6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
klasik 31.3.2007 16:48

Re: Už tomu rozumím!

věkem docházím k názoru, že nejlepší forma spravedlnosti je msta.

Martin Š 30.3.2007 9:26

Vada

Vaše vynikající fízlovské pojednání má jen jednu vadu, pane Beneši. Že jste tomu dotyčnému v závěru článku doopravdy nedal přes držku. Mimochodem, co říkáte neuvěřitelnému faktu, že Jirous se ostentativně kamarádí s Jimem Čertem a že spolu chodí i do Národního? Přeji vlídný weekend!

F2 30.3.2007 10:11

Re: Vada

pokání - usmíření - odpuštění (?)

Auiam 30.3.2007 11:20

Lide, kteri se protivi vsem Prikazanim, se domahaji odpusteni?

Bez priznani viny a pokani neni odpusteni.

Plzák 30.3.2007 8:32

Dlouho jsem přemýšlel, zda to napíšu, ale musím.

Prohlašuji tímto že se svým jmenovcem dr. Plzákem nemám nic, ale vůbec nic společného. Psychiatr a ještě fízl, to už je příliš.

Ing. (ne sociální, nýbrž strojař) J. Plzák

ja 30.3.2007 19:19

tak to mate stesti....

..uz jsem si na vas chtel  1)zalozit sanon  2) davat bacha 3)poslouchat telefony 4) pro jistotu si vas vyfotografovat ....ale ani jedno z toho ted neudelam.....budte hodne zdrav.....(abyste nemusel na vysetreni k DOKTORU Plzakovi...)

potomek 30.3.2007 8:22

Doplnění historického pohledu - Legio Banka - podpora vdovám - televizní pořad

Pane autore, který se rád zabýváte historií, zkuste jít až do období první světové války v Rusku. Padli zde tisíce čechoslováků a jejich hroby tam někde jsou . Vdovy po nich získaly po válce jen almužnu ve formě renty.   V televizi bylo odvysílána v tomto týdnu informace, jak se legionáři zřejmě podíleli na ukradení ruského pokladu? Jsou to paradoxy doby ? Někteří bohatí legionáři v Praze a chudé vdovy na venkově, kterým částečně pomohl až reálný socialismus ? Památníky v obcích byly postaveny po druhé světové válce (nebyly to význační hrdinové). 

Ale vy máte jiné, nezávislé intelektuální diskuze zaměřené jen na svoje jediné pravdy.

JAB 30.3.2007 8:40

Re: Doplnění historického pohledu - Legio Banka - podpora vdovám - televizní pořad

Račte si v archivu nalézt můj článek Carské zlato. Jinak, promińte, jaksi nechápu jak to má souviset se subjektem dnešním. Jinak, pro informaci, byl obnoven legionářský hřbitov ve Vladivostoku. O tom jak "reálný socialismu" pomohl vdovám po legionářích nic nevím, ani kolik jich v té době ještě bylo naživu. Pokud jde o ten TV pořad, viděl jsem, nevím zda je tam možno použáít zřejmě. Zřejmě z čeho ? Z naší TV ?

JAB 30.3.2007 9:24

Re: Doplnění historického pohledu - Legio Banka - podpora vdovám - televizní pořad

Tak navíc. Hroby legionářů ve Francii i Itálii jsou zachovány a opečovávány, před rokem 1989 ovšem zásadně pouze zrádnými emigranty. Pokud jde o vdovy a jak jim pomohl reálný socialismus, zabořil jsem se do pozůstalosti po své matce. Nebyxla vdovou po legionáři, ale jedna se shodou okolností ocitla v našem okruhu a máti jí vyřizovala a archivovala písemnosti. Takže pí L. zemřel manžel legionář na lodi v Indickém oceánu a dojela jako vdova. 1920. Požádala o legionářskou pensi a promptně ji dostala (800 kč v době, kdy vuřt stál dvacetník a tabulka čokolády korunu)+ nemocenské pojištění, které pak dostaly i děti narozené v letech 1923-1926. Zemřela 1962 takže pomoci od reálnéhop socialismu jsem se nedopátral. Prakticky v každé obci (i těch německých) pak dodnes zůstávají památníky padlých z prvé světové, legionáři i ti druzí. Po roce 1945 přibyly ty za mrtvé z Druhé světové. Takže jste, domnívám se, pouze zatoužil mrštit lejnem.

honzak 30.3.2007 12:29

Re: Doplnění historického pohledu - Legio Banka - podpora vdovám - televizní pořad

moje znalosti o legionářích (děda byl italský) jsou zřetelně nad průměrem běžné populace. Musím proto prohlásit, že sekvence budování pomníků byla opačná - za 1. republiky legionářům a padlým v I WW, po roce 45 padlým ve II WW, po 48 pak už jen typizovaní rudoarmějci.

Zdravím pana Beneše a zároveň se táži - nebude nějaká akce v památníku Vojna, kde byste vystoupil?

