29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

ÚVAHA: Proč někteří lidé nenávidí Židy?

Občas přemýšlím nad tím, kde se bere nenávist k Židům. V křesťanské Evropě, která hlásala odpuštění, pokoj a mír, byli Židé pronásledováni pokaždé, když vládnoucí vrstva potřebovala peníze na válku či umoření dluhů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 23.3.2017 1:04

Re: No, kdo je zdráv, MRI obvykle nepotřebuje,

Křesťanské civilizaci s tou výjimkou, že se s marasmu a strnulosti začala hrabat až za renesance, kdy nadvláda církve katolické začala praskat. Mnohé z římské vzdělanosti (částečně křesťanstvím zatracené) se k nám vrátilo oklikou přes východní země.

Ono totiž až do cca 14. až 15. století bych dal přednost hakímovi před absolventem lékařství na křesťanských univerzitách.

F. Houžňák 23.3.2017 8:41

No, argumentovat 14 stoletím je skutečně

moderní, to máte pravdu. Vy žijete ve 14. století? Jeden z mých známých obdobně argumentuje, že všichni křesťani jsou opovrženíhodní a podřadní lidé, protože uctívají Krista, jehož údajný prapředek měl být údajný židovský král David, který se údajně neodpustitelně morálně provinil tou historkou s Uriášem. Dotyčný se přitom opírá o bibli, kterou jinak prohlašuje, coby deklarovaný pokrokový ateista, za sbírku lží a pohádek, vytvořených pro ohlupování lidstva. Všimněte si krásného, bolševicko-nacistického argumentačního řetězce dotyčného pokrokového ateisty. Ale k věci. Křesťanství dalo svým učením o zákonech, danými Bohem světu, které lze vlastním úsilím poznat, pevný ideologický základ veškeré moderní vědě. Na rozdíl od náboženství jiných. Ale to už jsem tady psal, vy to dobře víte, ale z nějakého dogmatického důvodu stále trváte na svých protikřesťanských filipikách. Jako bych četl učebnici marxismu. Zkuste se trochu vzdělat, hlavu na to jistě máte.

J. Jurax 23.3.2017 15:39

Re: No, argumentovat 14 stoletím je skutečně

Ale no tak ... nemýlím-li se, tak jsme už na toto téma meče zkřížili.

A za Vašeho známého neodpovídám a za jeho názory taky ne; specielně za ten argumentační řetězec. Mimoto ač jsem bibli ze zvědavosti četl - šlo to ztuha - nejsem jejím znalcem.

A s tím základem moderní vědy - to by bylo na polemiku, jež se sem nevejde.

Já bych Vám mohl oponovat, že z nějakého dogmatického důvodu stále trváte na adoraci křesťanství, jež sehrálo a sehrává roli rozpornou.

A specielně s tou vědou a technikou - až do toho dvanáctého, třináctého či čtrnáctého století Evropa zaostávala za Čínou i Východem. Což bylo dáno mimo jiného jednak úpadkem gramotnosti a vůbec vzdělanosti - církev měla na vzdělání monopol a uplatňovala ho. Ale to patrně vzhledem k své profesi jistě víte. Mimochodem - ondyno jsem si četl o Vitruviovi - jeho 10 knih o architektuře bylo sušeno někde v klášteře, rukopis byl nalezen až roku 1415. Nalezen! Proč byl církví blokován až zapomenut se jen dohadujeme (nejpíš šlo o dílo buhunemilé); a je to mimochodem jediné dochované dílo o římské architektuře z římských dob, zbytek rané křesťanství nepřežil.

