16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
badaxe 19.12.2006 9:46

Re: Re: Je zde spousta států, kde demokracie trvá od konce války

mám obdobnou zkušenost, ve francii jsme dojeli k jedné turistické zajímavosti na pobřeží, u cesty byl jakýsi tábor (bylo to něco jako autocamp) ze samých přívěsů, to bylo tábořiště pro cikány které jsou obce nad nějaký počet obyvatel zřídit a do nichž je zavedena voda (možná i elektřina) bylo to od vsi docela daleko (po silnici asi 3 kilometry), turistickou zajímavostí byla pevnost ze 17 století, už v příkopu bylo vidět že to obyvatelé "kempu" nemají daleko, pohozený kočárek a další podobné věci mi docela připoměli že i u nás to místy vypadá podobně, autobus původně nechtěl jet až k pevnosti, nicméně po 20 minutách stání (a šramocení za vozem) raději risknul jízdu nezpevněnou cestou a vjel na nádvoří pevnosti. Po dalších cca 20 minutách přijeli francoužští četníci (tehdy ještě v béžových uniformách a s képi na hlavách) a velmi naléhavě se vyptávali naší tlumočnice jestli nemáme nějakou stížnost na "gitans", byli opravdu naléhavá a zřetelně zklamaní že jsme si nestěžovali, později nám místní průvodkyně vysvětlila že stížnost by četníkům umožnila cikány z "kempu" vyhnat a donutit je odkočovat mimo jejich obvod. Jinak smí na jednom místě zůstat omezenou dobu (myslím že 3 měsíce) . Ostatně o tom jak se ve Francii řeší otázka cikánů svědčí jednoznačně to že v době jejich "migrací" do Anglie a Kanady se o mnohem snáze a levněji dostupnou Francii žádný "nepokusil". Asi by šlo "opsat" nerasistické zacházení mnoha jednoznačně demokratických zemí a zavést je u nás (a následně poslat tlachaly píšící o tisících obětí v Letech kterými prošlo necelých 1300 osob - ne všichni byli cikáni - tam kam patří, tedy do míst kde záda ztrácí své slušné jméno a získávají svislý úsměv). Třeba by to milé cikány přivedlo k zamyšlení nad tím že učit se je možná lepší než krást (byť je to obtížnější).

badaxe 19.12.2006 9:47

Re: Re: Re: Je zde spousta států, kde demokracie trvá od konce války

Mimochodem autor píše o cikánech za první republiky, tehdy bylo ale na území dnešního ČR asi 10 000 lidí kteří byli považováni za cikány, část z nich byla do značné míry integrována (bydleli ve vlastním a pracovali (to by ale zase nebyli z dnešního pohledu "ti zprávní" protože se stali majoritou a okolí na ně pohlíželo většinou jako na čechy) část i nadále kočovala a starosta obce kde se objevili je podle zákona mohl po několika dnech vykázat (což se při drobné krádeži obvykle stalo - nemuselo jít vždy o to že krádež spáchal cikán) nicméně těch kočujících skupin bylo omezené množství a nezatěžovali majoritu dávkami a požadavky.

vládík 18.12.2006 16:30

V něčem je shoda

Jsou cikáni již integrovaní (a znám je již od dětství, opravdů původní "čeští" cikáni byli běžnou součástí populace) a ti, kteří neměli možnost se učit (ani chování, ani znalostem). Ovšem takových je zde spousta Čechů.  Proč chcete rasisticky vytvářet nulté třídy jen pro Romy. Proč je nechcete vytvářet pro všechny obyvatele, jejichž děti jsou sociálním postavením a mravní úrovní rodičů handicapováni. To není problém rasový (ostatně, jak víte, kdo je cikán, pokud se ke své národnosti nehlásí - a kolik se jich k romské národnosti při sčítání přihlásilo?), ale problém sociální.

VL 18.12.2006 17:49

Re: V něčem je shoda

Kdy po roce 1945 neměl kdokoli, s výjimkou některých politických nepřátel dělnické třídy, což ovšem není případ cikánů,  možnost chodit do školy?

