8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jarda 6.1.2010 21:30

Re: Opět globální oteplování?

mě by zase zajímalo, jestli ten poslední ledovec v roce 2350 roztaje hned ráno nebo až k večeru.

Jenda 7.1.2010 12:40

Re: Opět globální oteplování?

Ve tri hodiny dvacet pet minut odpoledne.

A jestli se mylim, tak si pak muzete prijit stezovat.

Map 6.1.2010 19:16

Klimatolog jako podmnožina ekologů

Upřesňuji termín, abych nedal šanci panu Metelkovi, vymknout se z podstaty mého příspěvku.

L.Metelka 6.1.2010 19:21

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

Je mi líto, klimatologie není podmnožinou ekologie.

Standa 6.1.2010 19:33

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

Podmnozina asi opravdu primo ne, ale prunik techto mnozin rozhodne nebude zanedbatelny.

wiki: "Ekologie vychází z: biologie, meteorologie, klimatologie, geologie, geografie, fyziky, chemie, antropologie, lékařských věd (hygiena), ekonomiky, práva, historie, psychologie, technických věd."

Mimochodem, pane Metelko: "Ekologie může být také označení pro určitou ideologii". Tedy, jak jsem rikal.

L.Metelka 6.1.2010 19:39

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

Mě ale ideologie nezajímají. Žádné...

Standa 6.1.2010 19:42

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

OK, tak nic, nerad bych se tocil s argumentaci v kruhu...

Map 6.1.2010 20:23

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

V tom s Vámi souhlasím, zajímavé jsou peníze občanů, že? Dnešní politici, jako Vy, už ideologii k profitu nepotřebují.

L.Metelka 6.1.2010 20:29

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

Žádný profit z toho nemám a mít nebudu, nevím, na co narážíte...

Standa 6.1.2010 20:29

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

Uz jednou jsem Vam pane Mape psal, abyste se snazil k panu Metelkovi chovat slusne, stejne jako on se chova k nam. Budme radi, ze se s nami nekdo alespon castecne zodpovedny za ten marast okolo IPCC bavi. Sice je mi take divne, jak muze zit kriticky myslici jedinec bez svetonazoru, ale nemusim byt na nej kvuli tomu vulgarni.

Kremlik 6.1.2010 20:32

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

Tady k tomu se musim pripojit. Sice jsem na vas taky nekdy osklivy, ale take si cenim, ze se s verejnosti nekdo z CHMU A IPCC osobne bavi.

L.Metelka 6.1.2010 20:33

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

Promiňte, ale jak do toho zamícháte "světonázor", mícháte tím do toho nějakou ideologii. A to je přesně to, co já nechci. Modifikovat odborné názory jakýmikoli "světonázory" nebo ideologiemi.

Standa 6.1.2010 20:46

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

Ale ja si, narozdil od Vas, myslim, ze IPCC a oteplovani je o ideologii. Uz jsme se o tom bavili nize. A jestlize v souhrnne hodnotici zprave ctu formulace typu "existuje vysoká míra shody" nebo "existuje střední míra jistoty" (co to vubec je?), tak me nepresvedcite, ze se jedna o objektivni nezpochybnitelna fakta. Jsou to jen subjektivni nazory a ty jsou vzdy ovlivnene ideologii/svetonazorem toho, kdo dany nazor vyjadruje.

I Einstein by na svou teorii relativity neprisel bez sveho "nazoru na svet".

L.Metelka 6.1.2010 21:08

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

Ta pravděpodobnostní vyjádření máte definovaná na http://www.ipcc.ch/pdf/supporting-material/uncertainty-guidance-note.pdf

Standa 6.1.2010 21:35

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

Diky za odkaz.

Map 6.1.2010 22:26

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

Pane Stando, v čem jsem vulgární, když mi to vytýkáte? Vulgarita není můj styl (zkuste dohledat), ale rád věci nazývám pravým jménem. Slovo profit určitě není vulgární, pokud ano, tak mne přesvědčte, že se pan Metelka už nestal politikem (třeba proti své vůli) pro způsob obhajoby svého ŽIVOBYTÍ.

Standa 7.1.2010 1:47

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

Vulgarita nemusi byt jen ve slovech, ale i v tom, ze nekoho bez dukazu nazvete zlodejem. A to jste podle meho nazoru udelal.

Neberu Vam to jako Vas nazor, mam obcas podobny, ale je podle meho neslusne to rikat druhemu bez dukazu. Proste presumpce neviny jako zaklad slusneho chovani. Opravdu mi vadi, kdyz takove nazory kolem sebe slysim a ctu. Neprispiva to ke kvalite diskuze.

Nechtel jsem Vas apriory peskovat, prominte.

