4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Stávka za všechny prachy

taly se mě: Proč máme ve škole na hřišti bambusové kelímky na opakované použití, když se teď s tátou bavíte o tom, že nejsou zdravé? Protože si ve škole myslí, že jsou lepší a ekologičtější, odpověděla jsem jim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 7.11.2019 11:50

Již se děje. Určité děje budou probíhat, i kdyby se Buzková, Valachová, Fiala (uteklý učitel), Gazdík (uteklý učitel), ..... na hlavu stavěli.

Malinký problémek je v tom (mj), že někteří (!!!) učitelé opravdu zaclánějí. Zaclánějí i v tom, že "z první řady stávkujících řad podrážejí nohy kolegům při právě probíhající výuce matematiky/chemie".

Š. Hašek 7.11.2019 11:44

R^ Třeba ne dost, ale rozhodně více!

To musí být fakt kolosální!!! Vykládat o Čapkovi a do toho všichni slyší výukobrblání dvou asistentů, že "Čapek se píše s velkým Č a není to žádná čepice".

Mám podezření, že Valachová si dá děcka do spešlprivatškoly. Již vyzkoušela Buzková, socanka ....... nějak se po ní slehla zem. A škod nadělala na sto let!

V. Povolný 7.11.2019 11:43

Paní Šiktařová, já vám docela fandím. Tentokrát mám ale dojem, že vaše připomínky jsou sice věcně správné, ale od praxe odtržené. Pokud by učitelé na školách postupovali podle vaší rady a šli by dělat někam, kde je lépe zaplatí, tak by ve školství zůstali jen ti, které nikde jinde nezaměstnají. A opravdu nemám dojem, že by to byl stav, o který bychom stáli.

M. Prokop 7.11.2019 11:40

Je hlavně o stávkování, ale nejenom.

"Vyrazit" by se paní Šichtařová musela sama.

J. Chaloupka 7.11.2019 11:06

Ostatně soudím, že kdyby zrušili inkluzi a propustili všechny asistenty, že by bylo peněz dost na pedagogy.

L. Písařík 7.11.2019 11:05

Stávkující učitelé promeškali šanci, jak naučit žáky správně stávkovat, měli je vzít sebou a předvest stávku v praxi. Takto mohou nevzdělaní žáci vstoupit do stávky, že nechtějí např. být zkoušeni ze Zobce černohlavého.

J. Chaloupka 7.11.2019 11:04

Řekněte mi, VŠ čeho by měli brát nejnižší nástupní platy, když učitelé to nejsou? Tím neříkám, že reaguji na autorku. Jen, že to je jeden z argumentů těch, co stávkují.

M. Krčmář 7.11.2019 10:59

Ani já nemám rád odboráře a tato stávka ve školách byla opravdu tragikomická,mohli by žáci učit učitele jak se stávkuje. Mnohdy si rád přečtu vaše články a většinou s vašimi názory souzním,leč dnes se mi váš článek zdá zbytečně dlouhý a "o ničem". V případě,že jste ho psala v pracovní době,na hodinu bych vás vyrazil.

O. Roldán 7.11.2019 10:51

Peníze nejsou prestiž. A to dokonce ani v Česku - mrkněte se na data. Např. zdravotní sestry jsou třetí! https://cs.wikipedia.org/wiki/Prestiž_povolání https://refresher.cz/67622-Cesi-nejvice-uznavaji-lekarska-povolani-nejhorsi-povest-maji-knezi-uklizecky-a-poslanci-Podivej-se-jak-dopadla-tva-profese?gdpr-accept=1 https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/nejprestiznejsi-povolani-v-cesku-vojaci-miri-vzhuru-ministri/r~6daf9146c05411e5a457002590604f2e/

M. Valenta 7.11.2019 10:49

Pozná se to např. podle žebříčků úspěšnosti žáků jednotlivých zemí v mezinárodní testech.

O. Roldán 7.11.2019 10:45

oprava: kontrolora letového provozu

O. Roldán 7.11.2019 10:43

To že náš školský systém (v porovnání s rozvinutými zeměmi pochopitelně) znatelně čím dál tím víc pokulhává, na tom se asi shodneme. Spíš bychom měli hledat řešení.

