2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

VÁLKA: Já chci mír

Je mi 65 let. Pařím mezi generaci, která toho prožila více než většina ostatních. Zažili jsme věci pěkné, ale také věci zlé. Mezi to druhé patří války. Díky Bohu, žádná horká válka v tomto období neprobíhala v naší zemi. To nemá vliv hrůzy v místech, kde se války odehrávaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nevrkla 15.6.2022 9:05

Člen RB Amerika má na svědomí mnohonásobně více agresivních invazi než Rusko, navíc do zemí, ze kterých Americe žádné nebezpečí nehrozilo a kde Američané nebyli zabíjeni. Ani taková samozřejmost vám nedošla?

P. Kmoníček 15.6.2022 9:05

Laurenčíková, jak chcete jednat s Putiny, kteří už dnes vyhrožují denacifikací baltských států ? Navrhněte nějaký způso, prosím. Děkuji.

V. Petr 15.6.2022 9:04

Rusové povraždili 6 milionů Ukrajinců uměle vyvolaným Holodomorem. Takže Ukrajinci prostě nechtějí být součástí Ruska a nepovažují za vrchol svých dějin Stalinovu válku proti Hitlerovi, ten Hitler byl pro ně menším zlem, což Putinovi vadí...

J. Lukavsky 15.6.2022 9:03

"humanitárnímu bombardování" no V.Havel nikoho ani bombardovat nemohl neb armáda ČR bombardéry neměla a nemá. Bombardovaly USA. Pouze to V.Havel, možná nepříliš šťastně odůvodňoval. Nicméně: jak byste Vy zastavil Srbské vraždění (např. Srebrenica)? Nebo snad tu Srebrenici natočili v Holywoodu, stejně jako Buč? I v Německu Spojenci bombardovali Berlín, Drážďany... a umíraly i naprosto nevinné děti. Agresora mírovou konferencí OSN nezastavíte. A S.Miloševič byl před soudem nezaslouženě? Na hrubý pytel - hrubá záplata! J.L. end

J. Nevrkla 15.6.2022 9:02

Hezký článek, se kterým zcela souhlasím. Autor si zřejmě uvědomil, že kdyby polopate napsal, že tím nejmocnějším státem, ktery má na svědomí daleko nejvíce válek a mrtvých a který na těch válkách nejvíce vydelava, je Amerika, asi by nebyl zveřejněn. Holt zkušený a moudrý muž.R^

V. Kain 15.6.2022 9:00

A která ty jsi krysa? Ukrajinských nacistů? A nebo feťáka Zelenského?Nechápu proč sem lezeš idiote.Táhni ke svým pitomcům na Seznam.

V. Petr 15.6.2022 9:00

Autor je hlupák. Je přírodním zákonem, že se živočichové perou o zdroje. Vraždí i mláďata, jaksi preventivně.

D. Laurencikova 15.6.2022 8:40

Velice krasny a rozumny clanek. Kazde slovo podepisuji! Dalsi efekt z nej je, ze jste se, pane autore, timto clankem take zaradil mezi "ruske trolly" a to je jeste ten nejslusnejsi vyraz, jaky je v takovemto pripade temi "lepsimi", "politicky korektnimi" ctenari pouzivan. Vitejte v klubu! :-)

R. Langer 15.6.2022 7:57

Ta už tam prakticky je... :-(

R. Langer 15.6.2022 7:57

Ano, realita je bojovat do posledního Ukrajince, my víme... :-(

P. Vychodil 15.6.2022 7:55

možná podobné "humanitárnímu bombardování" světově proslulého mírotvůrce havla ?

P. Vychodil 15.6.2022 7:51

samozřejmě, tupí či alternativně vzdělaní, a nakonec i mnoho ostatních nikdy nepochopí procesy nadnárodního řízení, v tomto případě proč vznikla válka na UA, jak pokračuje a jak bude ukončena.

Jako odbočku zmíním, že dnes již zcela oficiálně USA přiznávají spolupráci a financování 46 biologických laboratoří na UA.

Nicméně, Rusko jim (globalistúm) do jistých řídících procesů hodilo vidle. Tudíž globalisté zatroubili na ústup, či změnu plánu, a vytáhli nejznámějšího globálního "prediktora" H. Kissingera, aby světu oznámil: Ukrajina, za jakékoliv pomoci, Rusko nikdy neporazí, čím déle bojuje, tím více ztratí...

ti, kteří odsuzují staříka H.K., že je nemohoucí, pomatený, naprosto nechápou globální politiku a řízení...

následující měsíce bude hodně zajímavé sledovat světové hráče, jejich vzestup či kolaps

