21.6.2024 | Svátek má Alois


Diskuse k článku

TAMA 38: Návrat činžáku po izraelském způsobu

TAMA 38 je program rekonstrukce budov, který se snaží vlastníky stávajících jednotek dostat na svoji stranu. Jak funguje?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Církva 21.2.2024 10:48

Přesně tak, po Praze jako Pražák bych denně autem nejezdil, to moc smyslu nedává. Ale bez auta někde jak píšete do 1km v garáži to taky není normální

P. Pepax 21.2.2024 8:13

Ty autorem zmíněné domy v Praze z 50. let jsou zčejmě cihlové a asi je statický problém je navýšit o několik pater, navýšení o jedno patro asi taky není moc efektivní, protože se musí udělat nová střecha, která patří k nejdražším položkám celé stavby.

J. Pokoutný 21.2.2024 9:30

Nejspíš není. V jednom takovém bydlím (4.NP se zvýšeným přízemím, bez výtahu) a stejné domy v okolí dostaly nástavbu už před 15 lety. V našem SVJ bohužel návrh na totéž neprošel v hlasování, zejména díky spodním patrům, která "nepotřebovala přece výtah" (součást návrhu) a "v domě by byl po dobu stavby bordel". Jeden génius byl dokonce proti rekonstrukci a zateplení střechy, proptože "on přece bydlí v přízemí".

Z. Lapil 21.2.2024 9:53

Spíš než cihel bych se bál základů. Ty jsou ale kupodivu řešitelné snáz než slabé stěny, i když levná sranda to samozřejmě není.

M. Kechlibar 21.2.2024 17:32

Povinnost to není.

Tam, kde by stávající budova neunesla nadstavbu, by si místní museli hlasováním rozhodnout, jestli nechají všechno tak, nebo jestli naopak zboří celý dům a postaví si nový o několik pater vyšší s tím, že prodej těch nových bytů zaplatí celou stavbu a oni budou mít kompletně nové bydlení "v ceně".

U lukrativnějších lokalit by to byla skvělá dlouhodobá investice.

P. Diviš 21.2.2024 17:52

Otázka je, kde by bydleli během stavby. Ale jako možnost, proč ne ...

K. Nový 21.2.2024 6:30

"Dalo by se řešit tak, že by se k novým bytům nevázalo právo na kartičku rezidenta, takže jejich obyvatelé by nemohli parkovat přímo před domem v modré zóně, ale museli by si zajistit placené parkování někde opodál." - takže nebude diskriminovat jen lidi, co bydlí mimo Prahu, ale dokonce i lidi, co bydlí v Praze krátkou dobu.

Tak takhle ne.

M. Kechlibar 21.2.2024 9:52

Co takhle nechat to na těch lidech, jestli se chtějí nechat diskriminovat nebo ne? Můžou si koupit dražší byt s kartičkou nebo levnější bez, a ušetřit třeba půl milionu.

Ale ano, optimální by byl kapitalismus: parkuješ, zaplať místní tržní cenu, nebo si to místo prostě kup. Žádné výhody pro místní. U jiných služeb přece taky místní nemají nárok na zvýhodnění.

Jízdenka na tramvaj taky stojí stejně bez ohledu na to, jestli vám ta tramvaj staví před domem, nebo jestli jste přespolní z jiného města.

S. Hejda 21.2.2024 6:26

Obecně - proč to u nás nejde: jeví se to jako rozumná myšlenka, a zároveň to jaksi na první pohled nevypadá jako letadlo, korýtko pro kamaráda či jiný tunel. Proto se to u nás neuchytí...:-/

K. Nedopil 21.2.2024 1:39

Zrovna to parkování nemáte moc vyřešené. Povinnost platit kartičku na parkování v okolí ještě nevytvoří parkovací místa.

Popravdě mě žádné rozumné řešení parkování pro případ nástavby nenapadá.

L. Žaloudek 21.2.2024 6:56

Parkování žádné rozumné řešení nemá. Prostě pokud chcete měšťákům povolit, aby měli v rodině dvě auta, potřebujete 2 stání na byt. A pořád to neřeší parkování návštěv. On už to začíná být problém i leckde na vesnici: náplavy mají garáže i přístřešky, ale starousedlíkům zabraly plac nové chodníky.

F. De Winter 21.2.2024 9:15

Ano, parkování žádné rozumné řešení nemá, pokud nám nepomůže globální oteplování a nebudeme moci vyměnit auto za skútr.

Z. Lapil 21.2.2024 9:59

Skútr nemá klimatizaci.

Oblečení neřeším - v 90. letech v Římě byly skútrů spousty, a zvládaly to i šik slečny na podpatcích.

M. Kechlibar 21.2.2024 9:54

Parkování je boj geometrie s neochotou lidí akceptovat, že geometrie je neporazitelná.

Aut, která zabírají cca 10 metrů čtverečních a po 95 procent času stojí, se prostě do té ulice vleze jen určitý počet, ve čtvrtích postavených před 50 a více lety obvykle ještě menší počet... a ten počet bývá tak poloviční, než o kolik by byl zájem.