19.5.2024 | Svátek má Ivo


L. Novák 28.4.2024 22:08

Sovětská válka v Afghánistánu

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sov%C4%9Btsk%C3%A1_v%C3%A1lka_v_Afgh%C3%A1nist%C3%A1nu

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Teplý 29.4.2024 0:10

Může to být fake - ale ukrajinská posádka Berdyči, která se nestihla stáhnout, už prý vyjednává o kapitulaci.

A. Teplý 29.4.2024 0:07

Paní Víchová je ukrajinistka - tj. její komentáře k vojenské situaci bych nepovažoval za "expertní".

Přijde mi úsměvné, když redaktoři ČT této paní kladou odborné vojenské dotazy. Ptát se takto např. gen. Šedivého - OK, ale jí...

Ukrajinci mají aktuálně 3 největší problémy - dělostřeleckou munici, nedostatek vojáků a nedostatek protileteckých prostředků.

S tím prvním jim dodávky USA patrně pomohou, dodají i ATACMS s dostřelem 300 km, takže Ukrajinci budou napadat ruskou logistiku.

S nedostatkem vojáků USA Ukrajině nepomohou. Problém bude i s mobilizací. Ročníky 25-27 byly slabé, a ochota umírat za americké zájmy povážlivě klesá.

S protileteckou munící to také není jednoduché - USA vyrábí 500 protibalistických a 240 klasických raket pro Patrioty ročně. A když se započte nedávný iránský útok na Izrael... Západ má zkrátka problémy se zbrojní výrobou.

P. Hatina 28.4.2024 23:33

Mimochodem, právě teď se expertka spletla. Ukrajinci mají už ty dodávky slíbené, jak od USA, tak i od EU.

A ten odklad než dojdou, je bude stát několik vesnic, pořád se přece jen bojuje ve východní části . Bojuje se fakt tvrdě.

Ovšem a samozřejmě v delším horizontu, k tomu dojít může. Pozice Ukrajiny skutečně závisí od toho, zda jí Západ dodává a to dlouhodobě a masově dodávky munice a zbraní. Pokud by ty dodávky úplně skončily, Ukrajina se neudrží, ale i to může trvat několik let, než se Rusové probijí celým jejím územím

P. Hatina 28.4.2024 23:25

Napsal jsem to "stačí" právě jen v tom smyslu, že tuto pomoc zatím Západ Ukrajině poskytuje.

Jestli to bude stačit k vítězství Ukrajiny ve válce, je spekulativní. Právě proto se tomu říká vyčerpávající válka, že se tím obě strany postupně vyčerpávají - i tedy tím, že si přisunují další zálohy, dokud nějaké mají. Což tedy může být kritické pro obě strany. Takže se ani to konečné řešení ani odhadnout nedá.

Abych dal takový příklad - první světová válka byla natolik vyčerpávající pro obě strany, že se pak dohodly na příměří - ukončení té války a to dokonce bez dohodnutí podmínek předem.

Ty podmínky se pak dohadovaly až později, roku 1919 v Paříži, zcela diplomaticky. Kupodivu na tom nikdo nic velezrádného neviděl.. Hlavně že už ta válka skončila..

A. Teplý 28.4.2024 23:10

S tím dozorem EU si nejsem úplně jistý - mám pocit, že EU toto referendum spíš bojkotovalo.

Nicméně referendum pod dohledem Ukrajiny je naprosté scifi (zvlášť s ohledem na očekávatelný výsledek) - bylo by utopeno v krvi.

A navíc součástí evropských hodnot je, že za uspořádání referenda je 25 let natvrdo.

A. Teplý 28.4.2024 23:05

Měl jste správně napsat "dezinformací" - ty netřeba dokazovat.

Na rozdíl od lží a pomluv...

A. Teplý 28.4.2024 23:03

Zrovna od Vás jsem nečekal názor, že Sevastopol vlastně nikdy nebyl ukrajinským územím...

A. Teplý 28.4.2024 23:00

Pro přejití na válečnou ekonomiku musíte mít i nějaké předpoklady. Např. USA za II.světové je měli v míře vrchovaté.

