4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Šumavák 8.12.2005 14:02

"Pokud bychom tedy zvysili pocet lokalnich zdroju el.energ a tepla, vyuziti by bylo vetsi a biomasa mozna levnejsi,"

a proč by měla? Existuje nějaký rozumný důvod při vysoké poptávce snižovat ceny?? Když je zboží na skladě a nikdo ho neche, tak to chápu. A v momentě , kdy "biomasa " nebude jen odpad , ale bude se cíleně produkovat, půjde cena nahoru. (A pak zase poptávka dolů - největší producent bio-pelet na topení už v Rakousku zbankrotoval)
zdeněk 8.12.2005 13:00

Re: k těm akumulátorům

Já osobně se o tento druh energie zajímám ale vidím i jeho omezení. Pokud nedojde k výraznému zlevnění či změně materiálu popřípadně radikálnímu zvětšení účinnosti, jsou zatím mimo hru.
zdeněk 8.12.2005 12:59

k těm akumulátorům

tady přímo u výrobce doporučují právě ty olověné
 
 
a zde reagují přímo na jiné typy akumulátorů(třeba ty Li-ion)
28.04.2004 14:07 Daniel Tvarůžek Související článek: Fotovoltaické systémy - Ostrovní provoz (OFF-GRID) Protože jsou zatím dost drahé a ztrácejí výrazně kapacitu při teplotách již okolo 0°C, ale pokud máte zájem o tento nový zdroj, jsme schopni jeho zajištění vč. nabíječe. (kontaktujte naše obchodní oddělení) 28.04.2004 13:29 Majsta Související článek: Fotovoltaické systémy - Ostrovní provoz (OFF-GRID) Proc se nepouzivaji akumulatory li-ion, nebo li-pol? Nebo ty nove se zinkem?
 
Takže možná ještě Ni-Fe které ale vyžadují údržbu
 
08.09.2003 10:26 obchodni oddělení Související článek: Fotovoltaické systémy - Ostrovní provoz (OFF-GRID) Životnost Pb akumulátorů se pohybuje okolo 5-ti let. Alternativou mužou být NiFe akumulátory, které lze sehnat např. u železničářů. Jejich životnost je vysoká, v řádu desítek let. Stačí pouze měnit louh. NiCd akumulátory mají životnost cca. 10 let.   zajímavosti jsou na http://server.solartec.cz/komentare.php
Mysch 8.12.2005 12:28

opravdu nevim, na kolik to v cr prijde.

akumulatory bejt musi, ale oloveny ne. jsou sice nejlevnejsi, ale nejvetsi. Li-ion jsou sice drazsi, ale daleko mensi, a nejedovate. a existuji i jine druhy akumulace energie, nez v baterkach. ale ta jeste nejsou v seriove vyrobe.
pavel 99 8.12.2005 0:25

Re: Problemem je mala ucinnost

no až budete ten "nezávislý" (a budete mí také chvilku dostatečné napětí) tak dejte vědět, jaké to je.
pavel 99 8.12.2005 0:23

Re: Vždy?

tak si je udělejte "hlavní" (taky na věčné časy) - ovšem u sebe doma.
zdeněk 7.12.2005 23:46

Re: no a?

Ať si přejete cokoli, zatím se nevyplatí vyrábět u nás elektřinu pomocí fotočlánků.  Nehledě nato že by výrazně stoupla spotřeba baterií(jak byste energii akumuloval v noci???) ,zvláště těch olověných, a to bychom si moc nepomohli.
Mysch 7.12.2005 18:27

no a?

kotel ustredniho topeni ma taky promenlivou ucinnost. a nejen ten. to fotovoltaicke zarizeni obvykle navrhuji lide studovani. a ve svete, kde lide mysli i s mnohaletou praxi.
Young Freedom 7.12.2005 18:22

Re: Problemem je mala ucinnost

Ovsem zapominate, ze vykon fotovoltaickych zarizeni ma velmi promenlivou ucinnost v zavislosti na teplote a zastineni oblohy.
SP 7.12.2005 7:58

