18.6.2024 | Svátek má Milan


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bronislav Bechník 16.9.2008 17:27

Ekonomické diskontování Re: To: LM

Zajímavou variantou je počítat nikoli peníze, ale energii, koruna dnes není totéž, co koruna za dvacet let, ale kWh dnes je stejná jako kWh za dvacet let.

Pomineme-li spekulativní výkyvy (ropa) a odchylky u nových a málo rozšířených technologií (OZE), je mezi cenou komodity a spotřebou energie na její produkci celkem slušná korelace. Odpadají však problémy s inflací a diskontováním.

Bronislav Bechník 16.9.2008 17:16

jaderné palivo

Rusko má dost rozebraných jaderných zbraní, stejně tak USA, kdo ví, co se stane s cenou paliva, až hlavice dojdou

Bronislav Bechník 16.9.2008 16:58

Re: TEPLÉ MELOUNY VLOŽTE DO LEDNICE

nakladatelství Dokořán vydalo taky v roce 2006 (a v roce 2007 dotisk) od stejného autora titul Skeptický ekolog s podtitulem Jaký je skutečný stav světa?

autor se dopouští stejných chyb, které vytýká jiným

zejména pokud statistika nevyhovuje jeho tezi, že je stále lépe, hledá důvod

když statistická data tuto tezi potvrzují, hlubším rozborem se nezabývá

přehlédl taky, že většina cen různých komodit koreluje s cenou paliv a energií, takže světlé zítřky, které prorokuje jsou závislé na levné energii, bohužel od doby, kdy svou knihu vydal se ceny ropy ale i jiných energií moc nesnížily, spíš naopak

M.Lapin 14.9.2008 8:47

Už prvá veta....

Už prvá veta "Letošní nadprůměrně chladná zima a podobně mírné léto vyrazily zbraň z rukou zastáncům globálního oteplování. "  naznačuje, že autor nemá o danej problematike jasnú predstavu a mal by si čosi doštudovať. V podstate ho považujem za kolegu, preto ma to prekvapuje o to viac, že je ochotný písať očividne skreslené informácie. Odporúčam mu, aby sa pozrel na moju stránku: http://www.dmc.fmph.uniba.sk/public_html/climate/THurbanovo.htm , kde mám podrobne zhodnotené teplotné podmienky v posledných desaťročiach, alebo nech zájde na oficiálnu stránku NOAA k danej problematike: http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/research/2008/jul/global.html , stačí meniť mesiace v adrese a máte tam podrobné zhodnotenie teploty v regiónoch Zeme po mesiacoch. Na stránke: http://www.cru.uea.ac.uk/cru/data/temperature/ nájdete zhodnotenie teploty vzduchu po jednotlivých mesiacoch za celú Zem a hemisféry od roku 1851.

EW 13.9.2008 20:58

Re: Re: A co hladomor v Irsku v 19. století?

Je treba ovsem dodat, ze v tom bramborovem hladomoru Anglicane nechali Iry dost vymachat.

EW 13.9.2008 20:56

Re: Re: Pokud by zelení své propagandě sami věřili, MUSELI by podpořit

Merkelova mozna, ale ani v CDU-CSU neni podpora jadra jednoznacna. Nemecti Zeleni zpracovali obyvatelstvo dokonale...

EW 13.9.2008 15:55

Re: Re: Re: Re: Re: ti ekonomové tam zatím dost chybí...

Rekneme ze zijem v Icehouse stadiu...Hothouse jeste nenastal.

EW 13.9.2008 15:52

Re: Re: DOCHÁZÍ KE ZCELA NEČEKANÉ A "MODELÁŘI" nepředvídané!

La Nina, jo? Poslednich 7 let?

