4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Goodbody 23.6.2009 23:55

Mno...

...jak to tak čtu, tak bych řekl "trhněte si nohou". GMC Yukon XL, 6.2l, 380 HP. Kdo nemá, neuvěří... ;-)

Dusan Neumann 17.6.2009 0:09

omyl - kvalita amerických vozů za posledních 20 let výrazně zlepšila.

Stačí srovnat jak se během těchto let prodlužovaly záruční podmínky.Dnes běžně 5 až 7 let nebo 70000mil. Dražší auta poak více a věvodí jim Cadillac se zárukou 100000 mil.jezdil jsem nějakou dobu s Buickem Park Avenue, ročník 1998, kterého mi dal kamarád, abych ho odtáhl na šroťák, protože už byl starý a zasekl se zámek pravých dvěří. Auto mělo najety 220000mil, zámek jsem vyměnil, dal novou baterii a ješt s ním skoro dvaroky jezdil, 3,8l OHV motor se při rychlosti 105 km/hod převaloval v líných 2100ot/min a ta stodola na čtyřech kolech, uvnitř v kůži a dělenou klimatizací při tom polykala 8,5l obyčejného benzinu. Auto zatáčelo a brzdilo jako každé slušné auto. A po dvou letech jsem ho ještě slušně prodal ....

Aston Martin 16.6.2009 19:19

Pane Cechu

Aston Martin je auto snu a snad jeste stale anglicke. Jinak mate dobry vkus. Mel jsem 1970 Firebirda - lahudka...

tom 19.6.2009 22:00

Re: Pane Cechu

jak muze mit dobry vkus kdyz se mu libi Chevy Cavalier

Tonevadí 16.6.2009 16:39

" Povyšovat se nad někoho jenom kvůli tomu, že má jiné / slabší / menší auto, je velice, velice ubohé."

"v pribehu si honi triko ten s tou Oktavkou. Zkuste si to precist jeste jednou."   Tak ještě jednou, kdo si honí triko:

Když mi řekne, že 1,2 litru, tak vím, že ho bezpečně dorazím tím, když opáčím, že takový motorek mám na stírače.  (a vsadim se že Trabanta máš za popelník)

 

Pán je přece od letadel a ty něco sežerou, tak přece si nebude sedat do "Otíka nebo Fóbie se spotřebou jen 4,5 litru"

(A já proč dneska jeden Ameriku v Americe na silnici těžku vidí, maximálně tak v křoví za těma překližkovejma barákama...) 

Ale ale 16.6.2009 19:14

Re: " Povyšovat se nad někoho jenom kvůli tomu, že má jiné / slabší / menší auto, je velice, velice ubohé."

utri si bradu kdyz ti to "nevadi" strejdo.

qwerty 16.6.2009 12:52

Netvrdim,

ze mam vyhrady proti americkym autum. Americka auta v Evrope jsou nesmysl - viz prispevek pana Hrbka, kteremu Ford skoncil kvuli vodni pumpe.  To je preci absurdni, vodni pumpa je zalezitost cca 30 dollaru nebo si projit par vrakovist.  V dnesni dobe muzete dily hledat i pres internet, ebay a tak dal.  V Evrope tohle - pro americke vozy - je mozne jen v omezene mire a tak se to dovazi pres more za mastnou cenu, neco o tom vim.

Nejpohodlnejsi auto, ktere jsem kdy ridil, to byl Lincoln Continental.  To je az dekadentni luxus:-D  

A vytahovat se tim, ze mam na benzin, to nedelaji jen cesi s mindrakem.  Jeden cas jsem denne vidal chlapa dojizdet do prace v H2 (9 mil na gallon z kopce a vetrem v zadech) a vanity plate bylo cosi prave ve smyslu, ze ma na benzin. 

Manas TL 16.6.2009 12:34

Pro pana Cecha - renovace Ford Mustang Mach 1

Pane Cech, diky za pekne cteni jako vzdy. Doporucil bych vam se mrknout na tyto stranky: http://mach172.blog.cz/rubrika/uvod

Majitel renovuje komplet auto a je to vsechno krasne popsany. Drzim mu palce od zacatku, a video kde bezi repasovany motor je dokonale, ten zvuk to se musi slyset.

