Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
VE VZDUCHU: Čechoviny 7
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Yarda 13.11.2007 20:34Střelec se tu ptal na tryskovej dvouplošník Tak jsem jej konečně našel. Jsem jednička jako Kalousek |
Yarda 13.11.2007 20:40Re: Střelec se tu ptal na tryskovej dvouplošník A když už se ví co hledat: |
Vaud 13.11.2007 20:00Super! Jen si ted budu vic prohlizet, do ceho lezu |
Ivan 13.11.2007 14:49Zajímala by mě statistika nehodovosti. Kdo zná nějakou věrohodnou statistiku nehodovosti letadel sovětské provenience ve srovnání s nehodovostí letadel třeba USA provenience? Nemusí být zlato všechno co se třpytí. |
www racek 13.11.2007 15:59Re: Zajímala by mě statistika nehodovosti. no, určitě známa je, od let šedesátých už nehody sssr hlásil ... ale nakonec, lítali s nimi i čsa a vlastně všechny nehody měly jiný charakter než technická závada... |
Psí vrah Čumil 13.11.2007 17:39Re: Re: Zajímala by mě statistika nehodovosti. Hm, racku, proč vlastně spadla ta 154 v Praze? |
www racek 13.11.2007 18:22Re: Re: Re: Zajímala by mě statistika nehodovosti. no, tam byla kombinace obého. mladá nezkušená posádka a závada tuším na klapkách, ale už se nepamatuju. je na to docela celá stránka. mimochodem, tehdy tím letadlem měla letět jedna známá zpěvačka, ale veselila se v moskvě tak, že letět opravdu nemohla. její orchestr ovšem ano. a pak že je alkohůl zhouba lidstav. |
Psí vrah Čumil 13.11.2007 18:52Re: Re: Re: Re: Zajímala by mě statistika nehodovosti. Jo, díky. Jeden už zapomíná... |
J.G. Pašek 13.11.2007 19:11Re: Zajímala by mě statistika nehodovosti. To je jaKo se ptát . . . . KOLIK STOJÍ STROM . . . . . . Dopravní letadla nejsou můj koníček, ale když SSSR vyrobilo a prodalo do kdejaké tramtárie, řekněme 10 000 a USA 100 000 nemusíš být Einstein dovtípit se komu jich spadne více . . . . letěl jsi někdy v tom ruským žebříňáku? |
kik 13.11.2007 13:42film Ano tem film je opravdu nezapomenutelny. Kdyz mi o nem kamarad vypravel, neveril jsem vlastnim usim. Ale vlastni zhlednuti prekonalo opravdu vsechny predstavy. Ta scena se startujicim letadlem za kterym se vzadu riti budovy a ten mechanik v motoru opravdu patri k vrcholum sovetskeho filmu |
www racek 13.11.2007 14:28Re: film jo jo a z prasklý dráhy šlehaly plameny , no ale ženy a děti byly zachráněny ... dávali to asi 3x v televizi |
Ivan 13.11.2007 14:47Re: film Ten film byl skoro tak hloupý jako filmy z Holywoodu se Schwarzenegerem nebo jako historky z JAGu. |
buš 13.11.2007 19:40Re: film Tenhle film, řeknu vám, s partou na chatě na horách, přitopíno v sobě, TO NEMĚLO CHYBU!!! Těšili jsme se na reprizu jako malí kluci (asi by nás poslali na Sibiř bez rozdílu). |
míša mýval 13.11.2007 10:31Aeroflot Počátkem devadesátých let jsem letěl do CCCP s Aeroflotem. Přišli jsme jako husy pod vedením letušky šourem až ke dveřím letadla. Vzala za kliku a dveře se jí podařilo pootevřít o 10 cm. Chvíli lomcovala, kopala do nich a nic. Zavolala tedy kapitána, který tento obřad otevírání dveří zopakoval. Ani jemu se ale zřejmě zlého ducha nepodařilo zahnat a tak tam vlezl přes kabinu, on tlačil, ona táhla, a dobré dílo se podařilo. Vzhledem k tomu, že to bylo na Ruzyni, zcela vážně jsem uvažoval o dezerci, ale po letu Domodědovo - Novosibirsk a zpět mi tato historka připadala spíše úsměvná. |
Rudý Baron 13.11.2007 13:09Re: Aeroflot Hmmm, tak to jsi "mývale" odvaha. Já bych se otočil, řekl ga ga ga a jako husa opět odkráčel, ať si Sovětskij Sojuz poradí i bez mé přítomnosti, brrr.... |
www racek 13.11.2007 14:29Re: Re: Aeroflot no, barone, problém by bylo, co by ti řekl zamestnavatel ... možná bys taky odkráčel .. |