F. Houžňák 23.3.2017 17:32

No, neodpovídáte, samozřejmě, to byl jenom

takový příklad ze života pokrokového ateisty (ateisty dělím na pokrokové a normální, s těmi druhými není problém). Křesťanství nijak neadoruji, to je čistě praktická záležitost. Není mi jasné, v čem sehrává rozpornou roli, a netahejte sem prosím ta hloupá tvrzení o prezervativech v Africe. Že Evropa zaostávala, no, možná ano, možná ne, ani jeden jsme u toho nebyli a oba víme své o spolehlivosti historických pramenů a obzvláště jejich interpretace. Co je třeba poměrně spolehlivě známo, třeba tam všude byli otroci, což v Evropě křesťanství ve středověku zatrhlo. To bych viděl jako docela pokrok, ne? Církev neměla na vzdělání ani tak monopol, jako čas, žádnému svobodnému člověku s dostatečným majetkem církev nezakazovala se vzdělávat po svém, ale normální člověk byl buďto nevolník (zavedla nikoliv církev, ale šlechta), nebo se musel jinak ohánět, aby nechcípl hlady. Taky církev shromažďovala ty chytřejší, že ano, takže výběrový efekt, žádný monopol. Zašantročila se a po staletích nalezla spousta různých rukopisů, takže to jsou takové současné bláboly, že byl blokován (ne že bych ho znal, ale je to jednoduše spiklenecká teorie, a kde měl být jinde, než v klášteře, že ano, na statku třeba v Malíně by ho těžko "sušili"). No a ateisti v padesátých letech cíleně ničili kulturní památky jako rukopisy, knihy, stavby, nepamatujete?

J. Jurax 23.3.2017 18:19

Re: No, neodpovídáte, samozřejmě, to byl jenom

K tomu otroctví a křesťanství jsem si početl na http://www.proc-krestanstvi.cz/a43-otazka-jak-muze-byt-buh-schvalujici-otroctvi-dobry/; pokud si pamatuju, tak otroctví bylo ekonomicky nevýhodné proti feudálnímu způsobu hospodaření, takže zaniklo - nejsem si ale jist, zda neopáčíte, že je to marxistický či jaký výklad :-)

"Že Evropa zaostávala, no, možná ano, možná ne, ani jeden jsme u toho nebyli a oba víme své o spolehlivosti historických pramenů a obzvláště jejich interpretace." - no, jedním slovem uhýbáte. Třeba namátkou kompas, algebra, pojem nuly, střelný prach (Čína zřejmě před rokem 1000 Evropa 13. století), Jakubova hůl (taky Čína 11. století, Evropa 14. století), papír, knihtisk (Čína), porcelán atd,; taky http://fyzika.jreichl.com/main.article/view/1470-charakteristika-arabske-vedy. Na Wiki jsem našel "Dlouho před tím, než se staly běžnými v Evropě, byly mnohé výrobní postupy a zařízení používané v metalurgii známé v Číně (jde například o vysokou pec, lití železa, výrobu oceli, ale i hydraulické kovací lisy)" ... nelžeme si do kapsy o výjimečnosti Evropy obecně a křesťanství specielně ...

K tomu Vitruviovi a spiklenecké teorii - jistě, jsou i jiné, obecně ale spis zmizel v klášteře a vědění pak nebylo rozvíjeno.

A že "No a ateisti v padesátých letech cíleně ničili kulturní památky jako rukopisy, knihy, stavby, nepamatujete?" Ale jděte, zase uhýbáte jak politik - navíc diskuze je o vědě a technice, nikoliv kultuře. Mimoto houby ateisté, komančové (to není totéž) - nicméně některé byly později zachraňovány co kulturní památky, i církevní stavby, pravda, dost toho zpustlo, protože pro to nebylo rozumné využití nebo bylo vybydleno a pustne to dál, ono to byla a je taky otázka peněz; a rukopisy a knihy ... a ještě cíleně? Já si akorát pamatuju, jak se okresní knihovny vyhazovaly pajány na Stalina ... pravda, jsem ročník 49 ... nicméně kteréžeto kněhy a rukopisy byly v padesátých cíleně ničeny, ač byly kulturními památkami?

M. Valenta 22.3.2017 9:29

Re: Bodejť by neměli Oskary

Vykašlete se na historky a berte v potaz výsledky.

D. Polanský 22.3.2017 7:10

To víte, když Židé kdysi,

dnes to již tak nepřehání, začínali s výukou dětí po dosažení třetího roku. Právě proto, že jsou úspěšní, je mnozí nemusí. A co je daleko nejdůležitější, Židé chápou kontext životního štěstí i v pomoci jiným, my tohle neznáme. Ovšem také mají svoje muchy, ale kvůli nim je zatracovat je nesmysl. Pokud vím, stát Izrael podporujeme a máme jej v úctě. Takže poslední vět vůbec nerozumím. Asi problém autora.