Problemem je mala ucinnost

Spalovani biomasy v kotlich elektraren ma ucinnost 33 v prevodu na el. energ. tam kde se odpadnim teplem jeste vytapi, je o neco vyssi. Existuji ovsem kogeneracni pristupy ke spalovani biomasy na lokalni urovni a ty dosahuji az 80 pct. Pokud bychom tedy zvysili pocet lokalnich zdroju el.energ a tepla, vyuziti by bylo vetsi a biomasa mozna levnejsi, krok CEZU způsobil, ze stepka v nekterych regionech je velmi draha.
CEZ ma smysl jako propojovaci soustava lokalnich zdrojů, kam se budou poustet prebytky, ale hlavni vyroba se musi dit na lokalni urovni. takhle ma CEZ monopol a ten se dobre ovlada, nebudete delat, co my chceme, nebudete mit proud. Pokud by doslo k decentralizaci, ovladat obcany a jejich komunity nebude tak snadne. A diktat cen taky nebude mozny.
A hlavne, pokud bychom pouzivali fotovoltaiku, primou premenu slun zareni na el energii, staci kazdemu domu plocha jeho strechy k samozasobeni! Pokud by byly instalace fotovoltaiky jen na 1/3 strech v CR, nemusime mit zadny temelin ani uhelne elektrarny, toto by zabezpecilo potrebu cele CR v soucasnosti. Pro jeden rodinny dum stoji fotovoltaicky set cca 500 000 Kc. To uz neni mnoho! Ja osobne se k tomu chystam v pristich 2 letech a budu na CEZu a dalsich podobnych nezavisly. Hura!
Michal 3.12.2005 19:52

Vždy?

Proboha proč  by  měly být obnovitelné zdroje "vždy" jen doplňkovými? Na věčné časy? A nikdy jinak?
Wlasta 1.12.2005 9:56

Re: Re: Re: Poznámky k článku

Dovolím si nesouhlasit
1) s modernizací uhelných elektráren (stávajících velkých zdrojů) - uhelné elektrárny jsou staré a využití energetického potenciálu spalovaného uhlí je nízké, pokud se nemýlím udávají se čísla kolem 30% - je lepší postavit nové moderní uhelky s efektivností kolem 40%. Ve svém důsledku to bude znamenat prodloužení životnosti ložisek uhlí o 1/3.
2) pokles nebo stagnace spotřeby elektrické energie - ano domácnosti se vybavily moderními méně energetickými spotřebiči, ale na domech se objevily klimatizační jednotky, solární systémy ohřevu vody taky potřebují energii. Jenže domácnosti jsou pouze část spotřebitelů a to menší.
qwert 30.11.2005 14:17

Re: Re: Poznámky k článku

Já rozhodně nepřeceňuji malou energetiku, avšak konce obnovitelných zdrojů bych se nebál. Nejde jen o výrobu elektrické energie a zemědělci představují obrovský, dosud nezhodnocený, potenciál.
 
Je logické, že cena energie ze zdroje, který nemůže pracovat trvale, musí být nižší než cena z "klasické" elektrárny. Tady není co řešit. Osobně bych nedal za energii z větrníku více než 1 Kč za kWh. I přesto by se mi jeho provozování mohlo vyplatit, protože úspora oproti obyvklým cenám je cca dvojnásobná. Záleží na konkrétním způsobu využití energie.
 
Místo slov "nutnost výstavby nových zdrojů" raději slyšel slova "modernizace stávajících kapacit".
David 30.11.2005 10:04

Re: Re: Re: Re: Voda, slunce, vzduch

Jenze ti nejak uslo, ze kdyz chces pripojit, tak to musis zaplatit, pak jeste platis za to, ze tam neco poustis, coz je v poradku - nekdo musi tu cisticku zaplatit, ale naklady na upravu vody bys uz platit nemel - to znamena bych cekal polovicni cenu a ne tu samou, parazitizmus to neni, dnes stat parazituje na nas a ne naopak, nejde o trh ale o system, kde se toci penize porad dokola a nikdo nic nedela, cenou za clanky se neohanej, cenu urceje prave ten obchodnik a ne vyroba, prave ten obchodnik ti nakuka, jak je to vsechno drahy a ty mu to jeste zeres, technikou, titanikem a cernobylem se neohanej, kdyz o tom nic nevis, tak to nezmrvila technika, ale blbecci, ktery to ridili, titanic ztroskotal ze stejneho duvodu, proc je na silnici tolik bouracek, a cernobyl zase jen vybuchnul na prikaz nejakeho blbecka shora, ktery o tom vedel kulovy, takze za tim porad stoji clovek a ne technika, na tu se vsechno svede, protoze se nemuze branit, co?
vita 30.11.2005 9:24

Re: Re: Já jsem zastánce jaderné energie

Proč nutit? Stačí když se neuplatní (se svou cenou) na trhu.
zdeněk 29.11.2005 23:20

