16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Rýmička, nebo nový mor?

Společnost se hlasitě dělí na dvě skupiny: První tvrdí, že koronavirus Covid-19 je cosi marginálního, co je daleko méně nebezpečné než každoroční chřipková epidemie. Vše ostatní je jen PR a bublina a podvod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kalina 21.4.2020 10:30

asi blbost, ale zeptám se nějakého virologa, "imunistu".

V reálu se mluví, že imunitní systém zareaguje na nějakou strukturu (vlastnost) viru, zlikviduje ho a vytvoří si imunitu?

Mohlo by se stát, že imunitní systém reaguje třeba na jednu z 2-3 vlastností, struktury viru a tím ho zlikviduje, ale my tu imunitu nenajdeme neb testujeme jenom ten jeden typ, který jsme rozeznali když to začalo. Že by třeba bylo více druhů imunity, někdo má třeba 2 typy a my říkáme, že má nějakou slabší protože testujeme jen na tu jednu?? Opakuji, ptám se?

V. Církva 21.4.2020 10:13

Tak výmluvné je myslím toto

https://twitter.com/contre_capital/status/1252140540981907456?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1252140540981907456&ref_url=https%3A%2F%2F

V Denveru parta libertiánů demonstruje proti nesvobodě a zdravotníci je blokují. Uvědomuje si vůbec někdo že je i v USA nedostatek respirátorů? v New Yorku jsou zdravotníci nucení dělat 18 ky a to i když jsou nakažení? Že 30 procent nakažených jsou tam zdravotníci a hodně jich zemřelo? Že v Itálii zemřelo hodně kněží co chodí za pacienty?

Když někdo řekne A, musí říct i B. Že teda pokud někdo chce zrušit karanténu (nemám na mysli nahrazení chytrou karanténou a inteligentní uvolňování), nebude léčen a bude platit rodinám mrtvých, že zdravotníci budou dělat 8 hodin denně a při nakažení se 6 týdnů doma léčit.

J. Kalina 21.4.2020 10:41

čistě diskusně a prasácky dodám: pokud bychom poslali naše zdravotníky v listopadu do Wuchanu, aby se tam včas nakazili, získali imunitu a přitom virus dále nešířili, mohli dnes fungovat bez obav u nás i ve světě za těžký prachy. To by bylo předvídavé! Ale to ne!! A ani by to neprošlo. V listopadu ovšem ještě ventilátory byly k mání.

Voják se také nejdříve musí naučit zacházet se zbraněmi a chránit sebe a spolubojovníky, ale někde vzadu v hlavě by měl mít i takovéto: a co když .....?

V. Novák 21.4.2020 12:43

V listopadu ovšem ještě žádná epidemie nebyla a že přijde, věděla jen americká medicínská rozvědka NCMI...

J. Kalina 21.4.2020 19:17

no ale kdyby Babiš s Vojtěchem jenom trochu předvídali, že ano. Stačilo trošku chtít. taky by mohl někdo rozebrat co to bylo za signál, když dělníci v MB chtěli přerušit práci, Babiš, že je to blbost a za týden to vyhlásil celý koncern VW. Automobilový průmysl neodstavila vláda svým nařízením. Kolik to dělá procent HDP?

S. Rádl 21.4.2020 14:41

V Kalifornii nařídili nošení pokrývek úst a nosu, ale vyzývají obyvatele, pokud mají chirurgické roušky nebo respirátory, aby je nepoužívali a dali je k dispozici zdravotníkům, kteří jich mají nedostatek.

Pokud se ptáte na zdroj, tak včerejší podcast M. Šopora z Los Angeles.

J. Farda 21.4.2020 10:12

Čengova nemoc? Velmi přiléhavé, pane Vlku děkuji za připomenutí. A k té eugenice starých a neproduktivních jedinců malá poznámka - jako batole z raných padesátých si nemohu pamatovat - Vy snad už ano - údajné heslo tehdejších mládežnických budovatelů světlých zítřků "Stará babička ujídá nám chlebíčka, starý dědeček, ujídá nám chlebíček!" Stačí jen oprášit současnými budovateli bez modrých košil ... :-)

J. Jirka 21.4.2020 12:03

Byla to básnička: "Dědeček a babička, ujídá nám chlebíčka. Až z nich budou kosti, bude chleba dosti!".

Tuhle už jsem nezažil, ale pamatuji si jednu ekologickou: "Z komína se kouří, Slunce oči mhouří. Mhuř si oči mhuř, kdyby se z nich nekouřilo, bylo by nám hůř!"

