27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Suchoř 12.1.2010 19:28

Re: nikoliv náboženství, ale nezadržitelný trend oteplování

to by se mělo dělat ne jen s jeho knihami a články. S tím poměrem máte pravdu, chyba

Jan Zeman 12.1.2010 17:34

Re: nikoliv náboženství, ale nezadržitelný trend oteplování

Nemáte ten podíl náhodou obráceně?  - wiki: "albedo...Jde o poměr odraženého elektromagnetického záření ku množství dopadajícího záření. Zlomek, obvykle vyjadřovaný procentuelně od 0 % do 100 %..."

Takže když si zatopim v kamnech knihama Al Gora a cíleně tím nadprodukuju to neškodný CO2 v zájmu aby intenzivnějc rostla vegetace provozuju tim vlastně klimatický inženýrství? 

Takže nashle, jdu přiložit, aby mi neujel ten bus.

Suchoř 11.1.2010 22:57

nikoliv náboženství, ale nezadržitelný trend oteplování

avšak ne v důsledku zpochybnitelného vlivu CO2. Větší produkce tohoto plynu se intenzivněji odbourává přírodou a to fotodisociací, mořem a vegetací.

Dlouhodobě vyváženou energetickou bilanci Země-Slunce (kosmos) narušují zejména jaderné elektrárny a vše, co zvyšuje albedo Země. Podíl přijaté energie Zemí vůči odražené (albedo) zvyšují všechny dopravní, průmyslové, zemědělské a komunální stavby, které jsou tmavší než původní místa na povrchu Země. V posledních letech intenzivně narůstá počet solárních elektráren, které také podstatně víc sluneční energie přijímají, než původní místa. Každá taková energie nakonec po přeměnách oteplí atmosféru navíc.

Lidstvo bude nuceno naučit se kompenzovat nadbytečně přijatou energii od Slunce. Existují různé možnosti teoretické i praktické v tomto směru, od bílení komunikací a střech po celá pole reflexních panelů s řízeným účinkem. Vzniká nový termín klimatické inženýrství, v němž by neměla Česká republika nechat ujet si autobus.

Klimatické inženýrství může dovolovat i cílenou nadprodukci jinak neškodného plynu CO2, v zájmu intenzivnějšího růstu vegetace. 

Jan Zeman 11.1.2010 12:16

Re: Kdo je tady vůl - dokončení

vycházejí vám, protože máte redukcionistický model, který nepopisuje realitu, ale je nejspíše konstruován a dignostikován tak, aby vám vyšlo co chcete. Na kladné zpětné vazbě totiž stojí a padají veškeré ty katastrofické předpovědi bez nichž se celý ten Mann-made global warming cirkus na tahání peněz z kapes a jejich přerozdělování, jakož i propagování nežádoucnosti lidstva na této planetě neobejde. Pokud se kouknete do reálných dat, tak žádné run-out kladné zpětné vazby neuvidíte - nevidíte tam žádný exponenciální růst. viz např. to srovnání satelitního měření růstu hladin a Vermeera, na které jsem odkazoval. (jeden se diví, jak můžou dát do jednoho článku dva grafy, které si vzájemně odporují, tvářit se jakoby nic a říkat tomu skeptical science...)

Jan Zeman 11.1.2010 0:23

Re: Kdo je tady vůl - dokončení

"Myslíte si, že klimatologie je o víře?"

No spíše ony katastrofické předpovědi, které z ní často vycházejí, tam mi to skutečně mnohdy připomíná sektářství strašící koncem světa. viz např. ten Hansen s tou jeho Venuší.

Kolika procenty se CO2 přímo podílí na celkovém skleníkovém efektu atmosféry?

Hledáme-li run-out kladnou zpětnou vazbu není dobré se poohlédnout po exponenciálním růstu?

Když se podíváme např. na první dva grafy v tomto článku http://www.skepticalscience.com/Predicting-future-sea-level-rise.html - je růst hladin oceánů lineární - jak se zdá ze satelitních měření (první graf), nebo exponenciální (druhý graf)? Který z nich znázorňuje realitu?

Petr Kiebel 10.1.2010 23:00

Re: Ne, to se mylite,

Vy jste vážně natvrdlej. Kde se proboha motám do modelování klimatických procesů? Ani ten článek pod kterým je tato diskuze o tom není....Teď koukám, že zase vykám - holt jsem slušně vychovaný a tykání mi nejde přes pysk...

L.Metelka 10.1.2010 22:48

Re: O nikoliv,

Biopaliva vymysleli šmejdi biotechnologové, jako jste Vy, co si na tom akorát chtějí namastit kapsu. A pomohli je prosadit politikům, se kterými se pak o to mastění kapsy podělí.

Vaše logika v praxi...

