5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
mol 27.7.2009 14:40

Re: ???

Předpovídali ji minimálně všichni ekonomové "rakouské školy" a spousta dalších.

To co dělal Greenspan bylo tak šílené, že jsem tu krizi předpovídal i já a to rozhodně nejsem žádný ekonomický expert.

Jenomže blbové si nevšímají těch ekonomů, jejichž předpovědi se plní a radši poslouchají ty, kteří říkají to, co blb chce slyšet. A pak se diví, že to nevyšlo. Tož tak.

František I. 27.7.2009 14:34

Re: komentar

:-DR^

JJ 27.7.2009 14:06

Re: Aplikovaný výzkum?

Vase katedra na tom vydelava, tak na co si stezujete? 8-o Neni to nahodou ukazka toho, jak to ma byt? Jednoduche veci udela doktorant ci diplomant a jeste se na tom nauci.

m.l. 27.7.2009 14:05

Re: ???

Vidíte, a zrovna v tomhle bych s vámi nesouhlasil. Ekonomická rozhodnutí (ta viditelná a "medializovaná") totiž dělají především politici, nikoliv ekonomové. Ekonomové fungují hlavně v privátním sektoru a tam jsou docela užiteční a dobře placení :-) a ani je nenapadne panáčkovat kolem nějakého politika, který se na jejich doporučení stejně vykašle. A teorie vniklé ze základního výzkumu (jestli se ovšem něco takového dá říct o společenské vědě) hojně a ku prospěchu svého zaměstnavatele využívají.

A není pravda, že ekonomové nepředpověděli krizi. Předpověděli a také předpověděli, že vládní zásahy ji mohou jen zhoršit ale nemohou ji ani zmírnit ani zkrátit. Leč politici opět nedbali a nedbají :-)

JJ 27.7.2009 14:02

Re: ???

Jiste, zrovna ekonomicke vyzkumy se zaplati celkem v pohode. Jinak vyznam ekonomickych ved vzdy bude nulovy, pokud nam budou vladnout nedouci presvedceni o vlastni neomylnosti.

JJ 27.7.2009 14:00

Re: Plně souhlasím s autorem

A proc by stat nemohl jednou za rok udelat setkani VS ucitelu jazyka ceskeho za ucelem posouzeni vyvoje jazyka? Mit na to zvlast akademiky je hloupost.

tosek 27.7.2009 13:32

Re: ???

Ano, děkuji, také mohu posloužit - http://www.guardian.co.uk/uk/2009/jul/26/monarchy-credit-crunch; z obou odkazů ovšem vcelku jednoznačně vyplývá, co jsem napsal výše, že?

kotrmelec 27.7.2009 13:22

Re: a kdo bude hlídat stráže?

Už jsi někdy použil Google nebo jiný internetový vyhledávač? Lingvistika je a hlavně bude v informatice důležitá.

Ojebavac Marxe 27.7.2009 13:03

Re: ???

ach jo, tak aspon link http://www.economist.com/opinion/displayStory.cfm?story_id=14031376&source=hptextfeature

abraxas 27.7.2009 12:53

ideální odborník

odborník je člověk, který ví velké množství informací o úzkém oboru. proto ideální odborník je ten, který ví všechno o ničem.;-)

tosek 27.7.2009 12:50

???

Jaký výzkum nemají platit daňoví poplatníci? Na na prvním místě "výzkum" v oblasti ekonomie. Právě probíhající ekonomická krize, kterou nikdo z vážených ekonomů nepředpovídal, nás přesvědčila, že přínos ekonomické pavědy pro praktický život je nulový, takže trvale prosím do kolonky podpora ekonomického výzkumu ve státním rozpočtu dát nulu.

certik 27.7.2009 12:38

Re: Aplikovaný výzkum?

Tak ta poslední věta R^R^

Vrána 27.7.2009 12:13

článek sedí

Naprosto souhlasím s autorem. Přesně to odpovídá i situaci v přírodních vědách, se kterou mám osobní dlouholeté zkušenosti. Nějaké výsledky produkuje tak třetina zaměstnanců nebo postgraduálních studentů, a dvě třetiny jsou lidé, udržovaní na pracovišti proto, že jsou tak neschopní, že by se jinde neuplatnili, nebo starci přilepšující si takto k důchodu (sociální cítění je ve vědě neskutečně silné). Jediný problém je v tom, že při redukci prostředků odejdou lidé z té jedné třetiny užitečných, protože se uplatní, zatímco ti neschopní se budou státního sektoru držet až do smrti.

