8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
PROKOP BUBEN 14.5.2008 18:37

Re: A co vy?

No přece  - VLK - PLK  byl zřejmě takový nějaký WEHRVLK.......

honzak 14.5.2008 19:51

Re: Re: A co vy?

ty budeš asi skeptikovo fotr, co? Blbí jste stejně.

YGA 14.5.2008 20:19

Re: Re: Re: A co vy?

;-D;-D

Kajda 14.5.2008 16:09

Pane Vlku,

jako vždy, brilantní článekR^

jj 14.5.2008 16:06

Eurohavlisté a neonacisté jedno jsou

Zdejšími levicovými euromedii se snaží právě havlisté vytvářet dojem že neonáckové přemalovávající "český brod" na "německý brod" jsou jacísi zlí čeští nacionalisté , ve skutečnosti jsou havlisté (placení z německa a rakouska) s neonácky co se týče náhledu na český národ tak říkajíc na jedné lodi - jediný rozdíl mezi nimi je IQ a tak zatímco neonáckové sní o arijské rase a vyhlazovacích táborech pro slovany otevřeně tak havlisté na to jdou trochu chytřeji a oklikou a realizují se ve škodění této zemi všude kde to jde pod hesly o "eurodobru" a o zlých zaostalých českých šovinistech a xenofobech kteří vlastně nemají ani právo si sami vládnout (no,hlavně že němci platí v tvrdé měně)

brabus 14.5.2008 15:34

Moc pěkné.......

zcela jasně popsanéR^R^ A popisu trapného pana Uhla není co dadat............100% souhlasR^

J.G. Pašek 14.5.2008 15:09

Vyprávěl mně jeden Sudeťák . . . .

majitel řeznictví-uzenářství, které dnes to kočíruje jeho syn   . . . . .  před odsunem žili někde u Ostravy.

VYPRÁVĚL . . . .  V Německu pro Němce domorodce jsme nebyli echt Němci . . .  každá obec dostala odsunuté a starosta rozhodnul kdo kde bude ubytován a nebylo odvolání. Otec padnul ve válce, a mně s matkou ubytovali ve statku a selka nás tam ráda neviděla. Každé ráno počítala slepice, a počítala tak okatě, abychom to viděli. Matka krátce po příjezdu dojížděla do města pracovat - odklízet rozbombardované město. Začala nosit vejplatu, našla byt a konečně měli svoje jídlo . . . . s matkou jsme v 1949 emigrovali do USA.

Musím se smát, jak počítala slepice . . . . v USA se oženil s Rakušankou - emgrantkou  . . .  věděli, že pocházím z Čech . . . . asi proto, že jsem byl zákazník, byli vlídní, snadný úsměv a chtěli si povídat,   . . . .NEJENOM STROM MÁ KOŘENY . . . .

Buvol 14.5.2008 16:02

Re: Vyprávěl mně jeden Sudeťák . . . .

Dojemné ... a jistě se jedná o slušné a hodné lidi .... proto doufám, že se nenechají znovu někým zneužít resp. využít ... jako v roce 1938 Hitlerem dnes třeba Stoibrem, Posseltem aspol .....

J.G. Pašek 14.5.2008 20:11

Furt někdo někde v Evropě přidává polínko na ohýnek, aby nevyhasnul . . . .

!!

Eva D. 14.5.2008 21:05

Re: Furt někdo někde v Evropě přidává polínko na ohýnek, aby nevyhasnul . . . .

R^R^R^

## 14.5.2008 14:14

super clanek

diky pane Vlku.

Virtuál 14.5.2008 14:02

Takový malý dotaz.

Je dobrým mravem psát o sudetských Němcích, že je ani původní Němci nemají rádi.Ta otázka zní, zda lze toho Sudeťáka rozpoznat od jiného Němce, přestěhuje- li se z Bavorska třeba do Hessenska.Jo, samozřejmě nesmí nosit lédrhózny a tralaláček se štětkou.

Vlasta.on 14.5.2008 15:05

Re: Takový malý dotaz.

Lze brouku. Podle přízvuku. Ale tenkrát je bylopoznat i jinak. Ale toje pro vás příliš složitá úvaha.

lucina (pes) 14.5.2008 15:16

Re: Takový malý dotaz.

ty Lederhosen a tralaláček se štětkou je bavorský kroj, je dobré vědět, o čem je řeč, a neplést si pojmy s dojmy.