Pavel 30.3.2007 7:00

Každý byl plnoletý a svéprávný,

mohl si vybrat zda bude chtít "odměny" od KGB-StB a ztratit charakter a tvář nebo oželet "výhody" a zase mít svědomí a pocit, že se nemusí sám před sebou stydět. Také jsem si vybral to druhé a nelituji, nemusím stydět a jsem rád, že jsem tak udělal. Na mého otce zcela konkrétní lidé donášeli, jména jsou uvedena v rozsudku. Ani po roce 1989 neměl táta potřebu, ani já, tyto lidi vyhledat a alespoň na kopat do (Y). Pro nás to nebyli lidé, byli to "lokajíčkové" režimu, kterým by to ani možná nedošlo nebo je možná hryže svědomí - v tomto případě by to asi bylo jitření starých ran.

jimmy keen 30.3.2007 9:18

Re: Každý byl plnoletý a svéprávný,

To je ovšem chyba. Možná jste tu potřebu neměl ani vy, ani váš otec. Možná se domníváte, že jste nad morálně na výši, když to necháte být. A jaká je realita. Velmi jednoduchá. Ti udavači si myslí, že se nic zvláštního nestalo, protože kdyby se stalo, tak by si přece ti postižení na ně došlápli. A když si nedošlápli, tak se jim asi nic nestalo nebo samé prkotiny, pro které nestojí za to otevřít staré účty. Vlastně ani nikomu neublížili atd. Jedním z nejdebilnějších hesel, kterou kdy lidská civilizace zplodila, je to že udeří-li tě někdo v levou líc, nastav i pravou. Lze odpustit, ale jen v případě, že se hříšník kaje, čili ne tehyd, utvrzuji-li hříšníka v tom, že vlastně ani nehřešil.

MRKEW 30.3.2007 12:27

Re: Re: Každý byl plnoletý a svéprávný,

To o té lící je o facce. Facka (neboli urážka) není ale udání, okradení, zavraždění... mezi tím je zřejmě rozdíl.

Netřeba 30.3.2007 6:47

Listopad, Václavák, Letná.

Kolik lidí tam tehdy bylo z radosti nad novou budoucností a kolik ze strachu nad novou budoucností. ;-D

pozorovatel123 30.3.2007 2:33

Máte pravdu

Je však třeba si uvědomit, že tak jak byla provedena revoluce 89 se revoluce opravdu nikdy nedělali a nedělají. S tačí tento historický okamžik začít nazývat nějak jinak (humanisté snad něco vymyslí) a začne být celý vývoj srozumitelný. Stále platí, že opravdu největším zlem v historii lidstva je právě humanitární inteligence. Ostatni se umějí uživit i be demagogie.

honzak 30.3.2007 7:38

Re: Máte pravdu

pakliže "humanitární inteligence" je to, co já nazývám "levicoví intelektuálové", musím souhlasit. Ale nebudeme s velkou pravděpodobností populární....

divitel 30.3.2007 8:49

Re: Re: Máte pravdu

Máte pravdu, ale zdá se, že zvíře jménem "pravicový intelekuál" už vyhynulo. Co s tím? Může v takovém případě svět jinam než doleva?

Daniel 30.3.2007 9:15

Re: Re: Re: Máte pravdu

Me spis napada, ze pravicive smyslejici lide nedavaji sve postoje tolik najevo, protoze nemaji potrebu oslovit a nasledne manipulovat z davem. Staraji se vicemene o sebe, nebo lepe receno - nemaji snahu organizovat, prerozdelovat a ridit zivot nekomu jinemu.

K terminu "intelektual" ve me uz to slovo i bez "levicový" evokuje nejakou socialne-inzenyrskou habaduru ;-)

Auiam 30.3.2007 10:27

Nevyhynuli

Emigrovali.

milan 30.3.2007 11:42

Re: Nevyhynuli

ANO PANE .....

L 30.3.2007 9:16

Re: Re: Máte pravdu

Mate pravdu, pokud mate na mysli ty predni prazske intelektualni elity.

Brunner 30.3.2007 0:36

Spravne, pane Benesi,

tyhle veci je nutne stale opakovat a souvislosti zduraznovat.  Cechacci s maslem na hlavickach radi "zapominaji" a divi se, ze clovek po ctyrech letech  v bolsevickem koncentraku nema "smysl pro humor".

st 30.3.2007 0:54

Re: Spravne, pane Benesi,

no kdyz vsichni tak dojemne zvonili klicema ;-D:-/>-

Kelner 30.3.2007 15:57

Re: Spravne, pane Benesi,

Nejvíc mě iritují lidé jako jste Vy, kteří tím, že týden pobyli za kopečky, se povznášejí nad národ, kde se narodili  nazývají a jej Čecháčky.

Brett 31.3.2007 1:03

Re: Re: Spravne, pane Benesi,

Pane Kelnere, Brunner snad psal o "Cechaccich s maslem na hlavickach", nikoli o vsech Cesich.  Naucte se cist!

Auiam 30.3.2007 18:53

Re: Spravne, pane Benesi,

Po peti....