13.5.2024 | Svátek má Servác


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Studénka

Infrastruktura se musí konečně začít přizpůsobovat lidem a lidé přestat přizpůsobovat infrastruktuře. Něco takového zařídí jen inženýři znalí psychologie a dalších humanitních věd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 16.8.2015 21:02

Re: Veškeré úvahy a doporučení zde diskutujících o tom ...

Jiný kraj, jiný mrav - v Turecku spuštěné závory nejen všichni projížděli / šrańky byly jen v pravém pruhu každého směru / ale když jsem zastavil a průjezd tím zablokoval troubili na mne i policajti / turečtí / asi abych neblbnul a nezdržoval...

J. Vintr 16.8.2015 15:28

Re: Veškeré úvahy a doporučení zde diskutujících o tom ...

Fakt je ten, že všechna další opatření mimo fungující signalizace jen suplují lidskou blbost. Střet s vlakem nemůže nikdo vyhrát a kdo se o to pokouší je prostě idiot.

M. Bílý 16.8.2015 15:14

Veškeré úvahy a doporučení zde diskutujících o tom ...

... jak by měly být zabezpečeny úrovňové přejezdy přes železnici, mimo běžná červená světla, považuji za zbytečné, bylo by to jen a jen vyhazování peněz z kapes daňových poplatníků. Jezdil jsem autem  od roku 1946 do roku 2005 (a pokud to šlo i ostře) ale nikdy jsem nevjel na železniční koleje svítila-li červená. MÁM TOTIŽ PUD SEBEZÁCHOVY (to znamená, že vlastní život a životy případných spolucestujících jsem si cenil výš než čas, byť by byl sebedelší). I před volným přjezdem jsem přibrzdil, případně zastavil a pokračoval jen s jistotou, že mám volno. Nic mi za tu dobu neuteklo!!!

Abych předešel napadání musím uvést, že zastávám názor, že všechny (!!!) železniční přejezdy by  měly být mimoúrovňové. Ne kvůli hazardérům, ti se připraví o život (nebo zmrzačí) někde jinde, ale kvůli obětem jejich hazardu a materiálním škodám které způsobí.

J. Vintr 16.8.2015 15:09

Je naprostá pitomost předpokládat

že jakékoliv vzdělání (tím méně takzvaně humanitní) zmůže něco s přirozenou lidskou blbostí. I akademický titul může získat naprostý blbec. Naše politická scéna je třeba plná flagrantních příkladů této možnosti

J. Křivánek 16.8.2015 12:31

Pisálek je idiot

Pisálek co vyblil tenhle blud je idiot. Určitě hjumnitnjě vyštudovanej. Více takovejch pi-čííí a můžem jít srááát!

P. Dvořák 16.8.2015 10:49

Re: Digitální display - není to málo??

Ale ne blbej.

H. Gene 16.8.2015 10:40

Re: Digitální display - není to málo??

Jsi trapnej...

P. Dvořák 16.8.2015 10:33

Re: Digitální display - není to málo??

Má snad fyzika něco společného s tím, že lidi serou na červenou?

P. Dvořák 16.8.2015 10:32

Re: Digitální display - není to málo??

Ty jsi fakt úplně posedlý opatřeními k odstranění jakéhokoliv nebezpečí. Je to na hranici obsese. A typické pro levičácké myšlení, které nepočítá s mozkem lidí a jejich vlastním myšlením, tak musí všechno vymyslet za ně. Zakázat, přikázat, povolit, nepovolit, také se vám říká "dobroserové".

No a když napíšu : "Lidé neumírají kvůli mně, ale proto, že jsou idioti.", je to snad o příbuzných mrtvých z vlaku?

Chceš další opatření? A proč jenom na přejezdech? Můžeš zkusit prosadit neodstranitelné pletivo do oken, aby blbci neskákali, nehoupající se houpačky, aby děti nespadly nebo pod houpačku nestrčily nožičku, bazény, přehrady a rybníky bez vody, aby se nikdo neutopil nebo když už by tam nějaký neodbytný člověk tu vodu chtěl mít, tak čtvery zátarasy z ostnatého drátu a u vody ještě pro jistotu nápis "Zákaz topení se!"

H. Gene 16.8.2015 8:59

Re: Digitální display - není to málo??

"Lidé neumírají kvůli mně, ale proto, že jsou idioti."

Tuhle hovadinu jsi naopsal ty, ne já...

Ty jsi ten, kdo odmítá přemýšlet nad dalšími opatřeními, které by zbytečným obětem možná zabránily ("Do prdele svítí červená, tak šofér zastaví a basta!!"), ne já...

J. Hejna 16.8.2015 8:58

Re: Digitální display - není to málo??