L.Metelka 10.1.2010 22:47

Re: Skutecne,

Nojo, když nevíte ani tohle, jak po vás chcít, abyste věděl něco o klimatu a klimatologii...

L.Metelka 10.1.2010 22:45

Re: To uz jste tady onehdy

Je úžasné, co lží se tady dozvídám o tom, co jsem kdy řekl nebo napsal. Honzak, i.h., a teď Vy. Nikdy jsem netvrdil nic o oteplení o 1 až 5 stupňů za 10 let. To jste si akorát vycucal z palce.

Modely nepotřebují napozorovaná data o klimatu. Ta se používají jen k validaci. To jsem napsal. O tom, že by nepotřebovaly příkon slunečního záření jsem (opět) nikdy nepsal. Modely na odhad příkonu slunečního záření v minulosti by snad mohli mít astronomnové, to není klimatologická záležitost, souvisí to se sluneční aktivitou a ta, jako taková, je předmětem oboru, zvaného astronomie, pokud to nevíte.

Proč bychom měli mít v Hradci globální model klimatu? V Praze počítáme regionální model, ale i na ten globální možná v blízké budoucnosti dojde. Na NEC SX-9...

mueller 10.1.2010 22:39

Skutecne,

pro modelovani klimatu je rozhodujici skutecností, kdo poradal konferenci v Kodani. Typisch.

mueller 10.1.2010 22:37

O nikoliv,

biopaliva prosadili smejdi jako jsou vy, resp. ti, co je prosadili, se odvolavali na vas, Metelky, kteri jim to straslive oteplovani prece spocitali.

mueller 10.1.2010 22:35

To uz jste tady onehdy

ventiloval, ty predpovedi z 90tých let byly graficke s hodnotami nejak jako "za 10 let bude tepleji o 1 az 5 stupnu". Takove predpovedi jsou na dve veci. No a malou dobu ledovou - vzdyt jste prece pred kratkym casem opakovane tvrdil, ze ty vase modely zadna experimentalni data jako vstupy nepotrebuji, experimentalni data jsou potreba jenom na validaci. Tak to ty vase modely prece musi umet i bez prikonu slunecniho zareni, ne ?Najdete si to v diskusich, bylo to tusim tesne pred vanoci. Kdyz vy si uz ani nepamatujete, co jste si vymyslel pred tydnem a ctrnacti dny, to se pak nedivte, ze si furt odporujete. A kdyz jste takovy slavny modelar a ty vase modely tak presne - to je pak prece hracka, spocitat zpetne, jaky byl prikon Slunce pomoci jednoho modelu, a pak ten prikon dosadit do druheho modelu (tusim, ze jste tvrdil, ze jich je celkem 18), a hned by se videlo, jak tu malou dobu ledovou umi. To je cviceni, jake delaji nasi MS studenti, tak to prece museji umet i takovi slovutni vedci, jako jste vy. Ostatne, povezte: Vy provozujete v Hradci celoplanetarni model klimatu ? Na cem ?

para 10.1.2010 22:32

Re: Ano,

Jo dokud máme fondy na šaškárničky - tak je to prýma :)))

Já se čtenářem zdrojů docela souhlasím - taky trefa. Jen nevím kde bere svou jistotu, že se změny klimatu jednou nevymknou docela. Pak už ty šaškárničky asi nikoho moc zajímat nebudou. :(((

L.Metelka 10.1.2010 22:28

Re: Ale ja, na rozdil od vas,

Ne jen klimatologové, to jsem nikdy nenapsal. Ale když už o něčem člověk píše, měl by o tom taky alespoň trochu vědět. Ale Vy?

Co to bylo za konferenci v Kodani - nevěděl. Co je kontrolní klima - neví. Co jsou modely klimatu - evidentně neví. Ale hlavně, že kritizuje...

Mimochodem -  Vy děláte v biotechnologiích? Pokud použiju vaši logiku na Vás, tak mi jen z tohoto faktu vyplývá, patříte k těm šmejdům, co prosadili biopaliva. Co způsobili leckde nedostatek potravin a kvůli kterým nám to teď lejou do benzínu a do nafty,...

