23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vážení pánové, 26.3.2008 13:03

Re: Pane Svobodo, váš výlev vás usvědčil,

Teď jde o to, jestli lze ubližovat hulvátům?!

Petrus 26.3.2008 11:28

svoboda projevu a karikatura

Pane Svoboda, nevím jaký je Váš vztah k panu Schwarzernberkovi. Asi Vám moc sympatický není. Ten plakát není ani moc vtipný, ani kulturně významný. Jestli jde jenom o svobodu projevu za každou cenu, tak by se našlo daleko víc významnějších témat. Je to taky otázka formátu.

K. Babák 26.3.2008 11:13

Svoboda projevu.

Znáte tu o tom chlápkovi, co skočil do kaktusů a když se ho ptali, proč to udělal, řekl, že mu to v tu chvíli připadalo jako dobrý nápad? (7 statečných)

vládík 26.3.2008 10:54

Když vy ani neumíte pochopit jednoduchou větu

Pan ministr netvrdí, že nesmíte mít názor na teroristy. On naopak tvrdí, že jeho osobní (smí mít názor, že?) přesvědčení je, že vylepit tyto plakáty je nerozum. nikoliv proto, že by chtěl omezovat svobodu slova. A už vůbec ne, že by ji chtěl omezovat nějaký státní orgán. Tedy že nesouhlas není o svobodě slova.

Nesouhlas je o absolutní pitomosti vylepovačů. Protože nebudou pravděpodobně zjištěni, dělají hrdiny na úkor ostatních. Militantní muslimové jsou schopni čehokoliv. A nevybírají si. Takže ti frajeři nepřímo ohrožují kohokoliv - možná v Brně, možná v ČR.

A ministr Schwarzenberg upozorňuje na nesmyslnost takového počínání. Nebude se nikde omlouvat za tyto plakáty (protože byly vyrobeny v zemi, kde platí svoboda slova). To neznamená, že ten čin byl pitomý, pitomý, pitomý. A toto tvrzení nemá co dělat se svobodou slova.

Jednoduché, ale pro někoho holt nepochopitelné.

RomanL 26.3.2008 11:26

Re: Když vy ani neumíte pochopit jednoduchou větu

... správně, nevylepujte plakáty a hlavně neříkejte, že Islám a ostatně každé nábožensví je škodlivé a vrací lidi do středověku. Pak budete mít klid na práci. Nebo to bylo něco o Leninovi a vedoucí úloze KSČ a o tom, že komunisti jsou lháři, zloději a vrazi, ale nemělo by se to říkat, protože byste skončil v kriminále s trochou mučeníčka? Teď se mi nějak popletlo, o čem se to dnes vlastně nesmí mluvit. Ale máte pravdu, klid na práci je nejdůležitější...;-€

Martin 26.3.2008 19:28

Re: Když vy ani neumíte pochopit jednoduchou větu

Vladiku

to uz jste tak vystraseny, bojite se,  ze plakaty rozzurite teroristy?  A co kdyz  je zacne  poburovat ve skolnich jidelnach servirovani veproveho masa? ? Tak to taky sehnete hlavu?

Poseroutko.....

lucina (pes) 26.3.2008 10:53

svoboda bučení

by měla mít své meze, jinak nebude slyšet ani ten nejrozumnější hlas. Stačí, že na nás bučí kdejaké hovězí či vepřové z novinových stánků a rozhlasu a tv, to můžu odmítnout a vypnout. Ale polepovat nebo pomalovávat svým bučením veřejná prostranství by mělo být stejně trestné jako zamořování ovzduší a životního prostředí nečistotami fyzikálně měřitelnými. Navíc provokovat (a ještě hloupě a neorginálně) vraždící fanatiky anonymně a tak, aby se jejich nenávist obrátila proti nevinným spoluobčanům, to bych řešila tím, že bych je vydala  k potrestání těm, které urazili.

klaaarka 26.3.2008 12:51

Re: svoboda bučení

R^R^R^

RomanL 26.3.2008 13:07

Re: svoboda bučení

... takže vlastně souhlasíte s tím, že karikatura je pravdivá a ortodoxní následníci Mohameda jsou vraždící fanataci, jak jste sama napsala, jenom je není vhodné provokovat? Tak si zahalte tvář, vemte si dlouhou sukni a z krku si sundejte křížek, jestli ho tam máte, to totiž muslimy také uráží, a to tak, že velmi. Mohli by vás za to i ukamenovat. Tedy - zatím ne. Zatím tu můžeme vylepovat i plakáty s Mohamedem. Ale pokud se budete dál snažit, třeba i toho kamenování se dočkáte... :-P

RomanL 26.3.2008 13:18

Re: Re: svoboda bučení

... vždyť vy si ve své hlouposti ani neuvědomujete, že se snažíte obhajovat vlády, náboženství a režimy, ve kterých má žena cenu 20 velbloudů (a to je sakra drahá žena). Proboha ženská, to jste vážně taková kráva (když vaši cenu pro vás po evropsku převedu na ten skot, jak byste si to asi přála)?

