7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

STATISTIKA: Zabijí nás covid-19, nebo restrikce?

Zveřejněná čísla Českého statistického úřadu ukazují, že od října roku 2020 došlo k rapidnímu nárůstu počtu zemřelých občanů v ČR (jak ukazuje graf).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kejkrt 27.1.2021 13:48

konečně se o tom smí mluvit veřejně, že ne všichni "navíc" zemřelí jsou oběti Covid-19, jak se nám bez důkazů na základě své jedině správné víry snaží podsouvat svědkové Kovidovi.

A následky ještě budou, to nepomine, až ti chaoti budou vyměněni. Na zdraví se podepíše deprivace z osamění, neléčení onemocnění, která zabíjejí pomalu, a nezapomeňte na hnedle rok bez sportu a pohybu, nahrazených placatěním zadků u obrazovky kompjůtrů.

J. Kejkrt 27.1.2021 13:43

To jste v jiné části tabulky, pane.

J. Sýkora 27.1.2021 13:14

Kdybych uvěřil tomuto tvrzení, že lidi zabíjí restrikce, tak mi bude vrtat v hlavě, proč skoro všichni, co leží na JIP a ARO mají diagnozu - virový zápal plic? Není to divné?

J. Lecian 27.1.2021 12:45

A zdá se vám na tom něco nelogické ? dělá to každý chovatel třeba papoušků nebo pěstitel kaktusů... jestli se mi do chovu či skleníku něco nabourá (vir, bakterie, píseň, myši, cokoliv...) tak co udělám, seberu to nejcennější a izoluju, zbytek nějak pořeším a doufám že přežije nějak sám... Pokud tam budu mít papouška Aru za 500 tisíc, nebudu řešit 50 mrtvých andulek za 50 Kč...

P. Vychodil 27.1.2021 12:42

ti, kteří jsou vystrašení počty mrtvých, koukněte na statistiku dlouhodobou, uvidíte, že vloni se nic zvláštního nestalo...

https://www.czso.cz/csu/stoletistatistiky/pocet-zemrelych-obyvatel-ceske-republiky

P. Vychodil 27.1.2021 12:40

ještě, abyste se tak moc nelekala těch strašidelných článjků a čísel v mediích, ze úmrtnost, dlouhodobá statistika...doufám, že uznáte, že se letos "nic zvláštního nestalo"

https://www.czso.cz/csu/stoletistatistiky/pocet-zemrelych-obyvatel-ceske-republiky

J. Lecian 27.1.2021 12:38

Příští vláda pro rok 2022 bude mít politický bonus - logicky příští rok zemře minimum lidí, protože ti těžce nemocní prostě zemřou letos... No zas může zahýbat procentama počet sebevrahů...:-(

J. Ptáček 27.1.2021 12:35

Neblbněme statistikou hlavy ani občanům, ani povolaným, těm nejrovnějším, ani ministru zdravotnictví, jehož parketa to zjevně není. Počet nakažených i zemřelých bude takový, jaký určí Bureš. Počkejme na pokles obou nešťastných skupin našich spoluobčanů (možná i mě) s blížícími se volbami. Ty způsobí pravý zázrak. Kam na ně vakcína, jedno jestli USA, evropská nebo čínská!

J. Lecian 27.1.2021 12:30

Nemusí to být ani dopad důchodce, vliv na psychiku je přímo pekelný napříč populací snad od 30+... strach o zaměstnání, vyhlídek zda bude na splátky bytu, hypotéky... Předdůchodové ročníky to pak nesou ještě hůře, což je pochopitelné... do penze pár roků a vše se bortí a mění.... Důchodci mají relativně stabilní ekonomickou situaci, samozřejmě ale pokud nebydlí na vesnici v domku, tak mají nadbytek "volného času" . dřív procházka, bazén, návštěvy a pokecy v komunitách, pivko v hospůdce... a teď NIC ... to holt psychice nepřidá, jak máte zažitý rytmus a teď nesmíte nic... K tomu strach zajít k lékaři aby se "ta hrůza nechytila" - což je pochopitelné... takže rakovina, srdce řádí dle libosti....

P. Vychodil 27.1.2021 12:16

takže zemřelým se rejpou v nose ? Tak to jste dneska překonala svoji tupost...