A peníze to nejsou. Tedy nejsou problémem hlavním. Stačí se podívat a poučit tam, kde to funguje lépe. Tak třeba Finsko. Skutečnost je taková, že učitelé ve Finsku na špičce platového žebříčku zdaleka nejsou. V jedné věci ale na špičce jsou - v respektu ve společnosti. Je to tedy za prvé PROBLÉM KULTURNÍ. Dokud nebudou děti z rodiny vědět, že když naštvou učitele, tak dostanou sodu i doma, tak se nikam nepohnem. Učitelé nejsou školení na krocení divé zvěře a zvládat (pre)pubertální mládež je stresově disciplína na úrovni kontrolora letového kontrolora. Za druhé do učitelství MUSÍ jít výkvět generace studentů, ne vejškrab ze spodku hrnce plus pár nadšenců, kteří v tom vidí poslání. Ve Finsku to mají zařízené tak (to je starší informace), že na pedagogickou VŠ se nemáte šanci dostat pokud jste v (jejich) maturitě výsledkově neskončili do 30 percentily. S takovým materiálem musí být radost pracovat a výsledek bude taky někde jinde. Pokud začneme tímto, tak máme opravdu šanci se situací pohnout k lepšímu....

Zdroj: http://ncee.org/what-we-do/center-on-international-education-benchmarking/top-performing-countries/finland-overview/finland-teacher-and-principal-quality/

R. Langer 7.11.2019 10:38

Hm, to nic, to jste jenom něco nepochopila... ;-)

R. Langer 7.11.2019 10:33

A které že to jsou? A jak víte, že je slušné?

P. Lenc 7.11.2019 10:28

Ano Valento, ale tam nemají socialistické, nebo socialisticky myslící ministry a přiblblé odbory, které si nevidí na špičku nosu.A ano, pokud se učitelé cítí "společensky zneuznaní" tak je to pouze jejich chyba, ocenění jejich práce společností.Ovšem to je mimo chápání Valentů.

M. Rozbořil 7.11.2019 10:19

Teoreticky - souhlas. Ale proč si autorka nevšimla, že stát drží jako rukojmí nejen rodiče a žáky, ale jako téměř monopolní zaměstnavatel i učitele? A když i ministr školství prohlásí, že stát na učitele dvacet let kašlal, není se čemu divit, když se odbory brání neplnění populistických slibů. A že stav našeho školství je, mimo jiné, zapřičiněn tím, že učitelé s odborností uplatnitelnou jinde (matematikové, fyzikové, jazykáři atd.), školství dávno opustili?

I. Schlägel 7.11.2019 10:02

Vážně? Které? Dle jakých MĚŘITELNÝCH kriterií je hodnotíte? Pokud máte na mysli země, kde tomu státnímu školství plnohodnotně konkuruje soukromé, tam je to logické, laťka je výše a lidé/zákazníci mají na výběr. Pokud máte na mysli vyspělé země, kde je kvalita v řadě odvětví po desetiletí vyžadovaným standardem, i tam může fungovat "slušné státní školství". Nikoliv špičkové, čest výjimkám. Co říkáte na postavení státních vysokých škol (jedno, z které země) v celosvětovém žebříčku?

Š. Hašek 7.11.2019 9:46

Tak si vyhrňte rukávy, resp. nabrušte tužku ..... a alou poučovat Valachovou!!! Deset reforem za dvacet let je málo, co tam dělají ti reformátoři v průměrném věku třicet let???

Budete spolu správná dvojka.

Š. Hašek 7.11.2019 9:43

Jen jsem pozoroval, že ti šíbři zorganizovali tu "stávku" tak kolosálně hloupě!!! Stávkovat je malinko něco jiného, než vymýšlet reformy, inkluzi a mudrovat o matematice.

Možná záměrně. A mnohdy zřejmě za mlčenlivého přihlížení učitelů-odborářů. Kdo chce kam ......

M. Valenta 7.11.2019 9:39

Víte co je zajímavé, že existují země se slušným státním školstvím .

Š. Hašek 7.11.2019 9:38

Matematika přímo nesouvisí s penězi, přímo s čísly a logickým uvažováním ano.

Vaši poslední větu prosím překopejte, takhle to vypadá, že se do školství houfně utíká kvůli královské gáži.

Jo, a zapomněl jste ..... tu matematiku zničili ti ze školství, kteří se jí vždy báli, nenáviděli ..... a pozorovali, jak je matemtici při řešení jakýchkoliv selských problémů na schůzích ve sborovnách znemožnují.

Znám některé, kteří nechtějí/neumíějí učit, nemají na to ....... ale neuměle to "kamuflují do peněz a do reforem". A daří se jim to, drzostí a křikem.

I. Schlägel 7.11.2019 9:25

Ano, takto to funguje v každé státní instituci, která má díky daním své jisté, jakkoliv je to reálně málo.

