17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Prezident Klaus zachmuřený, soptící

Trochu se bojím, aby prezidentova řeč byla pochopitelná nejen nám současníkům, ale i příštím generacím. Proto tento malý komentář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 23.11.2012 17:44

Máte pravdu

Ano. Pan prezident chtěl opravdu říct něco úplně jiného než to, co říkáte o těchto záležitostech Vy, pane Doležal. Chtěl říct to, co říká neustále. Říká, že excesy jednotlivců, (k nimž ve státu rozvráceném důsledky okupačního německého teroru a vyvražděním národní elity nemohlo nedocházet) nelze míchat dohromady se státní politikou vysídlení Němců, která byla realizována jako jedno z mnoha rozhodnutí velmocí směřujících k tomu, aby Německo nemohlo rozpoutat další válku (vysídlení bylo navíc v tehdejší situaci tím reálně nejhumánnějším, co mohli sudetští Němci očekávat, bylo nesrovnatelně humánnější než osud, který pomáhali připravovat nám).

Je možné, že to pan

D. Stirský 22.11.2012 18:06

Já si myslím,

že klausofobie i klausofilie budou jednoho dne tématem diplomové práce či disertace.  

J. Boleslav 21.11.2012 17:57

Dnes Klaus i sudeťáci v jednom článku

to snad ani raději nečíst. :-)

M. Martinovská 21.11.2012 17:23

Výborně, pane Doležale, díky!

napsal jste to přesně.

F. Eliáš 21.11.2012 9:49

Klaus má smůlu

Lidé nevzdělaní a jednodušší ho většinou nechápou a někteří ho proto nemají rádi. Pan Doležal je typický příklad.

P. Han 21.11.2012 11:02

Re: Klaus má smůlu

Pan Doležal je kupodivu vzdělaný. Ale dost podivně umanutý a jeho nenávist ke Klausovi je všeobecně známá.

F. Eliáš 21.11.2012 12:45

Re: Klaus má smůlu

Máte úpravdu, měl jsem na mysli druhou část tvrzení.  Nemá ho rád.

J. Boleslav 21.11.2012 17:58

Re: Klaus má smůlu

Doležal kdysi dělal šéfa Klausových poradců a rozešli se zjevně ve zlém.

P. Rajman 21.11.2012 11:35

Re: Klaus je Servít

Tomu co říkáte sám nevěříte. Proto se stylizujete do role pana učitele, který před celou třídou rozsoudí rozhádané žáčky Vašíka a Bohouška.  Nu dobrá, přistupme na vaši hru : Přesto že je Vašík inteligentní, i když zdaleka ne tak jak se páni učitelé domnívají, je to především protřelý kamuflážník, který o přestávkách krade dětem svačiny a pera a při hodině se hlásí i tehdy, pokud nezná odpověď. 

J. Mrázek 21.11.2012 13:49

Kterou neznal? Prosím příklad,jistě jich máte...

Třeba neodhadl rychlost sebedestrukce EU ? Nebo je dnešní ochlazování, nebo změna klimatu na Marsu, Jupiteru, Saturnu také vinou člověka? Dejte se do sepisování a vhoďte do pléna jím hlásané a potvrzené následně omyly. Primitivní hlášky , že nejde rozeznat špinavé peníze (jestli jsou z prodej drog, nebo nemovitostí), ty neberu !

S. Ševeček 21.11.2012 9:40

Naštěstí nepotřebuji

Doležalův překlad báječného projevu pana Presidenta z češtiny do češtiny.

J. Kanioková 21.11.2012 15:41

:)))))))))))

P. Lenc 21.11.2012 9:05

Ano pane Doležale.

Chtít po Klausovi Doležalovskou  "logiku" a pohled na nebohé sudetské Němce, nejde, tak  i když president Klaus mluví o voze, tak je přece v zájmu "věci" mluvit o koze.Úderně, po Doležalovsku.

P. Rajman 21.11.2012 7:56

Minimálně ústecký pogrom

byl řízen z oficiálních míst. Snahou českých starousedlíků i mnoha českých přistěhovalců bylo Němce před programovými nenávistnými útoky šetřit nebo se alespoň ovládat a nenechat se státem připravenou exhibicí nenávisti strhnout.

P. Kolář 21.11.2012 9:15

Re: Minimálně ústecký pogrom

Ano,pane Rajman,vždyť to byli jejich sousedé,dobře je znali a na rozdíl od těch,kteří se potřebovali zbavit svědků své kolaborace,věděli že nenávist a ponižování poražených je znakem primitivů.Byl jsem ještě malý kluk,ale to,co jste popsal,jsem zažil a je to pravda.

P. Rajman 21.11.2012 9:39

Re: Minimálně ústecký pogrom

Tím závažněji a hrozivěji znějí slova Václava Klause přednesená 17. listopadu, že je třeba zcela jinak posuzovat zvůli jedinců od zvůle státního aparátu. Jak je patrné vstřícnost o které píši, a která se již tehdy bránila zvůli podporované státem, by neměla být z oficiálních míst zatajována, ale naopak dlouhodobě oceňována, protože jinak hrozí to, před čím sám Klaus varuje. Totiž že státní zvůle (včetně podpory pogromů) bude nadřazena právu občana se této zvůli bránit. A to by byl konec demokracie.