Současný Západ se ale zbavil dolů, hutí, těžkého a chemického průmyslu - takže o přechodu na válečnou ekonomiku může leda snít.

A. Teplý 28.4.2024 22:54

Vidíte - a Vladimir Vladimirovič to stále ne a ne ocenit - tím myslím samozřejmě finančně.

A. Teplý 28.4.2024 22:52

U imperiálních národů je běžné, že si myslí, že to jejich impérium je to nejlepší - Američané, Rusové, Britové, Němci, Francouzi...

U Čechů ale existuje taková úchylka, že velebí impérium svých současných vládců. Dříve SSSR, nyní USA.

A. Teplý 28.4.2024 22:48

Vy že máte k Rusku neutrální pohled ?

Tak to ty komentáře musí někdo falšovat...

A. Teplý 28.4.2024 22:45

SPD je parlamentní strana a součást opozice, takže veřejnoprávní medium je nemůže zcela pominout.

Nicméně chování redaktorů - skákání do řeči, přerušování, obecně snaha tyto politiky "znemožnit" je více než zjevná - o nějaké nestranosti ČT nemůže být vůbec řeč.

Velice pěkně je to vidět u "komentátorů", kdy dostávají slovo jen Ti, kteří jsou přesvědčeni, že Rusko je darebácký stát.

L. Novák 28.4.2024 22:40

;-D Tak Putinův ;-O vytrubovač jako vy je schopen objektivního pohledu? 8-o Leda Z POHLEDU RUSKÉ PROPAGANDY... Rv

A. Teplý 28.4.2024 22:37

Soukromá média se především snaží zaujmout - tj. sex, násilí, krev, senzace, katastrofy.

A veřejnoprávní média díky převažujícím "pokrokářům" mezi intelektuály jedou propagandu Green Deal, Ukrajina, LGBT+ atd.

A obojí přebírají primárně od agentur, např. Reuters.

A. Teplý 28.4.2024 22:30

Ukrajinci aktuálně od USA nějakou munici dostávají - takže situace se pro ně určitě zlepší a budou mít schopnost zasazovat Rusku i nepříjemné údery. Na zvrat situace to ale nevypadá.

Řada Ukrajinců si podle mého porážku připouští - viz ochota k mobilizaci.

Válka Rusko-Ukrajina zatím přinesla relativně málo civilních obětí (řádově méně než zásah Izraele v Gaze). Takže nějakých masakrů bych se tolik nebál.

Nechápu, proč by měli Rusové zabíjet Zelenského, kdyby přestal bojovat. Spíš by mu pak dali metál. Jiná věc je, že se zvyšujícím se počtem ukrajinských obětí si dost možná Zelenského zabijí sami Ukrajinci...

A paní Applebaumová rozhodně není schopna nestranného pohledu na konflikt.

A. Teplý 28.4.2024 22:20

Předně - máme jen velmi "filtrované" informace.

Osobně si nemyslím, že by Rusové plýtvali cennými raketami útokem na bezvýznamné cíle.

Ale může se taky stát, že mají špatné zpravodajské informace, netrefili se, nebo byla raketa sestřelena.

Takže pravda může být tam i tam.

L. Novák 28.4.2024 22:14

Totální likvidace. Expertka popsala černý scénář pro Ukrajinu. Známe ho z historie

Tým Spotlight

Situace na bojišti se vlivem nedostatku munice stává pro Ukrajinu kritická a předpovědi vojenských analytiků na nadcházející měsíce nevěstí nic dobrého. Ukrajinci si ovšem porážku nepřipouští a podle ukrajinistky Lenky Víchové ani nemají jinou možnost. "Rusové v průběhu války naprosto ztratili tvář. Ukrajinci by v případě porážky dopadli tak, jako obyvatelé Buči," říká ve Spotlightu.