M. Prokop 22.3.2017 9:10

Re: To víte, když Židé kdysi,

Autor vzal do úvahy, že jsme součástí EU, která podporuje Plastelince.

J. Fridrich 22.3.2017 6:50

Jaký nebetyčný rozdíl je mezi Izraelity-Židy a

Jaký nebetyčný rozdíl je mezi Izraelity-Židy a islamistickými Araby ví každý - kromě zcela - a bohužel - " polámanými " levicovými absolventy Západních universit. Těm se podařilo z nepochopitelných důvodů uchopit moc v hlavních Západních zemích na obou březích Atlantiku a vedou své země k rozvratu. Ano, Izrael ví co je to Arabský-Islámský svět - krutý, necivilizovaný středověk. Také Australané, Japonci a Mad'aři mají rozum. Vedení EU má po amputaci mozků. Západ by se měl jednoznačně postavit na stranu Izraele - a to silově-vojensky a ne jen proklamativně. Izrael stojí desítky let od svého vzniku po II. svět. válce sám proti moři agresívního a doslovně vražedného arabského nepřátelství... Brzy nás budou učit, jak se bránit těmto imigrantským hordám.

Mohou být příkladem celému světu, hlavně bohužel Západu v RÁZNOSTI jejich odpovědi DAREBÁKŮM.

L. Křivan 22.3.2017 8:11

Re: Jaký nebetyčný rozdíl je mezi Izraelity-Židy a

Naprostý souhlas !

J. Kavalír 22.3.2017 9:55

Re: Jaký nebetyčný rozdíl je mezi Izraelity-Židy a

Židi měli, narozdíl od Arabů, to štěstí, že se za ty 2 000 let v Evropě zcivilizovali a později se i částečně sekularizovali - oprostili se od náboženských dogmat, která rozvoj jakékoli civilizace brzdí. Během středověkých pogromů došlo jistě i k určité "selekci", kdy přežili především ti schopnější.

Není divu, že Židé nebyli v minulosti příliž "oblíbení". Důvod byl v podstatě stejný, jako v současnosti u muslimů. Jejich náboženství je učilo, že jsou něčím víc než většinová populace - jsou Bohem vyvoleným národem.

F. Houžňák 22.3.2017 10:11

Zase opakujete tu starou lež o vyvoleném národu,

židovské náboženství neučí, že jsou "vyvolení" ve smyslu něčeho lepšího než ostatní, ale že jsou vyvolení pro zkoušky jim uložené. Něco si o tom přečtěte.

P. Lenc 22.3.2017 11:04

Re: Zase opakujete tu starou lež o vyvoleném národu,

Jo, on v tom má pan Kavalír poněkud zmatek.

P. Smatlak 22.3.2017 10:22

Re: Jaký nebetyčný rozdíl je mezi Izraelity-Židy a

Není divu, že Židé nebyli v minulosti příliž "oblíbení". Důvod byl v podstatě stejný, jako v současnosti u muslimů.A to si vyplodil ve tvém mozečku J. Kavalír ,nebo ti někdo napovídal.Srovnávat židy a muslimy co vyznávají tu hrůzu islám a korán a přirovnávat je k židům muže jen idiot -(poslední stádium blbosti.) Ti MJSLIMÁCI NEMÍT DNES ROPU TAK BY TAM VŠICHNI POCHCÍPAlI HLADY ,PROTOŽE KROM NĚJAKÝCH OZDOB,KOBERCŮ A kšeftování nic neumějí .I to zemědělství a obdělávání půdy,krom makovic opia je pro ně španělská vesnice. A co se týče kultůry a myšlení tak to už dávno skoro vše zlikvidovali a to i to co sami ani nevybudovali ,a kecy jak jsou a byili muslimové chytří a vzdělaní a co kdysi vytvořili jsou jen bludy,protože si přisvojují to co vybudovali ti před nimi a před tím,než začal vše ovládat ten jejich islám , ta jejich rádoby víra a náboženství, ale opak je pravdou, islám vše ničí,ponižuje lidi a vše co je s lidstvím spojeno a nikdy se vlivem islámu nic nevybudovalo,protože islám je podobný ne li horší než ti dávnověcí nájezdníci co jen brali a rabovali.A na takovém základě islám ne v podstatě ale fakticky existuje. a vybudoval si svou moc a když k tomu přidáme ještě blbost a fanatismus všech co ho vyznávají tak sodoma gomora je proti tomu pohádka.