EW 13.9.2008 15:51

Re: Re: Autor má v mnohém pravdu

Ty erupce nebyly dostatecne velke a nebyly v patricnych zemepisnych sirkach. To neni Pinatubo.

dino 12.9.2008 11:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen se styďte

A i kdybyste - vzhledem k pochybnostem o pravdivosti vašeho tvrzení - byl absolventem MFF (jsem si vědom, že tam bylo lze v jedné specializaci studovat i meteorologii), co vás opravňuje označit názor oponenta bez důkazu za chybný? A ještě takovým způsobem? Chtěl bych zažít některou vaši "akademickou" diskusi. Vlastně - spíš nechtěl.

dino 12.9.2008 11:42

Re: ano

ano, ve vaší "pozitivní zpětné vazbě" chybí skupenské teplo výparné vody. On totiž celý systém vodního hospodářství planety (výpar - srážky - akumulace - výpar) funguje velmi účinně při přerozdělování sluneční energie na planetě (disipaci) a jako CHLADIČ. Velmi dokonalý chladič.

GRUNTORÁD 12.9.2008 8:22

TEPLÉ MELOUNY VLOŽTE DO LEDNICE

Knihu Zchlaďte hlavy! by měl číst každý, kdo se zapojuje do debaty o globálním oteplování. A Lomborgovi odpůrci by se měli alespoň pokoušet jeho argumenty vyvracet. Nikoli jen odsuzovat jejich autora, jak se bohužel často stává.

VYŠLO ČESKY Zchlaďte hlavy! Skeptický ekolog o globálním oteplování Bjorn Lomborg Přeložil Petr Holčák. Vydalo nakladatelství Dokořán, Praha 2008. 362 strany.

Petr Zavadil

Antonín I. 12.9.2008 1:32

Re: Obavy jsou na místě...

Pane-paní-slečno "para", obávám se, že je to spíše Vaše téze "snaha stabilizovat klima není naprostý nesmysl", která tím nesmyslem opravdu je. Nevím, jaké máte pro svůj výrok podklady, připomínáte mi ale (tolikrát v podobných diskusích citovanou větu) "poručíme větru, dešti" atd., naprosto stupidní výkřik tehdejších blbců. Věda - a tím myslím vědu, ne zelené bláboly lidí, kteří bud' z prospěchu anebo neznalosti se vydávají za odborníky - není myslím ještě tak daleko, aby měla správné a ověřené znalosti o klimatu a jeho změnách. Jestliže snad Vy takové znalosti máte (možná jako jediná osoba na Zemi), tak je prosím Vás sdělte celému světu, který se tak s vaší pomocí zachrání. Vaše závěrečná věta o strachu je velice trefná. Celé GO je založeno na šíření strachu a jako takové je mi nanejvýše odporné. Máte informace, kdo na tom strachu vydělává? Já bohužel ne, ale jsem přesvědčen, že to nejsou chudáci. On ten stát ty peníze od poplatníků vybere a kamarádům přerozdělí, že? A kdo jsou prosím lidé "pokřiveně sobecky liberálně smýšlející"? Vy snad víte JAK mají smýšlet? Co kdyby ONI Vám řekli, že Vaše smýšlení je pokřivené nebo něco podobného? Znáte slovo TOLERANCE jiného názoru, abyste nemusel-a urážet?

Rughar 10.9.2008 22:09

Re: Lze poručit klimatu?

Malinká poznámka k tání arktických ledovců. Nejsem ověšen žádným akademickým titulem, ale měli jsme na základní škole fyziku. Arktický ledovec je jestli se nemýlím plovoucí. Dejte si kostičku ledu do sklenice s vodou a udělejte si čárku kde je hladina. Pak počkejte až se led rozpustí. A porovnejte jak se změnila výška hladiny ve skleničce. Možá dojdete k překvapivému závěru že se nestane s hladinou vůbec nic. Kdo zná Archimedův zákon (tisíce let stará věc) tak ví. A kdo nevěří, zkusí ;-)

papilio 10.9.2008 21:23

Re: Odpověď pro pana Metelku na jeho repliku

R^R^R^

Loki_F 10.9.2008 10:17

Odpověď pro pana Metelku na jeho repliku

Re: skeptiku skvělé: "Půměrná globální teplota a průměrné globální telefoní číslo: 

Autor: L.Metelka IP: 194.228.235.xxx Datum: 09.09.2008 13:41: Jste taky mimoň, co?

