27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L'ego 16.12.2009 21:26

Jo, lidem na Psu není pomoci...

S těmi, co popírají změny klimatu, je to jako s lidmi, kteří tvrdí, že by zrušili zdravotní, příp. sociální pojištění: že oni ho nepotřebují. Samozřejmě, že ho nepotřebují dokud jsou zdraví. Nebo manažeři, kteří si zaslouží megalomanské platy, protože mají velkou zodpovědnost. Ale ukažte mi člověka, který těžce nemocec, řekne: "Nechte mě umřít na ulici, neplatil jsem." Nebo na manažera, které řekne: "Chyboval jsem, odškodněte se na mém majetku a majetku mých dětí."

Otázka totiž stojí především tak, zda jsme připraveni nést důsledky.

Mimochodem - náklady na snížení emisí CO2 na přijatelnou míru se mám pocit odhadovaly na nějakých 5 % celosvětového HDP, což je prý zhruba tolik, koli bylo zatím vynaloženo na sanaci bank v současné krizi.

Celkové náklady v případě, že se naplní byť i ty nejméně černé scénáře - a nic nepodnikneme - jsou řádově vyšší.

para 16.12.2009 21:36

Re: Jo, lidem na Psu není pomoci...

Jo jo Lego.... škoda jen, že pro v součastnosti daleko reálnější byt srovnatelně velké úniky financí s děravé lodi ekonomik se výhledem co GW přinese za celá desetiletí málokdo s ekonomů chce seriozně zabývat. Jeden takový ale před pár dny dokonce na VŠE přeci jen přednášel:

  http://www.ct24.cz/ekonomika/74849-predni-ekonom-sachs-v-praze-vyzval-k-prisnejsi-regulaci-financniho-trhu/

. 16.12.2009 21:36

Re: Jo, lidem na Psu není pomoci...

Máš to Légo nějak popletené a melš páté přes deváté. Změny klimatu nikdy nikdo nepopíral, neb ke změnám klimatu na zeměkouli docházelo vždy, dochází a docházet bude. Jestli někdo něco popírá, tak to, že vliv člověka na klima, ještě jednou opakuji na klima (nikoliv přírodu), tak člověk na klima má zanedbatelný vliv. Nicméně , už v minulém sotletí zde byli tací, co chtěli poroučet větru i dešti.

para 16.12.2009 21:51

Re: Jo, lidem na Psu není pomoci...

Jo člověk..... To nevinátko co se proslavilo atomovou bombou, ozonovou dírou, vykáceným kdejakým pralesem, Středozemním mořem nadopovaným dusičnany, okyseleným oceánem.... Ten co zavedl epochu Antropocén.  Ten za nic nemůže - a kdyby mohl - není už mu pomoci.;-)

Sýček 16.12.2009 23:15

Jo, páro, kdy bykl aspoň trochu chytrej, věděl by

že člověk nezavedl jen tu epochu vámi zmiňovanou, ale i prekambrium (archaikum, proterozoikum),....až kvartér jinak i antropozoikum. Pojmenoval vše co uviděl uslyšel, ucítil, ohmatal...

Tvůj pokřivený pohled vidí v každém člověkujen zlo a destrukci (atomová bomba, vykácené pralesy, ozonovou díru...), čímž odlišujete a vyčleňujete člověka z přírody. Kdybys měl jen špetku kritického rozumu, věděl bys, že všechno tu už bylo a se vším se život už setkal. Jakpak jsou asi staré korály (živočišné druhy), a jak se od té doby (z)měnilo klima a obsah CO2.

mueller 16.12.2009 21:38

Kolikrat to mame vam oteplovacum opakovat,

my nepopirame zmeny klimatu - klima se vzdycky menilo, meni a menit bude - my popirame, ze na tom lidé mají nejaky znatelny podil, a ze tudiz jedina spravna a efektivni strategie je se zmenam klimatu prizpusobovat - neni treba ani moc spechat, klima se meni pomalu - a ne vyhazovat penize za porouceni vetru desti a cpat je nejakym cernym vrahum a lidojedum, aby si mohli vozit zadky v jeste drazsich mercedesech.

