Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
VZDĚLÁVÁNÍ: Do učňáků? To není řešení…
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Vintr 26.2.2019 21:14Re: Rozdíl je v tom, že hloupého a neschopného řemeslníka poznáte obvykle velice snadno. U úředníka se to tak snadno nepozná. |
J. Jurax 26.2.2019 1:04Struktura schopností každého jedince je různá. Někdo má šikovné ruce, někdo ne. Někdo má šikovnou hlavu, někdo ne a někdo má šikovné obojí. Jinak - na vysedávání u ponku je potřeba přesně stejně inteligence jako na vysedávání v kanceláři. Když se ale u ponku či v kanceláři pracuje, je potřeba nejspíš různých typů inteligence a hlavně různých typů dovedností. |
F. Kusák 25.2.2019 20:05To nemá ani smysl komentovat. Přál bych tomu člověku, aby mu opravil pračku absolvent gymnázia. |
V. Petr 25.2.2019 19:48A ještě, neviditelná ruka trhu nefunguje tam, kde je možnost se "zaměstnat" ve zbytečném úřadě či neziskovce, přisáté na veřejné rozpočty! |
V. Petr 25.2.2019 19:46Dálnice se nestavějí "díky" obstrukcím zelených ve spojení se soudci, jako je jistý Baxa... |
J. David 25.2.2019 19:26Re: S článkem nesouhlasím. Vážená paní, pouze (abych byl slušný stařík), užiji výrazu "k defekaci", tedy vytlačení verbálních "exkrementů". A bude to ještě smrdět, jako sulfany. Jo, humanitníci o sufanech budou sice plamenně žvanit, ale o jejich chemickém složení budou zbla vědět, tedy jenom to, že smrdí po zkažených vejcích, jako oni samí. |
M. Pivoda 25.2.2019 18:20Soucítím Uznávám, že podrážděný žlučník je sviňa! |
J. Kotala 25.2.2019 17:50Založit moderní učiliště je x krát těžší než neužitečné lyceum. To je celé. |
V. Kain 25.2.2019 17:20Re: V. Dlouhý - tak to lobuje za učňáky ten pravej ! On toho má tento nomenklaturní komunistický ptáček na svědomí mnohem víc.A k tomu školství.Stačí jedna Valachová aby vám to toho hodila vidle inkluzí. |
K. Janyška 25.2.2019 17:00Re: Jaké řemeslníky "ze středověku" máte na mysli??? Proto jsem je dal do uvozovek... Dzp. |
O. Sumava 25.2.2019 16:20Re: Zdravím, Ale samozřejmě,že má.Vše,co bylo za komunistů,a já v KSČ nebyl,se šmahem rušilo bez ohledu na to jestli je to dobré,nebo špatné.Kde je ten TRH,vzývaný jako náboženství,který vše vyřeší,kdy vyřeší ty řemeslníky,se zpožděním jedné,nebo dvou generací? Kvůli jedinému možnému vlastnictví se nestavějí dálnice,všichni se bojí slova vyvlastnění,byt s náhradou,aby antikomunisté,kteří by za komunizmu podle svého chování věšeli první,neječeli.Došli jsme tak daleko,že redaktor rozhlasu a zároveň představitel tzv.kliniky mluví o fetišizaci soukromého majetku,to je vše zaviněno hysterickým antikomunizmem. |
V. Kotas 25.2.2019 16:08V. Dlouhý - tak to lobuje za učňáky ten pravej ! Jeden z tý bandy, co se postarali o to, že učňovské školství téměř zaniklo. |
Z. Paldus 25.2.2019 16:01Ať žije sranda. Otec ke svému synovi:" Sakra kluku co vás na té vysoké učí... tohle je šoufek". |