Nevím, kam vám, pane Dvořáku, svítí červená, ale je evidentní, že jste se nevyrovnal s prvním pohybovým zákonem.

P. Dvořák 16.8.2015 8:42

Re: Digitální display - není to málo??

To by blbej neřekl, kdyby mu hubu rozbili.

Marně hledám, kde je zmínka o příbuzných mrtvých z vlaku a jejich uspokojování prostřednictvím série dodatečných a zcela zbytečných opatření. Ale tobě to je jedno, hlavně když dáš do řádku písmenka.

H. Gene 16.8.2015 8:34

Re: Digitální display - není to málo??

To jo, příbuzné těch mrtvých z vlaku určitě uspokojí vědomí, že umřeli proro, že byli idioti...

P. Dvořák 16.8.2015 1:42

Re: Digitální display - není to málo??

Když už mně tykáš, což je asi normální, protože jsi zvyklý na angličtinu a ta mluvnicky nerozeznává tykání a vykání, lidé neumírají kvůli mně, ale proto, že jsou idioti.

Svodidla určitě nejsou za krajnicí kvůli tomu, kdo porušil zákon, ale pro každého, kdo to na silnici z jakéhokoliv důvodu nezvládl. Závory na přejezdu jsou proto, že je to viditelnější, než světla, ale i kdyby tam bylo závor desatero a displejů dvacet, kretén za volantem tam stejně vjede. "Argument" s přesvědčením se, že nic nejde, je hodně ubohý, protože ne všude jsou koleje vidět pět kilometrů vlevo a pět kilometrů vpravo, jako v kukuřičném poli nebo nekonečných bavlníkových plantážích.

Formalista a předposraný alibista jseš právě ty, protože vymýšlíš další nesmyslná opatření. Neměly by být kamery na trati a obří monitory u přejezdu, aby každý viděl, kde je vlak? Co takhle razítko a kolkované povolení, že řidič smí na přejezd, to má váhu!

H. Gene 15.8.2015 22:32

Re: Digitální display - není to málo??

Já nevím. Ty jo?

Zcela nesmyslně zpochybňuješ smysl různých dodatečných opatření. Na co svodidla, když přece v zákoně je, že na krajnici se nesmí vjet. Proč tam vlastně vůbec dávat závory, když jsou tam světla, že? Na co vlastně světla, když je stejně každý povinen se přesvědčit, že nic nejede?

Kvůli takovým hloupým formalistům, jako jsi ty, zbytečně umírají lidé.

M. Prokop 15.8.2015 21:41

Re: Já Vám samozřejmě rozumím, ale ten příklad opravdu

Zabránit tomu nelze. Tedy, nelze bez napáchání větších škod.

P. Dvořák 15.8.2015 21:36

Re: Já Vám samozřejmě rozumím, ale ten příklad opravdu

Už jste to zavedl úplně mimo. Co to má společného s tím, že jsem poukazoval na nutnost řidičům (zejména Čechům) zabránit ve vjíždění na blikající přejezd?

Od mnou velice schematického a poněkud odlehčeného znázornění tří národních povah jste se dostal k citátům z nesouvisející knihy, kde se píše : " . . . o rozdílech mezi běžným životem v Anglii a v Německu někdy koncem 19 století."

P. Vaňura 15.8.2015 20:23

Já Vám samozřejmě rozumím, ale ten příklad opravdu

je mimo realitu. V románu Tři muži na toulkách se píše o tom, že zatímco v Anglii se na trávu vstupovat smí, v Německu se to nesmí. V knize se píše "To ale nic není proti provinění, když v Německu vstoupíte na trávu. Na německou trávu totiž nesmíte vstoupit za žádných okolností..." V Německu tato kniha představovala svého času pro žáky doporučenou četbu, kde se měli seznámit a anglickými reáliemi. Tři Britové putují po Německu (a z části i po Česku) a hodně se tam píše o rozdílech mezi běžným životem v Anglii a v Německu někdy koncem 19 století.

P. Dvořák 15.8.2015 19:16

Re: 1***

No živě si ty chodníky představuji. Pravé úhly, když zastávka tramvaje je přesně ve směru diagonály, jindy chodník vedoucí odnikud nikam nebo tam, kam by si pan architekt přál, aby lidé chodili, chodník v půlkruhovém oblouku nebo v oblouku jako luk, takže lidé pochopitelně chodí po tětivě a pod.

Potom přijde jeden přiblblý primátor, jako byl v Brně Onderka a napakuje se na tzv. "vestavbách", takže kdysi pěkné a zatravněné sídliště s velkými parkovišti, se stane přelidněným a zaplácaným prostorem bez ladu a skladu s každodenním hororem při parkování po 18 hodině. A celá koncepce zamýšlená architektem i ta třicetiletá vytvořená každodenním životem jde do hajzlu.