Ackoliv toho pana neznam myslim ze stoji za podporu.

qwerty 16.6.2009 12:55

Re: Pro pana Cecha - renovace Ford Mustang Mach 1

dost dobryR^R^

Alois Podhajsky 16.6.2009 12:33

Stylish, but maybe fatal

viz The Nader Report ohledně US automobilů. A tuším, že dodnes do EU dovážená US auta musí mít nějaké extra úpravy /snad brzdy, nevím, nejsem automoto fanda/.

Mhm 16.6.2009 19:21

Re: Stylish, but maybe fatal

asi v evrope ty brzdy sundavaji ne ? ;-P;-D

Tino 16.6.2009 11:04

Vraťte se do hrobu. Auto je spotřební zboží.

Jój ty tam jsou časy, kdy se auto cenilo za přepych. Kdo auto nevlastnil byl bída. Dnes jsou jiné problémy než sehnat šikovného kováře co ukove po nocích nápravu či jinou "maličkost". Dnes rozhoduje čas o množství nabytých many a i zarytí chuďasi Česka jezdívávající Škodou 110R dříve, dnes horují pro novotu úsporných skořápek. Petelí si to dálnicemi co možno vyšší rychlostí než je povolené s pocitem důležitosti svého spěchání. Ono jim může být jedno jestli by auto v takovém fofru náraz vydrželo, protože ví, že oni by to stejně nepřežili.

Selanku pomalé jízdy s amerikou co hodně pamatuje a vydrží si mohou dopřát jen dědci, co umí třeba kovat nápravy, ale svět dnešního byznysu pro ně není. Mladý si dá mobil k uchu a se svou Okťávkou si to petelí za zvuku sto decibelového punk koncertu. Je vždy připraven položit pro firmu třeba život a čas mu panuje. Když nestíhá jde od válu mezi chuďasy. Je ale na to hrdý a světácky říká že čas jsou peníze. Už jich má hodně a potřebuje ještě víc na další hypotéku, protože svět žije na dluh. Stabilnost se nenosí. Svět je neustálá změna a co stagnuje, má jít do hrobu!

Tak se vraťte do hrobu vy vyznavači starých trvanlivých hodnot. MLÁDÍ VPŘED!! :-D

Kecal. 16.6.2009 15:55

Re: Vraťte se do hrobu. Auto je spotřební zboží.

Je mi s Tina smutno.:-(

Tino 16.6.2009 16:43

Re: Vraťte se do hrobu. Auto je spotřební zboží.

Nemusí být smutno. Je to ironicky myšlené. Sám jsem staromilec děd;-)

Mhm 16.6.2009 19:24

Re: Vraťte se do hrobu. Auto je spotřební zboží.

R^R^ Tino ma zkusenost zivota. R^R^

mic 16.6.2009 10:57

Jako vždycky,

pohodové počtení.

Pouze si dovolím upřesnit - ono zmiňované muzeum se nachází v městečku Beaulieu, které leží v Hampshire.

douša 16.6.2009 10:10

nejchudší lidé musí chodit pěšky

chudí lidé mají malá auta

bohatí lidé mají velká auta

nejbohatší lidé mají tak velká auta, že v nich mohou chodit pěšky

Clairvaux 16.6.2009 9:41

TVR - aneb rádio Jerevan

Nástupcem Trevora Wilkinsona ve vedení firmy se v roce 1965 stal tehdy třiadvacetiletý Martin Lilley, který firmu koupil s vydatnou finanční pomocí svého zámožného otce. Dva roky po jeho nástupu přišel TVR s modelem Tuscan, poháněným motorem Ford Windsor V8 (200 kW). Na jaře 1969 se představil Tuscan s třílitrovým vidlicovým šestiválcem Ford Zodiac. V letech 1967 – 1972 se vyráběl typ Vixen javascript:wOpen('http://magazin.auto.cz/index.php?seo_rubrika=999&im_id=47944547e930c&cr=15&auid=479444e2dacc4','im',875,726,1); (série 1 až 4) převážně s motory Ford Kent (objem 1,6 litru), ale také se čtyřválci a šestiválci Triumph. Po nich následovaly modely série M (podle počátečního písmene křestního jména majitele). Vozy série M dostaly nový podvozek i karoserii a dodávaly se převážně s motory Ford (typ TVR 1600M), Triumph (2500M) a Ford Essex V6 (3000M a 3000M Turbo).