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/spotlight-vystrizek-lenka-vichova-ukrajina-genocida/r~da1093a6023d11efa1910cc47ab5f122/

[>-] V [UA]

Zelenskyj nemá na výběr. Kdyby přestal bojovat, Rusové ho zavraždí, říká Applebaumová

Ruský prezident Vladimir Putin si stále myslí, že válku na Ukrajině může vyhrát, a zároveň mu je jedno, kolik jeho vojáků zemře, upozorňuje v rozhovoru pro Aktuálně.cz přední americká novinářka a historička Anne Applebaumová. ...

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/zelenskyj-nema-na-vyber-kdyby-nebojoval-rusove-ho-zabijou/r~de401a7a82f211ee93abac1f6b220ee8/

A. Teplý 28.4.2024 22:12

Tipnul bych si, že onen policista s nožem bude po zásluze exemplárně potrestán.

A. Teplý 28.4.2024 22:09

Nejsem si jistý, k čemu "stačí" podpora Ukrajiny.

Zatím to vypadá, že "stačí" ke zvýšení počtů ruské armády a nastartování ruského zbrojního průmyslu. V kombinaci s vyprázdněním muničních skladů států EU.

Tj. ze situace se slabší ruskou armádou, slabším ruským zbrojním průmyslem a lépe vyzbrojeným Západem se dostáváme do situace se silnější ruskou armádou, silnějším ruským zbrojním průmyslem a méně vyzbrojeným Západem.

Je to opravdu dobrá cesta ?

L. Novák 28.4.2024 22:08

Sovětská válka v Afghánistánu

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sov%C4%9Btsk%C3%A1_v%C3%A1lka_v_Afgh%C3%A1nist%C3%A1nu

K. Křivan 28.4.2024 22:05

Podle nepotvrzených informací se Ukrajina připravuje na stažení vojáků z Berdyči. Ozbrojeným silám Ukrajiny v Berdyči hrozí po nedávné ztrátě Novobachmutovky a Solovjova obklíčení a podle některých vojenských bloggerů se očekává ústup až 15 km na západ. Hrozí jim i ztráta Netajlova, Karlovky, Umanského, Novokalinova, Keramika, Archangelského...

Po pádu Avdijivky v únoru držela Ukrajina obrannou linii poblíž Berdyči. Během nelítostných bojů v předchozích dvou a půl měsících na této části fronty bylo ztraceno i několik amerických tanků Abrams, které se snažily zastavit postup ruských jednotek.Útočné skupiny prolomily obranu ukrajinských formací v centru obce ve směru na Keramik. V současné době dochází k posílení pozic ve středu obce. S přihlédnutím k útoku z Očeretina ve směru na Archangelsk nelze vyloučit, že v blízké budoucnosti budou ozbrojené síly Ruska schopny Keramik zcela obsadit,“

L. Novák 28.4.2024 22:00

Dementní komouši a spol. denně ;-O vytrubují na NP ruskou propagandu. Mnoho z nich systematicky téměř každý den, zbytek občas. Jediným kritériem výběru do seznamu je vědomé šíření ruské propagandy a lží:

Putinova prolhaná dezinformační PÁTÁ KOLONA aktivní na NP nejenom v posledních týdnech, Putinovo ostré komando v čele...

