21.5.2024 | Svátek má Monika


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. M. 30.4.2024 19:06

Než něco napíšete, tak si o tématu něco zjistěte. Běžná ÚDRŽBA metra se samozřejmě i nadále dělá v noci. To, co se děje o víkendech a svátcích, jsou rekonstrukce a modernizace (po půlstoletí provozu), které vážně nejde dělat po nocích od jedné do čtyř. Podobně s tramvajovou sítí - léta se na ni peklo, protože se unvestovalo hlavně do moderních vozidel, která jsou těžší, tudíž způsobují větší opotřebení kolejí, a teď se to dohání. A vždy je lepší opotřebované úseky vyměnit včas plánovaně, než pak honit nějaký průšvih typu Libeňský most. Kdyby ten se nezačal definitivně rozpadat, tak si jestě počká, přestože od jeho zásadního poškození už uplynulo nějakých 22 let.

J. Novák 1.5.2024 9:58

Jsem Pražák a tudíž vím, co s dopravou v našem městě už druhé volební období provádí ta pirátská pakáž, tentokrát za tichého souhlasu papalášů z ODS.

P. Diviš 30.4.2024 17:11

Jen tak mimochodem, tramvaje na Václaváku by měly smysl, ale napříč, ne podél.

Pokud se stane nějaký průser ve Vodičkově nebo Jindřišské, není kudy to objet.

P. Pavel 30.4.2024 17:29

Ano, a to bývá dost časté. Mám dojem, že budou nyní ty ulice nějak uzavřeny.

O. M. 30.4.2024 19:09

A i proto se buduje ten úsek Pavlák - Muzeum - Hlavák (-Masaryčka).

P. Brich 30.4.2024 17:07

Pirátské vedení magistrátu (a to současné plnící jeho plány) si usmyslelo, že tramvaje přivede zpět na Václavák, který mj. má dobrou dopravní obslužnost: vchody do Metra dole, uprostřed i pod Museem, tramvaj napříč prostředkem a nad Museem. Tramvaj Václavákem nedává smysl, když navíc se bolševikovi povedlo oddělit Museum od Václaváku dálnicí (aby tanky od Benešova byly co nejrychleji na Václaváku, kdyby jim teklo do bot - což se zrealizovalo naštěstí bez těch tanků. Navíc v dolní části Václaváku se mají budovat podzemní garáže (nebo už zas ne?8-o)

Na projektování budoucnosti centra Prahy, kterým Václavák defacto je, se už napakovalo lidí a firem. A ještě napakuje. Nebo se rozhodlo, že poslední, kdo z toho bude mít vejvar, budou Piráti na Magistrátu ovládající nadále dopravu?;-€

Takže kromě projektů i rozkopáním vozovek a položením kolejí budou bohatě odměněni ti, kdo o konšelům pomohli do seslí. Prože tu nejde jen o Václavák. To by bylo odnikud nikam. Napojit se tramvaj musí nad Museem (po překonání dálnice), i na Můstku, tj. rozkopat i ulici Na příkopech nebo 28.října a Národní. A zlaťáky budou cinkat!!;-O

Pak mají být peníze na obchvat Prahy, když už ho má každá větší ves, aby silniční doprava směrem východ - západ a sever - jih nejezdila mezi Václavákem a Museem.

Ve hře může být i další, politický důvod: poslední dobou se protivládní demonstrace konají pod koněm. To napříště nebude možné

P. Brich 30.4.2024 17:08

To napříště nebude možné, protože tramvaj ...!!Rv;-O

J. Černý 30.4.2024 16:42

V Praze 6 je stále duch bývalých lampasáků A také tam dělal starostu Kolibřík Bém a v nedávné době Kolář, kterému z těch starosti se udělala voda v hlavě.

V. Sember 30.4.2024 16:54

Třeba Dejvice nebo Divoká Šárka, kde se bývalí lampasáci promenádují jak na Kolonádě v Karlových Varech.

J. Rohlíček 30.4.2024 16:12

R^R^R^R^

M. Pressl 30.4.2024 15:36

Voni opravdu schválili zbourání části Hlaváku a stavbu tý šílený dřevěný pergoly? To jako fakt?

P. Brich 30.4.2024 16:17

Čím blbější, tím větší šance na realizaci!!;-O

V. Mokrý 30.4.2024 12:36

Bez dokončených pražských okruhů a jejich propojení +

několika dalších mostů přes Vltavu,

se to nikdy nezmění !

V. Sember 30.4.2024 11:33

Návrat tramvají na Václavské náměstí nepodporuji. Jsou tam dvě stanice metra: Můstek a Muzeum.

V. Sember 30.4.2024 10:54

Na pražskou MHD si nemohu stěžovat. Skvěle funguje metro. V Nových Butovicích jsou dvě stanice metra: Nové Butovice a Hůrka. Když nasednu do vlaku metra, jsem za relativně krátký čas v centru Prahy. Autobusem to trvá dýl, ale je to v pohodě. Tramvaje do NB nejezdí. Není však problém dojet metrem za pár minut na stanici Radlická. Tam je konečná dvou či tří tramvají.

