4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ic 22.11.2007 20:02

Re: Pane Ic

to verim,jste asi   byvaly estebak a urcite byvaly  clen KSC , dnes se vydavajici za demokrata, ale  s tim pokryteckym  moralizovanim  -pravy komous, lhar.

ok 22.11.2007 11:43

opravdu je tato aféra důležitější, než miliony Stáníka Grossů?

opravdu je tato aféra důležitější, než miliony Stáníka Grossů? Samozřejmě že je MNOHEM méně důležitá - Stáník si totiž "vydělal" LETOS, a v jeho případě jde o MECHANISMY, které řídí českou společnost a ekonomiku.

Jak to, že se o této prokazatelné kulišárně vůbec nepíše, zato dětinské hádky dvou pánů, kterých si obou docela dost vážím, jsou plné noviny?

Jitča 22.11.2007 12:07

Re: opravdu je tato aféra důležitější, než miliony Stáníka Grossů?

R^ přesně tak. jenže tohle téma je takové příjemné, každý si hned připadá čistší - že on ne, a ten velký Nohavica ano. a přitom je to bezpracné - kdo by chtěl znát opravdová fakta, a bezpečné - politikům a tím i státní moci, je nějaký písničkář šumafuk. To dát si práci a dohledávat informace na Grosse, Paroubka, Topolánka, a další a další, to už je něco jiného - spousta práce, klacků pod nohama, a sem tam i nějaká ta pohrůžka. Tak kdo by se štval, že...

EM 22.11.2007 11:25

Proč různý metr ?

To mě právě irituje, že by měl být na Nohavicu jiný metr než např. na Neckáře jenom proto, že zpívá folk a ne pop. To ale nic nemění na motivech Hutky, které jsou čistě konkurenční. Nebo to udělal ze závisti ?

Jitča 22.11.2007 11:08

Na okraj...

Ještě k tomu článku pana Dobeše - takové vyjádření druhé strany. Není to tak dramatické, emotivní, jen obyčejné milé čtení, kterému já osobně věří víc. Ale to už je na uvážení každého.

http://www.nohavica.cz/cz/tvorba/archiv/az_to_se_mnu/aztosemnu.htm

Old 22.11.2007 10:59

!!!

Rejžek v dnešních Lidovkách: napsal jsem mu, že když vyjeví důvody selhání, rád si s ním před kamerou podám ruku. Odpověděl, že jede na turné do USA, potom točí DVD, ale koncem prázdnin se ozve.

Padalo první listí, když jsem se připomněl, že prázdniny dávno skončily a kde nic tu nic. Už se nikdy neozval. Musím tedy souhlasit s komentáři, jež tvrdí, že Nohavica je zbabělec, který měl sedmnáct let na to, aby se ke všemu chlapsky postavil a pomohl též rozkrýt metody zločineckých kapitánů Liberdů.

Lucifer 22.11.2007 11:03

Re: !!!

Vše máte podrobně vysvětleno na Nohavicových stránkách, i s StBbáckou dokumentací, která se Nohavicovi dostala do rukou teprve nedávno, tak nevím proč mnozí furt papouškují ten nesmyslRv

efrea 22.11.2007 11:13

Re: !!!

Správně!!!

Jitča 22.11.2007 10:52

Kde jsi, člověče?

Tak tiše z povzdálí sleduji ten cirkus kolem Nohavici (který asi nikomu neublížil – už by se to jistě vědělo a patřičně medializovalo), a je z to docela smutné odhalení angažujících se jednotlivců. Už Kristus v podobné situaci řekl: Kdo jsi bez viny, hoď kamenem. A tak se táži, jednoho každého z těch, kdo Nohavicu tak ostentativně odsuzují: Nikdy v životě jste nezalhali, nikdy jste neříkali jen půl pravdy, i když jste znali celou? Nikdy jste ze strachu před něčím nepozměnili své chování? A myslím opravdu NIKDY!  (Třeba rodičům, manželce, kamarádům, učitelům, nadřízenému, kolegům v práci, státním úředníkům…) Pokud na všechny tyto otázky odpovíte ANO, NIKDY, pošlete mi prosím svou fotku – strašně si už mnoho let přeji poznat pravého mimozemšťana! ;-)

AndyO 22.11.2007 11:06

Re: Kde jsi, člověče?

