16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Krbálek 14.2.2011 15:58

budoucnost ještě nenastala

politolog Jefim by se neměl pouštět do předpovídání budoucnosti, protože by mu mohl zaskočit rohlík v krku. Dělá přesně to, co vyčítá kdekomu napravo nalevo. Možná že je poučený z Íránské revoluce, ale od té doby uběhlo už 30 let a svět se dramaticky změnil, myslím, že egypťané se nějak nadšeně netváří, když k nim promlouvá Ahmadínežád a láká je na výdobytky islámské revoluce, což je zelená diktatura stalinského střihu.

Myslím, že z dění v Egyptě jsou stejně tak překvapení i samotní egypťané, takže bych analytikům nevyčítal, že to nepředvídali. A nejlepší reakce? Někdy je lepší nedělat nic ...

J. Pašek 14.2.2011 14:58

NP flašinet . . .

Egypt,  . . .Stávkující lékaři . . .Sudeťáci . . .

H. Lukešová 14.2.2011 16:21

Re: NP flašinet . . .

Stávkujícím lékařům se ustoupilo, nyní chtějí přidat policajti... Naše země směřuje do (Y)... Řecko má památky a moře, my moře nemáme a tolik slavných památek také ne.

J. Pašek 14.2.2011 17:36

Re: NP flašinet . . .

Já dobře znám tu ohranou písničku . . . "ČR je maličká., chudičká zemička a kde kdo jí jenom chce ubližovat . . . . . "  Zpívá se melodii,  . . Šla Anička do zelí, do zelí, do zelí, natrhat tam lupení, lupeníčka . . .

Paní Lukešová, pokud jde o ten NP flašinet? . . .Když je něčeho hodně, tak je toho moc . . .

H. Lukešová 14.2.2011 19:07

Re: NP flašinet . . .

Ano znám. Znám obě písničky.

A nyní odbočím, pane Pašku, co říkáte postoji Husejna Obamy k Mubarakovi?

J. Pašek 14.2.2011 19:54

Re: NP flašinet . . .

Paní Lukešová, Vy víte o tom hallf-breed numbnuts Husseinovi Obámovi mnohem více než  já . . . .. . Mně absolutně nezajímá, n enávidím ho a jak příjde na TV řeč na Obámu tak přepnu kanál, abych se nepozvracel a jen doufám, že s ním tentokráte USA voliči proberou z mrákot a vyběhnou jak s horkým popelem  . . . . . .

H. Lukešová 14.2.2011 20:47

Re: NP flašinet . . .

To doufám, že US-voliči budou mít rozum, Obamova politika je levicová, je servilní k mohamedánům. Neříkám, mohamedánům vzhlásit válku je nesmysl, ani je na západě jakkoliv perzekvovat, jsou mizi nimi i slušní lidé, ALE podbízet se jim, hubičkovat je, to ne.

M. Prokop 14.2.2011 18:04

Re: NP flašinet . . .

Řecko má prakticky JEN  ty památky a moře.

U nás je sem tam i nějaký ten průmysl.

M. Krátký 14.2.2011 18:53

Re: NP flašinet . . .

Ve Volosu jsou obrovské loděnice ( my jsme měli České v LIBNI s pobočkou v Komárně - nyní nula ) na opravdové velké námořní lodě, atd . Bohužel v Řecku vládnou socialisti a ti jen rozdávají

M. Prokop 14.2.2011 18:10

Egypt, . . .Stávkující lékaři . . .Sudeťáci . . . Pašek..... .

F. Eliáš 14.2.2011 13:54

Lid a reformy

Vzpomínám, i u nás žil kdysi nějaký lid. Budoval socialismus. Dnes budou lid u nás sčítat kmisaři. Snad jim v tom lidi nebudou vadit. Jsem zásadně proti reformám. Nepřináší nic dobrého. Všechno pozitivní přichází po drobných krůčcích. Žádné revoluce, evoluce je potřebná.

L. Šarina 14.2.2011 13:06

Smůla,

že máme u moci v USA a EU PŘIPOSRANÉ POKRITCE,pocítíme to možná brzo všichni až v důsledku valky v oblasti se zarazí SUEZSKÝ PRŮPLAV A NAFTA BUDE V ŘITI,a v Eu miliony utečenců

A. Fritscher 14.2.2011 11:45

Politika ekonomie a vojenská síla

jako tři zásadní pilíře je podle mě naprostá blbost.

