18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pytel 27.7.2009 11:34

Re: a kdo bude hlídat stráže?

Velký třesk není poznatek přírodní vědy. Není to vědecký fakt. Evoluční biologie není přírodní věda, kybernetika taky ne, jenom ta genetika. Lidi co dělají genetické experimenty se docela hodí živit. Ty ostatní upálit za čarodějnictví (nebo rekvalifikovat - vyberte si:-)).

Rudolph 27.7.2009 11:39

Re: a kdo bude hlídat stráže?

Woe woe linkvystyka co to jéééé! Woe na takový platim jóóó?!

kotrmelec 27.7.2009 13:22

Re: a kdo bude hlídat stráže?

Už jsi někdy použil Google nebo jiný internetový vyhledávač? Lingvistika je a hlavně bude v informatice důležitá.

Potůček 27.7.2009 10:55

To je výzkum za všechny prachy

Proč má daňový poplatník platit výzkum typu,kolik se v lese urodilo hub a plodin a o kolik peněz přišel stát díky tomu že lidé chodí na houby.

Pavel 27.7.2009 10:45

Klidně budu spát

Klidně budu spát, když půjdou peníze i na takový vědce.

Neklidně se mi usíná při pomyšlení na státní aparát - počet úředníků.

Jakub Vandrovec 27.7.2009 10:57

Jenže ty úředníky plodí právě takový "vědci".

Celá humanitní studia by měla být placená. Prospěch z nich je prakticky nulový, naopak je z nich spousta potíží. Viz multikulturalismus, všemožné podoby socialismu, náboženství, NGO přisáté na státní penězovody apod.

hufv 27.7.2009 15:24

Re: Klidně budu spát

Je úplně jedno, jestli neschopný blb vyplňuje nesmysly do formuláře na úřadě, nebo jestli vymýšlý a píše nesmysly v akademii. V obou případech ho platíme.

Celý řev je o tom, že by pár neschopů mělo také začít pracovat a vydělávat si smysluplně. A to, že by se k nim mělo přidat ještě 30% úředníků, to okamžitě podepíšu.

jen tak 28.7.2009 17:44

Re: Klidně budu spát

Máte pravdu - zřejmě jde skutečně vesměs o "neschopné blbce", protože rozhodně (alespoň ve Vašem případě určitě) se ukazuje, že ten kdo Vás učil - mnoho nenadělal. Nejen to prokazují Vaše pitomé názory, ale i gramatika.

Netresta 27.7.2009 10:29

Jaký výzkum

Zkuste si představit jak se koukoli a co si mysleli současníci  podivínů, kteří pozorovali záchvěvy žabích stehýnek nebo si hráli s ebenovou tyčí a liščím ocasem.

Ojebavac Marxe 27.7.2009 10:46

Re: Jaký výzkum

Jako člověk, co se osvícenstvím zabývá, mohu snad odpovědět: byli jimi fascinováni. Prezentace se dělali přímo před králem, papež cítil potřebu se vyjádřit k astronomii a dámy koketně omdlévaly do připravených náručí hybatelů stehýnek.

Ruku na srdce: koho zajímá Matonoha.

Rudolph 27.7.2009 10:53

Re: Jaký výzkum

Teď už víme, že vás ne. Věda od hýbajících se stehýnek poněkud pokročila. Protože jste znalec, jistě víte, že tehdejší vědec se zabýval všemi vědami na jednou a stihl u toho být ještě básníkem. Proto se taky říká velmi široce pojaté činnost "renesanční rozsah". To už dneska nejde. Je na celoživotní studium být odborníkem na určitý elektrochemický pochod v konkrétní buňce toho stehýnka.