J. Kanioková 25.2.2019 16:01Přesně !
|
J. Kanioková 25.2.2019 15:54S článkem nesouhlasím. "Bavíme se o vzdělání našich dětí. Čili o žádné maličkosti. Je to něco, co spolurozhodne o jejich příští úspěšnosti" V čem asi "uspějí" ti absolventi různých humanoidních VŠ ? Ti budou vždycky jen a jen škodit ! |
M. Němcová 25.2.2019 14:23studia, která jsou dnes v mnoha a mnoha podivných VŠ nabízena, neslouží prostě ničemu a ti, kteří vyrábějí a tvoří nové hodnoty ty masy managerů, profesorů volnočasopvých aktivit a genderových studií prostě neuživí. Toto je jejich budoucnost: A když jsem dostudoval doktorát jsem sroloval do pouzdra jsem jej schoval a dělám v báru portýra |
R. Langer 25.2.2019 13:45Re: Sdělení pro české důchodce To zas bude nějaká super zašívárna pro naprosté neschopáky za státní peníze. Nemáš už tam zažádáno o flek, ty naše malá hloupoučká UI? Vlastně ne, ty jsi tak hloupoučká, že by tě nevzali ani tam. :-D |
R. Langer 25.2.2019 13:43Re: Oprava textu To jsou zase žvásty... :-D |
R. Langer 25.2.2019 13:41Re: Sdělení pro české důchodce No to je góóól. :-D |
R. Langer 25.2.2019 13:37Re: Vzdělání lze získat i jinde, než ve školských lavicích No tobě se to evidentně nepodařilo nikde, ty naše malá hloupoučká UI. :-D |
J. Vintr 25.2.2019 12:51U nás na vesnici se kdysi říkalo Tož synku, na sedláka si slabý, na řemeslo hlůpý, tak půjdeš študovat ... |
J. Slavíček 25.2.2019 12:02Názor Přiznám se, že jsem Váš příspěvek celý nečetl. Mám stručný a jednoduchý názor. Ať může studovat každý, ale za své peníze. Pokud ten houf politologů a podobných profesí není ochoten nikdo zaměstnat, ať žijí spokojeně dál. Ovšem opět za svoje peníze. |
Z. Lapil 25.2.2019 11:30Re: Ďábel se skrývá v tom slovíčku Mnou zmíněný rodinný podnik má slušné výsledky, ale rozumím vám. Vzít by za své mohl a - pokud nedokážou jeho absolventi zvládnout maturitu ze všeobecného vzdělání, jehož je matematika součástí, tvrdím, že samozřejmou - kéž by vzal. Nevím, jestli úplně trvám na státní maturitě, ale určitě je to způsob, jak srovnat laťku. |
Z. Lapil 25.2.2019 11:25Re: Chudák Gauss A co je tohle: "P.S. Abych předběhl diskutéry. Neříkám, že na gymnázium nebo na maturitní obory má jít každý. Nemá, protože z principu nejsou pro každého. Stejně tak nemá mít každý maturant automatické právo studovat na vysoké škole. Nikoliv kvůli tomu, že by neměla být ta možnost třeba z kapacitních důvodů. Ale kvůli tomu, že i pro vysokoškolské vzdělání musíme požadovat dostatečné schopnosti a dovednosti." Ale souhlas: gympl není učňák a naopak. |
Z. Lapil 25.2.2019 11:22Re: Ďábel se skrývá v tom slovíčku Podle mě se v téhle věci nedohodneme, dokud se neshodneme na tom, co znamená lepší. Tvrdím: střední škola obvykle dá člověku lepší všeobecné vzdělání (budiž potvrzeno maturitou) než učňák. Z učňáku zase obvykle vyjde lepší řemeslník. Zdůrazňuji, že "obvykle". Nepochybně existuje jisté množství učňáků "lepších" než některé střední školy. A ke všemu ani jedno z toho nezaručuje šťastný nebo aspoň spokojený život. Příklad: počítám, že jsem lepší muzikant než vy. Znamená to, že jsem "oblíbenější v kolektivu"? |
V. Petr 25.2.2019 11:19Jaké řemeslníky "ze středověku" máte na mysli??? Středověký řemeslník se učil řemeslo několik let a musel často zvládat dost složitou technologii, založenou na zkušenosti! Ti, co nám sem cpe EU by se ve středověku neuživili ani náhodou a patrně by dříve či později skončili pro nějakou krádež, loupež či násilí NA ŠIBENICI, protože tenkrát se s tím nemazali! Asi víte, že se nejedná o řemeslníky, ale PARAZITY! |
P. Kubáč 25.2.2019 11:18Paradox Moravcova paradoxu Hans Moravec je americký počítačový vědec, který ( oprávněně ) prohlašuje, že co je pro lidi jednoduché je pro stroje složité a naopak. Tedy hromadná výroba PowerPointových prezentací je pro umělou inteligenci hračka. Velké banky a pojišťovny zejména v už Asii používají umělou inteligenci k vyřízení jednodušších právních dokumentů Naopak vaření, žehlení, úklid domácnosti, zahradníci, údržbáři, ošetřovatelky ve špitálech jsou věci za současné technologie prakticky ne-robotizovatelné a do budoucha - kdovu jestli. A teď šmudlo mudruj který obor má perspektivu a který ne. Že se jouda z korporátu, který bude za 3 roky nahrazen softwarem vytahuje ( i platově ) na uklízečku - to je prosím jiná kapitola. |
M. Pivoda 25.2.2019 11:15Oprava textu Donald je technologicky primitivní obchodník. Zatím zvládl jen Twiter. Obchodnímu jednání ale rozumí velmi dobře. Donaldův někdejší prezidentský protikandidát, Clintonová, sice zvládla i odesílání e-mailů (což je technologicky náročnější), ale bohužel nezvládla bezpečnostní rizika soukromých e-mailů. |
V. Braun 25.2.2019 11:14Re: Zdravím, příZpěvkem? Jedinou omluvou je klapka s a z blízko sebe :-) |
V. Braun 25.2.2019 11:13Re: Zdravím, Antikomunismus s tím nemá co dělat. Komunisté sice meli dělníků plnou hubu, ale jinak pro ně neudělali nic. Jinak ovšem s přízpěvkem souhlasím. |