Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: Sloupovníci a jejich nepřátelé
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Podracký 21.9.2017 20:16Pan Halík má kupodivu pravdu Halíkův kosmopolitismus se ovšem v jeho názoru přece jen ukazuje. Ti lidé tenkrát nebourali sloup kvůli tomu, že to byl náboženský symbol, ale proto, že to byl symbol pobělohorské poroby, tedy nějaké totality, jak bychom to dnes nazvali, totality, která poškodila náš národ více než komunistická. Jeho obnovení by symbolizovalo, že buď tuto porobu nevnímáme jako porobu, tedy konání, o které se snaží ve své sféře dnešní komunisté - nevnímat komunistické období jako něco špatného. Nebo, že máme prostě krátkou paměť, nic nevíme a kašleme na své dějiny. |
M. Jandáková 21.9.2017 21:17Váš postřeh o porobě a o radosti s jejím koncem, ) vč. konce symbolu, vztyčeného v jejím počátku, by mohli zasvěceně rozvést odstraňovači sochy generála Lee. ♡ |
R. Morava 21.9.2017 21:35Re: Pan Halík má kupodivu pravdu Tak to máte hodně naivní a jednostranný pohled na dějiny ovlivněný komunismem. Především komunismus tu byl 40 let a za tu dobu jsme zaostali v ekonomii a technice tak, že jsme to za 30 let ani z poloviny nedohnali. Komunismus je mnohem horší než si hodláte připustit (snad jen neomarxismus je zákeřnější). Pobělohorská doba a Habsburský absolutismus byl problém především pro naši šlechtu, exulanty, národní povědomí a jazyk. Jinak pro ostatní občany, hlavně v pozdějších dobách to až tak tragický problém nebyl. Dokonce mělo Rakousko pro naši ekonomiku i obranu před Turky určitě i pozitivní vliv. Jestli je mariánský sloup pro někoho symbol pobělohorské doby, ještě to neznamená je to pravda nebo správné. Pak by totiž bylo nutné zničit třeba Valtický zámek - symbol rozkradení naší země Lichtenštejny, kteří po bílé hoře nabyli značného majetku po naší šlechtě. To je skutečný symbol pobělohorské doby. Panna Maria žádný majetek po českých pánech nedostala. |
M. Jandáková 21.9.2017 22:44Myslím, že u uměleckého díla, byť sakrálního, na veřejném pro-stranství, je přednostním kritériem pro jeho instalaci to, jak působí. Jak bude působit na diváky. Co způsobí. Autorův záměr může míjet mnohé. Nejen čas... |