Re: Re: Já jsem zastánce jaderné energie

Jde o to jestli je nekoupí
wer 29.11.2005 18:52

Re: Já jsem zastánce jaderné energie

Nějak se mi nezdá, že by ČEZ po dostavbě JETE mohl nutit jiné vlastníky elektráren k jejich odstavení. :-)
zdeněk 29.11.2005 18:30

Re: Re: Ještě nějaké zajímavé odkazy:

o tom výskumu v bývalém SSSR.
zdeněk 29.11.2005 18:29

Re: Re: Ještě nějaké zajímavé odkazy:

Ano, reálně je lze použít pouze ve spojení s klasickou turbínou. Ten odkaz jsem podrobně nezkoumal, kdysi jsem si na toto téma přečetl jednu knihu a nic v češtině jsem na netu nemohl najít.
K> 29.11.2005 18:21

Re: Ještě nějaké zajímavé odkazy:

MHD generatory pouze zvysuji ucinnost (a ne radikalne), a vyzkum v teto oblasti se blizi nule. Ten odkaz z energyweb je snuska fyzikalnich nesmyslu a nepresnosti.
Daneš Burket 29.11.2005 16:31

Re: Re: Re: Poznámky k článku

ANO.
Daneš Burket 29.11.2005 16:30

Re: Poznámky k článku

Tenhle argument o našem exportu jsem od zelených slyšel už tisíckrát. Je ovšem absolutně lichý.
Ano, dnes exportujeme, ale to už nemusí být pravda za 2 nebo 3 roky. A zdroj, který by nahradil rostoucí poptávku nepostavíte za tak krátkou dobu. Takže to že dnes exportujeme v žádném případě neznamená, že bychom neměli začít připravovat výstavbu nových zdrojů.
I nejoptimističtější scénář Státní energetické koncepce (nejoptimističtější znamená s nejnižším odhadem růstu poptávky) ukazuje na nutnost výstavby nových zdrojů (velké energetiky).
Daneš Burket 29.11.2005 16:25

Re: Re: Poznámky k článku

Přesně tak.
vita 29.11.2005 16:11

Re: Re: Poznámky k článku

Ten konec je v pořádku. A znamená konec "obnovitelných" zdrojů.
Mysch 29.11.2005 15:41

podle vcerejsich zprav

je dnes cina tretim nejvetsim znecistovatelem ovzdusi na svete.
Mysch 29.11.2005 15:39

mizete mne zacit kamenovat,

ale spis stagnuje. domacnosti jsou elektropristroji nasyceny, takze nove moc nepribydou. stare budou nahrazeny novymy uspornejsimy.
a v prumyslu to bude nejspis podobne.
nove firmy se vybavi novymy uspornymy pristroji, stare zaniknou.
tygr007 29.11.2005 15:34

Re: Poznámky k článku

Pokud je mi znamo, tak Cina se ke Kjotu nepripojila, tudiz s zadnymi emisnimy limity neobchoduje. Stavi jaderne elektrarny proste proto, ze fosilni zdroje (hlavne uhli) potrebuji pro prumysl, maji jich mene nez vetsina ostatnich velkych zemi a znecisteni zivotniho prostredi v dusledku spalovani uhli je v nekterych oblastech Ciny naprosto katastrofalni.
tygr007 29.11.2005 15:30

Re: Poznámky k článku

Spotreba energie neustale stoupa, jak v EU tak v CR, pres veskere Strategie setreni i stagnaci hospodarstvi. Pokryt spotrebu muzeme bud spalovanim fosilnich zdroju nebo stepenim jader. Socialisti jsou s lidem, takze budou preferovat zamestnanost horniku pred hi-tech jadernym prumyslem. Bohuzel.
qwert 29.11.2005 11:52

Re: Re: Re: Nějak se zapomnělo na to,

Vždy, když čtu takovéto odskudkym musím se pousmát při vzpomínce na historicky ověřenou story svatého Pavla...... to byl nejdřív skara kovanej pronásledovatel prvních křesťanů, že... Tak, Víťo dej bacha, aby se ti nestalo něco podobnýho jako jemu - Z Šavla Pavlem
qwert 29.11.2005 11:49

Re: Re: Re: Re: Nějak se zapomnělo na to,

CHOVAJÍ SE RACIONÁLNĚ - ČISTÁ ENERGIE K NIM, HUMUS A RADIOAKTIVNÍ ODPAD TADY V ČECHÁCH!! NEJSOU TAK BLBÍ JAK SE JE SNAŽÍTE PREZENTOVAT. VE SKUTEČNOSTI JDE O NASI ČESKOU BLBOST.