1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Prezident Klaus zachmuřený, soptící

Trochu se bojím, aby prezidentova řeč byla pochopitelná nejen nám současníkům, ale i příštím generacím. Proto tento malý komentář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 23.11.2012 17:44

Máte pravdu

Ano. Pan prezident chtěl opravdu říct něco úplně jiného než to, co říkáte o těchto záležitostech Vy, pane Doležal. Chtěl říct to, co říká neustále. Říká, že excesy jednotlivců, (k nimž ve státu rozvráceném důsledky okupačního německého teroru a vyvražděním národní elity nemohlo nedocházet) nelze míchat dohromady se státní politikou vysídlení Němců, která byla realizována jako jedno z mnoha rozhodnutí velmocí směřujících k tomu, aby Německo nemohlo rozpoutat další válku (vysídlení bylo navíc v tehdejší situaci tím reálně nejhumánnějším, co mohli sudetští Němci očekávat, bylo nesrovnatelně humánnější než osud, který pomáhali připravovat nám).

Je možné, že to pan

D. Stirský 22.11.2012 18:06

Já si myslím,

že klausofobie i klausofilie budou jednoho dne tématem diplomové práce či disertace.  

S. Vaněček Šauerová 21.11.2012 18:21

Co se Vám nelíbí, pane Matuško ?

...

S. Vaněček Šauerová 21.11.2012 18:21

Co se Vám nelíbí, pane Matuško ?

To není o "politické kultuře", ale o falšování historie. Zbytek, co jste napsal, je - jak určitě sám víte - pitomina.

S. Vaněček Šauerová 21.11.2012 18:19

Já jsem ten amnestijní zákon nepsala, pane Hane, já ne ...

... :-)

Zbývá dodat, že nešlo o žádné spontánní akce zločinnách vrstev obyvatelstva, ale o řízenou akci Benešovy vlády, která zpochybňuje veškerou naši argumentaci o "příčinách a následcích". V rozpětí možných motviací "excesů" a "spravedlivou odpatou" (zákon č. 115/45 Sb). a "jedinou historickou příležitostí, kterou musíme využít" (Beneš) svědčí všechna dostupná fakta ve prospěch té druhé. Benešova vláda se rozhodla pro vyhnání co největšího počtu Němců ještě před Postupimskou konferencí. Lidový hněv by sám ovšem nebyl s to vyhnat ze země 3/4 miliónu lidí za 4 měsíce. Organizaci převzalo Reicinovo VOZ, které do pohraničí vysílalo speciální komanda se speciálními úkoly. Archivy MNO jsou dostupné teprve nedlouho, ovšem i dobová svědectví potvrzují, že přes přirozený hněv českého obyvatelstva k masakrům spontánně nedocházelo, vyvolali je teprvě nově příchozí. S Postupimskou konferencí ostatně skončily i masakry.

A za co píšu, pane Hane ? No přece samozřejmě že za CIZÍ peníze, ostatně jako každý, kdo nepapouškuje to, co ho soudružska učitelka naučila ve školním dějepisu ... :-))

P.S.: Tu dobu si ověřte, pane Hane. Tady, viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1kon_o_pr%C3%A1vnosti_jedn%C3%A1n%C3%AD_souvis%C3%ADc%C3%ADch_s_bojem_o_znovunabyt%C3%AD_svobody_%C4%8Cech%C5%AF_a_Slov%C3%A1k%C5%AF

J. Boleslav 21.11.2012 17:58

Re: Klaus má smůlu

Doležal kdysi dělal šéfa Klausových poradců a rozešli se zjevně ve zlém.

J. Boleslav 21.11.2012 17:57

Dnes Klaus i sudeťáci v jednom článku

to snad ani raději nečíst. :-)

M. Martinovská 21.11.2012 17:23

Výborně, pane Doležale, díky!

napsal jste to přesně.

J. Aspirin 21.11.2012 17:10

Re: Nebýt Německa, nic z toho by nebylo !

Podíval bych se na to i z druhé strany - babička (dej jí pánbůh nebe) a tetička (ještě žijící) byly přímé účastnice "odsunu" ale při záboru pohraničí Němci - domky Čechů zabírali Němci a Češi odjížděli do vnitrozemí jen s tím co měli na sobě (nevím zda všichni ale nebyla to výjimka). Obě nikdy nebyly nenávistné ale také si nepřály aby s nimi a jejich známými, dětmi atd. někdo znova takhle oral.

Dnes se o tomto odsunu moc nemluví - nevím proč... A také nevím proč a za co bychom se my Češi měli Němcům omlouvat. Je třeba rozlišovat příčinu a důsledek.