Ojebavac Marxe 27.7.2009 11:03

Re: Jaký výzkum

On Matonoha dělá do stehýnek? osbně si fakt myslím, že je rozdíl mezi "dborníkem na určitý elektrochemický pochod v konkrétní buňce toho stehýnka" a gendner studies. ;-)

Jinak ale obdivuju tapetovače co cítí potřebu pod zmínky o ebonitových tyčích a žábách dolepit příspěvek, "že věda je už jinde". Já jen odpověděl na příspěvek, nic víc.

Rudolph 27.7.2009 11:06

Re: Jaký výzkum

Myslím, že s tím tapetovačem je to provokace a neměl byste se do ní pouštět. Jste tady minimálně tak často jako já, dobře si váš odvážný nick pamatuji :-)

Ojebavac Marxe 27.7.2009 12:01

Re: Jaký výzkum

to ale nezmeni nic na tom, ze zminka o vyvoji vedy pod textem uvahou "jak se asi divali lide na vedu v 18. stoleti", je hodne off-topic. Autor clanku vcelku spravne pozaduje vysvetleni k cemu jsou konkretni vystupy (ne veda jako takova). Ono "My jim nerozumíme, ale my jim věříme", kdy se ani nastanovuje možný reálný výnos, dlouhodobě nestačí. ;-P

abraxas 27.7.2009 12:53

ideální odborník

odborník je člověk, který ví velké množství informací o úzkém oboru. proto ideální odborník je ten, který ví všechno o ničem.;-)

Netresta 28.7.2009 12:09

Re: Jaký výzkum

Myslíte že věděli nebo aspoň tušili o jaké objevy jde? Nebo to bylo jen zábavné a módní.

Jakub Vandrovec 27.7.2009 10:52

No a kam to dospělo?

Lidí je jak s r a č e k a díky tomu, že se přemnožili také ty s r a č k y žerou, ale jimi samotnými placená reklama je přesvědčuje, jak je to vynikající krmě. Místo skutečné zábavy čučí hlavně na televizi či do počítače. Oslavují se všelijací změkčilci a vyspravované podvyživené panenky. Zkrátka ráj to napohled.

Mejla 27.7.2009 10:26

Vědeckou "perlou" jsou soudruzi z orwellovského Centra výzkumu veřejného mínění,

kteří nám sdělují takové skvosty, jako že Peťuška Buzková (krycí jméno Pavla) či Velký Standa jsou nejoblíbenějšími politiky atd. Každý na takovou věěědu jistě rád připlatí.....Holt akadémici si např. musejí udělat pořádek doma a potom chtít peníze.

Petr 27.7.2009 11:10

Re: Vědeckou "perlou" jsou soudruzi z orwellovského Centra výzkumu veřejného mínění,

Trochu se pletete, toto centrum si na sebe bohatě vydělá.Trochu přemýšlejte než něco plácnete.

Rudolph 27.7.2009 10:17

To je podvrh akademiků?

Je možné, aby takový článek byl míněn vážně? To je snad mazaný tah akademiků. Takhle ultravidlácká argumentace "k čemu je pracujícímu lidu rozbor feminismu v české literatuře", to přece musí každého soudného člověka trknout. A omlouvám se zemědělcům, slovem vidlák a buran nemyslím člověka, který zrovna nemá akademický titul v humanitních vědách, křupanem může zajisté být i několikanásobný doktor kdečeho.

Takže "když se to nedá sežrat s cibulí, je to (omlouvám se) na howno". Hm. No tak to jsem nevěřil, že se s takovou někdo zcela vážně vytasí. Tady je veškerá diskuze zbytečná, to je jako vysvětlit volovi, k čemu potřebujeme znát buněčné složení jetele.

Ojebavac Marxe 27.7.2009 10:42

Re: To je podvrh akademiků?

A oni ti akademikove jsou nekritizovatelní? Vy rozumíte názvu "Ženské psaní a destabilizace logocentrického diskurzu"? K čemu je buněčnému složení jetele, tomu rozumím, jak ale může být logocentrický diskurs destabilizován, nevím - vy ano?. Matonoha jistě rád odpoví.

