pochvalovat. ;-P

Prorok 28.5.2009 11:58

Mluvte raději za sebe.

kiddo 28.5.2009 10:59

ach jo

Já jsem doteď žila v domnění, že v téhle zemi se nacházejí inteligentní a vzdělaní lidé, kteří jsou s významem termínů jako "přirozený výběr" a "evoluce" seznámeni natolik, aby se veřejně neztrapňovali takovýmito zcela nezasvěcenými bláboly. No, evidentně jsem se mýlila. Autore, zainvestujte aspoň do jedné knihy o evoluční biologii, možná byste pochopil, co to ten "darwinismus" vlastně je.

Jakub S. 28.5.2009 12:34

Kiddo,

bohužel všude a vždy je pár promile takovýchto vyšinutých umanutých samozvaných proroků. S tím nic nenaděláme, to je prostě statistika. Špatné to je, když se to přehoupne do procentních hodnot. To pak už může stoupat geometrickou řadou... a je, jak sa praví na Slovákoch, pokluzené. A jede to samo dál až do nejhoršího konce.

Octomil 28.5.2009 14:42

Re: ach jo

Ten "darwinismus" je blud pro naivní lidičky, pyšné na to že jsou do pekla!!!! Vzpamatujte se! Nestojí to za to!

Posmívat se "tmářům" a za odměnu získat pocit vlastní chytrosti na pár let ... a potom přijít navěky, navždy ... do pekla, podsvětí... a potom do ... hořícího jezera, to je hrozné, nechat se tak napálit... příjít o věčný život kvůli evoluční teorii...

http://spiritlessons.com/czech/Daniel_Ekechukwu.pdf

Historik 28.5.2009 10:57

Autor kecá a to tak, že hodně

Mimochodem, nezávisle na Darwinovi objevil stejnou teorii další přírodovědec, ale uznal Darwinovo prvenství, ačkoliv svou teorii zveřejnil dříve než Darwin, který se o ní celá léta zmiňoval jen přátelům.

Genetika způsobuje samozřejmě, že věci jsou složitější (např. princip sobeckého genu) ale princip je stejný. Dokonce se jej snaží okopírovat tvůrci počitačových programů (nejedná se PC, ale superpočítače).

vita 28.5.2009 11:30

Re: Autor kecá a to tak, že hodně

Ono to funguje i na PC.

Prostě genetické programování "umí" řešit (byť suboptimálně) problémy, na kterých si vylámal zuby inteligentní design autorů programů.

Octomil 28.5.2009 14:48

Re: Autor kecá a to tak, že hodně

"Autor kecá a to tak, že hodně: "

To je pravda! To o těch tvůrcích počítačových programů a těch superpočítačích, to je opravdu "kec"!

Stoura 28.5.2009 22:30

Re: Autor kecá a to tak, že hodně

To, že se jedná pouze o superpočítače ne i o PC by kec byl. Ale genetické programování je desítky let  známá a prověřená technika. Jen proto, že dopředu není zajištěn přesně známý výsledek, se používá jen zřídka. Naprogramovat genetické automaty, které si z náhodného šumu vypracují samy uspokojivý program, je problém zhruba na úrovni  studenta druhého ročníku informatického oboru VŠ (nebo pro hodně nadaného středoškoláka).

Informace 28.5.2009 10:56

Církev

Církev rozlišuje mezi evolucí a evolucionizmem. Přečtěte si mínění kardinála Christopha Schoenborna, poradce papeže v této otázce http://www.beliefnet.com/Faiths/Christianity/Catholic/2006/01/Catholics-And-Evolution-Interview-With-Cardinal-Christoph-Schnborn.aspx

Historik 28.5.2009 11:34

Pokud někdo argumentuje ve smyslu

"Bůh neexistuje, PROTOŽE živočichové vznikli přirozeným vývojem" je to pochopitelně něco, co do vědy už nepatří.

Náboženství se uchyluje ´k různému stupni abstrakce podle mentality a úrovni svých věřících, pro některé starověké národy byl "bůh" fakticky "ta socha v chrámu." Podobně i křesťansví, hlavně katolictví, ustoupilo od monoteismu zavedením spousty svatých, kteří nahradili níže postavená božstva pohanů. Fakticky se lze modlit třeba ke svatému Jiří apod.

Informace 28.5.2009 11:54

Re: Pokud někdo argumentuje ve smyslu

Je to otázkou světonázoru - církev uznává vědu ale popírá materialistický názor na svět. Nemůže vědu popřít, ale omezuje její roli na pouhou podružnou složku lidského vědění. Uvedla jsem ten odkaz jen proto, abych vzbudila nějakou reakci.

Ahasver 28.5.2009 9:54

Není náhodou

autorem tohoto článku náš milovaný Václav Seladonovič Klausenko-Kikina? Je odborník na vše.