Studenti Masarykovy univerzity potom píší srdceryvné diplomky na dané téma.

P. Dvořák 15.8.2015 19:02

Re: Digitální display - není to málo??

A kdyby tam bylo dvacet digitálních displejů, zastaví?

P. Dvořák 15.8.2015 19:00

Re: Pane Dvořák, pokud byste tu knihu četl, nebo třeba někdy

Ježiš to je vedení!!!! To nespraví ani přečtení všech knih světa ani nepřerušovaný pobyt v Londýně. Londýne.

Tady jde o vysvětlení principu a ne o nějaký konkrétní park kdesi v Anglii, Německu nebo Česku.

J. Kanioková 15.8.2015 16:31

1***

Přesně.. Ale přiznám se, že když jsou někde udělané chodníky tak debilně, že ignorují lidskou přirozenou chuť si ušetřit pár kroků, tak na ten trávník taky vstoupím..

Škoda, že tu nemůžu namalovat, jak udělali chodníky u nás, mezi naším barákem (opodál i dalšími) a školou. Byla jsem možná mezi prvními, kdo ty chodníky ignorovali !

Ty debilní projektanty, co to tak naplánovali, bych hnala bičem ! K umenšení mé "viny" - tu zkratku jsem později i vydláždila..

Netrpělivost a nedodržování předpisů u řidičů, ty mě štvou, protože to není až zas takový problém, starší fixlují spíš výjimečně. Ale mladí kluci.. to je až moc často o krev..

P. Vaňura 15.8.2015 16:03

Pane Dvořák, pokud byste tu knihu četl, nebo třeba někdy

byl v Londýně, věděl byste, že v Anglii se na trávník většinou VSTUPOVAT SMÍ!

P. Vaňura 15.8.2015 15:56

článek je neuvěřitelný blábol, ALE ve skutečnosti

míří přímo i proti zeleným všech odstínů. Pochybné je zkracování doby, po kterou budou svítit světla na přejezdu. Teď se stal případ, kdy auto přejelo přejezd jednu vteřinu před vlakem. Jak dlouhá doba má být před přejezdem vlaku, aby ji VŠICHNI řidiči akceptovali?! Základem je totiž zkušenost, že rychlostní tratě NESMÍ mít úrovňové křížení se silnicemi a v mnoha zemích je také NEMAJÍ.

Proti zeleným míří to, že odmítají odpovědnost za dopravní nehody, vzniklé na objízdných trasách jimi blokovaných úseků dálnic.

H. Gene 15.8.2015 11:56

Re: Proč potřebujeme víc humanitního vzdělání?

A on píše něco jiného?

F. Žůrek 15.8.2015 11:55

Příčina tragédie na přejezdu ve Studénce byla nekázeň

Před polským řidičem přejížděli na červenou na přejezdu "domorodci" s osobními vozy. Je to nafilmováno na kameře, ale asi je to k ničemu.

Zde je ten problém, že projížděl rychlovlak!!! Potom v takové případě by měly být opravdu lépe zabezpečeny přejezdy. Samozřejmě, že nejlepší je nadjezd nebo podjezd, ovšem zde je přejezd a to je velmi a velmi nebezpečné zejména pro rychlovlaky.

Takový přejezd by měl být daleko více sofistikovaně zabezpečen. Nemám nic promyšleno, ale řidiči by měli být daleko lépe nějakým způsobem upozorněni, že pojede rychlovlak a že je zde opravdu velké nebezpečí. Obyčejné závory s nějakou signalizací zdaleka podle mne nestačí. Chytří projektanti-inženýři by měli o tom více přemýšlet, když si dovolí ponechat zde jezdit Pendolino, které asi líně nependluje.

H. Gene 15.8.2015 11:54

Re: Jaké zcela konkrétní řešení

Co třeba kdyby šly dřív dolů nájezdové závory?

H. Gene 15.8.2015 11:52

Re: Digitální display - není to málo??

A nezastaví li?

J. Plzák 15.8.2015 11:34

Vůbec nikdo si nevšiml, že řidič byl Polák?

Těm to "tiká" v hlavě jinak. Jako Němcům a všem dalším.

Kde bude polský řidič informován o pokutě milion korun, když nezastaví?

Jak to bude s Turky, Germány a dalšími?

Na to všechno potřebujem hodně humanitně vzdělaných lidí. Jen aby zbylo na technicky vzdělané řidiče náklaďáků.

J. Plzák 15.8.2015 11:19

Alternativně myslící autor.

....vyšlapou stezku travou...

Na to poptřebujete skutečně kvalitní vzdělání.