5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

TECHNIKA: Jak pohánět letadla?

Tento problém vyřešil (byť jen v legendě) bájný Ikaros, který si vyrobil křídla z ptačího peří, ovšem konstrukce nevydržela sluneční žár a pokus skončil tragicky. Sen o létání však lidstvo neopustil, nápadů byla řada; vzpomeňme třeba Leonarda da Vinciho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 2.11.2021 4:26

Nemel nesmysly, prolhaný Zelený bolševiku, letadlům rozumíš jako koza petrželi - vlastně jako všemu ostatnímu. ;-D

M. Krátký 2.11.2021 5:09

a úúúúž je tady zas a pindá a pindá a pindá - šašek počmáranej !!!!!!

P. Rada 2.11.2021 7:45

Věcně k ES 19 a dalším variantám elektropohonu v letectví "šašci počmáraní" nedokáží uvést nic - jen "pindají"...

https://www.technickytydenik.cz/rubriky/veda-vyzkum-inovace/letadla-s-elektromotorem-si-brzy-ukousnou-velky-kus-nebe-2-cast_52705.html

R. Langer 2.11.2021 9:39

Věcně - prolhaný Zelený bolševiku.

Energetická hustota benzínu je cca 13000 Wh/kg, u nejlepších dnešních akumulátorů je to cca 250 Wh/kg.

Už ti došlo, co tady zase meleš za nesmysly, prolhanče? ;-D

V. Novák 2.11.2021 12:32

Čo si predstavujetě pod takú " gravimetrickú hustotú", Rada?

J. Novak 2.11.2021 19:22

Pane Rado, samozřejmě se mýlíte vlastně ve všem. Nicméně cestování takovým letadlem o kterém píšete bych Vám velmi doporučil, z mnoha důvodů :-)

V. Kolman 2.11.2021 3:17

Nezavrhujme šmahem podivné nápady. Mohou být pravdivé!:-P

R. Langer 2.11.2021 4:25

Jo, to mohou, ale v každém případě budou nefunkční! ;-)