Magor Milda Mgr. etc. 14.5.2008 19:00

Re: Re: Takový malý dotaz.

teda, klobouk se štětkou, což je plnovous dorostlého kamzíka, zasazený do stříbrného kornoutku, vlastním taktéž. Nejúčinnější dráždidlo pro majitele Oktávie, kteří před sebou zhlédnou Mercedesa s pouhými 170 HP a k tomu ještě klobouk se štětkou!

Kožené kalhoty bych sice mohl mít také, ty jsou mi ale moc tuhé, dobře obnošené lederhose stojí svisle i bez majitele!

Sudeťák se pozná spíše podle jiných příznaků, třeba bílé podkolenky. Bavorák nosí pouze krátké ohřívače lýtek. Je pravda, že Bavorák se na ty zlodějské poločechy dívá svrchu, má s nimi špatné zkušenosti. Ta mladší generace však zcela splynula s německým okolím, proto to pro pana Posselta nebo paní Eriku není už lehké.

Eva D. 14.5.2008 21:19

Re: Takový malý dotaz.

Mnozí tzv.sudetští Němci se poznají podle toho, že buď obnovují či udržují hřbitovy rozježděné armádou ČSSR, vybírají na zpustošené kostely v pohraničí a občas se přijedou podívat, co ještě zbylo ze stromů v jejich zahradě. Trošku možná mluví česky, někteří z nich, a povětšinou nemají nejmenší touhu se vracet se natrvalo do zdevastovaných ( ne vždy, ale velmi často) zbytků toho, co bývaly jejich vesnice. Z jejich domovů zde třeba zbyl jen ten kříž místo kostela, jako na Knížecích pláních na Šumavě. Někteří se jmenují nějak jako Pawlitzko a Blaschko a jejich předkové umírali v 1. světové válce vedle předků Nováků či Dvořáků. V době odsunu byli děti, jen ti úplně nejstarší z nich mohli být u Hitlerjugend.

Magor Milda Mgr. etc. 15.5.2008 7:29

Sudeťáci jako etnikum se od Čechů nelišili, i městské obyvatelstvo se pomíchalo

takže třeba komisařem města Jihlavy byl za války Dr. Czerwinka, šéfem Gestapa v Paříži byl třeba jistý Lischka. Pokud jde o údržbu hrobů, třeba v Jihlavě jsme s mrtvými nikdy neválčili, jejich náhrobky tam jsou dosud, pokud nebyly desky posunuty cikány, hledajícími zlato na pozůstatcích zesnulých. Je pravda, že děti a vnukové pohřbených u nás občas přijedou, přispějí na opravy nebo údržbu, dnes je to už zcela bez problémů. Bohužel, ani my nemůžeme konzervovat vše, jak bychom si přáli. Dům mého dědečka byl v 70. letech zbořen, vede tudy průjezd středem středověké Jihlavy. V téže době byl zbořen Gretsel na náměstí, nahražen příšerným obchodním domem Prior. Za první světové bojoval můj dědeček i tatínek spolu s německými Rakušáky a Němci, dvakrát byl vyznamenán řádem Virtututi za statečnost, v druhé světové byl Gestápem hned ze začátku zatčen a žil právě 3 měsíce, než Gestápo poslalo mé mamince telegram, že zemřel. On totiž byl i důstojníkem Čs. Armády.

Eva D. 15.5.2008 17:53

Re: Sudeťáci jako etnikum se od Čechů nelišili, i městské obyvatelstvo se pomíchalo

To je to, co jsem měla na mysli. Nepocházím z pohraničí, ale když jsem se sem počátkem 80.let přistěhovala a když jsem po r. 90. mohla vidět i místa dříve zakázaná, nemohla jsem se nezajímat a nevšimnout si.

Josef Schweik 14.5.2008 13:32

Lacině řečeno, trochu mi připomínaj ty kašpárky, kerý se tak dlouho

jménem první republiky posmívali Rakousku, že si na ně jeden z Braunau naverboval celej Deutsche Reich.

Teď přemejšlim, co provedem, pane dochtore, s těma "sudetskejma komoušema", kerý sem zatáhli jinej podobnej řeznickej režim. Kam s nima? Vlakem? Kamionem?

Slováci, kerý nebyli pronacistický, ale protifederální v roce 92 a autonomistický v roce 38, abysme tu nepletli slůvka (že se v tom svez kdejakej nácek , je druhá - von "hlinkovec" byl za svýho životaq nacionalista a katolík, nácka si z něj udělali ty kramáři za Štátu), si taky možná řeknou:

"Ten pán se nejenom nevyrovnal s vodsunem, ale ani se Slovákem. Syndrom tatíka českýho, vo každýho se umí postarat, je vo sebe ne. 