Jitčo, předem se omlouvám, ale nejste blbá ? Co má udávání kolegů společného s tím, zda někdo zalhal nebo řekl půl pravdy ?

celkem chápu, že Nohavicovy tklivé písničky se líbí, obzvlášť zhrzeným, neštastným lidem, kteří se tak utvrdí v příjemném zjištění, že nejen jejich život stojí za ho... o , ale zda je vskutku nutné omlouvat jeho chování vůči STB, to tedy nevím. Nejde o házení kamenů, vždyť vám lidi nejde o to, že by někdo házel kameny, vy nechcete ani vidět, že někdo odmítá odsoudit Hutku jako zrádce národa v Chotěboři.

Lucka 22.11.2007 11:09

Re: Re: Kde jsi, člověče?

Andyo, to jen zoufalá fanynka hledá argumenty. Princip stojí stranou, pokud jej vůbec kdy pochopila.....

Jitča 22.11.2007 11:23

Re: Re: Kde jsi, člověče?

Chyba ve Vašem úsudku. Mě vadí udávání, ale vadí mi také neodlišení podstatného a méně závažného - proto jsem to psala. Kde je rozdíl mezi drobnou lží, podpisem papíru více méně nic neříkajícího papíru, a donášením intimních či dokonce důležitých detailů ze života někoho blízkého těm, kteří mohou a chtějí ublížit. V tom já rozděluji lidi - jaký otisk po nich na světě zůstane, kolik radosti či bolesti tu způsobili. A proto mě štve ten humbuk okolo Nohavici, a současná nevšímavost až lhostejnost k opravdovým hříchům minulosti. Mezi námi, STB si musí spokojeně mnout ruce, jak se jí kdysi kdesi podařilo zasít životaschopné semínko. A to ani neuvádím různé a někdy až hrůzné případy z dění v dnešní, současné politice. Hlavně, že máme obětního beránka - pana Nohavicu, který sice nikoho nepoškodil, ale mohl, že... A pan Hutka - je smutné, když s takovou písní přijde dnes - proč ji nezazpíval o 15 let dříve - to by byla ještě aktuální? Přesto má, z mého pohledu, nezpochybnitelné právo ji napsat. Jen mě zaskočil ten rozruch kolem - kolik lidí si na tom přihřívá svou polívčičku - bez ohledu na kvalitu té písně. Co myslíte, kdyby ji napsal třeba o panu Novákovi z Dolní Lhoty, psali by o tom všechny deníky?

Jitča 22.11.2007 11:28

Re: Re: Kde jsi, člověče?

A ještě si popíchnu: Proč se mi omlouváte? Omluva je uznání chyby svého skutku, vy se omlouváte předem - tedy dopředu víte, že uděláte něco špatně - proč to tedy děláte? ;-D

AndyO 22.11.2007 11:33

Re: Re: Re: Kde jsi, člověče?

omlouvám se za hrubý výraz blbá, neb je hrubý, i když v té souvislosti mi připadal nejlepší. Vaše úsudky jsou mi vskutku cizí- co vlastně váš štve ? Že udavači někdo připoměl jeho udávání ? To se nesmí, protože jiní také udávali a mnohem hůř ? No jo, smiřte se s tím, že to jinak nebude.

Jitča 22.11.2007 11:59

Re: Re: Re: Re: Kde jsi, člověče?

