Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: Stávka za všechny prachy
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Š. Hašek 7.11.2019 11:50Již se děje. Určité děje budou probíhat, i kdyby se Buzková, Valachová, Fiala (uteklý učitel), Gazdík (uteklý učitel), ..... na hlavu stavěli. Malinký problémek je v tom (mj), že někteří (!!!) učitelé opravdu zaclánějí. Zaclánějí i v tom, že "z první řady stávkujících řad podrážejí nohy kolegům při právě probíhající výuce matematiky/chemie". |
Š. Hašek 7.11.2019 11:44Třeba ne dost, ale rozhodně více! To musí být fakt kolosální!!! Vykládat o Čapkovi a do toho všichni slyší výukobrblání dvou asistentů, že "Čapek se píše s velkým Č a není to žádná čepice". Mám podezření, že Valachová si dá děcka do spešlprivatškoly. Již vyzkoušela Buzková, socanka ....... nějak se po ní slehla zem. A škod nadělala na sto let! |
V. Povolný 7.11.2019 11:43Paní Šiktařová, já vám docela fandím. Tentokrát mám ale dojem, že vaše připomínky jsou sice věcně správné, ale od praxe odtržené. Pokud by učitelé na školách postupovali podle vaší rady a šli by dělat někam, kde je lépe zaplatí, tak by ve školství zůstali jen ti, které nikde jinde nezaměstnají. A opravdu nemám dojem, že by to byl stav, o který bychom stáli. |
M. Prokop 7.11.2019 11:40Je hlavně o stávkování, ale nejenom. "Vyrazit" by se paní Šichtařová musela sama. |
J. Chaloupka 7.11.2019 11:06Ostatně soudím, že kdyby zrušili inkluzi a propustili všechny asistenty, že by bylo peněz dost na pedagogy. |
L. Písařík 7.11.2019 11:05Stávkující učitelé promeškali šanci, jak naučit žáky správně stávkovat, měli je vzít sebou a předvest stávku v praxi. Takto mohou nevzdělaní žáci vstoupit do stávky, že nechtějí např. být zkoušeni ze Zobce černohlavého. |
J. Chaloupka 7.11.2019 11:04Řekněte mi, VŠ čeho by měli brát nejnižší nástupní platy, když učitelé to nejsou? Tím neříkám, že reaguji na autorku. Jen, že to je jeden z argumentů těch, co stávkují. |
M. Krčmář 7.11.2019 10:59Ani já nemám rád odboráře a tato stávka ve školách byla opravdu tragikomická,mohli by žáci učit učitele jak se stávkuje. Mnohdy si rád přečtu vaše články a většinou s vašimi názory souzním,leč dnes se mi váš článek zdá zbytečně dlouhý a "o ničem". V případě,že jste ho psala v pracovní době,na hodinu bych vás vyrazil. |
O. Roldán 7.11.2019 10:51Peníze nejsou prestiž. A to dokonce ani v Česku - mrkněte se na data. Např. zdravotní sestry jsou třetí! https://cs.wikipedia.org/wiki/Prestiž_povolání https://refresher.cz/67622-Cesi-nejvice-uznavaji-lekarska-povolani-nejhorsi-povest-maji-knezi-uklizecky-a-poslanci-Podivej-se-jak-dopadla-tva-profese?gdpr-accept=1 https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/nejprestiznejsi-povolani-v-cesku-vojaci-miri-vzhuru-ministri/r~6daf9146c05411e5a457002590604f2e/ |
M. Valenta 7.11.2019 10:49Pozná se to např. podle žebříčků úspěšnosti žáků jednotlivých zemí v mezinárodní testech. |
O. Roldán 7.11.2019 10:45oprava: kontrolora letového provozu |
O. Roldán 7.11.2019 10:43To že náš školský systém (v porovnání s rozvinutými zeměmi pochopitelně) znatelně čím dál tím víc pokulhává, na tom se asi shodneme. Spíš bychom měli hledat řešení. A peníze to nejsou. Tedy nejsou problémem hlavním. Stačí se podívat a poučit tam, kde to funguje lépe. Tak třeba Finsko. Skutečnost je taková, že učitelé ve Finsku na špičce platového žebříčku zdaleka nejsou. V jedné věci ale na špičce jsou - v respektu ve společnosti. Je to tedy za prvé PROBLÉM KULTURNÍ. Dokud nebudou děti z rodiny vědět, že když naštvou učitele, tak dostanou sodu i doma, tak se nikam nepohnem. Učitelé nejsou