I. Schlägel 7.11.2019 9:23

Je s podivem, že samouk Valenta nechápe, že se státní podnik, v tomto případě školství, chová přesně jako státní podnik. A že pokud se ve státním podniku snaží udělat pořádek stát, dopadne to jako vždycky. Blbě. Ale to nevadí, školství je přeci "zdarma".

M. Valenta 7.11.2019 9:07

Je s podivem, že ekonomka Šichtařová nechápe, že za současné učitelské peníze nebude ani slušná matematika, ani prestiž učitelského stavu. Jinými slovy, mnozí z těch, kteří dnes učí na českých školách by za normální situace dělali úplně něco jiného.

P. Han 7.11.2019 9:03

Myslíte, že k chytrosti a rozhledu se dá dostávkovat? I když k "chytrosti" možná. K moudrosti ne.

P. Han 7.11.2019 9:00

Matláte všechno dohromady a nehorázně lžete. "rovněž známé elitářství vytrčilo růžky - moje děti budou platit děti jiných , aby po nich sbíraly odpadky, které moje děti poházely... skvělá výchova." To přece paní Šichtařová nenapsala. Viděla jste někdy popeláře? A kolik z nich bylo dětí? Ano, o generaci dřív byl popelář také dítětem, to platí pro každého. A troufnu si říct, že mnoho z těch, kdo se ve škole neučili, končí právě v podobné profesi. Ale nemyslím, že by paní Šichtařová naváděla své děti, aby odhazovaly odpadky na zem. Věřím, že je vychovává k odpovědnosti. Součástí odpovědnosti je i po sobě uklízet - včetně těch odpadků. Tak jsem to své děti učil také. A odpovědností je i ve škole se učit. I učit jiné - to je odpovědnost učitelů. A vzdělaný člověk má potom i větší vliv na svou pracovní pozici - tomu se musíte dopracovat, ne dostávkovat.

K. Křivan 7.11.2019 8:46

Stávka, která poškozuje nezúčastněne občany, je zločin, a její pachatelé (odborářští bafuňáři) musí být tvrdě potrestáni.

Š. Hašek 7.11.2019 8:26

Pani Šichtařová pouze konstatovala data stran výuky matematiky/znalostí matematiky. Je to v hrůzném souladu s tím, že ministři školství z poslední doby dokonce konstatovali, "že k matematice se vrátíme, až zas dorostou jiní žáci". A až dorostou "noví učitelé". Zřejmě takoví, co budou "Valachučitel".

Stávka v celé nahotě demonstrovala rozpolcenost pedagogů (klasičtí/valachovští-reformovaní), touhu jejich odborářských šíbrů mávat s vládou (učit neumí). Už dlouhu smolili jen hlouposti v centrále.

Logicky se zvýšilo pohrdání učitelským stavem v části veřejnosti ...... "protože učit, chtít mít autoritu a zároveň zmrskat stávku" ...... to není nic moc! A na to jsou třeba chlapci v devátých třídách (logicky) "dost hákliví". Ti nad sebou právě potřebují velitele, který nic nezmrská.

Přeji kantorům vše dobré! A na rovinu, řeknu že tím myslím zejména ty kantory, kteří i dnes dokáží na reformátory typu Buzková/Valachová "udělat dlouhý nos". Učí dobře matematice (např.) a při jejich drsné písemce (z češtiny např.) nikdo ani nemukne! Strach ze sardele, vždycky zlepšoval průtok okysličené krve mozkem, psal i Komenský (tedy já si to myslím).

Zkráceno.

I. Babková 7.11.2019 7:43

Přesně. Čím víc jako učitel vyžadujete po svých žácích, tím větším problémům následně čelíte. Někteří žáci vás pak nesnáší a z hodin vám dělají peklo. Jejich rodiče si chodí stěžovat k vedení školy nebo píší nepodložená udání na inspekci. V žádném případě nedostanete prémie, když "jen" učíte. Všechny příplatky jsou pouze za to, co děláte nad rámec svých povinností.

V. Halašta 7.11.2019 7:33

Otázka práva na sdružování v odborech a stávku je otázka na rovnoprávné postavení obou stran. To nejde odbýt pocitem a názorem o vydírání.

A říkat to v zemi, kde odbory o výši mezd dlouho řádně nebojovaly (ale věnovaly se politice v dresu B-týmu jedné strany) a výsledkem je cca o 10 p.b. nižší podíl mezd na HDP oproti okolním zemím je tak trochu chucpe.