Z. Lapil 30.4.2024 11:03

Vlastně nápodobně. Nejsem žádný noční pták, ale ještě se mi nestalo, že bych byl vysloveně donucen zvažovat taxíka.

V. Sember 30.4.2024 11:16

Mně se to stávalo. Někdy na počátku devadesátých let. V té době jsem mohl být ve vědecké instituci i po půlnoci. Ona instituce se nacházela na velmi vzdáleném konci Prahy od mého bydliště. Metrem to bylo v pohodě, ale noční tramvaje už byl problém.

Delší interval a musel jsem přestupovat na jinou tramvaj na Lazarské. Na Andělu pak počkat na autobus do NB. Trvalo to dost dlouho, takže občas se stalo, že jsem si u stanice metra Ládví stopl taxi. Pohoda, ale stála dost peněz. Cestou jsem si s taxikářem povídal.

V. Sember 30.4.2024 11:21

Taxikáři v Praze jsou docela fajn. Pražáka zpravidla neoškubou. Jsou však tací, kteří dokážou výrazně oškubat návštevníky zvenčí, ozvláště zahraniční turisty.

V. Sember 30.4.2024 16:49

Původně jsem byl nočním ptákem. V práci jsem zůstával až skoro do půlnoci. Potom jsem stíhal poslední metro. Ještě devadesátých letech však instituci, v níž jsem praoval, nastala organizační změna. Bylo možné v ní zústávat pouze do desáté hodiny. Pak se spustilo bezpečnostní zařízení.

Výjimečně tam mohl zaměstnanec zůstat i přes nos. K tomu musel mít od ředitele povolení. V případě, že to bylo nutné. Především se jednalo do dohled na spuštěný experiment. Několirát jsem to zažil.

Teď už jsem ranní pták.Vstávám mezi čtvrtou a pátou hodinou. V osm hodin večer začínám mít pocit, že se mi chce spát.

V. Mokrý 30.4.2024 10:26

Pražští papaláši i jejich rádcové, by si měli tak na měsíc alespoň, sednout co by řidiči do tramvaje, autobusu.

To by trochu poznali, co potřebuje pražská MHD !

Z. Lapil 30.4.2024 11:01

Toť otázka. Dávno tomu, v jakési zácpě (dnes by se řeklo kolaps) zavedli cestující řeč s řidičem jaká je to hrůza. On pokrčil rameny se slovy Mně to nevadí, já jsem za to placenej tak nebo tak.

Spíš ty lidi lituju, že si nesmějí pustit rádio nebo něco. Ale popravdě - kromě pár mizerných křižovatek mi to připadá řidičsky celkem v klidu.

V. Kolman 30.4.2024 10:07

Návrat tramvají na horní část Václavského náměstí by měl nahradit (finančně) ten, kdo ji kdysi zrušil!!!!!!

P. Dvořák 30.4.2024 10:25

Fakt se Václavák bez tramvají neobejde? V tom případě bych ji zavedl i na Staromák a určitě i na Hrad.

Z. Lapil 30.4.2024 10:55

Na hrad tramvaj jezdí a na Staromák skoro taky, zvlášť kdyby se protáhla trať po délce Václaváku a po Příkopech z Náměstí republiky na Národní. Samozřejmě s nějakou echt opatrnou jízdou a třeba blikajícími obrubníky, vzdávat se pěší zóny by bylo škoda.

J. Černý 30.4.2024 16:39

Kde jste ji tam viděl ? Na Třetím nádvoří ?

Z. Lapil 2.5.2024 8:05

Viz zastávka Pražský hrad, to mi přijde dostatečné blízko, abych se s klidem onoho tvrzení dopustil.

Z. Lapil 2.5.2024 8:06

Viz zastávka Pražský hrad, to mi přijde dostatečné blízko, abych se s klidem onoho tvrzení dopustil.

Rozhodně je to blíž než z většiny parkovacích míst do většiny obchodu v kterémkoliv obchodním centru.

J. Ptáček 30.4.2024 9:39

Zaplať pánbůh za zesměšňované brněnské šaliny. Jezdí často a vcelku přesně. Spolu s městskými trolejbusy a "plynovými" autobusy zvládají život 400 tisícového města i s 80 tisíci studenty navíc vcelku dobře.

P. Dvořák 30.4.2024 10:29

Můžu potvrdit, že kromě mimořádných událostí (stržená trolej, nehoda a pod.) je na brněnskou MHD spolehnutí.

Někdy je problém s uzavírkami - VIZ Tomkovo náměstí nebo rozkopaná Gajdošova, ale most se za týden nepostaví ani v Praze a inženýrské sítě hnijí všude :-)

P. Sykora 30.4.2024 9:35

Jako rodilý praźan cestujici přes 60 let převážně tramvajemi, bych ocenil návrat označeni linky na levý bok soupravy... kvůli informací, zda stojí za to dobíhat projíždějící trám...kostky viditelné že všech stran byly ideální... psal jsem dopisy, maily všem těm čertům...marně, ach jo.