Skep ti cus Max imus 14.5.2008 13:38

Další pomatený protičeský projev od zapšklého "sudeťáka"? :-)

Standa 14.5.2008 13:17

Souhlas

s tím, že sudetské Němce nemá nikdo rád. Není proč. Také je nemají rádi samotni nesudetští Němci, protože je nikdy nepřijali a nepřijmou jako Němce, ale mluví se o nich jen jako o sudetských Němcích a nijak jinak, vyčleňují se sami. Prostě nezapadli. 

lucina (pes) 14.5.2008 15:23

Re: Souhlas

Bodejť by zapadli, pro ostatní Němce byli přistěhovalci, kteří přitáhli s holým zadkem, a ještě ke všemu ne Němci, ale Boehmen! Všechno, co kdy za generace získali, museli nechat tady, a říští Němci měli po válce hodně vysoko do žlabu a kde co vybombardované, tak není divu, že nebyli na další hladové krky zvědaví. Ani my, v našem dnešním pře-dostatku, nevítáme přistěhovalce - potomky Čechů z Kazachstánů a kdoví odkud - s nezřízeným nadšením.

Fafa 14.5.2008 15:58

Lucino,

dobre, mozna nevitame. Ale sudentsti Nemci uz jsou v Nemecku 60+ let, tak ve treti generaci uz by snad mohli byt integrovani. Nebo Vy mezi svymi sousedy dokazete rozlisit, kdo je potomkem Cecha z Volyne, ktery se vratil do republiky se Svobodovou armadou?  

Petr 14.5.2008 12:47

Tleskám

Výborný, informovaný článek. Uhlova machinace je opravdu trapná, tak daleko s tím striptýzem jít nemusel. Vždyť už předtím jsme vědeli, že nemá balls.

lucina (pes) 14.5.2008 15:31

Re: Tleskám

Tleskám Uhlovi, že je konsistentní a bere lidská práva bez rozdílu a bez ohledu na politickou korektnost. To, že jsme si místo slušných, pracovitých sudetských sklářů, tkalců a jiných pracovníků pořídili "nepřizpůsobivé" = parazity, jen prakticky ukazuje, jaká to byla "moudrost". Sudetské Němce jsme po převratu v r. 1918 ponižovali a dělali z nich občany druhého řádu tak dlouho, až toho měli dost - u nás nezaměstnanost, ve které jim, na rozdíl od nezaměstnaných Čechů, nebyl nikdo ochoten pomoci, v Reichu práce ve zbrojařském průmyslu nad hlavu, a ještě jim Henlein sliboval uebermenšské hory doly, není divu, že mu nalítli. My bychom se tomu, po zkušenostech  s bolševiky, neměli tolik divit.

Mirek F. 14.5.2008 15:41

Re: Re: Tleskám

Madam, tohle vaše lkaní na téma ubohých a utlačovaných SN bylo okomentováno již dříve, princip kolovrátku je pro vás zřejmě jediná šance, jak kohokoliv zmást. Občanská a politická  práva, školské a kulturní vyžití měli čs. občané německé národnosti stejné jako rodilí Češi, krize zasáhla i české oblasti, že by byla diskriminace v podporách, je poněkud odvážné tvrzení. Ale ani momentální ekonomická krize neopravňuje k odtržení od státu se spojení se zločineckým režimem. Jestli se jim zalíbily übermenschovské kecy, jejich chyba.

Kajda 14.5.2008 16:15

Re: Re: Tleskám

Proboha, kde jste na tyhle rozumy přišla?

Čtenář 14.5.2008 17:21

Re: Re: Re: Tleskám

Co chcete, vždyť je to pes, asi německý ovčák .....

Eva D. 14.5.2008 18:11

Re: Re: Tleskám

Tak tu poslední větu bychom se měli asi mnozí napsat 100x, IMHO! Nejsem specialista na  historii první republiky, jen žiju cca 30 let v pohraničí. Mnohé děti mi až po delší době, když se podivuji jejich úspěchům v němčině, řeknou, že babička je Němka.Půl rodiny zůstalo zde, půl šlo do odsunu či bylo vyhnáno ( jak se komu líbí). Že by zůstali fakt ti hodní?

Nikdy to nebylo tak jednoduché:Němec zlý x Čech hodný. 

Petr Benes 14.5.2008 19:09

Re: Re: Tleskám

to je ovsem vecna skoda, ze se z tech slusnych pracovitych sudetskych sklaru staly vrazdici a loupici bestie.