Nevadí mi Hutka, ani v nejmenším, jen mě tou písní jako takovou neoslnil.  Vadí mi ta hejna vos, co se okolo slétají. A ten odsudek lidí, o kterých jsem nikdy nic neslyšela, že by v minulých desetiletích nesli svou kůži na trh, a teď s obrovskou chutí házejí odsudky na jiného, chybujícího, ale nikoli zločinného člověka. A to s výrazem - to my nikdy!!! Ha ha, troufám si tvrdit, že nejméně tři čtvrtiny těch nejaktivnějších by klidně, kdyby k tomu byli tlačeni, podepsali cokoli a ještě by si to krásně zdůvodnili. Vysvětlete mi prosím, jako jedna z těch aktivních, co vám osobně Nohavica provedl, čím vám ublížil, proč vám zrovna on tolik vadí? Pan Hutka měl kdysi volbu, mohl snášet persekuce, a pokud by nebyl dostatečně hodný, jít i do vězení, a nebo mohl odejít. Odešel. Pan Nohavica, o pár let později, měl kdysi volbu, mohl snášet persekuce, a pokud by nebyl dostatečně hodný, jít i do vězení, a nebo mohl podepsat. (- odejít už v této době nesměl) Podepsal. A následně nedodal žádné informace, které by STB mohla využít. Je z tohoto úhlu pohledu mezi těmito dvěma pány opravdu velký rozdíl? A co pan Havel - nepodepsal, byl stíhaný, seděl ve vězení, a přesto ho mnoho lidí (tuším včetně vás) zrovna moc neuznává... Tak co je pro vás podstatné?

AndyO 22.11.2007 12:10

Re: Re: Re: Re: Re: Kde jsi, člověče?

o co se to snažíte, kristapána ? Tohle to už ráno zkoušel Jožka, hodit cizí vinu na hřbet toho, s kým diskutuje. Takže je mi líto, podruhé to opakovat nebudu, přečtěte si to, pokud chcete, třeba pochopíte. Pro mne je podstatné, že nikdy, zdůrazńuji NIKDY není udavač to samé jako oběť. Basta.

Jitča 22.11.2007 12:25

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde jsi, člověče?

Jistě, a život je krásně černobílý. A jednomu je najednou tak lehko...

Monika 22.11.2007 14:57

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde jsi, člověče?

Proboha už jste i tady? A zase strašně spravedlivá, všechno je vám jasné, Vy musíte mít ryzí charakter a vždy jste se chovala na 100%, budíte ten dojem.

AndyO 22.11.2007 16:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde jsi, člověče?

proboha, já jsem tu od rána a teď jste mne uvedla v rozpaky, na jednu stranu bych s vámi ráda souhlasila, abych vám udělala radost, na druhou bych tím vlastně musela napsat, že jsem vskutku ryzí charakter- ale to nejsem, koneckonců jsem pod dohledem těch nejlepších- Hlídky Neviditelné Kočky a ti správně poznali, že jsem děsná mrcha- dokonce odmítám lhát tak, aby to ladilo s jejich názory a tak některé z citlivějších jedinců z toho bolí žaludek.  Tak promiňte, Moniko, asi už s tím nic neuděláme:))), já přiznám, že mi nic není jasné, nemám ryzí charakter a vždy jsem se chovala na 0%, což jste bystře odhadla, vy si půjdete pustit Nohavicu a všechno bude v cajku, jo ? 

Fakt mne už unavují ty fanynky

standa 22.11.2007 14:41

Re: Re: Re: Kde jsi, člověče?

VAhoj Jitčo, jste jediný obláček naděje mezi těmi zmatenými bojovníky za "principy". To myslím naprosto bez ironie. Nějak se v té líté řeži za -ismy vytrácí právo lidí na život. Jediné, co by nás mělo zajímat a co mě zajímá: které z desatera přikázání svým "práskáním" a "žalobníčkování" Nohavica, Hutka a kdokoli další porušil.

Jitča 24.11.2007 22:26

Re: Re: Re: Re: Kde jsi, člověče?

Díky. :-)

Květoslav 22.11.2007 11:58

Jak to, že Nohavica nikomu neublížil?