J. Kanioková 21.11.2012 15:41

:)))))))))))

J. Kanioková 21.11.2012 14:53

Děkuji za skvělý příspěvek, objektivní..

znám jen z vyprávění osudy odsunutých z mého okolí. A jako mimimo jsem byla "zúčastněna" při převozu jídla a jakýchsi potřebných věcí a dokladů (v peřinkách) těm, co u nás byli k odsunu shromážděni v jakémsi objektu, a tři dny tam, chudáci, tvrdli. Bylo mezi nimi dost těch, které rodiče znali a měli je rádi. Hlavně sousedé přímo z naší ulice. Při vyprávění mamka vždycky brečela a strašně ji to vše mrzelo. Vždycky tvrdila, že ti "špatní, zlí" Němci už tehdy byli dávno pryč, a že to s odsunem u nás odskákali ti nejobyčejnější Němci, kteří se celou válku chovali slušně a někteří spíš protiněmecky. Zvlášť naši přímí sousedé, kteří měli prodejnu s masem a celou dobu války, na svůj úkor, obrovsky pomáhali celé naší ulici.

Pár těch německých nešťastníků, to už jsem byla dospělá, nás navštívilo. Na tehdejší události vzpomínali samozřejmě s pocitem křivdy a smutku, ale všichni byli se svým životem v Německu smířeni a moc spokojení, dařilo se jim prý velmi dobře.

Ale rodiče NIKDY nenadávali na stát či vládu, provždy nenáviděli místní hyeny, které to prý u nás způsobily. Takže je možné, že nebýt místních hyen všude, a to známe za ta další léta dobře, nemuselo to být tak drsné. Zjistit skutečné objektivní podíly vin jednotlivců... zpětně nemožné.. a dřívější režim z toho udělal tabu.. A přitom můj otec, dřív velký Benešův fanda, ode dne odvolané mobilizace v r. 38 ho bytostně nenáviděl.

Nemám ráda kategorické soudy k podobně převratným dobám. Vždycky to zavání paušalizací, neobjektivitou.

J. Mrázek 21.11.2012 13:49

Kterou neznal? Prosím příklad,jistě jich máte...

Třeba neodhadl rychlost sebedestrukce EU ? Nebo je dnešní ochlazování, nebo změna klimatu na Marsu, Jupiteru, Saturnu také vinou člověka? Dejte se do sepisování a vhoďte do pléna jím hlásané a potvrzené následně omyly. Primitivní hlášky , že nejde rozeznat špinavé peníze (jestli jsou z prodej drog, nebo nemovitostí), ty neberu !

J. Vyhnalík 21.11.2012 12:52

Re: Nebýt Německa, nic z toho by nebylo !

Ne všichni Němci byli odsunuti. Pár těch, co zůstali jsem znal osobně. Ovšem byla jich odsunuta převážná většina a to bez soudů a prokazování viny. Na druhou stranu se v té době to samé odehrávalo v Polsku, Rusku atd.

Vždy mě běhá mráz po zádech, když vidím dobové dokumenty, nebo skvělý Vláčilův film Adelheid. Právě v tom filmu je vidět, jak byla situace bezvýchodná, dobré řešení neexistovalo. Pokud by k odsunu nedošlo, nejspíš by docházelo k ještě hrůznějším zločinům vůči Němcům a je otázkou jak a v kterých kriminálech by přežívali 50. léta ti, kteří by sami neutekli. (Němečtí vojáci se ze sovětského zajetí vraceli až v 60. letech a byla jich jenom hrstka těch, co přežili sibiřské Gulagy.) Nakonec by většina přeživších zmizela do Německa v letech 68-69, kdy se hranice krátce otevřela.

Pro srovnání lze použít příklad rumunských Němců, které nikdo nevyhnal. Před válkou jich v Rumunsku žilo 786 000, po válce zhruba půl milionu, na konci Ceaušescovy vlády cca 300 000 a dnes jich už zbývá zhruba 100 000. Lákadlo automatického získání německého občanství je zkrátka příliš velké.

Nakonec stojí za úvahu, byť to vyznívá cynicky, že odsunutí Němci se zpravidla dočkali výrazně vyšší životní úrovně, než ke které by se mohli dopracovat v Československu.

F. Eliáš 21.11.2012 12:45

Re: Klaus má smůlu

Máte úpravdu, měl jsem na mysli druhou část tvrzení.  Nemá ho rád.

P. Rajman 21.11.2012 11:35

Re: Klaus je Servít

Tomu co říkáte sám nevěříte. Proto se stylizujete do role pana učitele, který před celou třídou rozsoudí rozhádané žáčky Vašíka a Bohouška.  Nu dobrá, přistupme na vaši hru : Přesto že je Vašík inteligentní, i když zdaleka ne tak jak se páni učitelé domnívají, je to především protřelý kamuflážník, který o přestávkách krade dětem svačiny a pera a při hodině se hlásí i tehdy, pokud nezná odpověď. 

