6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Esmerald 8.11.2008 0:20

Pane Hrdličko

Ano, já si myslím, že to má být opravdové STUDIUM, které má studovat souvislosti, důvody, následky, rozlišovat fakta od politické fikce, dělit dokumenty a falsa, a s dokumenty seznamovat veřejnost pokud možno neodkladně. Ovšemže takováto instituce by měla mít svůj vlastní prostředek, jak veřejnost neodkladně obeznamovat, ale na druhé straně takovéto " věstníky " v knihovnách by asi byly nepraktické, nepřehledné a objemné.

Za dnešního stavu techniky by všechny dokumenty měly být přístupné elektronicky tak jak jsou a ponecháno na postižených, jak s nimi naložit.  Rozhodně zesměšňování DOKUMENTU, že ".....zažloutlý papír, na který kdosi před půl stoletím napsal, že kdosi jiný práskl, že někdo další si u někoho ještě dalšího schoval kufr..." je neinteligentně hloupé. Ptejte se raději zda 1) dokument je autentický či falsum, 2) v případě autentičnosti někdo tím trpěl a pachatel je povinen " platit " za tuto újmu již proto, aby ti DNEŠNÍ gauneři si nebyli tak jisti svou historickou "bezůhonností", tím více u " tvůrců kultury ". Podvod je i ta jejich " lustrace " !!  

Lípa 7.11.2008 21:59

Hrdlička by zřejmě raději s v archivu objeveným papírem běžel na StB, nebo na Gestapo?

Hrdlička žije v dávné minulosti, kdy bylo každému jasné kam běžet má nebo nemá. Svobodný přístup ke studiu archivních dokumentů mu nic neříká. Třeba mu to jednou dojde, že nemusí o každém papíru rozhodovat ÚV KSČ. A že dnes vedle vědeckého historického ústavu existuje také profesionální správa archivu bezpečnostních složek. A na StB nikdo běhat nemusí.

xxx Kubeš 7.11.2008 21:19

Vědec

-nevědec, důležité je, že se ten zažloutlý papír objevil. A jestli Kundera udával, tomu se nedivím, vždyť patřil k rudým fanatikům, kteří jsou vinni za vznik zrůdného režimu u nás.

nAFick 7.11.2008 23:14

Re: Vědec

No zrovna mám doma papír, na kterém je vaše jméno a stojí tam psáno, že jste prý v posledních parlamentních volbách volil komunisty. To bude novinářský špek. :-D

cs. socialni veda ja tady od toh 7.11.2008 20:51

sociolog

ab mlzila ohledne nasi spolecne zodpovednosti za totalitni minulost. .Jeden byl zavrenej, coz ais Hrdlicka nebyl, a druhy posilal lidi na popravu, coz ucinil Kundera svym udanim. Ve zkratce shrnuto spociva ocekavani pana Hrdlicky na tento ustav, ktery studuje neco, cim se velka vetsina narodaze zjevnych duvodu odmita zabyvat, aby sve informace drzel pod pklickou? Proc asi pane Hrdlicko?

R.J. 7.11.2008 21:06

Re: sociolog

Aj,  ta teda sedla, ta "facka". To na Teba vystartuje "vlčáků", co ještě chránili tábor míru a socialismu. Teda, nezávidím Ti. Ale píšeš dobře, souhlas, sociologu.

EW 8.11.2008 16:47

Re: sociolog

Malicko upresnim - primarne prece poslal Dvoracka za mrize Dlask, ne? Ten prece celou aferu rozviril a zapojil kolejni funkcionare a jejich prostrednictvim SNB. Myslite, ze Kundera mohl nejit na SNB, kdyz mu cela vec byla takhle nahlasena? Tezko, velmi tezko. A mladej oralni historik je podle mne celej po dedeckovi Dlaskovi. Taky rad nahlasuje a monitoruje...

F.VÍZEK 88.100.57 7.11.2008 19:04

Ale, ale nejen to !

Ústavů dějin máme v Česku habaděj, takže plus mínus jeden nehraje roli. Co ale vadí resp. mělo by vadit?

Politický dozor nad tím nově vznikajícím ústavem. To tady naposledy bylo před rokem 1989. A zavádět to znovu? Proč? Osvědčilo se to? Nemělo by být bádání o čemkoli oproštěno od politických tlaků a od volebních výsledků ?  Má mít někdo monopol na výklad historie ? Nebo jinak:  Lze někoho z bádání vytěsnit jen proto, že hájí "jiné barvy" ?   A to se tentokrát bohužel stalo.