Rudolph 27.7.2009 10:57

Re: To je podvrh akademiků?

Ale kdepak, nenechám se zatáhnout do hlubokého lesa akademických debat. O buněčném složení jetele nevím ani já ani vy vůbec nic, je to jen takový člověku, který ještě před 100 lety obýval převážně vesnice, bližší příklad ;-)

Ojebavac Marxe 27.7.2009 12:04

Re: To je podvrh akademiků?

ajéjej... zase jeden, co ví co já nevím. Chjo ;-(

Jakub Vandrovec 27.7.2009 10:47

Re: To je podvrh akademiků?

Proč by měl vůl znát "buněčné složení jetele"? A k čemu je to dobré vědět člověku? Chcete jetel nějak zmrvit? Nepřijde Vám dost dobrý takový jaký je?

Mistr Jan Hus 27.7.2009 10:09

Cikány musíme plati ne výzkum! Cikány bolí ručičky, to by bylo porušování lidských

práv, kdyby měli živit sami sebe. ;-D

Arnošt 27.7.2009 9:39

Plně souhlasím s autorem

Souhlasím s autorem. Výzkum, který vede na př. ke změnám pravopisu cca každých 20 let nejen není užitečný, měl by býk trestný (ředitel = muž, který řídí, tudíž auto řídí ředič, že?). Vím, že dokonce existovalo pracoviště pro výzkum akademických titulů, které možná ještě existuje. Celá diskuze o základním výzkumu vedená akademií je zcestná. Základní výzkum je uváděn jako činost, která možná poved k užitečnému cíli, ale nemusí. Edison též prováděl základní výzkum (objevování neznámého), ale ne bezcílně. Výzkum prováděl s cílem dosáhnout žádaného (a aplikovatelného) výsledku, ne pro radost z bádání.

Děsí mě představa, že výsledkem draze placeného (též z mých daní) výzkumu je jen přehled publikovaných článků. Jestliže existují pracoviště AV, která bádají aniž by znaly cíl výzkumu, pak jejich zrušením k žádné škodě nedojde. Základní výzkum, který nemá pokračování v aplikovaném výzkumu a následném využití ve prospěch lidí, je jen nákladou zbytečností. Pokud někdo něko cítí neodolatelnou potřebu bádat jen pro bádání, nechť to provozuje jako koníček a nenatahuje ruku po státních penězích.

Skutečnost je taková, že  každá státní organizace živí celou řadu "nepostradatelných" lidí, kteří by jen velice těžko sehnali jiné zaměstnání. A těm jde o krk.

Jsem přesvědčený, že zeštíhlení AV a větší "glasnoť"  její činosti by pro ČR mělo větší přínos, než pumpování peněz do černé díry ve víře, že se jedná o  červí díru a že přínosy s někde objeví. Je-li to černá díra, pak se neobjeví. A to mě vadí. Jen na okraj, o vydávání státních peněz na cokoliv by měli mít právo psát jen plátci daní.       

Beda 27.7.2009 9:46

Re: Plně souhlasím s autorem

S tim pravopisem.... Davate tedy prednost stavu v jakem je anglictina - totiz ze psana forma slova s vyslovenou toho nema moc spolecneho a jde o historicky zaznam stavu pred nekolika sty let?

JJ 27.7.2009 10:43

Re: Plně souhlasím s autorem

Proc to ovsem musi delat akademie, kdyz mame tolik fakult generujici ucitele cestiny? 8-o

Petr 27.7.2009 11:17

Re: Plně souhlasím s autorem

asi proto že jsou za to placení a fakulty jsou zas placené za vzdělávání studentů.

JJ 27.7.2009 14:00

Re: Plně souhlasím s autorem

A proc by stat nemohl jednou za rok udelat setkani VS ucitelu jazyka ceskeho za ucelem posouzeni vyvoje jazyka? Mit na to zvlast akademiky je hloupost.