Podívejte se na grafy úmrtí dle věkových skupin, a uvidíte, že ten hrbolek, co se tak často objevuje v mediích na grafu úmrtnosti, se týká 65+

ale vás, jako zarytého svědka kovidova, je zbytečné informovat pomocí fkatů...

P. Boublíková 27.1.2021 11:40

Ne, příměr Blatného je v článku správně rozebrán, zkuste si to přečíst ještě jednou.

Smrtnost se netýká jen starých, to jste na velkém omylu. Ani ne jen tlustých. Třeba autoimunitní cukrovka se typicky objevuje u mladých, štíhlých, trvá celý život a smrtnost na covid je při ní vysoká.

Na covid se testují všichni zemřelí, odtud přece ti "zemřelí na covid při autonehodách" (sorry, ale moc vám to nemyslí)

P. Boublíková 27.1.2021 11:33

Já se ptám, jak konkrétně se má chránit třeba ohrožený člověk žijící se svou rodinou, vychovávající děti.

P. Boublíková 27.1.2021 11:30

Máte nějaké vysvětlení pro skutečnost, že se tato úmrtí nahromadila během několika týdnů, načež jejich vlna zase částečně opadla?

P. Boublíková 27.1.2021 11:27

A že si vybrali zrovna těch pár týdnů koncem loňského roku...;-D

P. Boublíková 27.1.2021 11:25

Podle některých mudrců je třeba ohrožené skupiny izolovat co nejdůkladněji a jinak všechna protiepidemická opatření zrušit.

J. Fráňa 27.1.2021 11:14

Pane Vychodile, je to drsné, ale pravdivé. Můj otec a strýc říkají to samé co vy, "Ta preventivní lékařská péče, nám nedovolí ani zemřít".;-D

P. Kozelský 27.1.2021 11:12

Nebozí důchodci strádají v důsledku izolace a dochází u nich k sociální izolaci s následným poklesem celkové fyzické i duševní aktivity. Tento stav vyvolává nejen úzkostné stavy podílející se na dalším zhoršování zdravotního stavu, ale hlavně pokles aktivit v oblasti stimulace mozku vede k rozvoji stařecké demence u většiny z nich. Celý tento zpětnovazební sociálně-zdravotní propletenec vede k zvýšené úmrtnosti.

Tato skupina 60+ jasně umírá hlavně na důsledky opatření tj. izolaci (ta je v pořádku) a naprosto zpackanou očkovací strategii., která sociální izolaci uvolní a tím rozetne negativní zpětnou vazbu.

Postup vlády je nepochopitelný a v podstatě nemorální, neboť pouze izolace spojená s rychlou povinnou očkovací kampaní může tento proces v této skupině zastavit. Zjevně však vládě vymírání této skupiny občanů nevadí.

M. Zikmund 27.1.2021 11:11

Je to boj o poslední kapku, kterou džbán přeteče. Přitom je ale nejdůležitější, proč je džbán už plný. Když starší chlap zemřel při sexu s mladou holkou, je vražedkyní ta mladá holka nebo špatný srdce? Sex jako příčina smrti asi v úmrtním listu nebude...

Podle statistik zemřelo vloni cca 15 tisíc lidí s pozitivním testem na covid. Byl covid poslední kapka k celkově špatnému stavu nebo naplnil džbán?

Vemte to takhle - kdyby 2/3 mrtvých s pozitivitou na covid zemřelo kvůli covidovému viru, jak si vysvětlit celkový roční nárůst mrtvých cca 20 tisíc? Že by někdo zemřel kvůli potížím s covidem a nezjistilo by se to? Asi těžko. Pak to znamená, že za ten evidentní nárůst může z jedné poloviny vir a z druhé poloviny naše opatření proti viru a hysterie.

Že kdyby nebyl covid, tak je o 20 tisíc mrtvých méně asi platí, ale do jaké míry jsme toto číslo ovlivnili? Pokud hledáme nejlepší protiopatření, tak musíme započítat nejen počet mrtvých, které zabil vir, ale také kolik jich zabíjí hysterie a karanténa a k tomu také kolik bude zbytečných mrtvých v důsledku zhoršení zdravotní péče, ke kterému musí nezbytně dojít, protože budeme muset splácet ty stovky mld. o které jsme tou karanténou přišli. Tím se však raději nikdo z vlády a médií nezabývá.

