17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Syřané v Česku

Kněz a publicista Halík v neděli rozvířil společenskou debatu. Nevím, jak a kde ji sledujete vy, ale na facebooku se to hemží především nenávistnými komentáři. Zkusím přidat svoji trošku do mlýna. Češi mají morální povinnost přijmout syrské uprchlíky a postarat se o ně pokud možno co nejlépe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Horák 19.12.2014 10:29

A proč raději nepodpořit Syrskou vládu

proti teroristům kteří se pokoušejí zničit ty zbytky skutečné demokracie co tam byly?

Podpoření všech těch Arabských jar přineslo co? Ztrátu původních svobod a rovnoprávnosti mužů i žen a všech náboženství. Dnes tam vládnou většinou velmi radikální větve islámu, které téměř nerozeznáte od teroristů.

S. Netzer 19.12.2014 10:26

Re: Šílenec nebo sebevrah?

Náš smrádeček a naše teploučko si nenecháme vzít nějakými multikultipolitkorektníky!

Máte naprostou pravdu!

S. Netzer 19.12.2014 10:25

Re: nejspíš se neptali

Želbohu se ani neptali, jestli je někdo "stalinista, trockista nebo maoista", a tak díky velkorysosti demokratického Západu, mohly i takové bolševické svině, jako byl nechvalně známý Jiří Pelikán, nadále působit, aniž by jim někdo zkřivil jediný vlásek.

V. Kusý 19.12.2014 10:16

Ono to přijímání českých emigrantů bylo

pro cizinu jednodušší v tom, že jsme byli ze stejného civilizačního okruhu. Také nepředpokládali, že by se český emigrant opásal vestou s trhavinou a vyhodil do vzduchu třeba ve vídeňském autobusu.Takže, pokud jde "morální povinnost" proti rozumu a pudu sebezáchovy, je to jednoznačné.Vybírat na vodicího psa pro české dítě a zároveň platit léčení cizinců, děkuji, ne.Pro mne osobně jsou děti a vnoučata moje a mých sousedů a blízkých důležitější.Nikomu však nebrání nic v tom, aby takříkajíc "Ex privata industria" si do domu nastěhoval libovolný počet uprchlíků a věnoval jim SVOJI péči za SVÉ peníze.

F. Svoboda 19.12.2014 9:59

Autor nic nechápe.

Je pravdou, že naše země má obrovské zkušenosti s emigrací. Ve 20. století jsme prošli 3 vlnami ( 1938,1948,1948 ). Do zemí jako je Amerika, V. Británie, Francie i Švýcarsko a j. odešly statisíce našich občanů. Výsledkem jejich nového působiště bylo, že se z nich stali dobří, či výborní Američané, Britové, Francouzi, Švýcaři atd. V případě úvahy o přijímání emigrantů z muslimských zemí se proto ptám autora článku a zejména patera Halíka : jaký je předpoklad, že z těchto emigrantů budou dobří Češi ? Budu rád, když se objeví jejich odpověď. Sám si však odpovídám dle zřejmých zkušeností s přistěhovalci ve Francii, V. Británii i jinde, že se z nich stane po čase, až se zde otřepou další pátá kolona. Myslím, že s cikány, kteří jsou zde již pár set let a nehodlají se ve velké většině stát dobrými občany této země máme již dostatečně výstražnou zkušenost ! ! !

J. Schwarz 19.12.2014 9:21

nejspíš se neptali

zda jsme židé nebo katolíci, ale snad nebyli tak blbí aby se neptali zda jsme stalinisti, trockisti nebo maoisti. Velmi bych se divil kdyby ochotně přijímali člověka, kterého první otázka by směřovala na místní komunistickou buňku a vehementně se dožadoval přítomnosti sovětského politického komisaře. Muslim, Který utíká před  islamisty leč který v evropě jako první hledá mešitu a imáma je obdobou popsaného hypotetického "utečence před komunismem". nestojím o to, aby to v čechách za pár let vypadalo jako v Turecku a už vůbec ne jako v Sýrii nebo v Emirátech.

J. Hanzal 19.12.2014 9:12

Pane autore,

pokud náhodou nevíte tak se píše rok 2014. Např. v Německu je velká komunita Turků, kterým také Němci pomohli a to dost. A výsledek - po Hamburku šmejdí jakási muslimská "morální" policie dohlížející na dodržováním jejich zvrácených praktik. A pak je tu Francie s pomocí svým bývalým koloniím a jejich vděk?, terorizování okolí viz. např Paříž atd., atd.

