1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
RK 30.6.2009 18:48

Tohle je zajímavé

www.bisonrose.cz/download/08_studenka.pdf

Pavel 17.6.2009 23:08

Re: Co vy o tom víte?

I když o tom nic nevíme je zřejmé, že vyšetřování trvá příliš dlouho a proto nastupují spekulace o dalším vývoji kauzy. Vsadím se s Vámi, že nikdo nebude potrestán a viník nebude označen.

R 17.6.2009 21:28

Re: A co stavbyvedoucí?

Ta firma, které to spadlo, byla tuším třetí v pořadí. Současné podmínky neznám, takže to je trochu kách návrh, ale neškodilo by předpis, který by pro státní zakázky zamezil přeprodávat práci více než o jednu úroveň. To znamená, že generální dodavatel by příslušné práce objednal u subdodavatele a ten subdodavatel by tyto práce už musel bezpodmínečně provést svými zaměstnanci, jinou další firmu by na ty práce už najmout nemohl.

Mír 17.6.2009 20:12

Mylí mločí howne

Kdo vyšetřil kauzu Čunek? Kdo vyšetřil kauzu Mrázek? Kdo vyšetřil kauzu... doplň wole quod libet. Wo tom to je, ty zacementovaná peacho.

Kanuk 17.6.2009 17:51

Re: Nikoliv, jde o volání po spravedlnosti

Jane, byl jsem na vojně něco přes auťáky. MNO neplatilo žádné pojistné, protože když případné škody hradilo ze svého, přišlo je to levněji. ČD může být to samé. Nehádám se. Je pravděpodobné, že dodavatel stavby je také pojištěn. I o tom jsem psal. Otázka může být výše pojistného krytí. Jako u auťáku, pojišťovna vás kryje do určité částky.

Minutus 17.6.2009 16:33

Re: A co stavbyvedoucí?

Máte pravdu. Zásadně míra odpovědnosti klesá shora dolů. Pokud se tento princip nebude dodržovat (a nedodržuje), těžko se jinak dobrat, kdo za co atd. Tohle je systémový požadavek a čím výše manager stojí, tím větší jsou jeho možnosti ovlivnit chod na stavbách. Každý technologický postup musí odpovídat určitým předpisům a být kontrolován. U tak velké a drahé stavby by to neměl být problém. Od toho jsou pojistky ve formě několikastupňových kontrol a auditů. Pokud došlo k takovým pochybením, bylo by záhodno zjistit, jak byl kontrolní systém nastaven, zda kontroly nebyly formální, atd. Jsou to neoblíbené aktivity, ale generální dodavatel toto musí tvrdě vyžadovat, vědom si své zodpovědnosti. Systém subdodavatelů musí být průhledný a je záhodno, aby neměl zbytečně moc stupňů. Viděl bych to na jeden, max dva stupně.

honzak 17.6.2009 15:21

Re: autor je

blahopřeji! Cos vymyslel?

Nebudeš ty jeden z geniálních vynálezců bezpečného (ve smyslu 34 2600)dohledu pískovače? Nebo autor patentu na bezpečné vysunování mostních konstrukcí?

Minutus 17.6.2009 15:05

Re: Generální dodavatel

A kde je tvoje řešení, inteligente? Takových "kritiků" je na tucty.

Minutus 17.6.2009 15:04

Re: Generální dodavatel

Pokud nemá generální dodavatel odpovědnost, je z něj jen generální dispečer. Pokud vám výrobce věhlasné značky dodá počítač a použije tam čínské součástky, asi vás nebude při jednání o záruční opravě zajímat, kdo je jejich výrobcem, nebo ano? Odpovědnost přebírá plně firma uskutečňující finální dodávku, což ani nemusí být dokonce výrobce, ale ten, kdo vám to prodal.

krmič 17.6.2009 12:43

Re: Klasika

Nemluvě o leteckých neštěstích, kde často zahynou stovky lidí. V mnoha případech asi lidskou chybou. A nic.

krmič 17.6.2009 12:41

Re: Klasika

A co je na tom fatálnějšího než na nějaké větší autonehodě? V takovém případě jsou kolem dálnice postaveny šibenice?

Jenda 17.6.2009 12:13

Re: NĚJAK MI TU CHYBÍ ...

Vy jste prehledl Minuta s jeho "příznačným názvem ODS Ostrava"?

Jenda 17.6.2009 12:11

Re: Sečení trávy.

A? On tam byl tenhle cajt proto aby zjistoval proc to spadlo? Tedy z hlediska fyziky?