Demokraté by měli volat: Takhle NE!  Vznik nového ústavu pod kuratelou politiků není nic jiného než  důkaz o prorůstání totality do demokracie.

viz např. www.usd.cas.cz 

emil xx 7.11.2008 21:38

Pane Vízku, realita je taková, že ČSSD spolupracuje s komunisty

už v několika krajích. A komunisté si zjevně nepřejí, aby se jejich zločinecký režim označoval jako zločinecký, neřku li, aby se řadil vedle nacismu, kam jednoznačně patří. Proto jim (a následně ČSSD) ten ústav tolik vadí.

Když jsem si přečetl Cibulkovy seznamy (1992), byla mi rázem řada věcí jasných. I když o mnohých jsem to věděl už dříve. "Oficiálně" byly prakticky tytéž seznamy vydány až 15 let poté.

pamětník 9.11.2008 11:47

Re: Pane Vízku, realita je taková, že ČSSD spolupracuje s komunisty

dík za jednoznačné a jednoduché sdělení.Komunismus a nacismus opisovali jeden od druhého a vyvíjely se bok po boku.Dokonce podepsali pakt o neútočení,zatímco se chystali jeden druhého přepadnout.Jak typické...

Jiří 7.11.2008 17:52

Ano, ano ano !

Pouze si dovoluji vyjádřit svůj naprostý souhlas s mašlenkami tohoto článku. Osobně jsem vznik "ústavu" vítal, jsem přesvědčen o jeho důležitosti a významu. Ta záležitost y poslední doby mě ale přesvědčila, že ústav je zatím plný diletantů a hlupců. Takhle přeci nepracují skuteční historici nebo badatelé! Ale co se dá čekat od organizace vzniklé a personálně vybavené z popudu Ministerstva vnitra ?? Věřím, že kdyby o personálním obsazení ústavu rozhodovala příslušná fakulta KU tak se takové ostudné záležitosti nekonají. 

Ivan Nový 7.11.2008 18:01

Jiří,

a co je na té záležitosti ostudného? Byl zveřejněn dokument, a každý si může udělat vlastní názor. Proč by ta informace měla žít jako tajná za zdmi úřadu a mohli ji znát jen vyvolení? Myslíte, že se jedná o podvrh?

jdl 7.11.2008 18:36

Re: Jiří,

ano, je to podvrh

R.J. 7.11.2008 19:00

Re: Jiří,

Odkud to víte ? Podělte se s informací , ať tu nejsem za "blba" dnes sám.

F.VÍZEK 88.100.57 7.11.2008 19:13

Čeština je ošemetná...

Policista napíše:  "Pan XY se dostavil na služebnu  a udal, že mu někdo odcizil automobil..." 

Policista napsal "UDAL" , ve smyslu oznámil, sdělil, řekl do protokolu... 

Závěr:  Pan XY je udavač ?   

Pan Kundera jako student odpovědný za provoz na kolejích  MOŽNÁ (!)  šel na služebnu a udal, že se tam pohybuje pochybná existence, které tam nemá co dělat.  Stalo-li se to, je  možné o něm prohlásit:, že je to udavač ?  

Možná se to ale vůbec nestalo a zhrzený milenec se na služebně představil jako Kundera, možná k tomu vůbec nedošlo...  Od té doby uteklo 60 let !

pbla4024 7.11.2008 19:22

Re: Čeština je ošemetná...

A esenbák na služebně nechtěl občanský průkaz. HA HA HA

R.J. 7.11.2008 20:59

Re: Čeština je ošemetná...

Pane Vízku, myslíte, že kdo neměl tehdá rudý praporek v ruce, je pochybná existence? Na základě čeho usuzujete , že to byla pochybná existence? Zcela jistě však svými životy,dokázal ten "trojlístek" , že oni byli opravdu jěště něco horšího, než jen pochybná existence. Jěště se s dovolením pane Vízku vrátím  k Obamovi, neměl jsem čas s Vámi diskutovat včera ráno. Jistě Vám to nebude vadit a odpovíte mě. Jistě jste si všiml komentářů o dění v Africe, já jen koukám co se to neděje, odevšad zaznívá "Obamo , jsi náš", někde mu dokonce připomínají nějaký dluh. Můžete mě vysvětlit to "náš", jak si to máme vyložit? Když tam Obama nežil a ani nestudoval?

R. J. 7.11.2008 16:22

Nevím kde jsem to jen četl, už to mám, Zábrana, deníky.

Tam někdo komentuje, možná sám Zábrana, Nezvala, stojí tam , Nezval je velký básník, a stejně tak velká svi"ně.