J. Lukavsky 21.4.2020 20:34

"Stáří - jaké cavyky, lebky na popelníky!" hlásal jeden komunistický uvědomělý básník. Později se zasebevraždil což byl jeho nejlepší opus. Také pěkné. J.L. end

V. Novák 21.4.2020 12:46

Nevím, které mládežnické budovatele máte na mysli.

Asi jsem příliš mlád na to, abych to zažil. Což je pro mě neobvykle příjemné.

P. Adámek 21.4.2020 14:24

Já jsem tak starý že jsem tu dobu jako dítě až mladý muž zažil, a dal bych hlavu na špalek za to, že ta básnička není nic oficiálního, možná, že to naopak byla nějaká ironie typu Dědova mísa. Až mi někdo najde ten zdroj (to "Hitler je gentleman") a doloží, že to bylo míněno vážně, tak se o tom budu bavit. Kdyby někdo za 60 let vytrhl ze souvislosti některé rýmovačky, tak by taky usoudil, že za kapitalismu počátku 21 století docházelo k utrácení starých lidí. Třebas tak, že by našel tu výše zmíněnou rýmovačku.

T. Kohout 21.4.2020 18:56

Určitě to nebyla báseň schválená ÚV, ani v RP nebyla. Ani v Dikobrazu. Nejspíš je to fake.

J. Herodek 21.4.2020 10:09

Velmi brzy Vam budou brat vase strasidlo. Pripravte se. Vsichni zabednenci budou smutni.

J. Herodek 21.4.2020 10:06

Nebo novy mor? Fakt mistr slova. No comment.

J. Herodek 21.4.2020 10:01

Na virova onemocneni v podstate nejsou leky. Ani na rymicku. Ke covidu jsou odhady. Jako u kazde jine sezonni chripky.

Nevime jestli se z covidu uzdravime? To je lez. Imunita? Ja mam chripku snad kazdy rok. Nekdy fakt tezkou. Aftereffect u covidu lze empiricky odvodit. Proste jako u nachlazeni. Muze se to zanedbat. Nejake promile pacientu muze mit nasledky. Jako u chripky. Jestli se covid vraci? Vy jste mel chripku jednou v zivote? Gratuluji Vam.

Ze zanechava skody? To uz se opakujeme.

Ze maji vsechny epidemie epicentrum v Cine? To je dalsi lez. Jestli se covid vrati? Zcela jiste. Bud covid, nebo jina chripka. Na jaro. Na podzim.

V. Církva 21.4.2020 10:23

Kdyby jste si alespoň zjistil, že chřipka není ze skupiny koronavirů. Srovnávat chřipku s onemocněním s přibližně 20 násobně silnější je nesmysl. Měl jste někdy doma rachejtle, já ano. V Evropě je přitom víc úrazů na rachejtle než na ruční granát.

V. Církva 21.4.2020 10:37

Pardon, s odhadem 20 násobně větší smrtností než chřipka. SARS-CoV-2 skutečně ještě moc neznáme. Imunita je pravděpodobně krátkodobá a nebylo 100vyvráceno, že nezůstává v těle. Co je lež budet moc určovat až to bude jednoznačné.

I. Polák 21.4.2020 13:59

To, že máte chřipku každoročně (tedy pokud to, co míváte je chřipka) svědčí pouze o vás. Každoročně se totiž lze oočkovat. Možná, pokud jste pročkován, tak průběh vaší chřipky je natolik lehký, že máte nyní ramena. Ale to zhola nic nevypovídá o průběhu vašeho potenciálního onemocnění Covidem.

J. Plíva 21.4.2020 10:00

Pan Vlk je mistr slova ("word processing", jak píše Václav Klaus v dnešním textu č.8), a to svádí k demagogii. Mně zase svádí můj nesouhlas s názorem pana Vlka k tomu, že vidím tu demagogii.

Například srovnávání počtu úmrtí v souvislosti s koronavirem s počtem úmrtí na silnicích. On vychází z předpokladu, že kdyby nebylo dopravních pravidel, bylo by úmrtí na silnicích mnohem víc. Ale ani to není tak docela pravda. Existují podložené názory, že možná by na silnicích bylo méně úmrtí, kdyby nikdo nestanovil seshora pravidla - kdyby se ta pravidla vytvořila spontánně. Spontánně vytvořená pravidla jsou lepší než pravidla z "centrálního mozku". Podobně by to mohlo fungovat i při pandemii. Vytváření spontánních pravidel funguje jenom když mají jednotlivci svobodu. Podobně jako neviditelná ruka trhu funguje lépe než ČNB - pokud mají účastníci trhu svobodu. Centrálně zaměření myslitelé namítají, že jeden odborník je lepší než milion neodborných mozků. Ale já si to nemyslím

J. Kalina 21.4.2020 10:12

tak to bych i souhlasil, ale připomenu, že bych nechtěl být spontánně lynčován za menší dopravní přestupek nebo za to, že jsem to byl údajně já, kdo rozšířil koronavirus.

