Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Arktická cesta volná - co dál?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Mišák 20.9.2007 1:57Re: Co je přínos? Zatím to ale vypadá, že kvůli automobilismu už doznává úhony člověk a to i ten, který žádné auto nevlastní. Např. díky pšenici a kukuřici do biopaliv, zemědělská půda k pěstování více a více řepky olejky, místo lesů palmy olejné - zase biopaliva, ne biopotraviny. Snižování CO2 tím, že jídlo budou ujídat auta, děsivá budoucnost. To ale ani Gora ani Bursíka nezajímá, políčka je neživí, chtějí jezdit v ekologických autech a i na drahé potraviny mají peněz víc než dost. Bránit změnám, dobrá. Ale touto cestou? |
jiří s 20.9.2007 2:31Re: Re: Co je přínos? Biopaliva jsou v našich přírodních podmínkách opravdu strašná hloupost. Myslel jsem to tak, že v budoucnu bude pro většinu lidí rychlé fyzické přemísťování příliš drahé (jak tomu bylo až do 20. století), neboť energie bude drahá (nejen na vlastní cestu, ale i na výrobu a údržbu přepravovadla a cesty), a proto by budoucí stát (možná až ne příliš budoucí) např. neměl utrácet za údržbu dálnic, ale raději investovat energii (=peníze) do pořádné informační struktury. |
jezevec 20.9.2007 2:35Re: Re: Re: Co je přínos? jjj, rohlík po modemu, to bude mnamka . . . . |
Kotec 20.9.2007 9:35Re: Re: Re: Re: Co je přínos? Zrovna o rohlíky bych se nebál... myslím, že jde o typicky lokální produkt, kde náklady na dopravu budou vždy nízké. |
VLK 20.9.2007 12:52Re: Re: Re: Co je přínos? Pokud možno informační struktury nezávislé na přísunu energie a jen z tuzemských dílů, že? To je ale blbost. Dálková informační soustava je možná až teprve existuje dopravní soustava. |
rdu 20.9.2007 9:01Re: Svoboda fyzická (např. automobilismus) asi dozná úhony Jen bych dodal, že používání automobilu pro mnohé není svobodou, ale nutností, zpravidla k obživě. |
portwyn 20.9.2007 12:14Re: Re: Svoboda fyzická (např. automobilismus) asi dozná úhony Ano, a spousta jiných by do práce bez sebemenších problémů mohla pěšky, na kole, autobusem nebo vlakem, ale nemůžou, protože by to bylo přece komunistické Teď nemluvím o venkově se špatnou dostupností, tam to opravdu bez auta často nejde. |
rdu 20.9.2007 12:49Re: Re: Re: Svoboda fyzická (např. automobilismus) asi dozná úhony Snad. Doufám. Jenže je to taky otázka přepravní kapacity. Posloužím příkladem, který znám. Asi 80-100 tisíc lidí z Ostravska pracuje nebo studuje v Praze. Ti se musí každé pondělí dostat do práce a v pátek zpět. Jak se to dá udělat? Zkusme vlakem. V potřebné době jede šest rychlíků ve směru Ostrava-Praha. Každý z nich vezme 800-1000 lidí. Pendolino jen asi 300. Řekněme celkem se může přepravit 5000 lidí. Další možnost - autobusem. V potřebné době jede jeden autobus ČSAD a jeden Student Agency. Každý vezme asi 50 cestujících. A co těch zbývajících 74900? Těm nezbývá, než sednout do auta a absolvovat vražednou cestu po D1. A to pomíjím, že i ti, kdo chtějí jet vlakem nebo autobusem, se musí na nádraží dostat ze vzdálenosti mnohdy 30-40km, v době, kdy žádná veřejná doprava nejezdí. Není to správné, není ekologické, ale je to tak a jednotlivci s tím nic nenadělají. |
VLK 20.9.2007 14:11Re: Re: Re: Re: Svoboda fyzická (např. automobilismus) asi dozná úhony Ne, to by se musela upravit cela struktura. Prostě že by jezdit přestali. Změnily by se ceny pracovni sily na Ostravsku a v Praze a pro podniky by se stalo vyhodnějším postavit fabriku či zřídit kanceláře v Ostravě. Ale to nejde na dobrovolné bázi. Nemůže se totiž stát, že se všichni Ostravaci naráz domluví a dají výpověď a stráví dva roky bez prostředků, než to investorům dojde a než postaví ty fabriky v Ostravě. K tomu je donutí až tvrdé okolnosti. Třeba zdvojnásobení ceny benzínu. Ostatně podobný příklad jen trochu posunutý na východ se dá udělat s Ostravou a slovenským či polským příhraničím, nebo mezi celou naší republikou a Ukrajinou atd. Mnohde je to ale přesun za prací ne jednosměrný, ale obousměrný. A tam by přestěhování blíž práci či hledání práce blíž bydlišti šlo. Jde o to, jak si to každý jednotlivec spočítá. |
portwyn 20.9.2007 15:13Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda fyzická (např. automobilismus) asi dozná úhony Ten poslední případ asi "vyřeší" růst cen paliv. Na druhou stranu znám lidi, kteří jsou kvůli platu vyššímu o 15%strávit denně o hodinu víc za volantem a utratit 200,- za palivo. A vůbec jim to nepřijde postavený na hlavu... |
Schumacher 20.9.2007 16:01Proč by jim to mělo přijít postavené na hlavu ? Záleží na tom kolik peněz představuje oněch 15% |
portwyn 20.9.2007 16:21Re: Proč by jim to mělo přijít postavené na hlavu ? No, kdyby (teoreticky) bral dotyčný sto litrůměsíčně, tak to nebude zrovna výhodný. Tam se totiž velmi prodraží ztracený čas... V praxi jde o technické nebo ekonomické VŠ dejme tomu 30-35 kKč hrubého (můj odhad, neptal jsem se). 15% z jejich platu je řekněme 5 000 Kč, z toho 4 000 Kč (20 x 200,-) sežere auto a za litr odpracují měsíčně 20 hodin navíc (cesta). Tudíž dělají řidiče za 50 Kč/h. Podle mne je to ztrátové. |
kejki 20.9.2007 22:53Re: Re: Proč by jim to mělo přijít postavené na hlavu ? Ale budou mít vyšší důchod. |