P. Han 21.11.2012 11:09

Re: To se Vám velmi vydařilo, pan B.D. (to bude zase křiku) :-)

Od roku 1938 (!) vraždili zlí Češi hodné Němce? Tu válku nejspíš rozpoutali taky Češi, Němci se jen bránili... Teď fakt nevím, jestli to píšete z blbosti, nebo za cizí peníze.

P. Han 21.11.2012 11:02

Re: Klaus má smůlu

Pan Doležal je kupodivu vzdělaný. Ale dost podivně umanutý a jeho nenávist ke Klausovi je všeobecně známá.

F. Eliáš 21.11.2012 9:49

Klaus má smůlu

Lidé nevzdělaní a jednodušší ho většinou nechápou a někteří ho proto nemají rádi. Pan Doležal je typický příklad.

S. Ševeček 21.11.2012 9:40

Naštěstí nepotřebuji

Doležalův překlad báječného projevu pana Presidenta z češtiny do češtiny.

P. Rajman 21.11.2012 9:39

Re: Minimálně ústecký pogrom

Tím závažněji a hrozivěji znějí slova Václava Klause přednesená 17. listopadu, že je třeba zcela jinak posuzovat zvůli jedinců od zvůle státního aparátu. Jak je patrné vstřícnost o které píši, a která se již tehdy bránila zvůli podporované státem, by neměla být z oficiálních míst zatajována, ale naopak dlouhodobě oceňována, protože jinak hrozí to, před čím sám Klaus varuje. Totiž že státní zvůle (včetně podpory pogromů) bude nadřazena právu občana se této zvůli bránit. A to by byl konec demokracie.

P. Kolář 21.11.2012 9:15

Re: Minimálně ústecký pogrom

Ano,pane Rajman,vždyť to byli jejich sousedé,dobře je znali a na rozdíl od těch,kteří se potřebovali zbavit svědků své kolaborace,věděli že nenávist a ponižování poražených je znakem primitivů.Byl jsem ještě malý kluk,ale to,co jste popsal,jsem zažil a je to pravda.

P. Lenc 21.11.2012 9:05

Ano pane Doležale.

Chtít po Klausovi Doležalovskou  "logiku" a pohled na nebohé sudetské Němce, nejde, tak  i když president Klaus mluví o voze, tak je přece v zájmu "věci" mluvit o koze.Úderně, po Doležalovsku.

J. Matuška 21.11.2012 8:58

Nezbývá než konstatovat, že Miloš Zeman je darebák.

Bravo! Opět o kousek se zvýšila politická kultura. Pravda a láska vítězí... Neměl by někdo napsat divadelní hru o pohřbívání Miloše Zemana ještě zaživa?

J. Mannheim 21.11.2012 8:10

Re: Co na to říci

doporučuji fragmenty.cz, tam najdete články dle svého gusta

P. Rajman 21.11.2012 7:56

Minimálně ústecký pogrom

byl řízen z oficiálních míst. Snahou českých starousedlíků i mnoha českých přistěhovalců bylo Němce před programovými nenávistnými útoky šetřit nebo se alespoň ovládat a nenechat se státem připravenou exhibicí nenávisti strhnout.

P. Rajman 21.11.2012 7:47

Destrudo Václava Klause

vystrkovalo z jeho projevu nikoliv růžky (o což se snažil řečník), ale doslova rohy. Člověku je v tu chvíli dvojnásobně líto obětí, které byly po klausovsku (tedy velmi zastřeně o to bezohledněji) zneužity k jeho osobním výlevům nenávisti. Je zcela zřejmé, že dnešní a včerejší politici (mezi mnohými Václav Havel nebo Joachim Gauck) nenesou za svého času otevřeně nepřátelské vztahy mezi Čechy a Němci žádnou odpovědnost a proto se k ničemu jinému než omluvě (, která vždy vyžaduje kus odvahy) uchýlit nemohou.

M. Bezouška 21.11.2012 7:38

dalších rozborů netřeba

text páně Doležalův stoprocentně dokazuje oprávněnost obav V.K. v té podobě, jak je on (p.Doležal) chápe. Co na tom, že V.K. říkal cosi dost odlišného, že. Dalším důkazem může být reakce paní Vaněček Šauerové - hloupoučká, jako vždycky. 

J. Mrázek 21.11.2012 7:27

Chápu, že nechápete a nechcete chápat.

Ale to Vás neomlouvá !

J. Mrázek 21.11.2012 7:26

S dostatkem PC a přesnou evidencí by to šlo.

Teď jen, jak toho docílit zpětně....

S. Vaněček Šauerová 21.11.2012 7:20

:-)

Ten B.D. se ale ma  (diky tem Sudetakum, samosebou) ... :-))