L'ego 16.12.2009 21:53

Re: Kolikrat to mame vam oteplovacum opakovat,

Cheche, to je taková hračička, že... Kdo je to my? A kdy my? Právě teď? Jestli Vás tyhle legrácky baví, můžete si snad v archivu Psa vyhledat Motlovy (nebo koho) články o tom, že se ve skutečnosti ochlazuje. Ale to je fuk. Problém je ve Vašem základním přístupu - nedá se s tím nic dělat, takže nic nedělejme. (Přičemž pro to, že se nedá nic dělat, skládáte metafyzické argumenty.)

Je to v podstatě přístup legitimní - a nic proti tomu nenamítám. Je to stejné jako "trh si poradí, nechme jej být".  Problém je, že jen málokdo je dostatečně tvrdý, aby férově nesl ty následky "přirozeného vývoje", protože to přizpůsobení může stát spoustu lidských životů.Co když to bude stát i ten Váš? Vezmete to jako nutnost? 

Nebo méně drastický příklad: Přijmete do svého bytu bangladéšskou rodinu?

Nejlepší je začít s přizpůsobováním od sebe.

Ivan Nový 16.12.2009 21:59

Re: Kolikrat to mame vam oteplovacum opakovat,

No za 50 let si řekneme, co se děje :-))) Dřív ne.

mueller 16.12.2009 22:58

Nevim, proc bych mel prijimat

bangladesskou rodinu - at jdou do Indie nebo Pakistanu, ja jsem je do Bangladese nenasadil, ostatne neni cely Banglades nizko - a pokud se bude oteplovat, ja za to nemuzu, at si stezuji u Slunicka. Kdyz bude tepleji, bude vic vlhko a budou vetsi urody, v historii byla vzdycky teplejsi udobi obdobim rozmachu a vzrustu civilizace a udobi studenejsi obdobim valek. Chcete valky nebo rozmach civilizace (abych pouzil vasi demagogie) ? Pokud jste pro ochlazovani, chcete valky. To jsou jenom takove nedolozene blaboly, ze kdyz je tepleji, je vetsi sucho, dolozene je to, ze kdyz je tepleji, je vetsi vlhko. Ale kdybyste se vsichni oteplovaci postavili na usi, se zmenami teploty Zeme nic nenadelate, na to jste moc mali páni, a jedina mozna strategie je prizpusobeni. Taky je daleko levnejsi a jednodussi. Pokud si myslite opak, zkuste snizit svoji produkci CO2 o 40%, jako to navrhuje EU. Vydrzte to rok a pak nam podejte zpravu.

L'ego 17.12.2009 1:01

Re: Nevim, proc bych mel prijimat

Koukám, že argumetny stále nic moc. Zejména s tím větším vlhkem a úrodností - nevím podle z jakých prognóz to čerpáte, ale vlhko bude tak maximálně u nás, tam, kde je naopak vody nedostaktek, to bude ještě horší. Ale oni už si Egypťané nebo Indové od lidí jako Vy a Klaus nechají vysvětlit, že se mají přizpůsobit :-). Třeba migrací na sever...

Jistě, nic dělat netřeba. Nebo jak dlouho tvrdily tabákové firmy, lidi prostě umřou v určitém věku - a kouření na to nemá vliv. Taky na ozonvou díru se dlouho nevěřilo. Existuje dokonce nemalá část doktorů, kteří si to doteď myslí (a čert ví, možná mají pravdu). Jinak se snížením produkce sám za sebe problém nemám - auto nevlastním a nejezdím jím, letadlem, pokud nemusím, nelétám, páč mám z létání strach, spotřební zboží nakupuji minimálně, páč mi něm stejně prd záleží, atd. už několik let.  Snížení CO2 o 40 % neznamená návrat na stromy, ale omezení rozežranosti. Já např. těch 5% ze svého ročního příjmu rád obětuji.