M. Šejna 21.4.2020 9:55

výsledky obyčejné rýmičky k dnešnímu dni v jednotlivých státech světa (přepočet na 1 milion obyvatel):

New York 970 mrtvých, Belgie 510, New Jersey 500, Španělsko 450, Itálie 400, Connecticut 380, Francie 310, Británie 250 ... Česko 18

Pokud by u nás byla úmrtnost stejná, jako ve státě New York, měli bychom dnes už 9915 mrtvých. Na jaře v Česku běžně umírá asi 10 tisíc lidí měsíčně, takže při epidemii podobné té v New Yorku bychom měli tentokrát za měsíc 20 tisíc mrtvých.

F. Houžňák 21.4.2020 8:57

Němci - tedy vláda, Merklovka - teď hovoří o "nové normalitě", která nastala, jinými slovy, příkazy a zákazy, jako jsou teď, s následujícím rozpadem ekonomiky, hodlá německá vláda udržovat na věčné časy. To je nakonec sen Merklovky a všech zelených, zničit ten hnusný kapitalismus, kde si lidi můžou (do značné míry) dělat, co chtějí, a zavést socialismus, kde ONI budou rozhodovat, co se smí a co se nesmí.

B. Lukáš 21.4.2020 8:49

Pane Vlku tentokrát bez dalšího komentáře děkuji.

V. Heidlerová 21.4.2020 8:46

Jupí, všeználek Vlk je opět tu! A má to zase dlouhýýýýýýýýýýýýý!

V. Novák 21.4.2020 9:12

A neználka Heidlerová zase blbě žvaníííííííí!

P. Lenc 21.4.2020 10:00

Jódlovat umíte,ale to dokáže i méně inteligentní papoušek.Co tak vyvrátit argumenty pana Vlka, jódlující Heidlerová?

I. Polák 21.4.2020 13:55

Až se bude taxikář nebo záchranář rozhodovat,jestli má smysl odvážet vás do nemocnice, jak se nyní děje v New Yorku, tak věnujte prosím tiché odpuštění panu Vlkovi, neboť on vás varoval. Mimochodem v tom NY nemumírají jen staří, nemocní důchodci....

F. Houžňák 21.4.2020 8:44

A kolik lidí předčasně umře na nemoci, které se běžně léčí, ale kvůli koronahysterii se momentálně neléčí? Infarkty, rakoviny, zubní záněty (viz Dušan Vančura ze Spirituál kvintetu), abychom jmenovali jenom pár? Taky to vypadá, že momentálně se veškeré "normální" umírání - zhruba 2200 lidí týdně v ČR - úplně zastavilo a umírá se jenom "s koronavirem". To mi ostatně připomíná přeměnu pojmu "globální oteplování" (="umřel na koronavirus") na "klimatickou změnu" (="umřel s koronavirem").

V. Novák 21.4.2020 9:14

Akutní medicína omezená nebyla, jak ví každý, kdo vědět chce.

Opravdu 2200 lidí týdně neumírá? to je dobrá zpráva, ne?

J. Kalina 21.4.2020 8:39

no tak ono je celkem jedno jak rychle se virus šíří za předpokladu, že zdravotní systém poskytne všem péči na kterou momentálně má ("ventilátory"). Pokud má někdo takový průběh, že ho ani ventilátor nezachrání, tak umře. Jestli zemře zítra nebo za 3 měsíce nebo za rok není úplně jedno (hlavně z hlediska toho konkrétního člověka). Ale jinak se dá říci, když na to nebudete mít, tak zemřete. Hra na zdržovanou má jistý smysl pouze pro případ, že se vyvine nějaká účinná vakcína do roka, dvou. Pokud se nevyvine, je promořování v podstatě blbost neboť z těch promořovaných zemře stejně každý kdo by zemřít "měl", tak jako tak. Má tedy smysl držet takové restrikce, aby se zdravotnictví nezahltilo a smolařům se dostalo péče na jakou máme a ostatní si zvykli, média to už omrzelo. Potencionální smolaři se budou ohlížet "přes rameno" asi tak 10 let. S panem Vlkem v podstatě souhlasím, chtěl jsem vypíchnout tenhle aspekt. A sám uvádí, že každý rok přibude 110 000 nových nepromořených kojenců a zároveň se zhruba stejný počet lidí dožije rizikového stavu. Tipuji si, že si nakonec zvykneme a problém se přesune do soukromé sféry, stejně jako si to musí někdo, a nejen ten nemocný, vyžrat s rakovinou atd.