25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Stávka za všechny prachy

taly se mě: Proč máme ve škole na hřišti bambusové kelímky na opakované použití, když se teď s tátou bavíte o tom, že nejsou zdravé? Protože si ve škole myslí, že jsou lepší a ekologičtější, odpověděla jsem jim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rameš 8.11.2019 9:38

Paní Šichtařová se ve svém svatém nadšení dostává poněkud mimo mísu. "Fakt, že mnoho právních řádů světa obsahuje slovní obrat „právo na stávku“, ještě neznamená, že jde o dobré právní řády" - to jako fakt zpět do grunderského kapitalismu?

P. Portwyn 7.11.2019 22:01

No, většina soukromých škol nabízí spíš MÉNĚ vzdělávání. Taky to po nich klienti (rodiče) žádají.

Na to dobré učitele nepotřebujete.

Jedno dvě kvalitní soukromá gymnázia v kraji jsou výjimky, a ani ta (s výjimkou PORGU) státní konkurenci nepřevyšují.

P. Portwyn 7.11.2019 21:58

No samo. Bláboly, které "experti" plodí, Vám učitel s dvěma třemi roky praxe už neřekne ani v těžké opilosti.

Valachová se tam dávno zařadila sama...

BTW mně na Plagovi zdaleka tak nevadí ty veletoče s penězi, na to jsme dávno zvyklí, jako beznázorovost ohledně maturity z M. To lezení do zádi aktivistům.

M. Němcová 7.11.2019 21:44

no, nezlobte se, ale nelze diskutovat s někým, kdo nechpe nadsázku a domýšlení. kdo asi tak můlže pochopit moje slova tak, že ůopeláři budou doxedneška malé děti?: asi jen lidé mimořádní;-D;-D;-D

je hezká vaše naivita o spravedlivém pracovním a příjmovém postupu,.,.. jen ji život nepotvrzuje.

M. Němcová 7.11.2019 21:41

nebo možná vy

B. Lukáš 7.11.2019 18:16

Děkuji , plně s Vámi souhlasím.

V. Kain 7.11.2019 18:09

Opravdu se paní ekonomko peníze neprodukují prací.Strašně rád bych chtěl slyšet od toho patologického blba čím se tedy peníze produkují když ne prací.

B. Rad 7.11.2019 17:56

Většinou s touto velmi inteligentní dámou (to není ironie) souhlasím, ale v případě stávek je v zajetí své sociální bubliny a mimo realitu. Zájmem zaměstnavatele je primárně maximalizovat zisk. A mzdy jsou náklad, takže dobrovolně nepřidá a v porovnání se zaměstnancem má násobně silnější vyjednávací pozici. Takže v krajním případě může být stávka na místě. Nebýt stávek v minulosti, ještě dnes bychom možná pracovali 12 hodin denně. Asi tolik k obecnému tématu stávek.

P. Han 7.11.2019 17:15

Ne, zaměstnavatel nevydírá. Stejně jako nevydírá obchodník, když vám nabídne zboží za stovku a odmítne slevit na osmdesát. Vy máte možnost jít jinam a on zas čekat na jiného zákazníka.

Š. Hašek 7.11.2019 17:10

V pořádku .....

Š. Hašek 7.11.2019 17:08

Stran paní Šichtařové ....... detaily .....

Též nechápu "grandiozní stávkový chaos" pod vedením nějakého nevyučujícího ROHmouly (ovšem s mlčenlivým souhlasem kantorů).

Není učitel jako učitel.

Dostali přidáno, před stávkou.

J. Fridrich 7.11.2019 17:06

" O Vás pochybuji." - To vůbec nevadí, vážený...

Š. Hašek 7.11.2019 17:02

Po vládě bolševika strkají do dvířek (nám Smolíčkům) prstíčky bolševici s lidskoláskovou/štrasbruselskou tváří ......

Lid voličský mnohdy už ty láskaře prohlédl ......

O Vás pochybuji.

Š. Hašek 7.11.2019 16:59

Mám velmi/velice/zcela/plně/ganz jasný dojem, že paní Šichtařová to má v hlavě velice dobře srovnané.

Po všech stránkách.

Zdravím tímto (skromně) paní Šichtařovou.

Š. Hašek 7.11.2019 16:53

Pokud sleduji cvrkot,

vychází mi, že průměrný věk reformátorů školství (cca od r. 1992) je třicet let a jejich služební doba v poli jsou měsíce, nebo nula.

Problém je v tom, že kantoři (mnozí po zástupech zdařilých žáčků a desítkách Gefechtů na bodák proti osmákům z rozvedených nerodin) nedokáží/nemohou/nemají sil ..... dát tomu ksindlu modernímu přes držku.

Sám si zařaďte do žebříčku novátorku Valachovou ....

P. Portwyn 7.11.2019 16:14

Jakože MARTIN Krynický?

Tak to klobouk dolů před Vaší prací, pane kolego. Je vynikající.

Omlouvám se za off-topic příspěvek.

P. Portwyn 7.11.2019 16:11

"Ministr se radí s aktivistou z Eduinu, který nikdy neučil, lidem z fochu se vyhýbá."