Z doby, kdy firmu vedl Martin Lilley pochází i typ TVR Taimar (1976) javascript:wOpen('http://magazin.auto.cz/index.php?seo_rubrika=999&im_id=4794454832dab&cr=15&auid=479444e2dacc4','im',875,726,1);. K pohonu využíval vidlicový šestiválec Ford Essex s výkonem 102 kW (138 k) a v přeplňované verzi dokonce 169 kW (230 k). Zajímavým designérským prvkem bylo výklopné zadní okno, umožňující přístup do zavazadlového prostoru. Celkem se do roku 1979 vyrobily necelé čtyři stovky Taimarů, třicítka z nich měla turbokompresor.

Clairvaux 16.6.2009 9:43

Re: TVR - aneb rádio Jerevan

možná jste si to popletl s rokem 2004 , kdy koupil automobilku čtyřiadvacetiletý Rus Nikolaj Smolenskij. Zaplatil za ni přibližně 15 milionů liber a měl s ní velké plány. Brzy po nástupu nového majitele byl představen nový model TVR Sagaris javascript:wOpen('http://magazin.auto.cz/index.php?seo_rubrika=999&im_id=4794454b1ae90&cr=15&auid=479444e2dacc4','im',875,726,1); se čtyřlitrovým šestiválcem Speed Six. Zakázek ale ubývalo a produkce se v roce 2006 snížila z 12 vozů týdně na pouhé 3 až 4. ...v roce 2007 se dostala firma do dražby.

Antonín Hrbek 16.6.2009 9:31

Můj první automobil

byl osmiválec Ford V8 3,6 l. Měl jsem jej rozebraný do posledního šroubku,  nově jsem dělal brzdy a elektriku. Motor byl vrcholem jednoduchosti a spolehlivosti. Spoďár, neštelovatelné ventily, bronzová ložiska, svíčky 95, hliníková hlava. Podvozek byl svařený z I profilů, nárazníky měly tlouštku 5 mm. S tímto automobilem se klidně dalo jezdit lesem. Spotřeba mix 10 l benzinu a 5 l topné nafty. Pneu stejné jako na samovazy. Měl tři rychlosti - na dvojku se startovalo a na trojku ujel všechno. A skoro nikdo mu nestačil.

Uvnitř naprosté pohodlí jako ve drážním vagonu 1. třídy. Skončil na nesehnatelné vodní pumpě.

J.G. Pašek 16.6.2009 21:55

Re: Můj první automobil

1965 Chevrolet Impala = motor V8-283 kubických palců = 4,6L  Koupil jsem jí ojetou v květnu 1970 za $500  . . . Nová stála se 6% daní cca $2,800  které jsem neměl a půjčku na auto bych asi nedostal a nechtěl  . . . .a stále na ní vzpomínám a pokaždé vyhledávám a najdu, když jdu na každoroční výstavu "antických aut"  . . . Jenom vodní pumpu jsem za pár let vyměnil . . koupil jsem použitou-přestavěnou a vyměnil jsem si jí hasákem sám  . . . . Motor i s klimatizací byl takový bobeček v obrovské jeskyni a ke všemu se tam mohlo . . .

Předseda 16.6.2009 9:31

Vážený pane,

jste náfuka. Povyšovat se nad někoho jenom kvůli tomu, že má jiné / slabší / menší auto, je velice, velice ubohé.

mueller 16.6.2009 10:09

Ale

je to sranda. Priznejte se, ze byste to taky delal, jenom kdybyste na to velke auto mel a nejezdil jako ted jenom na kole.