P. Rajman 21.11.2012 7:47

Destrudo Václava Klause

vystrkovalo z jeho projevu nikoliv růžky (o což se snažil řečník), ale doslova rohy. Člověku je v tu chvíli dvojnásobně líto obětí, které byly po klausovsku (tedy velmi zastřeně o to bezohledněji) zneužity k jeho osobním výlevům nenávisti. Je zcela zřejmé, že dnešní a včerejší politici (mezi mnohými Václav Havel nebo Joachim Gauck) nenesou za svého času otevřeně nepřátelské vztahy mezi Čechy a Němci žádnou odpovědnost a proto se k ničemu jinému než omluvě (, která vždy vyžaduje kus odvahy) uchýlit nemohou.

M. Bezouška 21.11.2012 7:38

dalších rozborů netřeba

text páně Doležalův stoprocentně dokazuje oprávněnost obav V.K. v té podobě, jak je on (p.Doležal) chápe. Co na tom, že V.K. říkal cosi dost odlišného, že. Dalším důkazem může být reakce paní Vaněček Šauerové - hloupoučká, jako vždycky. 

V. Němec 21.11.2012 6:45

Co na to říci

Je to stále dokola ať Václav Klaus řekne či udělá cokoliv pan Doležal ho znectí a to i kdyby říkal to samé co si myslí pan Doležal připomíná to krevní mstu to šlápnutí na kuří oko bylo asi okovanou botou nebo pouze uražená ješitnost?

J. Mannheim 21.11.2012 8:10

Re: Co na to říci

doporučuji fragmenty.cz, tam najdete články dle svého gusta

J. Mrázek 21.11.2012 6:12

Tímto omlouvám nevinné sudeťáky a odsuzuji....

Vy prostě nedáte pokoj a nebohé nic nezavinivší sudeťáky budou váleční štváči češi teroristicky obtěžovat navěky ? Dejte se vycpat ! Už i pro Landsmanšaft jste na výplatní listině příliš dlouho a předražený...

S. Vaněček Šauerová 21.11.2012 7:20

:-)

Ten B.D. se ale ma  (diky tem Sudetakum, samosebou) ... :-))

S. Vaněček Šauerová 21.11.2012 4:53

To se Vám velmi vydařilo, pan B.D. (to bude zase křiku) :-)

V.K. má ovšem zdatného následovníka, je třeba dodat :

Dne 8. 11. 2012 proběhla na FSV UK debata prezidentských kandidátů, tématem byla evropská politika. Na otázku, zda by se omluvili Němcům za  z p ů s o b  vysídlení našich někdejších spoluobčanů německé národnosti, t.j. za excesy, vraždy a mučení německého civilního obyvatelstva, Zeman odvětil : "Ano, byly to vraždy. Ale nebyly to vraždy nařízené státní mocí (na rozdíl kupř. od Lidic)", takže by se samozřejmě neomlouval. Jediná Zuzana Rothová k tomu špitla, že stát sice vraždy nenařizoval, ale toleroval je a ani se je nepokusil vyšetřit. Obojí je ovšem špatně, resp. u Z.R. nepřesně, protože stát sice nic nenařizoval, ale veškeré bezpráví, vraždy, mučení, rabování, krádeže, znásilňování, etc., bylo živelně podporováno projevy Edvarda Beneše a Klementa Gottwalda a stát navíc následně zákonem č. 115/1945 Sb. ve třech paragrafech učinil všechna tato svinstva spáchaná v období od 30.9.1938 do 28.10.1945 (!!) beztrestnými.

Proč o tom píšu ? Protože tohle všechno Miloš Zeman samozřejmě dobře ví.  Takový postoj si ale zjevně může dovolit, ví také přece, že většina obecenstva, které má ostatně za nevzdělané blbce, o těchto věcech v zásadě nic neví. Nezbývá než konstatovat, že Miloš Zeman je darebák. Ne proto, že se nechce omluvit, abych byla správně pochopena.

J. Mrázek 21.11.2012 6:16

Mluvte laskavě za svou vraždící rodinu!

Moje nic takového nedělala, jen pár známých muselo sbalit uzlíky a opustit své domovy v pohraničí, což je "nepodstatný detail". I ti sudo a lichokopytníci mají větší ponětí o logice... o slušnosti (poměr obětí na obou stranách) a úměrnosti omluv nemluvě !

S. Vaněček Šauerová 21.11.2012 7:18

Nemam chut s timhle diskutovat, pane Mrazku,

ja jsem psala o voze a V y ... ?

P.S. : Vsak jsem vedela, ze bude rusno ... :-)

J. Mrázek 21.11.2012 7:27

Chápu, že nechápete a nechcete chápat.

Ale to Vás neomlouvá !

J. Matuška 21.11.2012 8:58

Nezbývá než konstatovat, že Miloš Zeman je darebák.

Bravo! Opět o kousek se zvýšila politická kultura. Pravda a láska vítězí... Neměl by někdo napsat divadelní hru o pohřbívání Miloše Zemana ještě zaživa?

S. Vaněček Šauerová 21.11.2012 18:21

Co se Vám nelíbí, pane Matuško ?

To není o "politické kultuře", ale o falšování historie. Zbytek, co jste napsal, je - jak určitě sám víte - pitomina.

S. Vaněček Šauerová 21.11.2012 18:21

Co se Vám nelíbí, pane Matuško ?

...

P. Han 21.11.2012 11:09

Re: To se Vám velmi vydařilo, pan B.D. (to bude zase křiku) :-)

Od roku 1938 (!) vraždili zlí Češi hodné Němce? Tu válku nejspíš rozpoutali taky Češi, Němci se jen bránili... Teď fakt nevím, jestli to píšete z blbosti, nebo za cizí peníze.