S. Kubů 19.12.2014 9:10

stačí se podívat na Francii

Autor se odvolává na "dostatek trpkých zkušeností". Stačí se podívat na Francii (ale i další státy západní Evropy), abychom viděli ty konce neuvážené přistěhovalecké politiky. I toto by mělo být řečeno spolu s uváděnými příklady. Ušlechtile se tvářící rétorika je věc jedna, ale pořád též platí "po ovoci poznáte je".

B. Rudolf 19.12.2014 9:02

Myslím si, že máme obavy

Nemyslím si, že jsme lakomí a sebestřední. Jen máme obavy. Ty souvisejí se skutečností, že z druhé a třetí generace arabských přistěhovalců se rekrutují islámští fundamentalisté. A nevíme, proč tomu tak je.

Kdybychom lépe znali příčiny tohoto jevu, možná bychom byli k uprchlíkům vstřícnější, protože bychom věřili tomu, že se nám podaří tento jev zmírnit.

H. Lukešová 19.12.2014 8:32

Re: Šílenec nebo sebevrah?

Souhlas. Multikulti politkorektníci nás vedou ke zničení.

L. David 19.12.2014 7:59

Kdopak nám to tady perlí nesmysly?

Autor článku nejspíš žíje na jiné planetě, pokud neví, že terorismus je základní podstatou islámu. A že tedy každý muslim je potencionální terorista.

Tihle perlící rozumbradové jsou schopni ve jménu "ušlechtilé lásky" dotlačit také naši zemi do zoufale neřešitelné situace, ve které už je Francie, Anglie, Švédsko . . .

P. Rada 19.12.2014 7:39

Dnes už je zásadně jiný svět.

Autor se odvolává na to, jak svého času pomohli jiní čechům ... Vypadá to logicky ale svět se od té doby zásadně změnil - dříve žil častěji v rozvojové euforii - nyní všeobecně víc v nejistotách až tenzích. Rozevírají i naše vnitřní ekonomické nůžky a valem přibývá ve společnosti zadlužených, nezaměstnaných, bezperspektivních, drogujících... I naše společnost se takto rozpadá.

Dnešním všeobecným problémem je růst lidnatosti a vyčerpávání zdrojů. To všeobecně vede k migračním tlakům, ke světové stagnaci až k regresi a tím se mění obecná nálada pro přijímání  "implantátu". 

Zkrátka taková zdánlivě dobře míněná snaha nemusí dopadnout v nových podmínách už vůbec dobře - jakkoli by se ještě před několika desetiletími mohla zdařit. Při "operaci" zdánlivě podobné pak může kontraproduktivně onemocnět až odumřít jak implantát tak příjemce.

Při útěku našich dřívějších krajanů také pravidelně nešlo o mísení zásadně rozdílnách kultůr, prakticky neexistoval terorizmus .... a i v tom spatřuji problematičnost argumentace.

Na druhou stranu uznávám, že se na světě dějí hluboké křivdy. Cítím se však už bezmocný je zvrátit jen tolerantností a dobrou vůlí.

T. Czernin 19.12.2014 3:09

Radime, tenhle Halík nic nerozvířil...

zůstaňte v klidu. Je to jen bloud, který se domnívá, že pozřel Šalamounovo lejno. Planě žvaní cosi o morální odpovědnosti a zapomíná na onu nešťastnou materiální stránku věci, kterou se jako ponižující odmítá zabývat. Pouhý kecal bez zodpovědnosti...

Z. Baldova 19.12.2014 3:08

Re: Šílenec nebo sebevrah?

souhlas

Z. Baldova 19.12.2014 3:05

Ano vezmeme Syrany

A budeme odsuzovat Islamsky  terorismus ktery si nasadime sami do zeme Kam speje Islam uz vedi i deti v materske skolce  jenom ti co si je  berou do sve zeme to nevi a nechteji vedet   At se muslimove prispusobuji zakonum a zivotu zeme ktera jim poskytne pomoc a potom muzeme o nejake pomoci muslimum mluvit,jenze muslim je muslim a uvnitr jsou vsichni stejni Kdo si je nasazuje do zeme nasazuje si zlo  o tom uz  se stokrat presvedcili jak ve Francii v Nemecku v Anglii a vsade kde je vzali nini i v Australii Tak ve skratce kido si mchce muslimi vzit at si je vezme k sobe domu a zivi je z vlastnich zdroju tecka

J. Kanioková 19.12.2014 2:58

Naprosto polopaticky napsáno, naprostý souhlas..

