17.6.2024 | Svátek má Adolf


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
divitel 19.2.2007 11:05

Vidím to trochu jinak

ICT v 19. století umožňovaly řídit podniky do tisíců až desítek tisíc lidí. Ve 20. století do stovek tisíc. V tomto století to zase naroste. Jsem ekonomický liberál, ale opravdu si nevím rady se situací, až bude na zemi jen jeden výrobce pracích prášků.

jara cimrman 16.2.2007 18:05

o tech autech...

...proc nekdo nezacne vyrabet jakesi volkswageny, lidove automobily, z nerez plechu, asi tak dvoj- trojvalec, snad i diesel, aby to dlouho vydrzelo.....a nebo uz to nekdo dela?.....

Honza42 16.2.2007 23:06

Re: o tech autech...

Samozřejmě, akorát místo nerez plechu postačí pozinek. Koukněte do bazaru. Nakonec se auta rozpadnou na mechaniku a celkovou "zchvácenost", ale kastle přežije.

J.G. Pasek 16.2.2007 14:11

Co by asi vyrabela zaklumprty auta SKODA . . . .

kdyby tam o vsem nerozhodovali Nemci?

Jakub Roth 16.2.2007 14:23

Re: Co by asi vyrabela zaklumprty auta SKODA . . . .

Favorita 3 generace - tím se rozumí drobný facelift (ale opravdu jen drobný) a možná lepší těsnění. ;-D

macecha zlá 16.2.2007 17:24

Re: Re: Co by asi vyrabela zaklumprty auta SKODA . . . .

S litrovym motorem a o 300 kg lehčí než současný auta, takže by problém s emisema neměla žádnej ;-)

Pavel 16.2.2007 17:50

Re: Re: Re: Co by asi vyrabela zaklumprty auta SKODA . . . .

S litrovým OHV o 300 kg těžší (výztuhy aby se vyhovělo bezpečnostním požadavkům) by mohl obsadit všechna muzea světa. :-/

VL 16.2.2007 19:05

Re: Co by asi vyrabela zaklumprty auta SKODA . . . .

Zájem měl Renault, takže buď Škoda Logan, nebo by fabriku zavřeli a Citroen, který měl zájem vyrábě a ve východní Evropě prodávat 2CV - "Kachnu".

rejpal 16.2.2007 21:29

Re: Co by asi vyrabela zaklumprty auta SKODA . . . .

Š 105 s motorem fpředu i vzadu

pan Machalek 16.2.2007 13:09

Neumann zas prevlika kabaty

Pote, co na nasledky jeho vulgarni valecne propagandy zemrelo pul milionu lidi, Neumann si jen tak pohvizduje a dela, jako by se ho to netykalo. Nicmene Buh vi a Buh ho ztresta, stejne jako celeho Nevidomeho psa.

Jakub Roth 16.2.2007 13:28

Re: Neumann zas prevlika kabaty

Koukám, že jelita lehce proniknou i do ekonomické debaty. A taky koukám, že za všechno může pan Neumann. To jsou mi věci. (Y)(Y)(Y)

Josef 16.2.2007 16:32

Re: Re: Neumann zas prevlika kabaty

To neni ekonomicka debata. To je Car Kultura. Jen aby se ti Amici z tech aut nepos.rali. Jeste tam porad existuji Drive in -  kina, kostely, banky,McDo, atd. ?? Ted nemohou prijit na to, z ceho tloustnou! Vzdyt cely den nevylezou z auta! Nemohu se dockat, kdy uz konecne dojde ropa !!

jepice 16.2.2007 20:30

To je úžasné,

co někoho drží při životě.

J.G. Pasek 16.2.2007 14:09

Pul milionu?

Debil jsi, ktery veri co mohamedanska  AlJazeera a rude HALO noviny a Blici Listy  Listy vycucaji z prsu . . . .

Yaroukh 16.2.2007 12:12

Co znamená "nezávislé japonské automobilky"?

Může mi ten termín prosím někdo vysvětlit? Na čem jsuo nezávislé? Nebo kdo, v porovnání s nimi nebo narozdíl od nich, je (na čem?) naopak "závislý"?Pokud vím, japonský automobilový trh je ve skutečnosti chráněn dovozním clem ve výši, která se v jiných vyspělých ekonomikách nevidí.

Alfons 16.2.2007 12:02

Na popsaném principu

dochází anologicky i ke společenským změnám od doby kamenné. Kapitalizmus se také sám zahubí tím že stráví sám sebe. 8-o

* 16.2.2007 17:04

No, socík už to předvedl, že?

R 16.2.2007 10:53

na velikosti moc nezáleží.

Podnik je živý organismus, který se musí neustále přizpůsobovat vnějším podmínkám. Fabrika, která je dneska špičková a přináší velký zisk, za 5 let se do ní budou muset navalit velké peníze na rekonstrukci, aby vůbec vydělávala a za 20 let bude pro podnik nejlepší, když ty provozy vybourá, nechá případně jen obvodové zdi a postaví zbrusu nové nebo rovnou kompletně prodá.  Tam, kde se toto pravidlo nedodržovalo, to vždy skončilo špatně. Za socialismu u nás, kdy byla udržována v chodu průmyslová muzea, to přispělo k pádu socialismu, v kapitalismu, když takhle zastaralo nějaké odvětví, případně dokonce převládající v nějaké oblasti, to způsobilo jeho krach a hospodářskou katastrofu celé takové oblasti. 