Styďte se...

para 10.1.2010 22:26

Re: Dekuji, ale ne, to neni z me strany

To jo Breedere - docela jses trefil jak to dělám ... Já si rád něco čtu ..... a když už přestávám chápat .... pak pěkně příjemě usnu...... Tak přeji taky dobrou. :)

mueller 10.1.2010 22:23

Ale ja, na rozdil od vas,

neposkytuju odborne kryti podvodnikum a diktatorum a ruznym gaunerum, kteri me chteji okradat o moje penize a poroucet mi, co smim a co nesmim. To je prave to svinstvo, ktereho se vedome a s nadsenim ucastnite. Do chemickeho inzenyrstvi se mi muzete klidne montovat, jak je ctena libost. To klidne vykladejte co chcete, ale dejte si pozor, abyste nebyl pro smich, obavam se, ze vase znalosti jsou pro tento ucel slabé a nedostatecne. Akorat ze pri navrhu nejakeho hrnce nebudete moct tak mlzit jako u toho vaseho klimatu a zakaznik vam ho otluce o hlavu a nezaplati, kdyz mu nebude fungovat, a to zjisti za tyden a ne za sto let jak jste zvykly. Pokud si dobre vzpominam, vzdycky, kdyz vam na tomhle foru predhodi, ze zastavate nazor, ze se ke klimatologii smeji vyjadrovat jenom klimatologove, ta se nacepejrite jako cerna slepice a zacnete vykrikovat, ze to je lez. A dneska jste se tak vyjadril uz podruhe, ze jenom klimatologove smeji mluvit do klimatologie. Bezte do haje, clovece, i se svoji jesitnosti a nafoukanosti a bohorovnosti.

para 10.1.2010 22:20

Re: Nechlastejte

Jo mlhavé ponětí to teda mám - ale kdyby jste nemlžil .... - třeba bych na tom byl lépe :)))

mueller 10.1.2010 22:15

Ne, to se mylite,

tahle diskuse je primarne o matematickem modelovani klimatickych procesu Dr. Metelkou. "Politický klimatolog co neodpoví ani za boha na konkrétní dotaz a má jen jednu publikaci", to ma byt Dr. Metelka ? To by tak odpovidalo. Para asi skutecne chlastá nebo fetuje, protoze pise dost inkonsistentne. Ne, problemy nemam, dekuji za optani, a na vase vzdelani a praci jsem se zdvorile ptal, byl jsem proste zvedavy, no, není to lidské ? Kdybyste rovnou napsal, ja se staram o slony, bylo hned jasno, pred nejakym casem jste to normalne napsal - i kdyz vas museli chvilinku trapit, nez to z vas vypadlo, jak si tak vzpominam. To neni nic spatneho, starat se o slony, to je prace zodpovedna, namahava a jiste zajimava. Zkuste nam nekdy neco do Psa o tech slonech napsat, a pak o tom muzeme diskutovat, bude to urcite zajimave, protoze sloni jsou chytra zvirata a vy toho o nich urcite spoustu vite, o cem my nemame ani poneti, ale proboha nemotejte se zbytecne do diskusi o matematickem modelovani, kdyz k tomu nemate predpoklady. Vezmete si to k srdci a urcite nam o tech slonech neco napiste ! Bude to zajimavejsi nez Metelka.

L.Metelka 10.1.2010 22:13

Bude lepší, Muellere,

když zůstanete u svého chemického inženýrství a nebudete se montovat do věcí, kterým evidentně nerozumíte. Já Vám zase slibuju, že nebudu vandrovat do Vašeho oboru a nebudu Vám vykládat, co všechno tam máte špatně.

L.metelka 10.1.2010 22:08

Re: Ale ony to na realnem klimatu

Další kiks, další neznalost základních věcí. "Kontrolní klima" je zcela reálné klima, na kterém se validují modely. Vy to nevíte? Takový expert na všechno...

Jinak si najděte někde scénáře vývoje klimatu někdy ze začátku 90. let a jejich porovnání s realitou. Abyste tak blbě nežvanil.

Malou dobu ledovou a klimatické optimum bude mít smysl modelovat, až nám přesně řeknete, jaké byl v té době příkon slunečního záření k Zemi. Ale je to potřeba s přesností alespoň 1 W/m2. Vy tu hodnotu víte?

mueller 10.1.2010 22:02

Ano,

dobrou. Ale "para" neni "ctenar zdroju", to je Sejna, ale jinak jsou to stejni sasci. Sranda musí bejt.

mueller 10.1.2010 21:57

Ale ony to na realnem klimatu

neumeji, jenom na "kontrolnim". Zatim se ZADNA z kratkodobych predpovedi klimatu (10 let) nepotvrdila, pokud vim. Uz se ted treba deset let melo strasne oteplovat a ono se lehce ochlazuje. A malou dobu ledovou a stredoveke optimum taky namodelovat neumite, tak co budete vykladat.