Emil XX 6.1.2010 19:54

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

Docela by mě zajímalo. jaké důkazy máte pro své tvrzení, že tzv. středověké klimatické optimum, jakož idvě předchozí teplé periody (tj. teplejší než DNES) byly způsobeny zvýšenou sluneční činností.

L.Metelka 6.1.2010 20:00

Re: Klimatolog jako podmnožina ekologů

Zkuste třeba http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_variation

Map 6.1.2010 19:13

Bývalý ekolog

Ano, pane Metelko, u Vás je to už jen o politice, korytu a penězích až v první řadě. Bejvávalo jinak ...

P.S.

V 80. letech jsem vedl tehdy s přítelem odbornou diskuzi o záchraně zámku Jezeří v důsledku nebezpečí podtržení stability podloží při rozšíření těžby uhlí. Pak se kolega lidsky zlomil, vstoupil do KSČ a udělali z něj náměstka ředitele podniku. Svůj postoj radikálně změnil v duchu ideí KSČ a už o ohrožení Jezeří nechtěl ani slyšet. Mně dokonce začal vyhrožovat kvůli mému nezměněnému postoji, který jsem i šířil. Původní přátelství přišlo vniveč. Myslím, že je v tom jednoznačná paralela s Vámi. Vy už vědeckou práci jen předstíráte a nás pod pláštíkem odbornosti pouze mystifikujete.

m78 6.1.2010 19:11

Děkuji pane Kremlik.

Bohužel moje angličtina je slabá. Rád si přečtu vaše překlady. M.

tatina 6.1.2010 19:07

Všechny ty "alarmisty je třeba postavit mimo zákon.

Je tu ale také jiné řešení,a tím je zveřejňovat seriózní informace těch vědců,kteří jsou v opozici.Četl jsem takových údajů spousty,ale vždy to byly články jen na okraji deníků,a nikdy ne na hlavních stránkách.

Průkopník 6.1.2010 17:31

Tvrdá pravda o zelenosti

viz   www.antimeloun.cz

honzak 6.1.2010 17:26

doktor obojí klimatologie

v diskusi napsal, že neznám ani základy klimatologie. Má s největší pravděpodobností pravdu. Jsem jen takový obyčejný vesnický (okr. Praha - západ) blb. Tak to abych skočil z Nuseláku.... 

Jelikož on ví o klimatologii úplně všechno, tak bych ho poprosil o maličkost. Že by určil počet dní

se sněhovou pokrývkou v Čechách v zimě - 8 990? Má dle vlastního sdělení

souvislou řadu dendrochronologických údajů dlouhou 11 tisíc let. Tak s chutí do toho!Ten ukazatel je klimatický údaj podle CHMI

http://www.chmi.cz/meteo/opss/pocasi/pocasiin.php?ukazatel=snih&pozadi=mapareg&graf=ano Děkuji za ochotu!

L.Metelka 6.1.2010 17:47

Re: doktor obojí klimatologie

Zase lžete. Doložte, kde jsem tvrdil, že mám 11 tisíc let dlouhou řadu. Pokud to neuděláte (jako že neuděláte), jste akorát prolhaný kecálek.

Breeder 6.1.2010 17:53

Re: doktor obojí klimatologie

Pane doktore, zkusili jste někty vzít data získaná např. v letech 1850 až 1930, vložit je do vašich matematických modelů, spočítat prognózu "klimatu"  třeba pro leta 1990 až 2000 a porovnat výsledky získané modelováním ze skutečností ? 

L.Metelka 6.1.2010 17:59

Re: doktor obojí klimatologie

Ne, protože modely nejsou založeny na extrapolaci v minulosti naměřených dat.

Breeder 6.1.2010 18:14

Re: doktor obojí klimatologie

Tak jo, konstatuji, že klimatologie je věda, která zásadně neověřuje to, co její modely prognozují do budoucnosti. Ideální platforma pro rozděšení veřejnosti a následném šátrání ve šrajtoflích. Blahopřeji.

L.Metelka 6.1.2010 19:00

Re: doktor obojí klimatologie

http://www.ipcc.ch/graphics/ar4-wg1/jpg/fig-1-1.jpg

PetrH 6.1.2010 18:17

Re: doktor obojí klimatologie

Škoda. Funkce počítačových programů se obvykle ověřuje dosazením vstupních dat a kontrolou výsledků, zjištěných jiným nezávislým způsobem. Zcela laicky řečeno, pokud do programu, násobícího jedno číslo druhým, dosadíte 2 a 3 a vyjde vám něco jiného, než 6, je něco špatně. Škoda, že ve vašem oboru nemůžete ověřit současné hodnoty zadáním měřených dat z minulosti, ale suverénně predikujete hodnoty budoucí. Pak vám opravdu zbývá jen slepá víra...