4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Stávka za všechny prachy

taly se mě: Proč máme ve škole na hřišti bambusové kelímky na opakované použití, když se teď s tátou bavíte o tom, že nejsou zdravé? Protože si ve škole myslí, že jsou lepší a ekologičtější, odpověděla jsem jim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Babková 7.11.2019 7:31

Chce snad paní Šichtařová vzbudit dojem, že na školách běžně místo výuky matematiky chodí sbírat odpadky?

Největším problémem našeho školství je, že do něj neustále někdo vrtá, aniž by problematice rozuměl. Ministr se radí s aktivistou z Eduinu, který nikdy neučil, lidem z fochu se vyhýbá. Názory učitelů politiky "zajímají" jen krátce před volbami, kdy naslibují modré z nebe. Nejenom jim. Nařizují ideologické nesmysly, aby se zalíbili v Bruselu, a čekají, že to učitelé budou nadšeně realizovat. Za 30 posametových let proběhly ve školství dvě stávky - první v roce 2003, druhá teď. Svědčí to o tom, že učitelky (pánové učitelé prominou, je vás méně) si nechají na sobě dříví štípat.

Tato stávka měla také demonstrovat, že už toho máme dost. Byla špatně načasovaná, měla se realizovat např. v době maturit a být vícedenní. Měly se formulovat problémy, které nás učitele trápí mnohem víc než podhodnocené platy.

Veřejnost teď bude učitelky zase o trochu víc nenávidět. O to politikům jde, rozeštvat občany. Budou rozhádaní, nejednotní, lépe ovladatelní.

M. Krynicky 7.11.2019 7:18

Čímž se dostáváme ke znalostem a výsledkům v PISE, které nejsou nejlepší. Jenže ve školství jen navazujete na to, co před Váma započal někdo jiný (nejdřív rodiče, tak školství nižšího stupně), ovlivňuje to spousta dalších faktorů a když se na tom pokusíte něco změnit stojí Vás to spoustu času a kromě dobrého pocitu případně vdečnosti za to nic nemáte (rozhodně nedostatnete nic, za co byste si například mohla koupit alespoň kousek nového auta), dokonce to většinou nikoho nezajímá.

Čímž se vracíme na začátek. Nejlepší by asi opravdu bylo, se na to vykašlat, najít si pořádnou práci a nikoho nevydírat. Jenže pak si vzpomenete na ty děti, které ještě můžete potkat a některým z nich i pomoct. A pak si uvědomíte, že kdyby to udělali všichni ve Vaší pozici, tak se ten systém ještě podstatně zhorší a s ním i vyhlídky celé všech těch lidí, mezi kterými jednou budete chtít dožít důchod a vidět vyrůstat svoje vnoučata. A v tom okamžiku Vás třeba napadne, že lepší jít stávkovat, aby si lidi, jako Šichrařová, která je jinak docela chytrá ženská, všimli, že něco tak úpúlně nefunguje a třeba se zamysleli, jestli by nebylo lepší s tím něco udělat. Uznávám u Šichtařové se to tentokrát nepovedlo, ale za pokus zas tak moc nedáte.

M. Němcová 7.11.2019 7:17

zvláští, jak daleko, i když jen v extrémních případech, postoupil společenský regres... i odbory, pro jejichž vznik lidé umírali a jejichž cílem je vyrovnat sílu námezdně pracujících se sytémem kapitalistického podnikání, které je z principu donucovací a násilné, vadí. zvláštní, že autorce nevadí nevyrovnanost sil v prosazování mezd. pracovních podmínek a benefitů mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem

rovněž známé elitářství vytrčilo růžky - moje děti budou platit děti jiných , aby po nich sbíraly odpadky, které moje děti poházely... skvělá výchova

za mne je zcela v pořádku vzít děti sbírat odpadky poházené spoluobčany kdekoliv a jejich vývoji to přispěje více než další výuka čehokoliv , je to totiž taky výuka.a je naprosto výborné mít možnost stávkovat a taky ji využít, dokonce i k prosazení nejen větší mzdy, ale i větších práv zaměstnanců k řízení podniků a jejich hospodaření,.

M. Krynicky 7.11.2019 7:09

Pár oprav: Množství a kvalita práce ve školství nijak nesouvisí s příjmem (což nejlépe potvrzuje můj osobní příběh). Vaše první rada je tedy k ničemu.

S druhou radou už je to lepší a přesně tak se mnoho učitelů zachovalo a ještě víc studentů se rozhodlo, že se kvůli tomu učiteli nestanou. Proto například ročně ukončí studium průměrně v celé republice jen 30 fyzikářů a z nich velká část do škol nenastoupí. Proto sehnat učitele přírodovědných předmětů, IKT nebo matematiky představuje obrovský problém a aprobovanost výuky v těchto předmětech klesá. Podle výzkumů to má jednoznačný vliv na kvalitu výuky, MŠMT však do budoucna prý počítá, že tento trend se bude prohlubovat. Tato rada tedy řeší problém učitelů tím, že způsobuje problém rodičům a snižuje budoucí šance dětí.

Kdybyste se pohybovala ve školství, věděla byste, že to co nabízí ministerstvo není 8+2, ale 8+2i. Jak moc se imaginární část projeví v realitě se nedá nikdy odhadnout, například z loňského 10+5i se nakonec stalo 11. Vzhledem k tomu, že od ledna nabíhá reforma financování regionálního školství, je vcelku reálný předpoklad, že přístí rok to bude 8.

JInak něco jako jako společenské postavení skupiny samozřejmě existuje. Je to ten předpoklad, se kterým jdete do kontaktu s konkrétní osobou, kterou ještě neznáte a tudíž nemůže mít své osobní postavení. Například u lékaře automaticky předpokládáte, že asi víá, co Vám předepisuje. Postavení učitele navás bohužel připolácne klasické nálepky konzervativního ulejváka, který na nic lepšího neměl. Samozřejmě to můžete za léta výuky změnit a za odměnu se Vás pak na maturitním večírku někdo zeptá, proč když jste tak chytrej a pracovitej radši neděláte něco, kde Vás za to budou platit.

B. Veltrubský 7.11.2019 6:05

Když si přečtu povídání o tom jak je hnusné stávkovat, povzdechnu si tak chytrá ženská to byla.

O. Roldán 7.11.2019 5:46

Tohle by mělo viset ve školách na KAŽDÉ NÁSTENCE!

A jako Komenského citáty velkým písmem: Pravda není to, co si pŕeji, aby pravdou bylo.