Ano, pane Metelko, z Vašeho pohledu - trapného suchara beze špetky smyslu pro humor, rozhodně ano! Již několik let tady i jinde na webu, pod každým článkem, třeba jen vzdáleně se dotýkajícím klimatu, počasí - jedno, zda střízlivým nebo bojovným, pochybujícím nebo sebejistě tvrdícím cokoli, vyskakujete jako čertík ze škatulky či samozvaný arbiter celé skupiny vědních disciplín (geotektonikou a vulkanologií počínaje, astronomií a kosmologií konče, plácáte a plácáte, protiřečíte si klidně ve dvou následujících komentářích, ale když Vás někdo chladnou a racionální argumentací zažene do kouta, uděláte piruetu abyste skryl svoji neznalost a nekompetentnost a začnete chrlit odkazy na hory frizírovaných textů IPCC panelu.

Stal jste se během té doby známou komickou figurkou těchto diskusí a jednoho dne se jistě zařadíte někde mezi Járu da Cimrmanna a Hliníka z Humpolce. Třeba Vám někde odhalí i balvan s pamětní plaketou.

JJ 10.9.2008 9:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co hladomor v Irsku v 19. století?

Uz jste nekdy videl investicniho maklere, ci jak me charakterizujete, ktery by nebyl arogantni?

Trochu jsem to rozvedl o neco vyse. Ovsem pokud ve svem nadseni chcete aplikovat metody pri kterych se budete dopoustet potencialne radove vetsich nepresnosti, nez klimatologove, tak to zminim. Pri sve aroganci.

JJ 10.9.2008 9:00

Re: Re: Re: Re: Re: nový nátěr z rudé na zeleno

Rusko nema uran, ten po rozpadu CCCP zustal v Kazachstanu (respektive ma, ale za polarnim kruhem a zatim neekonomicke).Takze se tam akorat obohacuje, protoze je to nejlevnejsi (centrifugy nelze zastavit a rusove jich maji opravdu hodne) a taky umi kompletovat palivo pro JETE tak, ze se neohyba.

JJ 10.9.2008 8:57

Re: Re: Re: Re: nový nátěr z rudé na zeleno

Cesko obohacuje a necha si kompletovat palivove clanku v Rusku, protoze je to nejlevnejsi. Uran ovsem Rusko nema, ten CR kupuje, pripadne tezi (ma opravdu velke zasoby, pokud by na to prislo).

Pokud by se Rusko kouslo, muze CR obohacovat a kompletovat ve Francii, pripadne v US. Pokud by bylo opravdu ovej, tak CR ma znalosti pro vybudovani vlastni kapacity na obohacovani a kompletovani clanku.

JJ 10.9.2008 8:54

Re: Re: nový nátěr z rudé na zeleno

Pokud by CEZ mohl, tak dostavi JETE a neblbne s vetrniky, ci CCGT. Mimochodem ty CCGT stejne planuje stavet mimo CR. Ale jaksi pri zelenych v koalici to nejak nelze.

Mimochodem, vedeni CEZ bylo dosazeno uz za minule vlady a vede si velmi dobre - pro mne velmi prijemne prekvapeni.

JJ 10.9.2008 8:50

Re: A kde máte scénář ovládnutí Evropy islámem

To uz zalezi na tom, jakou hodnotu davate neislamske Evrope. Polozil byste za to zivot? Protoze islamiste za islamskou Evropu zcela urcite ano.

JJ 10.9.2008 8:47

Re: Re: To: LM

Ekonomove maji u tohoto nejvetsi problem s tim, ze se clovek pomoci technologickeho rozvoje umi obrovsky adaptovat - napriklad omezeni uhelek jadem by mohlo byt dlouhodobe levnejsi nez stavajici scenar.

Ale nezapomentne, ze je hlavne na politicich, co budou chtit ke svemu rozhodovani. Ekonomove se zcela urcite neshodnou, ti na to vetsinou maji trh, coz u strategickych dlouhodobych rozhodovani dost dobre nelze.