R 16.2.2007 10:54

Re: na velikosti moc nezáleží.

Zkrátka podniky a firmy se vždy musí jednou za nějakou dobu 10 - 20 - 40 let kompletně obrodit, vyhodit a odstranit to, co se už nevyplácí a co neodpovídá současným trendům. Počítačová firma před 5 lety byla úplně jiná firma než je teď, i když právně to je pořád tatáž firma. Totéž  automobilka před 20 lety nebo ocelárna před 40 lety. Takže u automobilek historie delší než takových 20 - 30 let nemá žádný jiný přínos kromě marketingového, prosperující automobilka by v sobě neměla mít kromě značky a případně  právní kontinuty  z této doby už prakticky nic dalšího, protože by to tu automobilku jen brzdilo.

Honza42 16.2.2007 23:02

Re: na velikosti moc nezáleží.

S tím souhlasím, akorát se nejedná o obměnu a obrodu věcí, ale lidí. To hmotné je nakonec pro tu automobilku méně důležité. Rozhodující jsou lidé a systém řízení. Ten vždycky shnije.

divitel 19.2.2007 11:02

Re: na velikosti moc nezáleží.

Svatá pravda. Podnik je živý organizmus. Ten má dvě možnosti - buď se rozvíjí, nebo zaniká. Tercium non datur.

Rys 16.2.2007 9:30

Propad americkych automobilek je dusledek

zdrazeni ropy. Sefove vyvojovych oddeleni zrejme verili ze jim politici zajisti levny benzin tak jako v minulosti. Kdyz se uvazi ze vyvoj noveho modelu trva 5-6 let tak se octneme v dobe kdy USA spolehaly na to ze jim ozbrojene sily zajisti levne zdroje ropy. Iracka valka tomu udelala caru pres rozpocet.

Jakub Roth 16.2.2007 10:07

Re: Propad americkych automobilek je dusledek

Nejste vy ten onehdy známý Rys - Rozsévač? Vcelku stejný styl i mentální upnutí.

zm 16.2.2007 16:43

Re: Propad americkych automobilek je dusledek

dobu vývoje nového modelu by především měla zvážit evropská komis se svým předpisem ohledně CO2 od r 2012. No ale třeba se pletu  a až lehne automobilovej průmysl, tak tzv. sociální stát budou platit Marťani.

čtenář 16.2.2007 9:28

Velké monopoly začínají být

státem ve státě, takže připomínají státní podniky za socializmu, které také vždy zahrnovaly celý příslušný obor. Není proto na třeba se divit, že nefungují a ztrácejí konkurenceschopnost ani v jinak rozmúmném hospodářském a politickém prostředí. Je to jen projevem obecné poučky, že socializmus nefunguje ani v relativně rozumné formě.

Jakub Roth 16.2.2007 9:58

Re: Velké monopoly začínají být

Čtenáři, mohl byste mi říci, který monopol tu byl jmenován? Víte vůbec, co je monopol?

Saša 16.2.2007 9:05

Zajímavé.

Díky za informace.

Miron T 16.2.2007 2:47

Rozumný článek.

Autor ještě zapomněl dodat, že clo, které zavedl Bush na dováženou ocel do USA, sice zdánlivě pomohlo ocelárnám, ale zle poškodilo americké automobilky - mají dražší vstupy, a tím se zhoršuje jejich konkurenceschopnost.

Autor má jasně pravdu v tom, že příliš komplikovaný konglomerát se obtížně řídí (viz Parkinsonovy zákony) a často je lepší ho prostě rozdělit.

Mimochodem, podobně kritická situace zde již byla z jiných příčin, když stál Harley-Davidson před bankrotem pod tlakem japonské konkurence. Tehdy věc řešily USA uvalení degresivního ochraného cla na 4 roky na dovoz motocyklů do USA. Vcelku bych čekal podobnou reakci i dnes.

Ale tohle je jen doplněk k velice solidně napsanému příspěvku.

MP 16.2.2007 3:40

Re: Rozumný článek.

zajimavy, Harley dostal celni ochranu...a pomohlo to?

rejpal 16.2.2007 4:03

Re: Rozumný článek.

Pokud si to pamatuji dobře, tak haprující Harley-Davidson byl součástí koncernu AMF, který vyráběl sortiment od lodí přes hračky ke sportovním potřebám a Harleye orientoval na malé, "ekologické" kubatury.  Z nouze Harleye vytáhlo pár manažerů, kteří se na to nemohli dívat a hluboce ztrátovou divizi AMF odkoupilo za pakatel a vrátilo k produkci k tomu, co Harley proslavilo: velké motocykly tradičního stylu s motory dost přes litr obsahu.  Na uvalení cla se nepamatuji, protože v každém případě za zvrat v osudu Harleye mohli noví majitelé.  Totéž je dnes případ zbrojní firmy Smith and Wesson, která jako součást britského koncernu bezmála zmizela z trhu. Po převzetí ztrátové společnosti od Britů je opět  čilá jak na trhu (marketing), tak i ve vývoji. A to, že Clinton zakázal dovoz zbraní z Činy na úspěch nového S&W nemělo vliv.