1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Syřané v Česku

Kněz a publicista Halík v neděli rozvířil společenskou debatu. Nevím, jak a kde ji sledujete vy, ale na facebooku se to hemží především nenávistnými komentáři. Zkusím přidat svoji trošku do mlýna. Češi mají morální povinnost přijmout syrské uprchlíky a postarat se o ně pokud možno co nejlépe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 19.12.2014 7:39

Dnes už je zásadně jiný svět.

Autor se odvolává na to, jak svého času pomohli jiní čechům ... Vypadá to logicky ale svět se od té doby zásadně změnil - dříve žil častěji v rozvojové euforii - nyní všeobecně víc v nejistotách až tenzích. Rozevírají i naše vnitřní ekonomické nůžky a valem přibývá ve společnosti zadlužených, nezaměstnaných, bezperspektivních, drogujících... I naše společnost se takto rozpadá.

Dnešním všeobecným problémem je růst lidnatosti a vyčerpávání zdrojů. To všeobecně vede k migračním tlakům, ke světové stagnaci až k regresi a tím se mění obecná nálada pro přijímání  "implantátu". 

Zkrátka taková zdánlivě dobře míněná snaha nemusí dopadnout v nových podmínách už vůbec dobře - jakkoli by se ještě před několika desetiletími mohla zdařit. Při "operaci" zdánlivě podobné pak může kontraproduktivně onemocnět až odumřít jak implantát tak příjemce.

Při útěku našich dřívějších krajanů také pravidelně nešlo o mísení zásadně rozdílnách kultůr, prakticky neexistoval terorizmus .... a i v tom spatřuji problematičnost argumentace.

Na druhou stranu uznávám, že se na světě dějí hluboké křivdy. Cítím se však už bezmocný je zvrátit jen tolerantností a dobrou vůlí.

T. Czernin 19.12.2014 3:09

Radime, tenhle Halík nic nerozvířil...

zůstaňte v klidu. Je to jen bloud, který se domnívá, že pozřel Šalamounovo lejno. Planě žvaní cosi o morální odpovědnosti a zapomíná na onu nešťastnou materiální stránku věci, kterou se jako ponižující odmítá zabývat. Pouhý kecal bez zodpovědnosti...

J. Chaloupka 19.12.2014 10:43

Však proto nemá děti a kamarádí se se Sekyrou.

Halík by vůbec ve veřejném prostoru neměl dostat možnost plácat ty své nesmysly. Stačí, když ho sponzoruje developer Sekyra.

Z. Baldova 19.12.2014 3:05

Ano vezmeme Syrany

A budeme odsuzovat Islamsky  terorismus ktery si nasadime sami do zeme Kam speje Islam uz vedi i deti v materske skolce  jenom ti co si je  berou do sve zeme to nevi a nechteji vedet   At se muslimove prispusobuji zakonum a zivotu zeme ktera jim poskytne pomoc a potom muzeme o nejake pomoci muslimum mluvit,jenze muslim je muslim a uvnitr jsou vsichni stejni Kdo si je nasazuje do zeme nasazuje si zlo  o tom uz  se stokrat presvedcili jak ve Francii v Nemecku v Anglii a vsade kde je vzali nini i v Australii Tak ve skratce kido si mchce muslimi vzit at si je vezme k sobe domu a zivi je z vlastnich zdroju tecka

P. Sulc 19.12.2014 2:51

Autore, patrim k tem,

kterym jiny stat pomohl. A jako vsichni podobni Cesi v nem, nase snaha byla a je splynout z nasim tehda novym domovem, nikoliv jej borit k obrazu svemu, zabijet ty, co nam pomohli ci dokonce se ani nedozadujeme nejakych zvlastnich prav. Kdo chce, chodi do nejblizsiho kostel ci sedi doma, nedozaduje se minaretu a ani neprotestuje, kdyz deti zpivaji koledy A predstavte si tu hruzu, neuveritelne, my take pracujeme a nezijeme na podporu. A diky kdysi dobremu ceskemu vzdelani se uzivime docela dobre, dokonce ani nekrademe, Docela bych pochopil, kdyby Unie ci CR nabrala uprchle a vrazdene krestany, jenze prave to se nesmi, je to ''diskriminace'', zrejme unijni gubernie si uz nemuze vybrat koho prijmout a koho ne. Je to zajimave, kdyz jsem ve Vidni cekal v 67 na emigraci, tehda si jeste zeme immigranty vybiraly. Me tehda zamitly Jizni Afriku, dnes ovsem zaplat pambuh za to. EU, to byla dobra myslenka, ale smer, kterym se nakonec vydala, je znicujici, sebevrazedny a vede ku zkaze Evropy. A zda se , ze jej uz nic nezastavi.

J. Jurax 20.12.2014 12:09

Re: Autore, patrim k tem,

Výtečně řečeno.

J. Lepka 19.12.2014 1:33

Milý autore, kde jste protestoval,

když muslimská většina tiše likvidovala křesťanské komunity v Libanonu, Egyptě, Iráku, Sýrii?

J. Jurax 20.12.2014 12:12

Re: Milý autore, kde jste protestoval,

Proč by protestoval? To přece byla naprosto oprávněná odplata za křížové výpravy, není-liž pravda?