Co vy víte, kolik lidí kvůli němu mělo záznam o neuvědomělém postoji k pokrokovému zřízení? Ne proto, že by je přímo udal (i když co já vím?), ale proto, že poslouchali či zpívali jeho protirežimní písničky. Nevěděli, že on je zpívat může, že je spolupracovníkem StB, že funguje jako past na naivní lidi, kteří mu věří, že je státní bezpečností využívaným provokatérem. ON TO VĚDĚL. Vědomě přivedl spoustu lidí do maléru. jak byste takového člověka nazvala? Kdyby v té době přestal s protitotalitními projevy a dělal tři prasátka, jako dneska, budiž. Ale on ne-víte vůbec, co tehdy zpíval?

Jitča 22.11.2007 12:21

Re: Jak to, že Nohavica nikomu neublížil?

Vím, zažila jsem to, zpívala s ním, a věřila, že osobní svobodu nelze zakázat. A že v tom nejsem sama. A za tohle vědomí, za tu podporu v těžké době, jsem mu právě vděčná. Jeho Pravda a lež, Píseň o příteli, nelze je vyjmenovat všechny, to pro mě bylo zjevení. Víte, já byla vychovávaná proti režimu, v duchu knížek Maye a Flose, a dlouho jsem měla pocit, že jsem se svou představou o životních hodnotách sama. A Nohavica byl jeden z mála, který mě přivedl ke zjištění, že to tak není, že nás je víc. Různých, ale přesto jiných, než oficiální směr výchovy...

Lucka 22.11.2007 13:04

Re: Re: Jak to, že Nohavica nikomu neublížil?

Až budeš mít, Jitčo, životní zkušenosti s STb, tak jako je mám já, bude Ti každý konfident odporný, ať se s nima jen bavil v putyce, nebo s nima pracoval naostro. Neuznávám absolutně Tvůj argument, že někdo spolupracoval MÁLO, někdo HODNĚ, prostě spolupracoval a basta. Už o charakteru toho člověka to vypovídá dost na to, abych mu nepodala ruku. Asi nemáš dost ostré zkušenosti, nebo jsi byla moc mladá, ale byť Hutka není dle mého pohledu žádný supertvůrce, aspoň má charakter a nemlčí. Stejně jako Dobeš a další. Prostě hájit neřáda proto, že je "kamarád", to neuznávám, ani kdyby skládal jako Pán Bůh. Nebudu už tady polemizovat, na to mají čas jiní, ale tohle tu musím říct, poněvadž mě není milo číst shovívavé argumenty. Neřád zůstává i po čase neřádem,  už na Portě ´90 to dostal v zákulisí sežrat a táhne to za sebou jak kačera  na špagátě. Jen jednu věc musím uznat, kopat do mrtvoly je ztráta času...

Poklop 22.11.2007 13:12

Re: Re: Re: Jak to, že Nohavica nikomu neublížil?

Paní  Lucko,klobouk dolů !!!!!!!Váš příspěvek je zlatým hřebem dnešní diskuze.Nezbývá než jen souhlasit.Díky!!!!

pepa 22.11.2007 13:49

Re: Re: Re: Jak to, že Nohavica nikomu neublížil?

R^R^R^

Jitča 22.11.2007 14:18

Re: Re: Re: Jak to, že Nohavica nikomu neublížil?

Ano, máte pravdu, ruku mu podávat nemusíte, to od vás ani nikdo nechce. Jen je škoda, že takhle nebrojíte právě proti těm agentům stb, kteří si své oběti vybírali a potom postupně a jistě ne zrovna vybíravými metodami lámali, až třeba zlomili. Dost dobře nechápu tuhle vaší logiku. Ano, Nohavica se ukázal jako slabší povaha - ale to, jak sama uznáváte, se moc dobře ví už od 90tého roku (pokud vím, tehdy to také lidem, kterých se to týkalo, řekl), tak proč teď a tolik nenávisti, to je to, co mě zaráží... A proto, promiňte, NEVĚŘÍM na nezištnost této kritiky a spíš v tom cítím závist těch méně nadaných. Tím spíš, že Nohavica zůstává jakoby stranou - nesnaží se prodávat sám sebe v reklamě, podbízet se, a přesto má své posluchače. Proč? Protože jeho písně jsou dobré. A na rozdíl od těch Hutkových aktuální, i v dnešní době...