L. Kolman , P. Odložil = P. Dachmeister , A. Renjascu , I. Pávek , J. Černý , P. Černý , V. Čermák , J. Bárta , V. Zadák , D. Laurencikova , V. Machálková, P. Spáčil , V. Pavelka , F. Pavelka , J. Novak , K. Nový , L. Zídek , V. Kuhaj , J. Vlček , L. Beneš , P. Brich , J. Drobný , J. Pšenička, D. Hubáčková , K. Křivan , J. Karza , M. Varadinková , M. Moravcová , I. Kučerová , R. Sorge , D. Černý , O. Seliger , A. Mohela , J. Rejzek , A. Jaroš , Z. Babek , P. Boublíková , P. Boleloucký , J. Sedláček , P. Brecík , I. Teren , F. De Winter , A. Teply , M. Hoblík , J. Kratochvíl , M. Boháček = M. Zasazabanovaný, J. Kostelanský , J. Rybník , O. Vorálek , K. Filip , J. Krásenský , L. Hančar , J. Nevrkla , P. Pepax , R. Langer , R. Gramblička , P. Nešvara , F. Navrátil , S. Vozka , V. Šťastný , V. Damec , P. Zeman , R. Lávička , J. Blahová , Z. Linda , J. Dvořák , M. Grundmann , P. Vychodil , J. Fialová , J. Krejčová , L. Píchová , T. Kubín , V. Němec , J. Tulejová , I. Hermanek , F. Pokorný , O. Kaucký , S. San , Z. Grabec , J. Vrška , D. Rakous , V. Mokrý ("Kotaz") , L. David , B. Liborek , S. Ševeček , J. Trubač , J. Hanzal , F. Žůrek , E. Hlinovský , M. Šejna , R. Vacek , V. Podracký , M. Malovec , O. Hávová , K. A. , P. Vavruch , J. Uher , R. Woloszczuk , Š. Hašek , R. Nešpůrek , P. Kozelský , L. Svoboda , J. Matuška , J. Červený , J. Kalina , V. Petr , M. Pesat , L. Frydryšek , R. Pavlik , I. Krahula , P. Marcín , V. Cícha ...

K. Křivan 28.4.2024 21:52

To si myslí nějakej Diviš. Ruský národ si myslí opak.

K. Křivan 28.4.2024 21:40

"Francouzská policie zastavila loď s migranty, kteří se pokoušeli vydat přes Lamanšský průliv do Británie. Využila k tomu dosud neobvyklý způsob. Jeden z policistů byl totiž zaznamenám, jak nožem rozřezává gumový člun plný migrantů."

Že by francouzská policie pochopila co je třeba ? ;-D Ale že to dlouho trvalo !

P. Hák 28.4.2024 21:27

Ano. Čeští voliči (hodnoceno touto optikou) mimořádně milují Fialovu vládu, drahou elektřinu, etnické menšiny a Green Deal. Jsou to prostě vzorní Bruseloevropané.

V. Petr 28.4.2024 19:14

Jisté je, že obyvatelé Krymu nechtějí být součástí Ukrajiny. Za zmínění tohoto faktu jsem na i-Dnes dostal ban...

M. Kocián 28.4.2024 18:58

Kdyby USA stálo o Krym, koupí si ho, jako si koupilo Aljašku.

P. Hatina 28.4.2024 18:37

Obávám se že konzumenti už jsou znechuceni a unaveni, různými kecy o tom, že jejich peníze mají někam jít, v mnoha směrech.

To máte vedle podpory války na Ukrajině taky Green Deal, taky podpora migrantů z Afriky, taky spousta důležitých předražených státních projektů, Taky třeba protlačovaná důchodová reforma, o které se dá stejně čekat, že jí stejně příští vláda zase zruší. A aby těch keců nebyl konec, tak současně jim ta samá vláda drze tvrdí, že chce snížovat na jejich úkor státní dluh..

Tudíž, mohu s Vámi jistě souhlasit, v tom, že podpora Ukrajiny by měla mít prioritu, dlouhodobou prioritu.

Ovšem naše vláda (a ty ostatní západní taky) mají těch priorit spousty a skutečně těžko se jim lidem vysvětluje, proč /a hlavně tedy z čeho) by se měly dodržovat všechny současně.

Na těhle kecech vlády dohromady skutečně žádné médium zájem voličů neudrží. To je tak na sestřih do Skečbaru..

L. Zídek 28.4.2024 18:27

Jo , hned potom co se zazelená Sahara...Nebo Kosovo bude zase Srbské....

L. Zídek 28.4.2024 18:21

I největší pomatenci z lídrů Západu ví, že by jejich koryto skončilo s prvními rakvemi svých vojáků vrácených z Ukrajiny. USA dosáhlo svého - oslabovat Rusko - a udělat Evropu závislou na jejich frakovaném, drahém plynu a až se rozhodne tak tam tu válku skončí. Nejspíše 7. ledna 2025 .