Jenda 17.6.2009 12:09

Re: Podle mého osobního názoru jsou vinící přesně definovaní jednotlivci.

Koukam ty drahy to je uzasna vec. Silene penize stoji udrzovat ten moloch nad vodou a silene prachy stoji i aby chvili nedelal nic. Uzasne. At zije hladovy tunel.

Jenda 17.6.2009 12:06

Re: Volání po krvi

Kampak radi pozar lanovky Rakousko?

R 17.6.2009 11:55

Re: Generální dodavatel

Teoreticky  generální dodavatel odpovídá. Jenomže systém dneska umožňuje konkrétní práci objednat u jiného dodavatele, ten tu práci může objednat u dalšího dodavatele, ten zase u dalšího, teotericky to může jít do nekonečna. V takovém systému je kontrola nemožná.

R 17.6.2009 11:42

Re: Nikoliv, jde o volání po spravedlnosti

Pojišťovny to přirozeně jednotlivým pojistníkům v rámci pojistné události zaplatí, jenomže potom je zvykem, že pokud se objeví nějaký jednoznačný viník, pojišťovny v tuším občanskoprávním řízení na viníkovi žádají náhradu škody. A nedá se čekat, že pojišťovny budou zaměstnávat nějaké špatné nebo nezkušené právníky. Takže pokud vyšetřování ukáže něčí jednoznačnou vinu, vedle trestu v rámci případného trestního řízení s největší pravděpodobností viník přijde o veškerý majetek. Škoda je obrovská a běžné zaměstnanecké pojištění odpovědnosti za škodu viníkovi určitě stačit nebude.

R 17.6.2009 11:31

Re: A co stavbyvedoucí?

Správně, ta mez tam je, ale nikdy to není ostrá čára. Vsadím se, že lidi kolem toho už častokrát podobné meze dosáhli, ale nic se předtím nestalo. Tentokrát se nějaký ukrajinec špatně vyspal nebo večer nachlemtal více vodky než obvykle nebo něco takového a jednu dřevěnou podložku udělal šikmou nebo vybral ze špatného dřeva nebo tam špatně navařil zesílení výztuhy nebo něco takového a bylo to.  Plus to, že chtěli šetřit a když to bylo "jen" jakási zkouška, ne stavba naostro, nenahlásili to železničářům a bylo to.

Zbývá si jen blahopřát, že to spadlo 400 metrů před vlakem a ne 20 metrů, takže strojvedoucí to stihl ubrzdit z nějak 120 kilometrů na nějak 40 kilometrů. Jinak by kinetická energie rozemlela lokomotivu a většinu vagónů na třísky i se všemi lidmi uvnitř.

Ignác 17.6.2009 10:35

Re: Volání po krvi

Článek je o ničem, řádné vyšetření opravdu trvá dlouho, ale nesouhlasím s tím, že to byla jakási náhodná souhra negativních příčin, naopak musel to být výsledek závažných pochybení a zásadního nedodržování jakýchkoliv předpisů. Jenom tak mohlo dojít k tomu, že se na stavbě současně staly dva!! obrovské průšvihy najednou. Protože jeden průšvih je, že most vůbec spadl - normálně mosty při podobné manipulaci nepadají a za to že se tak stalo někdo může. A druhý obrovský průšvih je, že se na mostě prováděla riziková činnost bez zastavení dopravy (zvlášť když zveřejněné výsledky vyšetřování naznačovaly, že zodpovědní lidé na stavbě věděli, že vše neprobíhá podle plánu)- a za to opět někdo může. A jestli výsledkem toho, že někdo nevyplnil nějaký papír bylo, že nedošlo k výluce dopravy, tak je úplně správné že dotyčný bude za nevyplnění papíru potrestán. A na rozdí od vás sy myslím že viníci musí být potrestáni, aby skončila praxe, kdy se nedodržují bezpečnostní předpisy, protože si "zodpovědní" lidé myslí, že od předpisového jednání ke katastrofě je ještě daleko. Už jen to, že podobné katastrofy, které mohly nastat jen díky současnému porušení celé řady předpisů nás řadí k "divokému východu" (viz. Černobyl a současné vyřazení šesti bezpečnostních systémů)by mělo vést i k úsilí státních orgánů dozoru nad bezpečností práce, aby dostaly úroveň "civilizovanosti" výstavby u nás tam, kam patří.

MLOK 17.6.2009 10:18

NĚJAK MI TU CHYBÍ ...