Lucka 22.11.2007 16:05

Re: Re: Re: Re: Jak to, že Nohavica nikomu neublížil?

Pokud jsi spolupracovala s STB, tak si s Tebou opravdu ruce poávat nebudu, v opačném případě neumíš číst.  Nepoučuj mne, proti komu mám "brojit", to jsem už ve svém životě několikrát slyšela. A tolik o mne zas nevíš, abys mne poučovala obecně, do života...Jen mne děsí právě  takoví lidé, jako jsi Ty, idealisté, čtenáři těch Mayovek, ve kterých je zlo nakonec potrestáno. A ono tak v životě nebývá jednoduché. Proto, ač Nohavica může být dobrý písničkář, mne nikdy neosloví. Vždy při jeho písních přepínám, mám totiž podivnou hořkost v "hubě", což se bohužel mnoha jeho posluchačům nestává, navzdory tomu, co je o něm právě ta léta známo. A to je právě ten problém,  když se pak někdo ohání argumenty o "méně nadaných" . To je drzý argument,  Nohavica se podbízí už jen tím, že klidně  komentuje dnešní dobu, že mu huba neupadne.  A lidé, jako jsi Ty, jsou přesně ten relikt minulé doby, u kterých čekáme, až je přeroste další, neohnutá generace. Howgh, abych promluvila řečí srozumitelnou čtenáři Mayovek......

Jitča 22.11.2007 18:26

Re: Re: Re: Re: Re: Jak to, že Nohavica nikomu neublížil?

Ano, u hudebníka je důležitý především jeho politický a morální profil, jeho nadání a schopnosti jsou až druhořadé!! Tak to už tady bylo, a zaplať pánbů, už není... A proč by proboha Nohavica nesměl glosovat současnost, když to umí a lidi to poslouchají? Kdyby pan Hutka měl víc talentu (a to nemyslím jako urážku, pouze konstatuji), tak by tento spor nemusel být - jeho písně by se hráli pro jejich kvalitu, a nemuselo by se o této jedné psát jen pro jejich skandálnost.(Nebo vy si opravdu myslíte, že ta píseň je z hudebního hlediska povedená?) A pokud jde o černobílé vidění světa, já rozhodně nejsem člověk, který by tady tento názor zastával. Ba právě naopak, snažím se okolní svět vnímat takový, jaký je, a rozlišovat, co je podstatné a co není. To, že pan Nohavica se podepsal STB, mě může mrzet, vzít mi to pár iluzí, ale nedává mi to žádné právo ho za to odsuzovat, pokud se nedozvím, že tím i někomu ublížil...( A jen pro úplnost - já nikdy s STB ani s komunisty nic společného neměla.)

PS: A třeba svého pekaře máte také prolustrovaného, aby vám po jeho rohlících nezůstávala hořká pachuť v ústech? ;-)

Lucie 23.11.2007 11:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to, že Nohavica nikomu neublížil?

Dámo, s vámi ztrácet čas je prachobyčejná hloupost, tak já vám to řeknu ostřeji: Kecáte, do huby si nevidíte a komentujete něco, na co nestačíte. Tak se tu přestaňte ztrapňovat, vaše argumenty jsou bláboly bez obsahu, samozřejmě, že nemá právo glosovat veřejně současnost člověk, který nemá morálku. Nějak mi to připomíná čísi písničku....., pro vás méně chápavou _ Kryla. A o Hutkově talentu se tu nebavím, rozhodně se nepustil do Nohavici z nějakého zhrzeného pocitu zneuznání, na to je dost nad věcí. To jen ti zoufalí fandové práskala už nevědí, čím by argumentovali. prostě je jeho chování neobhajitelné, nepromlčitelné a vy zrovna to nezlomíte.  S komunisty a STB jste sice nic neměla, ale do hlavy  se vám dostali s tou svojí bezostyšností obhajovat neobhajitelné.  Zkuste se nad sebou občas zamyslet.....