Oni tihle ušlechtilci jaksi pomíjejí důsledky, ale i to materiálno... Já se na financování tohoto podílet nechci, a "Evropský soudní dvůr nedávno rozhodl, že národní státy nejsou obecně povinny platit sociální dávky pro uprchlíky."

Tak KDO to chce financovat ? Brusel? Komplet do halíře ? A z jakých zdrojů, když je v nemálo zemích Evropy téměř 50% nezaměstnanost mladých?

Oni ti "ušlechtilci" myslí jen v rámci pocitů, ne strohé logiky.

Bohužel - "Logika proti pocitům. To je jako tříkolky proti tankům." Wolfgang J. Reus

P. Sulc 19.12.2014 2:51

Autore, patrim k tem,

kterym jiny stat pomohl. A jako vsichni podobni Cesi v nem, nase snaha byla a je splynout z nasim tehda novym domovem, nikoliv jej borit k obrazu svemu, zabijet ty, co nam pomohli ci dokonce se ani nedozadujeme nejakych zvlastnich prav. Kdo chce, chodi do nejblizsiho kostel ci sedi doma, nedozaduje se minaretu a ani neprotestuje, kdyz deti zpivaji koledy A predstavte si tu hruzu, neuveritelne, my take pracujeme a nezijeme na podporu. A diky kdysi dobremu ceskemu vzdelani se uzivime docela dobre, dokonce ani nekrademe, Docela bych pochopil, kdyby Unie ci CR nabrala uprchle a vrazdene krestany, jenze prave to se nesmi, je to ''diskriminace'', zrejme unijni gubernie si uz nemuze vybrat koho prijmout a koho ne. Je to zajimave, kdyz jsem ve Vidni cekal v 67 na emigraci, tehda si jeste zeme immigranty vybiraly. Me tehda zamitly Jizni Afriku, dnes ovsem zaplat pambuh za to. EU, to byla dobra myslenka, ale smer, kterym se nakonec vydala, je znicujici, sebevrazedny a vede ku zkaze Evropy. A zda se , ze jej uz nic nezastavi.

J. Kanioková 19.12.2014 2:46

Jo, souhlas ... to je prostě myšlení P&L

J. Lepka 19.12.2014 1:33

Milý autore, kde jste protestoval,

když muslimská většina tiše likvidovala křesťanské komunity v Libanonu, Egyptě, Iráku, Sýrii?

J. Jurax 19.12.2014 1:11

No jo, autore

pravíte "Proto odmítám jakékoliv paralely mezi vyznavači Alláha a teroristy". Zajisté neplatí, že každý muslim je terorista. Nicméně v poslední době skoro každý terorista je muslim. On je přece jenom rozdíl mezi Ukrajincem, jenž je ateista nebo pravoslavný a pochází z kulturního okruhu nám velice blízkého, a třeba Syřanem, jenž je muslim. A nesouhlas se zdvihl právě proti muslimům - a samozřejmě proti bohorovnosti bruselských vysokoblahorodí, co hodlají podřízeným guberniím nařizovat, kolik moslemínů musí povinně přijmout.

Ad muslimové - jestliže tzv. Západ přijímal židovské uprchlíky z Německa (semtam nijak vřele, ono to bylo trošku složité) nebo uprchlíky z komunisty ovládnutých států, nepřijímal v nich lidi, jejichž náboženství jim přikazovalo Západ jak baštu nevěřících psů zničit.

Kdežto po nás se chce takové lidi přijímat. Lidi, s jejichž souvěrci jsou problémy v zemích, kde jich pošetile přijali víc - Švédsko, Francie, Velká Británie, Německo. Nemyslíte, že je to důvod k jisté opatrnosti? Spoléhat na to, že budou vlažní ve víře, je pošetilé.

A to pomíjím technické otázky - kam s nimi (uprchlické tábory?), jak dlouho tu budou a pakliže dlouho, případně nafurt jak je přimět k asimilaci, jak jim zajistit práci ...

A ještě - "Demokrat se pozná podle toho, že je schopen odlišit individuální odpovědnost a kolektivní vinu.". Budiž. Hlupec se pozná podle toho, že odmítaje kolektivní vinu přivítá individuální teroristy proti Západu a jejich sympatizanty (což je potenciálně každý muslim s titulu své víry) a odmítne individuální odpovědnost za průsery tím způsobené.

J. Heincl 19.12.2014 0:31

Šílenec nebo sebevrah?

Po přečtení článku jsem si musel položit otázku, zda je autor šílenec nebo sebevrah. Rozhodně ale patří k lidem, kteří pilně podřezávají větev, na které sedí euroatlantická civilizace a přitom evidentně nechápe, že s tou větví spadne z velké výšky i on.