Politika je už dávno pouze a jedinně nástrojem ekonomiky a vojenská síla jakbysmet. V době kdy je schopen naprosto ideologicky odlišný systém vesele kupčit s někým koho "politicky" ostřeluje za nedodržování lidských práv včetně toho nejsvětějšího práva na život.

Viz celý západní demokratický svět a komunistická Čína, jsou všechno jenom blbé kecy. A mluvit v tomto případě o víře v demokracii může jenom utopista nebo blb.

Není na světě systém který by byl opravdu spravedlivý, možná tak leda znovu nastolit matriarchát!!!

Ženy matky mají většinou úplně jiné starosti než vést války a nebo bohatnout na úkor bídy až smrti toho na kom vydělávám, na to si váží života až moc.

J. Schwarz 14.2.2011 15:16

Re: Politika ekonomie a vojenská síla

Jasně! Ženy - matky neválčí, mají na to chlapy! Nebo je to jenom náhoda, že krásné ženské se povětšině točí kolem vlivných a bohatých a slavných mužů? A co palestinské "matky", co jsou "hrdé" na své děti - sebevražedné atentátníky, inkasují za ně odměny v dolarech a slibují rodit další "mučedníky"?

P. Fiala 14.2.2011 11:21

Politika a ekonomiky

Politiky a ekonomiky a vojenské síly. Tři pilíře, které křesťanská část lidstva stále používá a neustále vylepšuje. Proč? Inu, aby ochránila také to co zjevně i skrytě předchozí evropské generace uloupily.

Muslimská část lidstava v podstatě používá jen jeden pilíř a to Politiky, na bázi víry (tento postoj vždy zbývá jako jediný nástroj boje obyvatelů proti okupantům zjevným či skrytým). Druhé dva pilíře jim nebylo dáno rozvíjet a myslí si, že za to může část křesťanská (je to generečně memorovaný stav v jejich myslích, a docela oprávněný, když pohlédneme na politiky dřívější globální mocnosti England (Indie, Arábie, Afrika),. Hodnota bohatství GB bez kolonií, by jistě nebyla tak veliká. Mimochodem Islámismus je mnohem mladší víra nežli víra křesťanská, či dnešní komunismus (v Číně je soustředěno nejvíce lidu). Počet lidí na planetě neustále roste a přírodních zdrojů ubývá.

EU politiky preferují "trvale udržitelný rozvoj", snad je to již odlišná politika něžli ty před 2.světovou válkou či za doby před skončením války "studené" - zbrojní konfrontace mezi "Východedem-Západem", naštěstí bez použí zbraní, ale při mnoha a mnoha miliardách peněž promrhaných na tuto konfrontaci na obou stranách.

Dle mne by měl Západ i Východ najít odvahu a hodně rychle spolupracovat s muslimskými "chudými" zeměmi na jejich rychlém ekonomickém růstu a současně snižovat zbrojní potenciály všech států, ať nedojde ke třetí, asi poslední válce. Lidé si "otevřeli" vesmírný oceán, prostor ve sluneční soustavě, jako by tušili, že Země v průběhu dalších tisicíletí nebude tak nádherná jako dosud. Zde musíme napřít síly, jinak budeme muset  regulovat důsledně rozmnožování lidí (otestováno v Číně).

O opoziční straně v Egyptě (jejich logo-prapor mluví za vše): http://cs.wikipedia.org/wiki/Muslimsk%C3%A9_bratrstvo

M. Prokop 14.2.2011 13:47

"hodně rychle spolupracovat s muslimskými "chudými" zeměmi na jejich rychlém ekonomickém růstu"

Zajímalo by mne, jak "spolupracovat" na byrokratických omezeních a vymýcení korupce a klientelismu.

Protože v tom je problém.

K. Janyška 14.2.2011 7:58

To, jakým dětinským způsobem komentovala pro Českou televizo redaltorka z radia Česko z Egypta, bylo opravdu napováženou ! Tolik naivity a hlouposti člověk už dlouho neslyšel ! Dzp.

J. Dlouhy 14.2.2011 2:38

Plne souhlasim.

Chlebova placka za 20 haleru a bensin za 2 Kc, nafta za 1 Kc, treba dodat. Volba je historicka pro islam - mezi jesitnosti (degradace ulohy nejen Egypta) ve svete, osobnim obohacovanim (nejen v Egypte) etc. a cim? Ne demokracii, to islamsky svet nevi, co to je. Vysledek je celkem predvidatelny - radikalni islamismus. Z blata do louze. A muznejsi postoj Zapadu? To Zapad "pretavit" nedokaze, je uz prilis feminisovany.