M. Drašner 22.3.2017 20:41

Tutti: Jaký nebetyčný rozdíl je mezi Izraelity-Židy a

Důkaz budiž, že se dodnes bere mezi levicovými universitány muslimský argument, že irigační systémy na území Persie, Sýrie a dnešního Iráku zničili Mongolové. Jenže to bylo ve 13.stol. a dodnes je nedokázali obnovit. Mimochodem, ty nejrozvinutější, jaké fungovaly ještě ve 12.stol. na území dnešního Izraele, našli archeologové v oblasti, osídlené ještě v té době syrskými křesťany (kteří mimochodem zřejmě tvořili většinu obyvatelstva tzv. "křižáckých států" čili Outremer) a teprve po vypuzení Latinů byli deinitivně násilně islamizováni (i tak např. maronité v Libanonu přežili). Jak vypadaly ty systémy v Iráku, čort znajet.

J. Fridrich 22.3.2017 10:56

Re: Jaký nebetyčný rozdíl je mezi Izraelity-Židy a

Pane Kavalír, ono je to jinak a je to v podstatě jednoduché - Židé jsou pracovití a úspěšní, tedy i zámožní - a to se neodpouští nejen v Čechách, ale i jinde na světě. Podobně nemá " prostý lid " rád nyní také Američany - všiml jste si ?

H. Lukešová 22.3.2017 10:32

Re: Jaký nebetyčný rozdíl je mezi Izraelity-Židy a

Ano, Arabové obecně muslimové představují to nejhorší, co svět mohl lidstvu dát.

K. Drobková 22.3.2017 10:59

Je mě Vás moc líto ........

Práve prebieha jedna z najväčších revolúcii v svetových dejinách. Židia boli odhalení! My dnes musíme viesť rovnaký boj, aký viedli Pasteur a Koch. Nespočetné choroby majú pôvod v jedinom bacile: v Židoch!

Vlčí brloh, 22.2.1942, A.Hitler

Pouze a jenom jste zaměnila ŽIDY za ARABY OBECNĚ MUSLIMY. Jinak myšlenka je úplně stejná. Gratuluji !

P. Lenc 22.3.2017 11:09

Re: Je mě Vás moc líto ........

A tím jste chtěla paní Drobková říct co?Židé nikoho nevraždili, Židé nikomu nevnucují svou víru, Židé netvrdí, že jejich náboženství musí ovládnout svět.To všechno ale dělají muslimové.Nebo si snad vymýšlím?

S. Netzer 22.3.2017 11:56

Re: Je mě Vás moc líto ........

Blbost si lítost nezaslouží.

H. Lukešová 22.3.2017 13:33

Re: Je mě Vás moc líto ........

Kolik teroristických útoků v současnosti spáchali Židé? Kolik muslimové? Kolik dětí a žen znásilnili Židé? Vnucují Židé někomu svůj způsob života? Považují svoje náboženství za nejlepší?

Byla jsem nedávno v Izraeli, Palestinských územích i v Jordánsku. Viděla jsem nebetyčné rozdíly ve způsobu života mezi Židy a Araby.

V civilizovaném Jordánsku jsem viděla za výlohou obchodu Mein Kampf v arabštině, dost mě to šokovalo. Na palestinských územích všude portréty teroristů, chcete-li bojovníků, Palestina celá včetně Izraele, malé děti si hrály s kalašnikovy a pistolemi.Mír nenastane, dokud Arabové nezmění své myšlení a nepřestanou učit svoje děti boji proti Židům.