R. Vacek 15.6.2022 7:42

Jen snad k tomu prodeji surovin se slevou. Kvůli sankcím tržní cena, za kterou nakupujeme třeba my, vzrostla i na násobek (v Rusku je třetina světových zásob surovin). Z této ceny Rusko klidně nabízí Číně i Indii slevu - u ropy 30 $/barel, protože i pak prodává za vyšší cenu než byla před sankcemi a utrží tolik, že neví, co s penězi:

https://tradingeconomics.com/russia/current-account

P. Pospisil 15.6.2022 7:20

Ano. Rusko není ani zdaleka tak silné, jak by mohlo se svými zdroji být, není ale ani slabé. Pokud bude zastaveno, nebude to zadarmo. Ale každý dolar nebo euro, který půjde na Ukrajinu do jejich obrany, musí Rusko jako útočník dorovnat dvakrát nebo třikrát. USA odsouhlasilo 40 mld, další peníze investuje Evropa. A tím se vracím ke svému předchozímu postu: buď to Rusko neustojí a pak dobře, nebo to sice ustojí, ale výdaje v tomto rozsahu + následná ekonomická izolace by je mohla přinutit přehodnotit plány do budoucna.

Ruské suroviny je nepříjemná věc, ale výhledově (3-5 let) se od nich EU je schopna odstřihnout, bude-li chtít. Zatímco Rusko je nemá komu prodat a pokud někoho najde, bude to za zlomek tržní ceny (což se koneckonců děje už teď, už teď si Čína vynutila 25% slevu. Jakou si vynutí, až Rusko nebude mít jiného odběratele? Budou do Číny prodávat barel za kopejku).

J. Lukavsky 15.6.2022 7:15

"Její formování však vůbec nezačalo po státním převratu v roce 2014 a dokonce ani po oranžové revoluci o deset let dříve." Ano, máte v tomto pravdu. začalo to násilnou kolektivizací Ukrajinců do kolchozů za Stalina. Ten aby zlomil odpůrce jim ukradl veškeré obilí a proto na Ukrajině nastal Holodomor kdy umřelo snad i 2 miliony lidí (kdo by to počítal, že?). Proto také na Ukrajině vítali Hitlera jako osvoboditele od Stalina, než zjistili, že to je "z louže pod okap". Takže asi není žádný div, že Ukrajinec Rusa zrovna nebere. Ale na Ukrajině bojovali partyzáni jak proti Hitlerovi celou válku, tak proti Stalinovi hodně dlouho, myslím do r. 1954. Což si ale V.V.Putin nějak nepřebral v hlavě a skočil do podniku značně riskantního, jak se ukazuje teď. Ale nas mnógo... že? Nebudou ti padlí vojáci chybět? J.L. end

P. Pospisil 15.6.2022 7:03

Podle mne tomu musí věřit, protože prezentovat tyhle fantasmagorie by bylo hluboko pod důstojnost každého placeného trola.

R. Valkovič 15.6.2022 7:01

To jsou ale naprosté bláboly. Tomu věříte nebo jste jen prodejná ruská krysa?

R. Vacek 15.6.2022 7:00

Zatím to je tak, že se vyčerpává EU, které se dostává do částečné izolace s výhledem, že to bude ještě horší jakmile ruské suroviny přestanou proudit.

Ukrajina požaduje na záchranu před krachem nejen další zbraně, ale i finance a ani celá EU už není schopna toto zajistit. Co myslíte, budeme posílat na Ukrajinu peníze?

https://www.usnews.com/news/world/articles/2022-05-16/ukraines-president-says-he-discussed-need-for-financial-support-with-imfs-georgieva

R. Valkovič 15.6.2022 6:59

Přesně tak, a navíc s Ruskem neustále jednají - Macron, Scholz a spol. Bohužel si pak Putin myslí, že to Západ s podporou Ukrajiny nemyslí vážně (Německo určitě) a že stačí vydržet a Ukrajinu obsadí. Nějaké tisíce mrtvých a zmrzačených Rusů a Ukrajinců za pár let nikoho zajímat nebudou, hlavně že Putin Veliký vstoupí do dějin jako velký vojevůdce, co porazil Západ.

J. Lukavsky 15.6.2022 6:51

W.Churchill: "Měli jsme na vybranou, volit válku nebo hanbu. Vybrali jsme si hanbu, a válce jsme se nevyhnuli." Hitler se také nespokojil se Sudety, ačkoli to slavnostně vyhlašoval. Ale Ukrajinská "Speciální MÍROVÁ vojenská operace" je především selháním OSN. Předpoklad, že člen Rady bezpečnosti (s právem veta) by nemohl být agresorem - se ukázal být lichým. Co teď? J.L. end

M. Boháček 15.6.2022 6:48

Ko chce mier?

https://www.topcz.net/rozsudek-nad-ruskem-rozhodnut-pred-33-lety-odhalen-plan-vyhlazeni-rusu/

Během posledních osmi let se Ukrajina definitivně stala americkou kolonií – a také rozsáhlým neonacistickým projektem nazvaným „Anti-Rusko„. Její formování však vůbec nezačalo po státním převratu v roce 2014 a dokonce ani po oranžové revoluci o deset let dříve. V novém vyšetřování První ruská shromáždila důkazy o tom, že Západ začal před více než 30 lety měnit Ukrajince ve svůj majetek a vynakládal na to obrovské částky.