Ivan Nový 27.7.2009 12:13

Re: sametem k likvidaci státního a veřejného

No nevím kdo rozkrádá národní ekonomiku? Stát? Vysokými daněmi a zbytečnými výdaji?

Tx 27.7.2009 12:12

Re: Datpys

Chápejte me firsta, on si plete vibrátor s multivibrátorem...

difusor 27.7.2009 12:09

sametem k likvidaci státního a veřejného

Základní, aplikovaný a nevím ještě jaký, to nejsou synonyma pro ikvidaci instituce Akademie věd, nýbrž systém ekonomického a finančního řízení všech státních a veřejných organizací poplatných době moci akademika Nejedlého. Ty systémové posametovské změny byly marginální svým významem avšak  znamenaly výrazný nárůst nároků na státní finance. Tím nejnáročnějším byl přechod institucí na příspěvkový typ, kdy jednotlivé ústavy musely zavést nákladovou položku odpisů hmotného a nehmotného investičního majetku. Proto, aby tyto instituce nepadly okamžitě do červených čísel, musel stát nadfinancovat jejich činnost právě o tuto nákladovou položku. Dlouhodobě to však znamená likvidaci této instituce právě v podmínkách nevýkonné národní ekonomiky navíc bezostyšně rozkrádané, určitě víte jak a kým.  

Tx 27.7.2009 12:08

Re: libinst.cz

Ježíšmarjá, on Matonoha píše do BL??? No tak to je konec, ani halíř grantu!

Ojebavac Marxe 27.7.2009 12:04

Re: To je podvrh akademiků?

ajéjej... zase jeden, co ví co já nevím. Chjo ;-(

Ojebavac Marxe 27.7.2009 12:02

Re: komentar

Jo souhlasim. R^

Ojebavac Marxe 27.7.2009 12:01

Re: Jaký výzkum

to ale nezmeni nic na tom, ze zminka o vyvoji vedy pod textem uvahou "jak se asi divali lide na vedu v 18. stoleti", je hodne off-topic. Autor clanku vcelku spravne pozaduje vysvetleni k cemu jsou konkretni vystupy (ne veda jako takova). Ono "My jim nerozumíme, ale my jim věříme", kdy se ani nastanovuje možný reálný výnos, dlouhodobě nestačí. ;-P

analfabet 27.7.2009 11:58

komentar

Jsem doktorand v zahranici a s navrhy RVVV zasadne nesouhlasim. Zakladni vyzkum se nemuze hodnotit takovymto zpusobem, v jednom kosi s vyzkumem aplikovanym, jemuz jde o maximalizaci zisku diky inovacim. Navic ten aplikovany vyzkum by ani nemel platit stat. Je ovsem potreba nejak rozumne rozhodnout, co jeste je ten zakladni vyzkum a co uz ne.

Dale bych rad pripomenul jednu z pohadek bratri Grimmu, totiz tu o tom nahem krali. Ja si uvedomuji, ze nelze pausalne odsoudit neco, o cem nic nevim, jakozto zbytecne. Ale na druhou stranu zase nazory, oznacujici cloveka, ktery vznese opravnenou otazku: "Neni kral nahy?", za "vidlaka" a Frantu z hospody, to mi prijde prehnane. Domnivam se, ze je v nasem zajmu udrzovat si urcite mnozstvi lidi, kteri se zabyvaji podobnymi neuzitecnymi, a co hur nikoliv potencialne uzitecnymi, humanitnimi "vedami". A meli by se hodnotit nejak zvlast, na zaklade politicke objednavky, kolik tedy takovych lidi chceme/potrebujeme. To vsak nijak nesnizuje nase pravo se ptat, co ti lide tedy delaji! A mne se zda, ze ve velkem mnozstvi pripadu ten kral proste nahy je.

jk-jiny 27.7.2009 11:45

Aplikovaný výzkum?