K. Kužel 14.2.2011 5:37

Re: Plne souhlasim.

Je to neveselé čtení. Od feminizovaného Západu nemůžeme čekat, že dokáže udržet víru ve schopnosti a perspektivu demokracie doma, natož aby ji exportoval do světa, kde pro ni nejsou absolutně žádné podmínky.

Pro odlehčení nabízím: http://karelkuzel.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=175735

S. Ševeček 14.2.2011 9:57

Re: Plne souhlasim.

Výtečné, pane Kuželi ... tedy Vaše pojednání.

Jinak - zjednodušeně - demokracie není nic jiného, než metoda, jak změnit vládu bez krveprolití; to ostatní je k diskusi.

Ostatně - neměli Egypťané již mnoga ljeta pravidelně volby ?

S. Netzer 14.2.2011 10:05

Re: Plne souhlasim.

Co to má být, ten "feminizovaný Západ"?

Pokud nemáte víru ve "ve schopnosti a perspektivu demokracie", tak je to čistě Váš osobní problém.

K. Kužel 14.2.2011 10:09

Re: Plne souhlasim.

Kéž bvste měla pravdu a byl by to jen můj osobní problém!!!

K. Křivan 14.2.2011 12:13

To pojednání je dobré,

pane Kužel. Moc dobré. Bohužel máte pravdu.

B. Rybák 14.2.2011 12:07

Re: Plne souhlasim.

Feminizací západu je stav, ve kterém společnost ustupuje "právům žen" natolik, že pošlapává skutečná práva žen (hodnotu mateřství) natolik, že v rozporu se zákony přírody vymírá.

B. Rybák 14.2.2011 11:57

Re: Plne souhlasim.

To vaše "odlehčení" je zajímavá a vtipná duševní relaxace. Nemýlíte se ale ani s tím píchnutím do vosího hnízda.

Demokracie sice vede k odstraňování křiklavé chudoby a obvykle i k bohatnutí většiny a tedy i k odstraňování objektivních důvodů sociálního napětí, nicméně toto napětí je "ochránci chudých (Platon jim říká sršňové)" rozdmycháváno tak, že se stane jejím největším problémem. Ustupujíc jeho tlaku se demokracie se může stát hospodářsky nevýkonnou (konkurence s jinými zeměmi, nebo systémy neschopnou)natolik, že se přes anarchii zhroutí do nějaké formy nesvobody. Myslím, že sociální napětí odstraňuje "teokracie" lépe než demokracie a proto je jejím eventuálním nástupcem.

V odpovědnost jednotlivce za svůj životní úspěch věřící, morální (tedy sociálně soudržné) společnosti je demokracie ideálním prostředkem pro využití tvořivých sil občanů (nejlépe v protestantském prostředí). Do výrazně kolektivistické společnosti je nepřenosná, v nemorální společnosti je neúspěšná.

S. Ševeček 14.2.2011 12:20

Re: Plne souhlasim.

Pane Rybáku, promiňte mi, ale v "teokracii" je důležitým faktorem "strach z nesmrtelnosti", resp. z trestu, který přijde po životě. V dnešní éře "vědeckotechnického rozvoje a znalostní ekonomiky", vedené také heslem Poručíme Větru Dešti, které razí užiteční idioti, určeným pro Povznesení Člověka, je jedinou reálnou silou, schopnou dovést obyčejného člověka  a prostého občana k pokoře před životem, tedy k rodině, morálce a spravedlnosti (nikoliv falešně sociální) zhroucení současného stavu, kdy je všeho dostatek a dluhy se neplatí.

M. Zavala 14.2.2011 2:27

dokaze Zapad........

autore, uz jste poznal spolecnost, stat, kohokoliv kdo by se poucil z historie? To jsou sladke sny, mimoto Egypt je prilis veliky, silny nez aby se tam USA dnes cpali, to by spis mela delat EU, a ta se na to vykvajzne, a vzdy bude cekat az co USA na to, aby se na ne mohlo vesele nadavat. Takze pokud  armada nezustane u moci - rekli ze jen docasne - ale u armady docasnost muze trvat moc let, tak to muze spatne skoncit.

D. Nowodny 14.2.2011 9:47

Re: dokaze Zapad........

?????;;;";armada u moci a pak to muze spatne skoncit " ?????