R^R^R^

J. Fridrich 7.11.2019 15:55

U nás po vládě bolševika má náš lid velmi rád mít co nejvíce věcí a služeb ZADARMO... Někteří hlupáčci ještě stále věří tomu, že za komoušů bylo zadarmo například i zdravotnictví... Ono zadarmo nebylo - i když ta jeho úroveˇna to vypadala, jak kdyby bylo zadarmo...V

P. Zinga 7.11.2019 14:28

Paní Šichtářová, dnes blbnete: vydírání zaměstnavatele...

A zaměstnavatel nevydírá,když řekne: ber, nebo zaměstnám jiného?

Jinak stávku učitelů nechápu, nebo spíš ji chápu v rámci boje proti Babišovi. Který jim dalprozatím nejvíc. Ale co chcete od učitelů?!

J. Nejtek 7.11.2019 14:22

Paní Šichtařová,

děkuji za vaše názory, mluvíte mi z duše :-)

V. Petr 7.11.2019 13:46

Ostatně, vyjednávání o mzdách je de fakto obchodní jednání.

V. Petr 7.11.2019 13:45

Obdory vzniky za účelem vyrovnání vyjednávací síly velkých podniků a jejich zaměstnanců. To je legitimní.

Horší je, že byjednávací síla jednotlivých profesí závisí na BEZPROSTŘEDNÍM, ne dlouhodobém, dopadu jejich stávky. A někde ji stát přímo zakazuje, tam kde je ten dopad opravdu citelný.

Co je ale NAPROSTO NELEGITIMNÍ jsou různé blokády!

V. Petr 7.11.2019 13:42

Nulové platy by měli brát "absolventi" nesmyslných "humnanitních" oborů a pracovníci "lidskoprávních" neziskovek!

A pak by se mohlo přidat učitelům, neboť platy většiny zmíněných parazitů jdou z veřejných rozpočtů!

R. Gramblička 7.11.2019 13:38

Ano, ale jen proto, že stát má monopol na vzdělávání. A to je špatně. Pokud by na tomto poli vládlo tržní prostředí, kvalitní školy si ty kvalitní učitele vychytají a ti nekvalitní zůstanou na bedrech státu nebo půjdou dělat něco jiného

P. Urban 7.11.2019 13:23

Tahle stávka žádné nezúčastněné občany nepoškozuje. Ti o ní vůbec nemusí vědět. Jste-li rodič, který své děti posílá do školy, pak jste občanem zúčastněným.

P. Urban 7.11.2019 13:22

Pokud se Vám nelíbí Váš zaměstnavatel a Vaše práce, najděte si jiného.

Pokud se Vám nelíbí Vaši zaměstnanci, třeba proto, že jsou v odborech a stávkují, najděte si jiné.

Že to není tak jednoduché? Najít lepší zaměstnance nebo lepšího zaměstnavatele? Pak jste ovšem v postavení, že můžete být vydíráni. Jako zaměstnanci i jako zaměstnavatelé.

Je hezké, že autorka neuznává žádné formy donucení. Ale pokud ekonomické subjekty nemají na výběr nebo jen ještě horší alternativy, pak jsou NUCENI brát to, co je. Takový je život. Pokud autorka článku nikdy takhle uvažovat nemusela, je to její životní plus; ale každý to štěstí nemá. Každý také není mentální Superman, aby se dokázal úspěšně porvat s jakkoli nepříznivými podmínkami.

Že by stát stíhal rodiče za to, že se jejich děti nevzdělávají kvůli stávce učitelů, o tom jsem dosud neslyšel.

M. Hartmann 7.11.2019 13:00

Což takhle ,pane Krčmáři, kdybyste se vrátil do školy a naučil se tam cosi o příčestí minulém, než hloupě komentovat. Ovšem tedy pokud tam češtinář nebude právě stávkovat, to byste měl pak smůlu.

Š. Hašek 7.11.2019 12:04

Pokud mě paměť neklame tak novotného a husákovské školství produkovalo docela solidní materiál! Vyjmeme tedy třeba filosofii/dějepis/pionýra v lavicích. Samostudium Freuda doma bylo možné.

Ta čísla hovoří jasně, vyzkoušeno prakticky po celém světě v rámci vln emigrace.

Jen mě napadlo, že materiál žáků současných může být také různý - u stejných učitelů to leze Vietnamcům do mozečků lépe. Velice zajímavé! Holá fakta. A tady se probírají jen prachy!

Valento, hochu nezdárný, jste opět nedostatečný, lituji Vašeho pana otce. Prostě .... kecáte!

M. Krčmář 7.11.2019 11:56

To by mohla,pak ve volném čase jít s dětmi sbírat odpadky,už jen proto,aby děti viděli,jací jsou lidé dobytci.

Š. Hašek 7.11.2019 11:56

Asi se dostaneme k tomu - platí i o dalších profesích - že na určitých postech budou perfektní praktici a nemehla s glejtem venkovské university půjdou k popelářům. Dnes už papír kontroluje jen klotový šéfík nějakého státního molochouřadu. Výrobce chirurgických skalpelů občas zajímají jiné parametry nastupujícího eléva!

Nic proti venkovu!!!!