Předseda 16.6.2009 11:01

Re: Ale

Podívejte, já se živil jako řidič náklaďáku a honil jsem si snad triko nad řidiči malých (tedy osobních) aut? Ne, nemám tu potřebu. Článek je velice nadutý a už se bohužel na hony vzdálil "vzpomínkám z dětství", v jejichž cyklu je zařazen. Bohužel takovéto machrování sleduji na spoustě webů, a je jedno jestli jde o auta, počítače nebo třeba mobilní telefony. Prostě "JÁ mám lepší a vy všichni ostatní jste díky tomu póvl".

mueller 16.6.2009 11:58

Vy asi neumite cist,

v pribehu si honi triko ten s tou Oktavkou. Zkuste si to precist jeste jednou. Ostatne, cele to nechapete, co ma co delat nakladak a jeho velikost s osobnim autem ?

Honza 16.6.2009 10:51

Re: Vážený pane,

Vážený pane,mohl byste nás obohatit také něčím hezkým,kromě toho odsudku?Někdo má rád holky,jiný zase vdolky a někdo obojí.

Mgr. Milda 16.6.2009 8:59

Kdysi jsem měl také 6válcového Forda 23M, ale to je už dávno

a získal jsem jej 1970 darem od kamaráda, kterému na TK řekli, že má prorezlou podlahu. Ten krásný chrom ale nerezavěl, urezavěly jenom závěsy předních kol. Tak jsem vlastnoručně na ty díry vyklepal plech, naletoval, nastříkal barvou a rukou namočenou v oleji dodal patinu. U TK jsem prošel. Auto velikánské, vešlo se tam pohodlně 7-8 cestujících a množství nákladu, byl to Station Wagen.Prodal jsem to auto levně studentům, když se zase blížila TK, oni s tím hodlali jet do Afriky.

Rozhodně se malé auto nevyplatí, mívá příliš mnoho oprav. Od r. 1972 jezdím pouze Mercedesem, jenom pro manželku nebo děti jsme mívali Citroena nebo Pandu, ty jsem občas tím Mercedesem musel odtáhnout. Mně se nejlépe osvědčila E-třída, podobnou nehodu s ohnutým sloupkem jsme také zažili, my jsme ten výlet dokončili, z Forda Escorta byla vpředu harmonika, další zasažené auto, Subaru, mělo zaraženou osu předního kola do převodovky, ta vytekla na místě. Paní v tom Escortu měla na podlaze už prázdnou láhev od sektu, kterým se posilovala. Těch Mercedesů jsem vystřídal už hodně, 220/8, W123 2x, W124 2x, nyní W210, jednoho mi ukradli u Českého Dubu, ti ostatní najeli vesměs téměř 400 tisíc, když jsem je prodával. Na rozdíl od Amerik ten Mercedes opravdu dobře brzdí a drží směr.

mueller 16.6.2009 10:11

Jenom jestli ale potom

prosel TK v Africe, tam jsou prej strasne prisny.

R 16.6.2009 13:36

Re: Kdysi jsem měl také 6válcového Forda 23M, ale to je už dávno

Když závěsy kol naletoval, tak to by mě zajímaly podrobnosti. Měkkou pájkou nebo tvrdou? :-D

Mgr. Milda 16.6.2009 17:44

Re: Kdysi jsem měl také 6válcového Forda 26M, ale to je už dávno

Prorezlá díra tak na dvoukorunu, jinak materiálu dost, tak jsem to kolem obrousil a naletoval tam vyklepaný plech měkkou cínovou pájkou. Samozřejmě zamaskoval, aby nebylo vidět, že je tam něco nového. To "vajíčko", jak se těm tehdejším Fordům říkalo,  mělo McPhersony a ty se nahoře opíraly o takové polokoule z plechu, rez tam byl jenom na tom jednom zřejmě chybně lakovaném místě, nějaké nebezpečí jsem neviděl. Cín je ovšem pouze kamufláž, neudrží nic. Jinak to bylo super spolehlivé auto.