Jo kdybychom odpláceli třeba za obléhání Vídně moslemíny, to by autor nejspíš protestně pištěl, až by se to rozléhalo ...

J. Jurax 19.12.2014 1:11

No jo, autore

pravíte "Proto odmítám jakékoliv paralely mezi vyznavači Alláha a teroristy". Zajisté neplatí, že každý muslim je terorista. Nicméně v poslední době skoro každý terorista je muslim. On je přece jenom rozdíl mezi Ukrajincem, jenž je ateista nebo pravoslavný a pochází z kulturního okruhu nám velice blízkého, a třeba Syřanem, jenž je muslim. A nesouhlas se zdvihl právě proti muslimům - a samozřejmě proti bohorovnosti bruselských vysokoblahorodí, co hodlají podřízeným guberniím nařizovat, kolik moslemínů musí povinně přijmout.

Ad muslimové - jestliže tzv. Západ přijímal židovské uprchlíky z Německa (semtam nijak vřele, ono to bylo trošku složité) nebo uprchlíky z komunisty ovládnutých států, nepřijímal v nich lidi, jejichž náboženství jim přikazovalo Západ jak baštu nevěřících psů zničit.

Kdežto po nás se chce takové lidi přijímat. Lidi, s jejichž souvěrci jsou problémy v zemích, kde jich pošetile přijali víc - Švédsko, Francie, Velká Británie, Německo. Nemyslíte, že je to důvod k jisté opatrnosti? Spoléhat na to, že budou vlažní ve víře, je pošetilé.

A to pomíjím technické otázky - kam s nimi (uprchlické tábory?), jak dlouho tu budou a pakliže dlouho, případně nafurt jak je přimět k asimilaci, jak jim zajistit práci ...

A ještě - "Demokrat se pozná podle toho, že je schopen odlišit individuální odpovědnost a kolektivní vinu.". Budiž. Hlupec se pozná podle toho, že odmítaje kolektivní vinu přivítá individuální teroristy proti Západu a jejich sympatizanty (což je potenciálně každý muslim s titulu své víry) a odmítne individuální odpovědnost za průsery tím způsobené.

J. Kanioková 19.12.2014 2:58

Naprosto polopaticky napsáno, naprostý souhlas..

Oni tihle ušlechtilci jaksi pomíjejí důsledky, ale i to materiálno... Já se na financování tohoto podílet nechci, a "Evropský soudní dvůr nedávno rozhodl, že národní státy nejsou obecně povinny platit sociální dávky pro uprchlíky."

Tak KDO to chce financovat ? Brusel? Komplet do halíře ? A z jakých zdrojů, když je v nemálo zemích Evropy téměř 50% nezaměstnanost mladých?

Oni ti "ušlechtilci" myslí jen v rámci pocitů, ne strohé logiky.

Bohužel - "Logika proti pocitům. To je jako tříkolky proti tankům." Wolfgang J. Reus

J. Jurax 20.12.2014 11:34

Re: Naprosto polopaticky napsáno, naprostý souhlas..

Tříkolka opatřená bazookou či panzerfaustem je proti tanku překvapivě účinná :-)

J. Heincl 19.12.2014 0:31

Šílenec nebo sebevrah?

Po přečtení článku jsem si musel položit otázku, zda je autor šílenec nebo sebevrah. Rozhodně ale patří k lidem, kteří pilně podřezávají větev, na které sedí euroatlantická civilizace a přitom evidentně nechápe, že s tou větví spadne z velké výšky i on.

J. Kanioková 19.12.2014 2:46

Jo, souhlas ... to je prostě myšlení P&L

Z. Baldova 19.12.2014 3:08

Re: Šílenec nebo sebevrah?

souhlas

H. Lukešová 19.12.2014 8:32

Re: Šílenec nebo sebevrah?

Souhlas. Multikulti politkorektníci nás vedou ke zničení.

S. Netzer 19.12.2014 10:26

Re: Šílenec nebo sebevrah?

Náš smrádeček a naše teploučko si nenecháme vzít nějakými multikultipolitkorektníky!

Máte naprostou pravdu!

K. Potoček 19.12.2014 10:43

Re: Šílenec nebo sebevrah?

Nic Vám nebrání dobrovolne zaopatřit tolik imigrantů,kolik uživíte.

H. Lukešová 19.12.2014 11:03

Re: Šílenec nebo sebevrah?

Vy zkrátka rovněž žijete v klidu, idealizujete si svět a nevidíte skutečné problémy, jaké jsou, problémy s muslimskými teroristy.

S. Netzer 19.12.2014 12:35

Re: Šílenec nebo sebevrah?

No, na vaše znalosti a životní zkušenosti určitě nemám, to máte pravdu.

H. Lukešová 19.12.2014 11:04

Re: Šílenec nebo sebevrah?

A jak píše pán pod vámi, klidně si ubytujte nějakého islámského teroristu.

J. Jurax 20.12.2014 12:20

Re: Šílenec nebo sebevrah?

Milí studenti, na případě Frau Netzer můžete pozorovat charakteristické projevy bovinní spongiformní encefalopatie, která u člověka vyvolává tzv. variantní Creutzfeldt-Jakobovu nemoc.