26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Svéprávní senioři, fake news a důchody

Vědí mladí absolventi genderových, sociologických a humanitních studií, kdo jsou dnešní senioři? Ke komu promlouvá Česká televize na svém novém kanále pro seniory? Umí senioři číst, počítat a používat vlastní rozum?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vencovský 17.5.2020 8:13

Pod článek se také mohu podepsat. Bláboly o podpoře neinformovaných seniorů např. Zemana, Babiše.., jsou nemístné. Spíš bych řekl, že mají dostatek času porovnat různé informační zdroje z internetu než mladí, humánně vystudovaní, přesvědčení o své pravdě polovzdělanci, podivující se nad možným stopem dotací.

I. Mertl 16.5.2020 22:38

8. Pracovní způsoby? I dnešní mladí musí někdy měnit své pracovní zařazení či obor, stejně jako naše generace. Je to dobře či špatně? Tehdy nebylo běžné natáhnout ruku, žádat o dotaci či příspěvek. Ani to nešlo, dostal umístěnku či pracovní zařazení a dělal (či nedělal, leckdy a leckde to nebylo moc nutné, nemluvě o užitné hodnotě té práce). Když nevyšel, vstoupil do strany či si ukradl - něco bylo těžko nabýt jinak. Bylo to dobře či špatně? A ještě k tomu paní inženýrka přidala moučník v podobě prokletí politických (ne)ziskovek, ožebračujích moji generaci (zdalipak autorka je schopna uvést jedinou takovou neziskovku, která čerpá víc než 1 % příspěvku pro česká fotbal?), zrušení povinné maturity a seznam medii generujících fake news. Zapoměla na Sorose, Kalouska a především na EU!

Moc pěkné, paní inženýrko! Jen jste se měla víc než Art Marketingu věnovat Politics Marketingu. Tam by Vám to jistě víc svědčilo. Ale ni ztraceno - Mára nabírá.

I. Mertl 16.5.2020 22:41

Pozn.: Samozřejmě patří jako poslední příspěvek pod 22:38

P. Han 16.5.2020 23:15

Osm dlouhých odstavců o tom, že jste absolutně nepochopil obsah článku? Není to zbytečně moc?

P. Victorin 17.5.2020 8:04

Hane, neplevelte diskuzi, pls a příště zkuste lépe ovládat svou primitivní agresivitu pociťovanou vůči chytřejšímu diskutérovi, ano? Děkuji.

P. Han 17.5.2020 8:17

Pouze jsem konstatoval, žádnou agresi jsem neprojevil. Takže mohu konstatování rozšířit. Ani vy jste nepochopil obsah článku. Což nakonec u příslušníka "Gottwaldovy mládeže" zase tak nepřekvapí.

P. Victorin 17.5.2020 10:06

Hane, nesporně je hluboko pod mou úrovní, komunikovat ve vámi předurčeném primitivně agresivním duchu... Konec diskuze!

P. Han 17.5.2020 12:09

Ano, nesporně komunikujete hodně hluboko pod tím, co vydáváte za svou úroveň. Nastudujte si význam slov primitivní a agresivní. Pak si stoupněte před zrcadlo a dejte si pár facek, šašku. Nevím, z kterého fóra vás vykopli, že jste se rozhodl svými výplody obšťastňovat NP, ale tady fakt neračte být v koblihárně své cenové skupiny.

P. Manda 17.5.2020 12:24

šaškuje pod každým článkem, ta guma zelená.

J. Jurax 17.5.2020 19:17

Reakci na Victorina jen krmíte trolla.

J. Poláček 17.5.2020 8:42

Od vás ta poznámka o plevelení tedy opravdu sedí, pane.

P. Victorin 17.5.2020 9:45

Poláčku, děkuji...

R. Johnová 17.5.2020 0:34

Pane Mertle, k vašemu poslednímu odstavci: Jak píšu na blogu, politika mě zajímá, právě proto s ní nechci mít nic společného :-)

V. Braun 17.5.2020 3:08

Tak alespoň píšete politické články, ale proč ne? Jen nepište za vše seniorstvo a ještě takovým zjednodušujícím a jednostranným způsobem. Když se nad tím zamyslím, tak je to v malém podobno Dietlovým seriálům - také jen jedna líbivá linka bez ohledu na realitu.

Z. Lapil 17.5.2020 9:42

Ten článek že je politika?

I. Mertl 17.5.2020 6:24

Snad chcete, ale Váš popletený pejskův a kočiččin dort je ryzí politikou. Tak si tu nepolitiku užívejte.

P. Victorin 17.5.2020 6:26

Paní ing. Johnová, při svém vzdělání byste měla sama chápat, že tzv. generalizování je metoda špatná, protože každý člověk je originál. Proto byste se neměla vyjadřovat za "generaci seniorů" ani za generace veškeré jiné možné... Porozuměno?

PS Navíc "dobrá rada" /od seniora/: Jako autor článků, raději nediskutujte /platí obecně/!

V. Čermák 17.5.2020 14:19

Pane Viktorine, také Vy potřebujete Dobrou radu, asi jako "koza drbání". Radit autorovi, aby nediskutoval pod článkem je takové snaživé a docela úsměvné, ovšem zcela zbytečné. Dělají to tak mnozí zdejší autoři a diskuzi to spíše doplňuje a vysvětluje. Ale pokud sám napíšete nějaký podnětný článek, určitě pod ním diskutovat nemusíte. Toš tak...