... 17.12.2009 2:19

Re: Nevim, proc bych mel prijimat

Obětujte co chcete, ale nenuťte k tomu ostatní, lidé to nemají moc rádi.

... 17.12.2009 2:22

Re: Kolikrat to mame vam oteplovacum opakovat,

"My" nejsme žádná jednolitá hmota s jednotným, jediným správným názorem určeným hlavními demagogy. "My" jsme normální lidé, schopní samostatného úsudku - proto se občas lišíme v názorech. Chápu ovšem že jako členu globálně oteplené církve vám to přijde nepochopitelné.

map 16.12.2009 21:06

Jediná pravda

Až příliš mnoho diskutujících sem podsouvá názor na Klause. Exotermičtí hujeři tlučou všechny po hlavách, že jedině oni mají pravdu i nárok na pravdu. Pokud by si snad někdo pomyslel, že pravdu má Klaus, tak je nutno je umlčet tvrdými dehonestujícími arogantními argumenty jako je lež, nadávky a další oplzlosti. Zejména klan Pravdy&Lásky a další "správně" uhnětení občané odmítají drzost prezidenta mít pravdu.

Proto se do diskuze zapojují lidé, kteří k prognózovanému vývoji klimatu nemají co říct, ale potřebují si do Klause kopnout. Všem takovým přeji méně zapšklosti a lepší spaní!

Darth Maul 16.12.2009 21:28

Re: Jediná pravda

A ted jeste tu pohadaku o kuzlatku, Jakle;-P

map 16.12.2009 23:55

Re: Jediná pravda

Díky za lichotku, právě Vás se moje poznámka týká.

para 16.12.2009 21:28

Re: Jediná pravda?

Map za odporem e Klausovi typuje ..."Zejména klan Pravdy&Lásky"...

Nevím které náčelníkovy spisy přečetl a porovnal jejich téze s realitou dostupnosti surovin či naměřených hodnot ale určitě mu tento rozpor maskovaný mistrem slůveček unikl.

Příklad za všechny: Suroviny jsou nevyčerpatelné - tvrdí V.K. - a má zdánlivě pravdu - jen ale nedodává, že pro většinu se stanou nedostupné.... A i když trochu připustí, že jich ubude v dalších aplikacích řeší problém vírou. Ano - vírou! - tedy v to, že to ubývajícíí jako dosud vždy nahradí nové technologie,  oběvy.... K inovacím opravdu stále dochází - to ano - ale opět řečníkem zamlčený háček - nové inovace jsou dnes bohužel vesměs pod úrovní růstu spotřeby i populace. A je s toho podhoubí stagnace, kterou jeho typ uvažování v ekonomi závislé na pozici lidstva před nedozírnou hromadou bohatství surovin i myšlenek nepředpokládal.  http://www.energybulletin.cz/?q=clanek/ekonomika-ktera-neni-o-trznich-vztazich

A tak by se dalo pokračovat. V něčem s V.K. ale přeci jen souhlasím. Paniky jsou zbytečné a škodlivé.

mueller 16.12.2009 23:00

Ale dodává,

doví se to ale jenom gramotní, to jsou ti, co umí císt.

mapx 16.12.2009 23:52

Re: Jediná pravda?

Co ten Váš příspěvek zkrátit takto: Trvale udržitelný rozvoj s ohledem na spotřebu a růst populace nelze udržet.

Nesouhlasím s Vámi a přesto Vaši poznámku beru jako přínos do diskuze a ne jako výtvor elitářů pečujících o naše DOBRO.

para 16.12.2009 20:35

"Domácí kino - podchlazeným i přehřátým vstup jen za příplatek"

http://www.youtube.com/watch?v=5odQ9KsByfA&feature=channel

jarda 16.12.2009 19:31

bezva číslo

tenhle autor to je vykuk -bohužel slouží věci makropulos -co jiného očekávat od zkrachovaného studenta s předplaceným vstupem -tragédie tohoto národa -vrchní kápo tupec- ostatní stádo.