R. J. 7.11.2008 16:39

Re: Nevím kde jsem to jen četl, už to mám, Zábrana, deníky.

Nechci dělat Nezvalovi "advokáta", ale když jsem četl o Demlovi, tak se Demla Nezval zastal, dokonce snad jel na soud do Třebíče, či kam , to jen pro objektivní hodnocení Nezvala.O podobném Kunderově činu ani "slechu", jen zatím jedno "udáníčko", které ovšem zničilo člověka. To podotýkám jen tak na okraj. Srovnáme -li, Nezvala a Kunderu, nevím co by o něm řekl Zábrana, možná by ho "poctil" přízviskem "arcisv"ině. A měl by pravdu.

Hrad 7.11.2008 18:01

Re: Nevím kde jsem to jen četl, už to mám, Zábrana, deníky.

Demla se veřejně zastal poslanec říšské rady Bohumír Šmeral. Socialista, zakladatel Komunistické strany československa v roce 1921. Ti komunisté to hráli na všechny světové strany.... Nebo vnímal Demla jako rodáka? A setkali se v Brně před nádražím.... Koli lidí "zničil" blbe Nezvalů Zpěv míru? Nikoho!!!  Kunderu nech na pokoji. O takové hovězí výpotky jako jsi ty, by si Kundera neopřel ani pichlé kolo.  Matka tě měla pohodit a nechat si raději čápa.

Ivan Nový 7.11.2008 18:04

Hrade, a

to se mýlíte, Nezval svou autoritou dodával lesku tomu režimu. Každý by si měl dát pozor na to, čemu propůjčí své jméno. Divné ovšem je, že žili v totalitě protektorátu a nepoznali další totalitu.

R.J. 7.11.2008 18:56

Re: Nevím kde jsem to jen četl, už to mám, Zábrana, deníky.

Kam přišlo dítě nevím, já jsem čáp, jinak si Kundera kolo opřít nemůže, neb ho nemá, ani jezdit na něm neumí, na tu fízlárnu  podat  udáníčko jel tramvají. Ta kolo nepíchá a blbě se opírá.Dneska máš Hrade nějakou "bojovnou", Tvůj oblíbený" hovězí výpotek", nemáš něco jiného na repertoaru? Toto již trochu nudí,nemá to tu "údernou sílu", úderníku. Chtěl jsem využít "krásu" češtiny a poslední slovo rozdělit, ale ještě jsem si to rozmyslel,nazval jsi mne poněkolikáté blbem, jako kdybych já toho Kunderu k té křivárně vybízel, jseš na omylu, nevybízel. Tak proč hned blb? Jdi trochu do sebe Hrade.

Kopecký 7.11.2008 22:18

Re: Nevím kde jsem to jen četl, už to mám, Zábrana, deníky.

Nenechte se Hrade znechutit čtenářskou nevyspělostí pléna. Pravda, Kundera asi na kole nejzdí, ale jinak je to literární génius, a svým "nastavováním zrcadla" zapr děným spoluobčanům leze na nervy.

R.J. 8.11.2008 0:43

Re: Nevím kde jsem to jen četl, už to mám, Zábrana, deníky.

Ó, čtenář nepochybných kvalit, přečetl Čuk a Geg a hned je z pána znalec literatury. A jak nastavuje to "zrcadlo" ten genius? Je zajímavé,jak komunista vyloučený, přijatý a znovu vyloučený se hned sápe po zrcadle, a otáčí ho k někomu jinému, možná, kdyby ho obrátil na sebe, tak se pozvrací. Ale ne, nepozvrací, mýlil jsem se, na udávání musí být opravdu silný žaludek, co je proti tomu jeden pohled do zrcadla ? Ještě že Jakeš či Šlouf mají trochu sebeůcty a to zrcadlo nám nenastavují, jako ten Váš idol. Jak je to stím křikem zlodějů? Nevíte jak zní to pořekadlo? Také je krásný ten intelektuální výraz "plénum", to zasedalo často, plénum ÚV, že by odtud vítr foukal? Poslední bitva o soudruha vzplála? Jinak mě soudruh Kundera neleze svojím "dílem" na nervy, nezajímá mě, ovšem jako komouš ano, tu svoji roličku jako člen zločinecké organizace  korunoval jěště udavačstvím, jak příznačné.