Karotka 26.3.2008 14:13

Re: Re: svoboda bučení

Pane RomanL. No tak. To je jen taková legrace. Jako ty karikatury. To my se přece dokážeme nad tu legraci povznést, ne? Vždyť máme svobodu slova. Takže jdeme na to.

Děvčata, na kolik se ceníte u nás? Na dvacet velbloudů? Na ferrari a bohatého podnikatele pod pantoflem? Na dva tisíce za hodinu? Nebo máte jenom na prodavače v samoobsluze?

Ale u nás, to je fakt, nekamenujeme, my tu máme zákony. Jen tak občas se zbavíme nepohodlného manžela či manželky, když nám brání v zisku většího množství peněz. Nebo z legrace či zvědavosti necháme roztrhat kočku. Nebo... a jsme u svobody projevu. Některé věci tu prostě zmínit nemůžu... I když smím a neporušil bych tím pravidla diskuse.

Ale sousedům se můžeme smát, za břicha se popadat.

Martin 26.3.2008 19:36

Re: svoboda bučení

Zase dalsi poseroutka, jen nedrazdit, oni nas pak nechaji na pokoji. Milostiva, NENECHAJI.

lucina (pes) 26.3.2008 10:40

no jo, kníže pán , ten se nám vybarvil!!

Škoda, že takových osobností, které používají zdravý rozum a srozumitelné formulace (byť poněkud nesrozumitelně pronesené), nemáme plný parlament. Až si člověk říká, že na té šlechtě asi opravdu něco je. Knížete pána a další jemu podobné dědky (Tigrid) by se mělo naklonovat!

milkom 26.3.2008 10:48

Re: no jo, kníže pán , ten se nám vybarvil!!

ještě bych přidal pana Medka...

lucina (pes) 26.3.2008 10:55

Re: Re: no jo, kníže pán , ten se nám vybarvil!!

Adolfa Borna, ono by se jich našlo víc... pan president by mezi nimi taky neměl chybět.

Jirka 26.3.2008 10:39

Ministr se zachoval jako diplomat a dospělý člověk

Řekl že je to blbina a že se to nedělá. Stejně se zachoval představitel české muslimské obce, který řekl, že je to blbina a že ho to nezajímá. Oni chlapíci co vylepovali plakáty v tu chvíli se svým hrdinným činem vypadají jako šašci.

Takhle nějak by to mělo asi fungovat.

Věřím, že pokud by došlo k blokádám úřadů, házení kamenů nebo nedejbože k přibití nějakého "volnomyšlenkářského posla" na plot, byla by reakce nejen ze strany ministra zcela jiná.

Tak jako nebudu kreslit sousedovi na dveře sprosté obrázky, tak mu obratem dám přes držku až mi začne dělat problémy on. Tečka

RomanL 26.3.2008 11:18

Re: Ministr se zachoval jako diplomat a dospělý člověk

... no, je to blbina. Dneska. U nás. U ovšem dnes už to není blbina např. v Dánsku a Holandsku. Kdy to nebude "blbina" u nás? Za 10 let? Za 20?

M. 26.3.2008 11:23

Re: Re: Ministr se zachoval jako diplomat a dospělý člověk

Jak tady čtu tu přehlídku omlouvačů, tak bych si pomalu přál, aby za 5.

Karotka 26.3.2008 14:39

Re: Re: Ministr se zachoval jako diplomat a dospělý člověk

Viděl jsem reklamu soudím na dráhy, kde vedle sebe cestoval Čech, Moravák, Slezan atd. Všichni byli v národním kroji, Čech byl Švejk.

Dotklo se mě to (nikoliv však urazilo).

Nepřipadám si jako Švejk, nechci být Švejk, nelíbí se mi tento symbol. Nic s tím nenadělám a nebudu doma připravovat bomby. Budu se snažit chovat tak, aby minimálně mě nikdo za Švejka neměl.

A teď konečně k věci - musíme být za každou cenu jako Dánové??? Copak je pokrok přímka? Tedy že co je vepředu je pokročilé a co je vzadu je zaostalé? Neexistují snad paralelní cesty pokroku? Mnoho cest? A mnoho ukazatelů? Copak vnímání vkusu ve společnosti jde ruku v ruce s ekonomickým a sociálním systémem?

Kdo jsme, my obyvatelé Česka? Kdo chceme být?

Sid 26.3.2008 18:43

Re: Ministr se zachoval jako diplomat a dospělý člověk

Ale vzdyt to nebylo "sousedovi". Vzdyt se to stalo u nas, v Brne. Chaou, ze kdyby to zacali vylepovat v Bagdadu, ze je to, jak rikate "sousedovi" ale na svuj dvorek si snad "sproste obrazky" vylepit muzu.

Skept/icus M/axim/us 26.3.2008 10:00

Autor se hrubě mýlí.