Lelek kozodoj 16.12.2009 19:38

Re: bezva číslo

sokolíku pomatený, běžte dělat něco užitečného.

jarda 16.12.2009 19:53

Re: bezva číslo

jo já ještě napíšu vám znormalizovaným tuponum

PetrH 16.12.2009 20:50

Re: bezva číslo

Pokud někdo vystuduje, je zkrachovalý student? Možná to uslyšíte poprvé, ale každé studium někdy skončí. Jo, možná pro věčného studenta je promoce a nutnost něco dělat krach. ;-D

Emil XX 16.12.2009 20:56

Připomínáte mi toho doktora ze Švejka, který byl věčným studentem

z prospěchářství (zdědil stipendium ve značné výši o které doktorátem přišel).

To je snad jediný případ a ten doktor na tom nakonec stejně vydělal, příbuzní mu nuceně za války zařídili doktorát a on by inflací o tu apanáž po válce stejně přišel.

kritik 16.12.2009 18:40

copak záleží na tom jestli lidé to oteplování způcobují?

Pokud se lidé dobrovolně omezí ,tak přinejmenším bude ve městech čistší vzduch. A tak se nebavte co říkají jedni a druzí "vědci" (oni sami si vzájemně  zpochybňují svou vědeckost), ale uvažujme jestli dohodnuté omezování nám vyčistí vzduch, co dýcháme nebo jestli se na to máme vykašlat.

Připomínám likvidaci londýnských mlh v šedesátých letech pomocí nařízení o vytápění.

Ivan Nový 16.12.2009 18:53

Re: copak záleží na tom jestli lidé to oteplování způcobují?

Čistý vzduch ve městech požadují lidi co v nich nežijí.

Zebra 16.12.2009 19:41

Re: copak záleží na tom jestli lidé to oteplování způcobují?

Zajímavé. Takže pokud je vaše tvrzení správné, nežiji ve městě, jakkoliv mi občanský průkaz jižb drahně let tvrdí opak. Nebo že by sídlo, ve kterém žiji, nebylo městem, ale hlavní vesnicí naší vlastě ?

Emil XX 16.12.2009 20:52

Pokud tou "hlavní vesnicí" myslíte Prahu, pak vězte, že ve většině

Prahy je vzduch ČISTŠÍ než na průměrném českém maloměstě nebo dokonce i v porovnání s lecjakou vesnicí. V Praze totiž skoro nikdo netopí nekvalitním uhlím a ve většině domů to ani nejde.

strejda 16.12.2009 21:21

Re: Pokud tou "hlavní vesnicí" myslíte Prahu, pak vězte, že ve většině

Byl jste vůbec někdy na vesnici nebo na malém městě?

Luukee 16.12.2009 19:27

Re: copak záleží na tom jestli lidé to oteplování způcobují?

Můžu se zeptat, kdo je tedy podle Vás autorita, které bychom měli věřit, když zpochybňujete vědce?

Ono totiž pochybování k vědě patří a myslím, že můžu směle tvrdit, že vědec o sobě nepochybující jen dokazuje, že vědcem nemůže být. To je totiž ta vlastnost, která odlišuje pravého vědce od člověka věřícího.

Mimochodem, vy opravdu věříte, že zde jde o klima? Rád bych viděl reakci těch zelených buřičů, kdyby tzv. třetí svět nechali bez peněžních subvencí a všechny peníze jim dáváné použili na ekologii u nich samých.

To by byla pecka, třetí svět by měl to, co chce, totiž snižovalo by se množství exhalací, jen jim by z toho nekápla ani koruna.

Kdo si myslí, že by na takovouto dohodu přistoupili?