Parvus 7.11.2008 15:38

Nejsem historik,

ale svého času jsem se profesně zabýval rešeršemi. A řeknu vám, že zpracovat seriózní rešerši není úplně jednoduché. A. Hradilek to neumí a podle mého názoru není opravdový historik, i když je jako mladý nadějný badatel - historik zaměstnán a nechává se za svou svéráznou činnost platit z peněz daňových poplatníků.

Magor Milda, Mgr. etc. 7.11.2008 13:55

V Praze se vždy studovalo kdeco, tenhle ústav je však velmi potřebný

k těm nepotřebným bych řadil třeba trafiky jako  Ústav pro výzkum díla Zdeňka Nejedlého, nebo podobná instituce pro studium vedoucí role KSČ. Pokud bude presidentská manufaktura plodná, bude zde nakonec řada spisů o modrých nebo zelených atd., také zde hrozí nebezpečí, že se zřídí pro některého grostwritera trafika s názvem jako Ústav pro studium díla V. Klause. Samozřejmě tam bude ředitel, náměstek, hospodářský náměstek, mluvčí a nejméně dvě uklízečky.

Vodák 7.11.2008 13:16

proč

Souhlas z Hanákem. S autorem článku se shodnu jen v tom, že mi také na p. Kunderovi vůbec nezáleží. Myslím si, že v podstatě nejde  jen o něho. Můj otec byl zavřený na základě udání (moc mluvil) a mě by zajímalo kdo ho udal i dnes, po více jak padesáti letech a je mi jedno jestli udání bude na zažloutlém nebo jiném papíru. Před padesáti lety se smáli lidé tomu, že by snad komunisté mohli vraždit. Slibovali totéž co dnes, prakticky stejnými slovy. Prožil jsem jako mladý tu dobu. Byl jsem také členem ČSM jako jsme byli všichni na střední škole. Mám kamarády, kteří vstoupili do strany a nikdy jsem jim to nevyčítal. Vím jaká byla doba. Proto Kunderu nesoudím. To, že obsah  zažloutlých nebo jiných papírů se bude zveřejňovat je dobře a je jedno jaký ústav to bude dělat a jak se jmenuje, jestli bude vědecký, historický nebo nevím jaký. To jsou jen pindy. Že ho nebude podporovat místopředseda posl. sněmovny Falmer je samozřejmé. Jestliže placený udavač může vykonávat takovou funkci a  komunisté se  znovu dostávají k moci, tak nikdo neví,co nás ještě může čekat. Je to varování pro budoucí udavače. Je potřeba, aby  si uvědomili, že to  co provádějí se neutají,  podrazy se nevyplatí a vyjdou na jevo třeba po padesáti letech.

emil 7.11.2008 13:41

Re: proč

Souhlas R^R^

vězeň 7.11.2008 18:55

Re: proč

vážený, prdlajs se dozvíte , jak to bylo s vaším otcem.Již za Sachra se z těchto archívů ztratili např. akta Z na naše slovutné vyvolené vládnoucí,bylo dodatečně určitě vypracováno mnoho falsů ve spisech, které znevěrohodňují určité kauzi,vnašejí zmatek a pracuje se tam zase na zakázku vládnoucích a pro ně udělají za peníze patolízalové a ti správně loajální všechno.Domníváte se, že kdyby udal vašeho tátu někdo, kdo je nyní v nějaké funkci a dobře ji m slouží,že vám ho pšedhodí.Nebuďte naivní a nečekejte od tohoto ústavu pravdu a čest.Uvědomte si,že dnes můžete na rozdíl od vašeho táty mluvit co chcete, ale jakmile začnete konat pro nvládnoucí nepříjemne,dopadnete jako táta Doufám, že vam tato rada bude stačit a nebudete se snažit toto ověřovat na vlastní kůži.

vodák 7.11.2008 19:30

Re: proč

Pro vězně. Já si nic neověřuji ani nečekám, že tento ústav mi bude něco zjišťovat.  Navštěvuji archivy a vím, že se spousta spisů ztratila. Tím více je potřeba instituce, která se bude snažit zachránit co se ještě dá. Nemyslím si, že tam pracují na něčí zakázku a  že tam pracují patolízalové. To že soudruzi řvou, nadávají a snaží se ty, kteří tam pracují znevěrohodnit, je pro ústav nejlepší vysvědčení a pro mne signál, že to nedělají špatně. Nevím jesli jste prožil padesátá léta, ale dnes skutečně nemám strach, že bych mohl dopadnout jako táta. Nebuďte naivní a nevěřte všem žvástům v médiích a těch, kteří se snaží vylíčit jak je dnes všechno špatné, jen pro to, že si to přejí. Není to zdaleka pravda.