Škoda se dá objektivně prokázat, budeme-li muslimskou víru brát a její církevní struktury jako klasickou pojišťovnu jejímž produktem je věčný život. (křesťanství a judaismus se nijak zásadně neliší). Tedy každá ztracená duše vyjadřuje určitý budoucí výnos, který lze místně přibližně vyčíslit ;-D

Historik 26.3.2008 9:31

Válka proti ortodoxnímu islámu, přinejmenším studená, nás čeká tak jako tak,

a pokud se muslimům v Evropě nelíbí, tak ať táhnou, odkud přišli. Kam vedla politika "neprovokování" Hitlera je všeobecně známo.

Ta karikatura ale není urážkou Mohameda, je pouze ukázkou, jak si představují Mohameda islamisté. Skutečně urážlivé byly opravdu ty tři obrázky, které mullahové přidali k těm 12 původním.

Mimochodem, mě nijak nevzrušují ani ty "karikatury" na Holocaust které v Iránu začali zveřejňovat v odvetu za karikatury na Mohameda. Těmi karikaturami se totiž deklasují sami jejich autoři.

erre 26.3.2008 9:17

marně pátrám v paměti,

jestli tady někdy byl větší blábol a slátanina než tento soubor. Právo na výsměch či dokonce právo urážet může přejít v právo omezit právo toho druhého čili v totalitu. Napádá mně jenom jedno: Servít už není vůl, vůl je Svoboda.

F2 26.3.2008 10:31

Re: marně pátrám v paměti,

Politická karikatura má v naší kultuře dlouhou tradici.

milkom 26.3.2008 10:36

Re: Re: marně pátrám v paměti,

dokonce i karikatura s náboženskou tématikou - přesto u nás karikatury proroka nevznikají...

Historik 26.3.2008 12:56

"Právo urážet" politické symboly i osobnosti je součástí politického boje

A samozřejmě toto právo neexistuje v totalitním režimu (pokud se ovšem netýká jaho zahraničních nepřátel). A náboženství je vždy politikum.

emil 26.3.2008 9:00

No to je dobrá slátanina

Hlavně vytáhnout vše možné a nemožné na ministra. To se tedy povedlo. Hrdinové papíru, jako je autor, to mají vždy dost lehké. Od stolu se to panečku píše, uráží, nepřemýšlí (přemýšlí ale hlavně o délce článku a získaných penízkách). Vezmeme-li všechna práva, určitě je zakotveno i právo na ochranu jedince před teroristy. Co teropristé dovedou, už jsme dost viděli. Že autor nadřazuje dle svého názoru, to mu také neberu. Ovšem díky tomu se tímto způsobem navézt do Schwarzenberge vašich.

A.S. Pergill 26.3.2008 8:47

Není to jednoduché:

Samotné zobrazování Mohameda - ten zákaz není jednoznačný a v minulosti byl zobrazován i v prostředí islámu (např. Persie). Nikde v Koránu také takový zákaz nenajdete.

"Aféra karikatury" je celá založena na podvodu, kdy největší negativní reakci nevyvolaly obrázky dánských karikaturistů, ale jeden obrázek dobastlený imámy, kteří tu aféru rozvířili, a fotografie vítěze soutěže v prasečím chrochtání, kterou imámové rovněž vydávali za jednu z dánských karikatur. Vzhledem k tomu, že celý islám je založen na podvodu, výroky lžiproroka Mohameda počínaje, i tato skutečnost je typicky "islámská".

Dále je nutno zohlednit skutečnost, že islám je víc politické hnutí než náboženství. Ve skutečnosti toho náboženského je v islámu minimum a to hlavní je politické řízení společnosti směrem k absolutistické teokracii, potlačující v zárodku jakékoli náznaky samostatného, logického, nebo dokonce tvůrčího myšlení. Toto hnutí je velice blízké německému nacismu (muslimové také s nacisty horlivě spolupracovali). Potlačení takovéhoto hnutí, včetně dehonestace idejí, o které se opírá, je naprosto legitimní a má v evropské a konkrétně naší, kultuře dlouhou tradici; od dehonestace nacismu na půdě Osvobozeného divadla až po politické anekdoty.

Islám v současné době představuje podstatně (o několik řádů) větší riziko než neonacismus nebo riziko restituce komunismu.

Historik 26.3.2008 10:07

Jistě víte, že působení Voskovce a Wericha bylo předmětem

oficiálních demarší ze strany nacistického Německa. A netýkaly se pouze jich dvou. Na snahu "nedráždit" diktátory (Hitlera a Mussoliniho) a s tím spojenou snahu o cenzuru vzpomíná např. Ladislav Pešek.

Karla Čapka přišli z "Říše" vyslaní gestapáci 16. 3. 1939 rovnou zatknout, protože nevěděli, že 3 měsíce předtím zemřel.

JH 26.3.2008 12:13

Je vlasně u nás islám povolený?

Nebo je zakázaný, protože jde o hnutí, potlačující práva a svobody občanů (žen, lidí "bez knihy", atd.)?