Z. Čábelka 22.3.2017 15:36

Re: Je mě Vás moc líto ........

Nelze zaměnit historické oběti s pobratřenými vrahy! Nelze to ani v opakující se současnosti! Jen původ této nenávisti se dědí v rodinách a přejímá v socialisticky fašistickém školství. A kde vy jste čerpala z těchto? Hádám, rodina.

F. Houžňák 22.3.2017 6:50

No a ty Nobelovky a vůbec úspěch, způsobený

zpravidla vlastními schopnostmi a prací, je ten hledaný důvod, proč tolik lidí a zejména Arabáši Židy nenávidí. Oprávněný komplex méněcennosti je to kouzelné slovo.

J. Pýcha 22.3.2017 7:59

Re: No a ty Nobelovky a vůbec úspěch, způsobený

Úplně přesně a stručně řečeno. Učil jsem Araby (nemíním řešit jejich obecně známou lenost), ale zjistil jsem zajímavou věc - oni ,až na výjimky, nejsou vůbec zvědaví. Jak co funguje je vůbec nezajímá. S manuální zručností na tom zas nejsou až tak nejhůř, ale znáte někdo Araba, který by stavěl modely?

F. Houžňák 22.3.2017 9:01

Jo, to jsem zjistil i u Turků, asi to bude ten islám,

dostal jsem na krk Turka coby doktoranda (biotechnologie), a zjistil jsem, že je sice pilný, ale věcem vůbec nerozumí, prostě to celé nechápe. Přečetl, odříkal, breberky přeočkoval, ale netušil, o co vlastně jde. Musím ovšem dodat, že jsme měli i Turky schopné, ale to byli nejspíš aleviti, to jsou vcelku normální lidi. Tamten byl sunita, to je neschopná pakáž.

V. Kříž 22.3.2017 4:08

Můj dědeček,

gój, nar. 1895, říkal: Slovan bývá pracovitý, ale čím je inteligentnější, tím větší má sklon k lenosti. Zato u Žida platí opačná úměra - čím je schopnější, tím intenzivněji pracuje.

I. Babková 22.3.2017 20:08

Re: Můj dědeček,

Váš dědeček byl velmi moudrý muž. Doufám, že se o nějaké jeho další výroky s námi podělíte.

J. Kovaříček 22.3.2017 2:02

Otázky

Ano, stát Izrael si zaslouží respekti a obdiv. Zajímavá otázka ovšem jest kdo je Žid? Ne všichni mluví hebrejsky, případně jidiš, ne všichni jsou semité, jsou i Židé sekulární. Atd. Je to tedy národ nebo etnikum?

Na nějaké ty ceny kašlu, to si lidé udělují mezi sebou. Ovšem jejich vzdělanost a intelekt jsou mimořádně nadprůměrné. Stejně tak vynikají v hudbě, i když jen převážně jako hráči, významných skladatelů měli jen nepatrně (Mendelssohn.) A také je zvláštní, že mezi Židy našlo se mnoho revolucionářů a nebezpečných zachraňovatelů světa. Například soudobé ohrožení kultury - neomarxismus je dílem převážně židovských aktérů. Že by ten messianismus v jejich podvědomí? Možná je to následek života v siaspoře.

Ta nenávist k nim má zřejmě hodně pramenů a závist bude jednim z nich. V každém případě Židé si zaslouží obdiv i úctu, i když ne všichni.

Jo, antisemitismus je nesmysl. Ne všichni židé jsou semité, ale arabové semité jsou.

J. Kovaříček 22.3.2017 2:04

Re: Otázky

Optrava.... v diaspoře.

V. Kříž 22.3.2017 4:29

Re: Otázky: kulturní geny

Soudím, že to je v kulturních genech tohoto národa - studium tóry. Ti nejnadanější se navzdory ubohým životním podmínkám věnovali celým srdcem, od rána do noci, přemítání nad systémem svého náboženství, memorování, úctě k dávným rabínům, vše v osobní skromnosti. Dělejme to my Češi také 2000 let a hned uvidíme výsledky.