Není pochyb o tom, že Američané, Britové a všichni ostatní evropští partneři Ukrajiny potřebují, aby konflikt trval co nejdéle. Prostřednictvím svých ukrajinských „zástupců“ budou s Ruskem bojovat, bude-li to nutné, do posledního Ukrajince. Je třeba si uvědomit, že reakce Washingtonu nebo Londýna na probíhající události by byla jiná, kdyby masově neumírali Ukrajinci, ale Američané nebo Britové. Ale válku s Ruskem svádí cizí ruce, což je pro ně velmi výhodné. V našem vyšetřování jsme prokázali, že mozky, které by měly tyto ruce vést, byly od pozdních sovětských dob cíleně vymývány. 33 let trvající operace je jednou z nejdelších a nejdražších v historii lidstva.

Financování probíhá prostřednictvím standardního grantového systému. Stovky projektů obdržely od USA finanční pomoc v celkové výši přes 22 milionů dolarů. Informace o grantech ukrajinským nevládním organizacím však byly z internetových stránek NED odstraněny. Všechny údaje byly vymazány pozdě v noci 25. února, den po zahájení ruské speciální operace na Ukrajině.Cargrad však našel webový archiv, kde jsou všechna data zachována.Informační čistka byla zřejmě nutná, aby se zakryla systematická příprava Ukrajiny na válku s Ruskem: jinak se ztrácí „obraz oběti“ a vzniká neodbytný pocit vyprovokovaného střetu. Tento pocit je naprosto správný.

P. Pospisil 15.6.2022 6:46

Rusko nejedná, Rusko vznáší ultimáta. Vyhovět ruským ultimátům znamená odsoudit Ukrajinu k rozpadnutí a částečné anexi s tím, že jednotlivé části zchudnou tak, že budou připomínat spálenou zemi. Sebou to nese negativní boční efekt v tom, že Rusko by svého cíle dosáhlo beztrestně a naopak by dostalo impuls k tomu, aby to zkusilo jinde.

Výsledek bude tedy stejný.

Současný způsob má výhodu 1. v tom, že vždycky existuje nějaká naděje, že to Ukrajina ustojí a Rusko se vyčerpá a zhroutí a 2. i kdyby to Ukrajina neustála a prohrála a naplnil se váš scénář, pořád to sebou přináší to, že se Rusko vyčerpá alespoň částečně, anektovaná území budou tak rozbitá, že jim budou na nic, dostane signál, že při další potenciální agresi musí počítat s reakcí NATO a navíc se dostane do alespoň částečné ekonomické izolace. Souhrn toho všeho bude, že si Rusko dá na nějakou pokoj a bude si lízat rány. V ideálním případě tak dlouho, že dalších výpadů se už nikdo z nás nedožije.

P. Hák 15.6.2022 6:41

Jasně že to vládcové neposlechnou. Ale jedná se o užitečný test svobody názoru na Psu.

V mnoha jiných médiích, asi nikde ve "velkém" mainstreamu, by to vyjít nemohlo.

Pod úvodníkem jsem vyjádřil názor, že svazácké Astonovy úvodníky jsou ústupkem vládnoucí moci, aby byla zachována svoboda diskuze. Pod tímto článkem mohu říct jen "děkuji, Astone".

P. Pospisil 15.6.2022 6:33

Víte, co mají společného Vietnam, ČSSR, Afghánistán, záliv, Jugoslávie? Povím vám to: ti, které nevyřčeně považujete za agresory, se odtamtud stáhli.

(ne všude to teda pomohlo, třeba Vietnam je zářný příklad, ale princip je myslím jasný)

Takže co je třeba, aby se stalo na Ukrajině? Aby se stáhl agresor. Do té doby tam válka neskončí.

J. Elias 15.6.2022 6:33

Souhlas !!!

R. Vacek 15.6.2022 6:32

Nejednání s Ruskem vede k tomu, že se Ukrajina mění ve spálenou zemi. EU přichází o zdroj surovin, což povede k takovému zchudnutí, že se třeba rozpadne.

Za takový přístup, který se nám líbí, zajisté poděkují i Ukrajinci.

J. Jaroš 15.6.2022 6:32

Inu, evropa ta ať jde do prdele!

J. Ošlejšek 15.6.2022 6:22

To je ale hodně naivní úvaha naprosto odtržená od jakékoliv reality.

T. Kohout 15.6.2022 6:14

Mno, "mír není na pořadu dne". Svoboda je vše, život je pramálo. Největší potěchou je umřít za svobodu. To teďka letí. "Hrdost".

V. Mokrý 15.6.2022 5:49

:-)