školení na krocení divé zvěře a zvládat (pre)pubertální mládež je stresově disciplína na úrovni kontrolora letového kontrolora. Za druhé do učitelství MUSÍ jít výkvět generace studentů, ne vejškrab ze spodku hrnce plus pár nadšenců, kteří v tom vidí poslání. Ve Finsku to mají zařízené tak (to je starší informace), že na pedagogickou VŠ se nemáte šanci dostat pokud jste v (jejich) maturitě výsledkově neskončili do 30 percentily. S takovým materiálem musí být radost pracovat a výsledek bude taky někde jinde. Pokud začneme tímto, tak máme opravdu šanci se situací pohnout k lepšímu.... Zdroj: http://ncee.org/what-we-do/center-on-international-education-benchmarking/top-performing-countries/finland-overview/finland-teacher-and-principal-quality/ |
R. Langer 7.11.2019 10:38Hm, to nic, to jste jenom něco nepochopila... |
R. Langer 7.11.2019 10:33A které že to jsou? A jak víte, že je slušné? |
P. Lenc 7.11.2019 10:28Ano Valento, ale tam nemají socialistické, nebo socialisticky myslící ministry a přiblblé odbory, které si nevidí na špičku nosu.A ano, pokud se učitelé cítí "společensky zneuznaní" tak je to pouze jejich chyba, ocenění jejich práce společností.Ovšem to je mimo chápání Valentů. |
M. Rozbořil 7.11.2019 10:19Teoreticky - souhlas. Ale proč si autorka nevšimla, že stát drží jako rukojmí nejen rodiče a žáky, ale jako téměř monopolní zaměstnavatel i učitele? A když i ministr školství prohlásí, že stát na učitele dvacet let kašlal, není se čemu divit, když se odbory brání neplnění populistických slibů. A že stav našeho školství je, mimo jiné, zapřičiněn tím, že učitelé s odborností uplatnitelnou jinde (matematikové, fyzikové, jazykáři atd.), školství dávno opustili? |
I. Schlägel 7.11.2019 10:02Vážně? Které? Dle jakých MĚŘITELNÝCH kriterií je hodnotíte? Pokud máte na mysli země, kde tomu státnímu školství plnohodnotně konkuruje soukromé, tam je to logické, laťka je výše a lidé/zákazníci mají na výběr. Pokud máte na mysli vyspělé země, kde je kvalita v řadě odvětví po desetiletí vyžadovaným standardem, i tam může fungovat "slušné státní školství". Nikoliv špičkové, čest výjimkám. Co říkáte na postavení státních vysokých škol (jedno, z které země) v celosvětovém žebříčku? |
Š. Hašek 7.11.2019 9:46Tak si vyhrňte rukávy, resp. nabrušte tužku ..... a alou poučovat Valachovou!!! Deset reforem za dvacet let je málo, co tam dělají ti reformátoři v průměrném věku třicet let??? Budete spolu správná dvojka. |
Š. Hašek 7.11.2019 9:43Jen jsem pozoroval, že ti šíbři zorganizovali tu "stávku" tak kolosálně hloupě!!! Stávkovat je malinko něco jiného, než vymýšlet reformy, inkluzi a mudrovat o matematice. Možná záměrně. A mnohdy zřejmě za mlčenlivého přihlížení učitelů-odborářů. Kdo chce kam ...... |
M. Valenta 7.11.2019 9:39Víte co je zajímavé, že existují země se slušným státním školstvím . |
Š. Hašek 7.11.2019 9:38Matematika přímo nesouvisí s penězi, přímo s čísly a logickým uvažováním ano. Vaši poslední větu prosím překopejte, takhle to vypadá, že se do školství houfně utíká kvůli královské gáži. Jo, a zapomněl jste ..... tu matematiku zničili ti ze školství, kteří se jí vždy báli, nenáviděli ..... a pozorovali, jak je matemtici při řešení jakýchkoliv selských problémů na schůzích ve sborovnách znemožnují. Znám některé, kteří nechtějí/neumíějí učit, nemají na to ....... ale neuměle to "kamuflují do peněz a do reforem". A daří se jim to, drzostí a křikem. |
I. Schlägel 7.11.2019 9:25Ano, takto to funguje v každé státní instituci, která má díky daním své jisté, jakkoliv je to reálně málo. |