Arccos 13.11.2007 10:30Film Ten film jsem jako kluk viděl (a ne jednou) a líbilo se mi to. Dnes nevím - ale v Americe vznikají stejné krávoviny. Díky za vyprávění! |
portwyn 13.11.2007 10:24Už zase pěkné, díky. |
dedek 13.11.2007 10:10aerofloti Tu 154 V roce 78 jsem letel z Leningradu stareho letiste do Berlina Schoenefeld aeroflotim TU 154. Na palube roztrhany zvlneny kokosovy koberec, po kterem letusky drncaly s cateringovymi voziky s tvrdymi "bulockami" a zluklym maslem k piti byl mrkvovy "napitok", otrhane papirove tapety na stenach se vzorky velkych hnedych kvetu, pod tapetami byly videt za letu hybajici se nyty. Leteli jsme v bourkovem pocasi a tak to pilot vytahl na 11 km. Cely let byla jedna roleta. Pristali jsme jak autor popisuje mohutnym prastenim o letistni plochu a po nekolika poskocich jsme zastavili a ja mel strach, protoze jak autor popisuje, hned prijeli nemecti hasici a zacali na nase letadlo strikat vodu, az ted jsem se dovedel proc to bylo, ale jinak dobre az na to, ze jme v tranzitu cekali 3 hod. a 50 min na spoj do Prahy. Mel jsem ruble, Kcs a DDR marky, ale za ty se v tranzitu nedalo nic koupit jen za USD a BDR marky, jeste ze po nastupu do CSA TU 124 nas letusky napajely plzni, tim se let krasne ukoncil. |
slovan 13.11.2007 10:53Aeroflot Podobny zazitek s Aeroflotem v roce cca 83. Priserny interier, skakajici nyty na kridle za letu, trisknuti s letadlem pri pristani a prijezd hasicu, a tranzit v Schoenefeldu - presne to same. Pane Cech diky, jste jeden z autoru kvuli kterym psa ctu. |
Pete 13.11.2007 12:53Re: Aeroflot Já též. |
FG 13.11.2007 10:01Diky a piste dal Prestoze letadlum moc nerozumim, s velkym zajmem a pobavenim si prectu kazde Cechoviny. Nejen, ze se o letadlech a jejich historii dozvim spoustu popularne-naucnych zajimavosti, ale rovnez se i velmi uprimne nad textem zasmeju. Dekuji autorovi a vydrzte! Tesim se na dalsi dily. |
milan 13.11.2007 9:58SLOVO UHUL UHUL JE ZKRATKA A ZNAMENA : Uplny *ovno U Letectva |
Tomáš Kubín 13.11.2007 8:48tisíceré díky autorovi Vlastně mne až do nedávna letadla zajímala jenom tehdy, když měla v označení F a ve výzbroji rakety. Ale pravidelné čtení o Ruzyni a sovětských a jiných letadlech je jako živá voda a PANU AUTOROVI ZA NĚ MOC A MOC DĚKUJI. |
Střelec 13.11.2007 6:30tryskovej dvouplošník Nebylo by něco o tom tryskovým práškovacím dvouplošníku, co si ho v Rusku vymysleli a na zakázku ho pro ně stavěli Poláci? |
MF 13.11.2007 7:46Re: tryskovej dvouplošník To bych si taky rád přečetl. |
honzak 13.11.2007 10:57Re: tryskovej dvouplošník taková věc snad ani nemůže být pravda??? Ale když vymysleli i atomová letadla... |
Ble 13.11.2007 11:36Re: Re: tryskovej dvouplošník To je pravda, jak Rusove, tak Americani experimentovali s jadernym pohonem letadel, viz http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_aircraft . Americane byly ponekud uspesnejsi, delali dokonce pozemni testy motoru v chodu, kdezto Rusove vetsinou jen "vozili" vypnuty reaktor v letadle. Po nastupu ICBM obyly ba programy zruseny, i kdyz Americane jeste nejakou dobu zkoumali mnohem praktictejsi jaderne raketove motory, viz http://en.wikipedia.org/wiki/NERVA , zatimco Rusove dokonce vypustili nejmene tri druzice s malym jadernym reaktorem na palube (jedna z nich spadla v Kanade, viz http://en.wikipedia.org/wiki/Cosmos_954 ). |
Ja 13.11.2007 12:18Re: Re: Re: tryskovej dvouplošník Jaderny reaktor maji vsechny americke sondy k vnejsim planetam (Pioneer, Voaiger). Na rozdil od ruskych druzic ale nehrozi, ze spadnou na Zemi. |
Jan Hoblik 13.11.2007 12:32Re: Re: Re: Re: tryskovej dvouplošník nemaji, je to jen RTG bateria, Plutonium se rozpada a vytvari teplo a z toho se vyrabi elektrina. Rusove meli na orbitu skutecne reaktory. |