Podívejte, dříve byla v podnicích konstrukční oddělení a většina toho, čemu se dnes vznešeně říká aplikovaný výzkum, se dělo tam. Konstrukce byly rozprášeny či zredukovány a zavedení manažerského řízení ("všichni budete mít stejný spořič obrazovky") potlačilo identifikaci techniků s podnikem a zejména manažery. Takže to, co dříve spočítal z vlastní iniciativy běžný inženýr, dnes pro podnik neudělá. Ve výsledku naše katedra vydělává na věcech i v podstatě velmi jednoduchých, které by podniky kdysi vyřešily v pohodě samy. A ta podpora má tuto práci podnikům zaplatit. A jedna poznámka: v akademii pracuje hodně chytých lidí (přiznávám, že znám jen ty techničtější ústavy) za poměrně malý peníz. Jako manažeři, podomní obchodníci a podobně by škodili mnohem víc.

Rudolph 27.7.2009 11:39

Re: a kdo bude hlídat stráže?

Woe woe linkvystyka co to jéééé! Woe na takový platim jóóó?!

Pytel 27.7.2009 11:34

Re: a kdo bude hlídat stráže?

Velký třesk není poznatek přírodní vědy. Není to vědecký fakt. Evoluční biologie není přírodní věda, kybernetika taky ne, jenom ta genetika. Lidi co dělají genetické experimenty se docela hodí živit. Ty ostatní upálit za čarodějnictví (nebo rekvalifikovat - vyberte si:-)).

Rudolph 27.7.2009 11:32

Re: a kdo bude hlídat stráže?

Ale tady nejde o nějaké hodnocení. Ve skutečnosti je to jen šikovný pokus, jak nasměřovat další penězovod do soukromé sféry + jako bonus pěkné nemovitostičky, třeba jedna přímo na Národní třídě, ve které (autor by si jistě nevěřícně odfrknul) "ti vědátoři normálně skladujou nějaký knížky, nebo coooo?!"

Jak jsou v tom peníze, většinou to bývá trapně jednoduché. A prosím jich, nezačnou tady po mně, abych "ukázal důkazy, nebo ať mlčím", důkazy si laskavě dohledají sami, začnou prostudováním toho, jak to vlastně ve skutečnosti RVV plánuje. Čerpat z iDnes nepřináší vždycky nějak moc pevné kramfleky ;-D

Vaud 27.7.2009 11:27

Vule lidu

Schvalne se nekdy podivejte na nejctenejsi clanek, nejstahovanejsi pisen nebo neco, kde se projevi "vule lidu".  Je to bez vyjimky bulvar ci brak. Pokud bychom se meli ridit tim, co zajima  Frantu Vomacku z Karlina, co dre ve fabrice a pak si jde dat svych pet piv, pak bychom spoustu vednich oboru nikdy nemeli.

Vetsina techto "dobre minenych reforem" odradi ty schopne a mobilni, kteri odejdou do ciziny. Neni to tak, ze se ti spatni chytnou za nos a sami Akademii opusti. Zustanou jen ti mene flexibilni...   

Petr 27.7.2009 11:26

Re: Je to na zvážení

"Například ten slavný Ústav pro jazyk Český dělá poslední dobou jen jedno: už tak složitou Češtinu dále komplikuje a zamořuje vyjimkami - každý češtinář vám to potvrdí" a to jste četl kde? Pokud vím tak tento ústav ve spolupráci s ČTV dělá mimo jiné velmi zajímavé pořady a zcela zdarma funguje i jazyková poradna,to bude paráda až i tam za telefonní dotaz budete platit. ;-)

Jan 27.7.2009 11:22

a kdo bude hlídat stráže?

S autorem se nedá než NEsouhlasit! To je právě ta hrozná potíž poznávání, že pokud člověk neví, o čem se mluví, neměl by do toho kecat. Článek víceméně obhajuje nesmyslný názor, že nějaký úřad může poznat, co je při snaze porozumět novým věcem užitečné, a co ne. Připomínám, že žáby na prameni v minulosti považovali evoluční biologii, genetiku, kybernetiku nebo i Velký třesk za hlouposti. Jak tedy financovat vědu? Obávám se, že jen hlupák si může myslet, že zná jednoduchý recept. Podle mě je hlavně pitomost dělat náhlé změny a ryze české způsoby hodnocení, což je bohužel právě to, co se teď má stát skutečností.

Petr 27.7.2009 11:17

Re: Plně souhlasím s autorem

asi proto že jsou za to placení a fakulty jsou zas placené za vzdělávání studentů.

Petr 27.7.2009 11:10

Re: Vědeckou "perlou" jsou soudruzi z orwellovského Centra výzkumu veřejného mínění,

Trochu se pletete, toto centrum si na sebe bohatě vydělá.Trochu přemýšlejte než něco plácnete.