Nějak mi tu chybí oranžová mantra - že:

ZA TO VŠECHNO MŮŽE   O D S   A   T O P O L Á N E K  ! ! ! ;-D

bnmbm 17.6.2009 10:02

hmm

Oni asi zainteresovani lide tusi, co kdo udelal spatne a modli se, aby se na to neprislo. O tom nepochybuji. Take lze predpokladat, ze si z toho ti dotycni  vezmou do budoucna pouceni. Akorat zalezi pouze na nich, jestli je to primeje odvadet lepsi praci nebo jestli se spise budou snazit mit lepsi papirove kryti "kdyby neco", ale fusovat to budou porad stejne.

My ostatni zvedavi laici, muzeme pouze doufat, ze z toho nejaka aspon trochu srozumitelna vysetrovaci zprava vznikne, abychom se mohli poucit i my, co jsme tam nebyli.

Jestli bude nekdo obvinen a jestli bude nekdo potrestan, to neovlivnime a moc tomu ani neverim a tak mi to je radsi jedno.

lary 17.6.2009 9:16

Re: Generální dodavatel

Hlupák s příznačným jménem je se vším za minutu hotov. Všechno je mu jasné,o ničem nepochybuje.

Martin 17.6.2009 8:47

Klasika

Dopadne to jako vždycky, poslední dva dělníci dostanou dvouletou podmínku a jede se dál.

Snad jste nečekal, že bude trestán někdo odpovědný a dokonce by šel do basy.

Pokud by ČR nebyla impotentní jako celek, do týdne by na místě neštěstí byly šibenice a na nich se houpalo kompletně celé vedení stavby, protože prostě za fatální nehodu nepřipadá nic jiného než fatální trest.

Minutus 17.6.2009 8:46

Generální dodavatel

Odpovědnost nese generální dodavatel, což je firma s příznačným názvem ODS Ostrava. Ten má zajistit podmínky pro kvalitní práci, včetně výběru kvalitních subdodavatelů. ČD samozřejmě musí vyrovnat škody pasažérům a uplatnit je s těmi svými u pojiťovny. Věcí pojišťovny by mohlo být zažalování ODS Ostrava o náhradu škody. Stát by měl žalovat neznámého pachatele za nedbalostní zabití. ODS Ostrava případně může žalovat onu firmu za nendodržení smluvních podmínek, pokud má dobře sepsanou smluvu, může i něco vyhrát. A ona firma si musí udělat pořádek se svými zaměstnanci, rovněž tu mohou padnout žaloby. Definitivní tečku musí udělat soud.

Ales 17.6.2009 8:44

Re: A co stavbyvedoucí?

No a na tom technikovi je, aby věděl dokdy je to šetření nákladů a odkdy hazard. Já vím, že to funguje postupnými posuny. Každá další práce je okradenější než ta předchozí. Viditelně takto dál dlouho postupovat nelze. Člověk by měl mít nějakou čest a tím i mez, za kterou už není ochoten jít. Tady ta mez byla již překročena.

hlava22 17.6.2009 8:39

Sečení trávy.

Když se u silnice seče tráva, tak tam obvykle bývá třicítka. Ale je docela dost možné, že hajlzlpoňáci nevěděli, že se tam něco děje.

P.S. Autora ubezpečuji, že s tak kvalifikovanými vyšetřovateli se může dočkat čehokoli. O úrovni svědčí, že se jeden cajt podivoval nad tím, že se jako kluzná podložka používá dřevo.

karel 17.6.2009 8:23

Re: autor je

Máš pravdu, já myslím.

Jan 17.6.2009 8:19

Re: Nikoliv, jde o volání po spravedlnosti

Kanuku, zase trochu vedle.

ČD, jako provozovatel vlaku, je samozřejmě pojištěna. to se v ČR jaksi musí, i kdybyste jezdil jen na Pionýru. A ta pojistka musí počítat i s takovými nehodami, kde jsou stovky mrtvých (ano, i takové železniční nehody v ČR známe). SŽDC jako provozovatel trati , odpovědná za sjízdnost trati, bude asi taky pojištěna. Dodavatel stavby je určitě taky pojištěn. Dost možná všichni u stejné pojišťovny. Takže odsud žádná zjištění nečekejte - ledaže by si to pojišťovna vzala za záminku pro zvýšení pojištění, samozřejmě pro všechny své klienty, bez ohledu na jejich vztah ke konkrétní události. V těchto úvahách jste naprostý mimoň.

honzak 17.6.2009 8:15

Re: Nikoliv, jde o volání po spravedlnosti

velmi správně! Odsoudí par´táka nádvorní party, kterému nesedí papíry na nějaké superdůležité ISOXXXX.

honzak 17.6.2009 8:13

Re: autor je

když myslíš...