J.G. Pašek 9.9.2008 23:53

Větroplach Metelka tluče na buben, zvoní zvony . . .

troubí trumpetu, mačká klaksón a hraje na vozembouch . . .  jako náboženský fanatik . . . . .LIDIČKY, BERTE MĚ VÁŽNĚ . . JÁ TO S VÁMI MYSLÍM UPŘÍMNĚ JAKO ŽÁDNÝ JINÝ . . . LEDOVCE TAJOU, ZVĚŘ HYNE . . .  KONEC SVĚTA JE ZA ROHEM . . . 

Antonín I. 9.9.2008 22:52

Re: Re: Re: Ne klimatu porucit nelze

Paní či slečno Andělo, jsem rád, že namáte námitky proti jaderné energetice (na rozdíl od mnoha- řekněme - neinformovaných snílků nebo placených agentů), ale byl bych rád, kdyby mi někdo vysvětlil, odkud že se bude brát ten vodík, který je dnes jedním ze zaklídanel záchrany planety. Moje představa je jednoduchá - k získání vodíku je třeba energie, ta musí odněkud přijít. Zní to hezky, že fotočlánky energii dodají, ale slunce dodává jenom (známé) množství energie na čtvereční metr, pak jsou mraky atd., fotopanely zabírají velké plochy, které nemohou být využity jinak, a pak je tady účinnost či ztráty, nehledě na distribuci plynu (třeba stlačit nebo podstatně zchladit ),  doručit na místo spotřeby, a to stojí také energii. Ono je snadné mít nápady, ale když pak se udělá energetická bilance, věci mohou být složitější, než se na začátku zdálo.

L.Metelka 9.9.2008 22:25

Re: Re: Re: Re: nový nátěr z rudé na zeleno

Z Ruska, ale umí to i v USA a pravděpodobně i ve Francii...

SelskyRozum 9.9.2008 22:21

Re: Re: Re: nový nátěr z rudé na zeleno

Odkud ze Cesko kupuje palivo pro jaderky?

SelskyRozum 9.9.2008 22:19

Re: Podstatně nebezpečnějším skleníkovým plynem je metan?

Takze kdyby se zadny metan neprodukoval, tak v atmosfere za 100 let zadny nebude. Z toho ovsem take plyne, ze kdyz se ho najednou na Zemi produkuje k-krat tolik, tak ho take v te atmosfere je k-krat tolik. Takze bezvyznamny ten metan vubec neni.

Píša 9.9.2008 22:08

Re: Ne klimatu porucit nelze

Dámy a pánové, myslím, že něco by se tím ušetřit dalo. On se ten střídavý proud používá hlavně kvůli snadné transformaci a rozvodu, ale doma si z něj některé spotřebiče zase dělají zpátky stejnosměrný. A některé další by se na stejnosměrný předělat také daly - mně je jedno, jaký motor pohání pračku, ledničku nebo jaký vyhřívá bojler...

L.Metelka 9.9.2008 21:55

Re: ???

Tak tady musím dost důrazně oponovat. Jak víte, že ty změny jsou způsobeny Dukovanskou elektrárnou?

Už v okamžiku, kdy je vybrána lokalita na jaderku, začínají tam meteorologická měření. Tedy nejmíň nějakých 10 let před spuštěním. Zároveň s jaderkou se tam staví i nadstandardně vybavená profesionální stanice (nadstandard = např. stožárové měření, sodar, lidar a podobné věci). Takže je přehled o meteorologických podmínkách dané lokality ještě před spuštěním jaderky a pak po něm. Po nějakém čase to lze vyhodnotit (a dělá se to).

Výsledky jsou takové, že je jen málo měřitelných změn v důsledku provozu jaderky. Může dojít ke zvýšení četnosti výskytu námrazy nebo mlhy do několika set metrů od chladicích věží, snížení délky slunečního svitu a výparu z půdy v místech, která bývají zastíněna parní vlečkou (ve všech případech jde o změny v řádu několika procent původních hodnot) - jinak nic. Na vzdálenost několika kilometrů už jaderka klima neovlivňuje.

Emil XX 9.9.2008 21:45

A kde máte scénář ovládnutí Evropy islámem

To je na rozdíl od globálního oteplování velice reálné nebezpečí a ti evropští šašci to nedokáží ani pojmenovat.