Ś. Svobodová 27.1.2021 10:58

No. Že zemřela na covid by řekla i babička, které zemřela steskem a pán co nešel k lékaři s příznaky infarktu.

Ś. Svobodová 27.1.2021 10:54

Kardiologové v polovině roku upozorňovali, že počet odhalených infarktů klesnul až o 60%. Lidé s infarktem nezmizeli. Jen nevyhledávají pomoc a neléčeni postupně umírají.

J. Nevrkla 27.1.2021 10:38

Souhlasím. Pak je třeba se podle toho chovat, aby negativa neprevazila pozitiva, což se podle mého názoru i té statistiky evidentně děje. A stále žádná diskuze, jen hloupá demagogie.

S. Kubů 27.1.2021 10:32

Tak jak to autor v článku nastínil: Stres působí imunosupresivně a desorganizace zdravotní péče, v kostce řečeno.

J. Vintr 27.1.2021 10:30

Řekl bych, že se v nárůstu úmrtnosti projevil další efekt. Kromě lidí, kteří umírají "ve statisticky průměrném věku" dochází ke kumulaci úmrtí tím, že se dožívají hraničního věku a odcházejí lidé z předválečných a válečných generací, kteří se dožívají vysoce nadprůměrného věku. Tyto generace prošly poměrně tvrdou selekcí už v dětském věku, kdy kvůli nedostupnosti lékařské péče přežívali jen ti odolnější a dále se na jejich kondici mohla podepsat i střídmá životospráva v době nedostatku potravin. A třeba i to, že v té době ještě lidé nebyli obklopeni všudypřítomnou chemií jako pozdější generace.

J. Herodek 27.1.2021 10:28

Dekuji pane Vychodil za nadeji. Je povzbuzujici najit v teto populaci covidovych zombies jeste nekoho se zdravym rozumem. Dekuji.

J. Fráňa 27.1.2021 10:19

Základ je, že oni samy musí chtít chránit svůj život. Jinak to s dodržováním pravidel dopadá tak, jak to všude kolem vidíme. Třeba roušky a respirátory ztrácí smysl, když je polovina národa nosí špatně. Tak to prostě je.

P. Vychodil 27.1.2021 10:17

záměně zneužil příměr Blatného ohledně autonehody, a svoji analýzu postavil na tomto prohlášení...

jinak samozřejmě ta čísla mě už dlouho nezajímají, je jasné, že smrtnost se týká jen starých, těch, které současná medicína "dokopala" do takového věku, kde jakýkoliv zdravotní "problémek" již znamená zhroucení celého lidského "systému"...

mimochodem, těch zbývajících cca 100 tis, kteří letos zemřeli, nemohli náhodou také zemřít s kovidem, kdyby byli patřičně otestováni ? třeba máme letos zemřelých s kovidem 60 tis...

abych se vyhnul nařčení z nedostatku humanity, mě také současná medicína dokopala do mého věku, takže mi na něm až zas tak nesejde...

J. Fráňa 27.1.2021 10:13

Takže vláda izolujete 10 milionů, to má logiku. Kolik lidí v ohrožené skupině, kterým jejich lékař, kterému předpokládám věří, když ho navštěvují řadu let, odmítnou jeho radu, že se mají vyhýbat kontaktům s lidmi. A kolik lidí, kteří se cítí být neohroženi covidem uposlechne? Odpovězte si sama, co má větší šanci na úspěch.

J. Nevrkla 27.1.2021 10:12

Taky bych řekl, že více lidí zabíjí restrikce než covid, jinak se ta statistika snad nedá vysvětlit.

P. Dvořák 27.1.2021 10:12

Ale to píšete přesně to, o čem už i tady psal Václav Klaus.

"ROZHOVOR: Musíme to otočit 20.01.2021 Řešit krizi izolací zdravých lidí byl omyl, začít se mělo u nemocných . . . . . "

Spousta chytrých, kteří by zavřeli celý národ a celý stát doma a nejraději by všem zazdili dveře, s Klausem pochopitelně nesouhlasí.

Jó zlaté koncetráky, tam to měli všechno pod kontrolou.

P. Dvořák 27.1.2021 10:03

Psů je tady na sídlišti víc než dost. Ale po 21. hodině je venku pusto. A jestli se (ó hrůzo!!!!) dva lidé baví při setkání přes den na ulici . . . . kulomety do nich!!!