R. Johnová 17.5.2020 19:11

Pane Viktorine, toto je subjektivní článek z mého blogu, nikoli výstup z vědecké studie, který by podléhal akademické metodologii.

Diskutuji, protože (někdy někomu) je slušné odpovědět.

J. Jurax 17.5.2020 19:19

Reakcí na Victorina jen krmíte trolla.

J. Čup 17.5.2020 7:42

Pane Mertle, nic jste nepochopil

P. Kmoníček 17.5.2020 7:59

Co udělal Kalousek pro stát horšího než majitel Agrofertu, Mertle ?

V. Čermák 17.5.2020 13:20

Z krize ještě větší krizi, zadřel ekonomiku, vystrašil investory, že projetky strčili do šuplíku. Babiš naopak ekonomiku znovu rozjel, unvestoři naráz poznali, že je to člověk, který rozumí byznysu, schované projekty opět vytáhli na světlo, atpod...

J. Jurax 17.5.2020 19:20

Ano.

A teď tu o Červené Karkulce.

V. Čermák 17.5.2020 23:24

No, tak váš konkurenční názor, stačil by i stručně, by mě opravdu, ale opravdu zajímal....

I. Mertl 16.5.2020 22:37

Paní inženýrko Johnová, česká seniorská veřejnost jako celek nemá s Vašimi zjednodušeně propagandistickými úvahami moc společného. Díky Bohu! Tato veřejnost se liší v postojích dnešních i minulých. Část (na tomto webu dosti hojně zastoupená) bude Vaše mělnění reality do beztvaré haše s radostí akceptovat, jiná část se jím bude cítit hluboce uražena. Abych nezůstal u povrchního odsudku, věnuji sobotní večer detailnímu rozboru nesmyslů vašeho dílka, po odstavcích.

1. Úvodní otázky: - Absolventi jistě ve velké většině ví, kdo jsou senioři (proč uvádíte jenom absolventy vyjmenovaných odborů, jsou jiní než vystudovaní ekonomové, fyzici nebo geologové?) - Pořady ČT3 slouží osamělým seniorům izolovaným opatřeními proti COVID-19 od venkovního světa jako odideologizovaný obraz jejich mládí. - Senioři (pokud jsou jejich mentální funkce v pořádku) jsou v průměru stejní jako nesenioři ve znalosti čtení, počítání a užívání rozumu (Vy snad se cítíte v těchto ukazatelích horší než průměr mladých?)

2. Definice seniora je jistě neurčitá, ale i tak běžně pochopitelná. Zbytek odstavce je blábol dehonestující politické zkušenosti seniorů.

3. Kulturní zkušenost seniorů: je různá jako senioři sami, byli i tací (divní?), zajímající se třeba o vážnou hudbu či divadlo, ba i o jazz či dechovku (obojí považujete za "typické" pro Silvestra na horách?)

I. Mertl 16.5.2020 22:38

4. Tehdejší TV: Pominu-li ryze odpornou ideologii některých seriálů a režimu sloužící zpravodajskou část vysílání, byl po zanedbání ideologických omezení tehdejší doby zbytek TV na úrovni dnešních komerčních televizí, a bez reklam. Ostatní kultura fungovala s ideologickými omezeními - a často i s problémy z toho vyplývajícími (pro smysl článku irelevantní!).

5. Schizofrenní generace(?!) - Ne, ta doba (normalizace) byla snad schizofrenní, ne generace (! - pro ing. Johnovou - viz učebnice psychiatrie). Jistá část tehdejších aktivních lidí, dnešních seniorů, přijala argumentaci režimu buď jako příležitost k aktivní seberealizaci nebo alespoň k pohodlnému přežití, další ideologii ignorovala individuální formou, malá poslední aktivním odporem, většinou verbálním, výjimečně veřejným. Co to říká o seniorech jako mase, paní? Zbytek odstavce irelevantní propagandistický blábol, sorry.

6. Počítače: Jak souvisí s tématem? Já třeba pracuji s počítačem už 45 let, z toho 35 let denně, mám kolegy s obdobnou praxí, jiní senioři třeba méně, ale přesto to nic neznamená pro naše životní postoje. "Eurosvazáci" - viz propaganda jako výše.

7. ??, sorry, nerozumím: Studium: Ano, někteří nemohli, protože oni či rodiče byli zavřeni nebo politicky nespolehliví, nechtěli oni či rodiče nebo na to neměli? Politická omezení na studijní možnosti dnešních seniorů vážně dopadla, já sám z politicky nespolehlivé rodiny jsem se na školu dostal až po dvouletém "nasazení do výroby", náhodou, protože jsem narazil na rozumného komunistu, neodsunutého sudeťáka, který se za mne z pozice předsedy strany ve fabrice proti vůli jiných postavil. Ale souvisí to s obecným charakterem dnešních seniorů? I vy, autorko, jste přece na sklonku normalizace vystudovala. Zbytek odstavce je zase o čem ?

P. Victorin 17.5.2020 6:20

Pane Mertle, jako příslušník generace zvané "Mládež nová - Gottwaldova", Vám dávám plně za pravdu! Osobně jsem zde dříve, ovšem oproti Vám podstatně méně podrobně, vyjadřoval totéž, co Vy... Přátelsky zdravím!

P. Kmoníček 17.5.2020 8:03

Mertle, zapomněl jste zdůraznit, že nejhorší ( pro Vás a Vaše soukmenovce ) jsou pokusy o zveřejňování pravdivých informací a dá se říct i ůvah.

I. Mertl 17.5.2020 10:47

Nazdar, pravdivá ůvaho.