I. Schlägel 7.11.2019 9:23Je s podivem, že samouk Valenta nechápe, že se státní podnik, v tomto případě školství, chová přesně jako státní podnik. A že pokud se ve státním podniku snaží udělat pořádek stát, dopadne to jako vždycky. Blbě. Ale to nevadí, školství je přeci "zdarma". |
M. Valenta 7.11.2019 9:07Je s podivem, že ekonomka Šichtařová nechápe, že za současné učitelské peníze nebude ani slušná matematika, ani prestiž učitelského stavu. Jinými slovy, mnozí z těch, kteří dnes učí na českých školách by za normální situace dělali úplně něco jiného. |
P. Han 7.11.2019 9:03Myslíte, že k chytrosti a rozhledu se dá dostávkovat? I když k "chytrosti" možná. K moudrosti ne. |
P. Han 7.11.2019 9:00Matláte všechno dohromady a nehorázně lžete. "rovněž známé elitářství vytrčilo růžky - moje děti budou platit děti jiných , aby po nich sbíraly odpadky, které moje děti poházely... skvělá výchova." To přece paní Šichtařová nenapsala. Viděla jste někdy popeláře? A kolik z nich bylo dětí? Ano, o generaci dřív byl popelář také dítětem, to platí pro každého. A troufnu si říct, že mnoho z těch, kdo se ve škole neučili, končí právě v podobné profesi. Ale nemyslím, že by paní Šichtařová naváděla své děti, aby odhazovaly odpadky na zem. Věřím, že je vychovává k odpovědnosti. Součástí odpovědnosti je i po sobě uklízet - včetně těch odpadků. Tak jsem to své děti učil také. A odpovědností je i ve škole se učit. I učit jiné - to je odpovědnost učitelů. A vzdělaný člověk má potom i větší vliv na svou pracovní pozici - tomu se musíte dopracovat, ne dostávkovat. |
K. Křivan 7.11.2019 8:46Stávka, která poškozuje nezúčastněne občany, je zločin, a její pachatelé (odborářští bafuňáři) musí být tvrdě potrestáni. |
Š. Hašek 7.11.2019 8:26Pani Šichtařová pouze konstatovala data stran výuky matematiky/znalostí matematiky. Je to v hrůzném souladu s tím, že ministři školství z poslední doby dokonce konstatovali, "že k matematice se vrátíme, až zas dorostou jiní žáci". A až dorostou "noví učitelé". Zřejmě takoví, co budou "Valachučitel". Stávka v celé nahotě demonstrovala rozpolcenost pedagogů (klasičtí/valachovští-reformovaní), touhu jejich odborářských šíbrů mávat s vládou (učit neumí). Už dlouhu smolili jen hlouposti v centrále. Logicky se zvýšilo pohrdání učitelským stavem v části veřejnosti ...... "protože učit, chtít mít autoritu a zároveň zmrskat stávku" ...... to není nic moc! A na to jsou třeba chlapci v devátých třídách (logicky) "dost hákliví". Ti nad sebou právě potřebují velitele, který nic nezmrská. Přeji kantorům vše dobré! A na rovinu, řeknu že tím myslím zejména ty kantory, kteří i dnes dokáží na reformátory typu Buzková/Valachová "udělat dlouhý nos". Učí dobře matematice (např.) a při jejich drsné písemce (z češtiny např.) nikdo ani nemukne! Strach ze sardele, vždycky zlepšoval průtok okysličené krve mozkem, psal i Komenský (tedy já si to myslím). Zkráceno. |
I. Babková 7.11.2019 7:43Přesně. Čím víc jako učitel vyžadujete po svých žácích, tím větším problémům následně čelíte. Někteří žáci vás pak nesnáší a z hodin vám dělají peklo. Jejich rodiče si chodí stěžovat k vedení školy nebo píší nepodložená udání na inspekci. V žádném případě nedostanete prémie, když "jen" učíte. Všechny příplatky jsou pouze za to, co děláte nad rámec svých povinností. |
V. Halašta 7.11.2019 7:33Otázka práva na sdružování v odborech a stávku je otázka na rovnoprávné postavení obou stran. To nejde odbýt pocitem a názorem o vydírání. A říkat to v zemi, kde odbory o výši mezd dlouho řádně nebojovaly (ale věnovaly se politice v dresu B-týmu jedné strany) a výsledkem je cca o 10 p.b. nižší podíl mezd na HDP oproti okolním zemím je tak trochu chucpe. |