Breeder 10.1.2010 21:57

Re: Dekuji, ale ne, to neni z me strany

:o) to máte pravdu, ale je třeba uznat, že je docela pilnej, skoro jako ten "para", co pořád něco čte a čím víc to čte, tím víc to nechápe. Dobrou noc.

mueller 10.1.2010 21:50

Jak malé dite jste, opravdu,

kdyz se vymenuje hmota, uziju bilanci hmoty, kdyz k tomu energie, pouziju k tomu jeste bilanci energie. Vase predstava, ze jste jediny spravedlivy a vedouci na svete, je zjevne nevyvratitelna. To, co pro vas zjevne predstavuje vypeti vsech sil - soucasnou vymenu hmoty a energie - zvlada chemicky inzenyr levou zadni, protoze je to v realnem svete normalni, a my se pohybujeme v realnem svete, ne jako vy, politicti klimatologove, ve svete neoveritelnych prognoz na sto let dopredu.

mueller 10.1.2010 21:46

Dekuji, ale ne, to neni z me strany

zadne usili, to je takova hra, a clovek se prinuti formulovat. Metelka budto tu fyziku a fyzikalni chemii skutecne neumi nebo jenom tak dela vola, ja nevim, pomalu se uz zacinam klonit k prvni variante. Treba ma ten clovek nejaky mindrak a hoji si ho tim, ze skodi schvalne svymi prognozami lidem. To je obecne problem rizeni veci od zeleneho stolu, to mate pravdu, on si zjevne nedovede predstavit, ze by jeho vypocty byly zkontrolovatelne, proto taky asi dela to, co dela. Kam tuknete, tam zni falesne, termodynamika, fyzika, matematika. To je prave to nestesti, ze se takovihle povyseni neumetelove, presvedceni o vlastni dulezitosti, dostavaji do dulezitych pozic. Mozna je jako meteorolog pro drobne predpovedi pocasi pouzitelny, ale na tohle klimatologovani zjevne nestaci a prekryva to, jak to takovihle lide delaji, nadutosti a aroganci. Pred casem ho v diskusi nekdo charakterizoval takto "Arogantnejsi a jesitnejsi mamlas se tezko najde. Jaky komplex si sem chodi Nametelka asi lecit. Ukazte mi nekoho dalsiho ucence co ma potrebu se predvadet v diskuzi na psu?"

L.Metelka 10.1.2010 21:43

Re: Kdyz dochazi k tokum

Přesně! Díky moc! "Kdyz se mi v kyblu fazove meni voda a nevyparuje se (nebo to zanedbam), zadne zachovani hmoty nepotrebuju..." Tak tohle zanedbání si můžete dovolit někde v laboratoři, ale ne v reálné atmosféře. To je přesně to, co mě před chvílí napadlo. Vy máte prostě termodynamiku nějakých idealizovaných systémů (izolovaných, uzavřených, homogenních a já nevím jakých ještě). Jenže termodynamika atmosféry taková není. Je to o dost složitější systém než kýbl, nebo laboratoř.

mueller 10.1.2010 21:35

Kdyz dochazi k tokum

hmoty ze systemu a do systemu, aplikujeme my inzenyri zakon zachovani hmoty, nikoliv energie. Pokud se pri tom vymenuje i energie, a zajímá nás, vrzneme k tomu i energetickou bilanci (cp, cv, rika vam to neco?). To se dela i v modelech klimatu. Kdyz se mi v kyblu fazove meni voda a nevyparuje se (nebo to zanedbam), zadne zachovani hmoty nepotrebuju, protoze se zadna hmota nikam nepohybuje (pres hranice systemu tvorenem kyblem), a ja pouziju jenom energetickou bilanci. Ano, termodynamicke zakony jsou jenom zakony zachovani energie (v newtonskem svete). Vase fyzikalni predstavy jsou skutecne bes.

Breeder 10.1.2010 21:32

Re: ???

Pane muellere, díky za Vaše úsilí, ale já jsem již bohužel došel k názoru, že chemický inženýr nebo fyzikální chemik se s klimatologem nikdy nemohou dohodnout. Náše chápání reálných technických problémů a jejich řešení se s klimatologií poněkud míjí. Špatně spočítaný autokláv prostě rupne v reálném čase a ten kdo ho projektoval půjde s velkou pravděpodobností do tepláků. Špatá prognóza klimatu se v reálném čase neprojeví a autoři prognóz, masivně zneužívaných politiky a bysnysem, mohou být úplně v klidu.

mueller 10.1.2010 21:28

No, jak bych to vysvetlil,

aby to pochopil i politicky klimatolog - je zakon, ze se nesmi krast, a kdyz neco ukradnete a chyti vas, tak vas na zaklade toho zakona zavrou. To prvni je prvni termodynamicky zakon a to druhe je energeticka bilance. Pochopil jste ten rozdil a tu dialektickou jednotu ?

L.Metelka 10.1.2010 21:24

Re: V modelu

Termodynamické zákony jsou jen zákony zachování energie? I tam, kde dochází k fázovým přeměnám vody, tokům hmoty ze systému a do systému? Tam nepotřebujete zákon zachování hmoty?

Začínám tušit, kde je Váš problém. Ale uvidíme dál...