26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Vrzly dvéře, vrzly v pantu (1)

Tak začínala písnička, kterou jsme zpívali coby mladí nezletilci z periferie, v kterou se změnila za první republiky vystavěná původně maloměstská čtvrť na okraji Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Schlägel 20.7.2016 12:40

Re: Profesionální demagogie

Ohledně ilustrace pod článkem s panem Vlkem nezbývá než souhlasit.

Š. Hašek 20.7.2016 12:47

Re: Profesionální demagogie

Vážená paní Škamlová,

po těch letech žitých na tomto světě, naslouchajíc otci - ten se narodil ještě za Franze, ve volném čase jsem povětšinou nekoukal do stropu v obýváku - mám rovněž zlobnou a bludnou povahu. Ale jen vůči lumpům nedovzdělaným, kteří dnes hlásají evropské hodnoty. Selektivně.

Zkráceno, zjednodušeno.

Přeberte si to ve svém "nevlkovském", budovatelském nadšení jak chcete.

F. Houžňák 20.7.2016 13:18

Jenom technická,

pokud jste chlap, tak "naslouchaje". Naslouchaje (chlap), naslouchajíc (žena a děcko), naslouchajíce (všichni dohromady).

P. Švejnoch 20.7.2016 13:42

Re: Profesionální demagogie

jen malá lingvistická odbočka (protože jsem jazykový purista :-) ) k pasáži "... naslouchajíc otci ...":

1) ve Vašem případě je odpovídající tvar přechodníku přítomného "naslouchaje" (mužský rod, singulár)

2) z věty ale spíše vyplývá, že naslouchání se odehrávalo v minulosti, zatímco přísudek ve větě je v přítomném čase - pak tedy "naslouchav" (přechodník minulý).

Používání přechodníků není zase tak úplně složité, ale když už je člověk chce používat, je lepší je používat správně...

Na straně druhé ovšem buďte ujištěn, že věcně se smyslem Vašich příspěvků v drtivé většině souhlasím... ;-)

P. Švejnoch 20.7.2016 13:44

Re: Profesionální demagogie

Koukám, že pan Houžňák byl rychlejší... Ale zase méně zevrubný...!!! :-)

F. Houžňák 20.7.2016 13:57

Nechtěl jsem to tak rozšlapávat,

technické poznámky mají být krátké a jasné. Ale teď k vašemu "naslouchav" - já myslím, že to je špatně, i když je to možné porůznu vidět, protože přechodník minulý se hodí jenom ke slovesům dokonavým (zakoupiv nebo zaslechnuv, třeba). Onehdy jsem to zkoumal a bylo to poměrně jednoznačné, i když s výjimkami (teď si na žádnou nevzpomenu). Mimochodem, tady je krásný překlad: https://goo.gl/EYQyUP. Má tam "naslouchav ... a neuslyšev", ale podle mě tam má být "naslouchaje a neuslyšev". Máte nějaké bližší informace?

Š. Hašek 20.7.2016 14:29

Re: Profesionální demagogie

Pánové, děkuji za "technické" ....... Přechodník v minulosti, sakra, to jsem skoro lepší třeba v pasivu německém .......

Nebyl jsem na tom v češtině tak nejhůř, ale přechodníky ........ Polepším se, naštuduji to, po prázdninách, teďkonc se na to vykvajznu. Máme červenec!

F. Houžňák 20.7.2016 17:13

Němci jsou na tom s přechodníky bledě,

považte, že mají jenom jeden jediný pro všechny rody, čísla i časy. Primitivní národ.

S. Netzer 20.7.2016 13:16

Re: Profesionální demagogie

Autor nevybočil ze svých zajetých kolejí. Hospodské žvásty nízké úrovně a lživá tvrzení jsou jeho specialita.

Hranice vkusu a slušnosti respektují přece jen "pokrokáři, hlasatelé nové morálky, lidskoprávní aktivisti, političtí korektníci ...".

B. Hančl 20.7.2016 13:24

Re: Profesionální demagogie

Doufal jsem, že Vás již nějaký muslim obšťastnil, abyste dostala rozum a uklidnila hormon. Zase jsem se mýlil.

S. Netzer 20.7.2016 13:55

Re: Profesionální demagogie

Hovado.

Š. Hašek 20.7.2016 14:38

Re: Profesionální demagogie

Už jste dávno mohla zjistiti, že jest to zde jen samý ein tschechisches Gesindel. Já to jsem taky, pro pořádek.

Hovado jest takové české, přízemní, hospodské. Zůstaňte svou.

K. Janyška 20.7.2016 20:56

Re: Profesionální demagogie

Hovadem ? Dzp.

J. Hanzal 20.7.2016 12:15

Moc dobrý článek

Děkuji Vám pane Vlku za skvělý a pravdivý článek. Těším se na pokračování.

Š. Hašek 20.7.2016 12:48

Re: Moc dobrý článek

Já také.

J. Fridrich 20.7.2016 13:11

Re: Moc dobrý článek

Tentokrát i já.......... Kupodivu bez ironie.

