Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
TAMA 38: Návrat činžáku po izraelském způsobu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
V. Církva 21.2.2024 10:48Přesně tak, po Praze jako Pražák bych denně autem nejezdil, to moc smyslu nedává. Ale bez auta někde jak píšete do 1km v garáži to taky není normální |
![]() |
P. Pepax 21.2.2024 8:13Ty autorem zmíněné domy v Praze z 50. let jsou zčejmě cihlové a asi je statický problém je navýšit o několik pater, navýšení o jedno patro asi taky není moc efektivní, protože se musí udělat nová střecha, která patří k nejdražším položkám celé stavby. |
![]() |
J. Pokoutný 21.2.2024 9:30Nejspíš není. V jednom takovém bydlím (4.NP se zvýšeným přízemím, bez výtahu) a stejné domy v okolí dostaly nástavbu už před 15 lety. V našem SVJ bohužel návrh na totéž neprošel v hlasování, zejména díky spodním patrům, která "nepotřebovala přece výtah" (součást návrhu) a "v domě by byl po dobu stavby bordel". Jeden génius byl dokonce proti rekonstrukci a zateplení střechy, proptože "on přece bydlí v přízemí". |
![]() |
Z. Lapil 21.2.2024 9:53Spíš než cihel bych se bál základů. Ty jsou ale kupodivu řešitelné snáz než slabé stěny, i když levná sranda to samozřejmě není. |
![]() |
M. Kechlibar 21.2.2024 17:32Povinnost to není. Tam, kde by stávající budova neunesla nadstavbu, by si místní museli hlasováním rozhodnout, jestli nechají všechno tak, nebo jestli naopak zboří celý dům a postaví si nový o několik pater vyšší s tím, že prodej těch nových bytů zaplatí celou stavbu a oni budou mít kompletně nové bydlení "v ceně". U lukrativnějších lokalit by to byla skvělá dlouhodobá investice. |
![]() |
P. Diviš 21.2.2024 17:52Otázka je, kde by bydleli během stavby. Ale jako možnost, proč ne ... |
![]() |
K. Nový 21.2.2024 6:30"Dalo by se řešit tak, že by se k novým bytům nevázalo právo na kartičku rezidenta, takže jejich obyvatelé by nemohli parkovat přímo před domem v modré zóně, ale museli by si zajistit placené parkování někde opodál." - takže nebude diskriminovat jen lidi, co bydlí mimo Prahu, ale dokonce i lidi, co bydlí v Praze krátkou dobu. Tak takhle ne. |
![]() |
M. Kechlibar 21.2.2024 9:52Co takhle nechat to na těch lidech, jestli se chtějí nechat diskriminovat nebo ne? Můžou si koupit dražší byt s kartičkou nebo levnější bez, a ušetřit třeba půl milionu. Ale ano, optimální by byl kapitalismus: parkuješ, zaplať místní tržní cenu, nebo si to místo prostě kup. Žádné výhody pro místní. U jiných služeb přece taky místní nemají nárok na zvýhodnění. Jízdenka na tramvaj taky stojí stejně bez ohledu na to, jestli vám ta tramvaj staví před domem, nebo jestli jste přespolní z jiného města. |
![]() |
S. Hejda 21.2.2024 6:26Obecně - proč to u nás nejde: jeví se to jako rozumná myšlenka, a zároveň to jaksi na první pohled nevypadá jako letadlo, korýtko pro kamaráda či jiný tunel. Proto se to u nás neuchytí... |
![]() |
K. Nedopil 21.2.2024 1:39Zrovna to parkování nemáte moc vyřešené. Povinnost platit kartičku na parkování v okolí ještě nevytvoří parkovací místa. Popravdě mě žádné rozumné řešení parkování pro případ nástavby nenapadá. |
![]() |
L. Žaloudek 21.2.2024 6:56Parkování žádné rozumné řešení nemá. Prostě pokud chcete měšťákům povolit, aby měli v rodině dvě auta, potřebujete 2 stání na byt. A pořád to neřeší parkování návštěv. On už to začíná být problém i leckde na vesnici: náplavy mají garáže i přístřešky, ale starousedlíkům zabraly plac nové chodníky. |
![]() |
F. De Winter 21.2.2024 9:15Ano, parkování žádné rozumné řešení nemá, pokud nám nepomůže globální oteplování a nebudeme moci vyměnit auto za skútr. |
![]() |
Z. Lapil 21.2.2024 9:59Skútr nemá klimatizaci. Oblečení neřeším - v 90. letech v Římě byly skútrů spousty, a zvládaly to i šik slečny na podpatcích. |
![]() |
M. Kechlibar 21.2.2024 9:54Parkování je boj geometrie s neochotou lidí akceptovat, že geometrie je neporazitelná. Aut, která zabírají cca 10 metrů čtverečních a po 95 procent času stojí, se prostě do té ulice vleze jen určitý počet, ve čtvrtích postavených před 50 a více lety obvykle ještě menší počet... a ten počet bývá tak poloviční, než o kolik by byl zájem. |
![](http://1gr.cz/u/IWEB32.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=uX1OmJoaIHsJyv3&p=czREcFwZ%7c3l-rVCPoJs%7c5HcJry-PqJ%7c_RCeAdZFPcQsmSAjDd%7c5PkEuiELq%7cdz2HdE_jD0&x=E7uw0y)