K. Janyška 20.7.2016 11:41

Ano, ne je podstatou všeho vývoje v lidském světě. Pokrokáři

ovšem pracují výhradně s ano nebo s ANO. Jsou to prostě nevzdělaní pitomové, z jejichž práce roste zločin... Dzp.

B. Lukáš 20.7.2016 11:07

Rovněž díky p. Vlku.

Především díky za odvahu a vyslovení náznaku pravdy. Pokud do problematiky nejsou zapletení sudetští Němci, tak píšete vždy čtivé a obsahově dobré články, rád je čtu.

F. Houžňák 20.7.2016 13:19

I když tam zapleteni jsou. Co jsem si

ověřoval, byla pravda.

P. Pilík 20.7.2016 10:18

Bohužel jsem zklamán,

obsahem i formou. Jak jsem si pana Vlka vážil za jeho příspěvky o okupaci a kolem soužití Čechů s Němci, dnes je příspěvek prošpikován pověrami a nenávistí. Za prvé 4% dospělých obyvatel Česka (cca 8 milionů) je asi 320 tisíc. Pokud se nějakého pochodu účastní cca 10 tisíc gayů a lesbiček, kdoví jestli, jsou to pouhá 3%, což je srovnatelné třeba s akcemi anarchistů nebo holých lebek. Valná většina homosexuálů žije velmi nenápadně a spořádaně jako kdokoliv z nás. A potom, oni nežádají adopci jakéhokoli dítěte. Jde o případ, kdy jeden člen(ka) registrovaného partnerství (tedy jaká promiskuita) se stará o svého biologického potomka. Pak je zřejmě vhodné, aby toto dítě mohl osvojit i partner(ka), aby v případě úmrtí biologického rodiče dítě nemuselo skončit v dětském domově a mohl se o něj starat ten, na koho je zvyklé. A navíc, jaká genetická stopa, prakticky všichni se narodili heterosexuálním rodičům a ani u potomků homosexuálních rodičů nebyla pozorovaná zvýšená dědičnost. Je to porucha a s tou se musíte už narodit.

Zde se bohužel píše neustále jen o skupině extrémistů, jakoby takoví byli všichni. Jinak prohlašuji že jsem heterosexuální, ale několi homosexuálů jsem poznal a taková je má zkušenost.

R. Tesařík 20.7.2016 11:35

Re: Bohužel jsem zklamán,

Přečtěte si to ještě jednou a pozorně..o čem ten článek je, že ehm. Ale máte pravdu je to genetická porucha, stejně jako jiné mnohé poruchy.

J. Hanzal 20.7.2016 12:13

Re: Bohužel jsem zklamán,

Pane Tesaříku to máte těžký když p. Pilík nerozumí českému psanému textu i když, předpokládám, je to jeho mateřský jazyk.

R. Tesařík 20.7.2016 9:57

Díky, pane Vlku.

pamatuji, že na záchodech na Václáku se nešlo vych,,vymočit.:-))

B. Hančl 20.7.2016 13:27

Re: Díky, pane Vlku.

Co Václavák, ale Jiráskovo nám. to byla síla...

R. Morava 20.7.2016 9:14

Skvělý článek i obrázek (komiks)

A jak pan Vlček píše. To že se provinili Britové na Alanu Turingovi, Byronovi bylo určitě špatně, ale 1)za to my nemůžeme 2)Se to stalo ale není důvod se tím dnes nechat vydírat a zneužívat to.

Ke komiksu není co dodat. Naprosto přesně vyjadřuje uvažování "sluníčkář(ek)". Sám jsem zažil podobné reakce. Zvláštní je, že se tito lidé nad takovými obrázky vůbec nezamyslí. To ukazuje jak musí být šíleně zfanatizováni. Hlavní problémem je, že nejsou ochotni naslouchat nebo přemýšlet nad názory jiných. To se snad nedá vymluvit ani na nízké IQ....

A. Alda 20.7.2016 9:10

Jak je to z pohledu dítěte:

Dítě se v průběhu života identifikuje s rodičem, jehož pohlaví má, a na základě jeho interakce s rodičem opačného pohlaví se pak učí rozumět "druhé polovině lidstva" a vycházet s ní.

J. Kanioková 20.7.2016 11:51

Naprosto přesně !!! To je absolutní základ

pro vývoj a postupnou proměnu dítka v odpovědného dospěláka !

S. Donát 20.7.2016 8:59

Skvělé

díky pane Vlku za ten text.

B. Mráz 20.7.2016 8:52

Máte pěkný sloh

Dobře se čtete, s obsahem souhlasim. Jen bych si dovolil doporučit méně vousatych vtipů typu 4 křížky inženýr. Díky.

J. Urban 20.7.2016 8:24

Ano, psal jsem již včera, že Nytrová má velké

štěstí, že se dnes za pravdu už neupaluje, jen třeba vylučuje ze strany. Za dob KSČ se při vylučování třídních nepřátel říkalo, že se strana bolševizuje (paradoxně se při tom bolševizování zmenšovala), jakpak tomu socanská §ralbotkovská pakáž říká dnes? Bolševizace určitě dnes nebude politkorektní. Možná by se strana mohla "europeizovat", to by bylo dostatečně vlezdobruselistické.