AeroKarel 18.12.2006 18:46

Re: V něčem je shoda

Ano, o té "integraci" je možno si přečíst v nedávno vydaných vzpomínkách četníka. Nevypadalo to lépe než dnes, jen to nebylo pořád na jednom místě.

Wlasta 21.12.2006 12:10

Re: V něčem je shoda

k romské národnosti se přihlásilo 11000 občanů slovy jedenáct tisíc sčítáni lidu 2001 ČSÚ možno dohledat

všichni ostatní jsou cikáni

Slávek 18.12.2006 15:59

Víte pane autore

Pane , jak máme práva tak taky máme povinnosti. Nebo si myslíte , že nad knížkama a učením trávím život jen a jen  pro potěchu a že bych raději neležel na zadnici a nekoukal Pánu Bohu do oken?

vládík 18.12.2006 16:31

Re: Víte pane autore

To by byla pěkná votrava

Yarda 18.12.2006 15:53

Je třeba si položit zásadní otázku (a odpovědět na ni)

Jsou Romové (resp. ti co se k této etnické skupině hlásí) lidé jako ostatní se stejnými právy i povinnostmi nebo jsou zvláštní skupilou vyžadující zvláštní ohledy a samozřejmě i zvláštní omezení?

Plzák 18.12.2006 15:35

Otázka.

Pane Drápale, kolik už máte cigošů u vás na bytě?

Struh 18.12.2006 15:28

Zeptejte se v Severním Irsku.

Na co se ptát v Irsku? Jak se dva druhy křesťanů řežou mezi sebou? Pěknej ksindl je to, ti katolíci i ti anglikáni.

Karel 18.12.2006 19:43

Re: Zeptejte se v Severním Irsku.

V Irsku, ziju, mistni problemy znam, i cikani tu jsou, nemakacenkove. Ale ty cirkevni spory tady s nasim cikanskym problemem nemaji snad co delat??? 

Plzák 18.12.2006 15:23

Dosáhnout toho, aby Romové chtěli a mohli pracovat,

Pán je zřejmě humorista. Něco jako křesťanský Hašek.

VL 18.12.2006 16:17

Re: Dosáhnout toho, aby Romové chtěli a mohli pracovat,

Dalo by se toho dosáhnout. Žádné sociální příspěvky a každý kriminální čin tvrdě potrestat. Pak budou mít jenom tři možnosti:

a) pracovat

b) chcípnout hlady

c) odkočovat

Co je správně?

tata 19.12.2006 13:40

Re: Re: Dosáhnout toho, aby Romové chtěli a mohli pracovat,

B a C.

Šnek 18.12.2006 15:18

Nesmírně si vážím přesvědčení autora.

Jsem přesvědčen, že "autorem" národů je Bůh a že národy zde existují, dokud Bůh chce. To ten Bůh musí být pěknej škodolibec, když ty cigoše nechává tak mizerně žít.

jirka 18.12.2006 18:56

Re: Nesmírně si vážím přesvědčení autora.

bůh není škodolibec, jen je nemá rád :-D

Šnek 18.12.2006 15:13

Měli ještě méně práv než Židé.

Za to ale my nemůžem. Každý má to, co si spíská.

jerry 18.12.2006 15:01

Ano, je nemravné diskriminovat člověka pro jeho původ,

jenže pokud se nějaký darebák , začne ohánět rasovou diskriminací, je potřeba mu důrazně sdělit.,,Problém není v tom, že jseś Rom, ale v tom, že jseš povaleč, o práci nestojíš, o děti se nestaráš a všechny prachy prochlastáš!"

vládík 18.12.2006 16:32

Re: Ano, je nemravné diskriminovat člověka pro jeho původ,

R^R^:-D:-D:-D:-D

Kočka 18.12.2006 14:45

Tedy autore, jak je to s tou poválečnou prosperitou?

Docela by mě zajímalo, jak ti Němci pomohli Romům či Cikánům, když byli potrestáni po válce nebývalou prosperitou, tedy ti Němci. Nebyli to vlastně ti nehodní Američani co těm Němcům pomohli?

Beranek 18.12.2006 14:29

sběrný tábor

Máš v tom trošku hokej. Ve sběrných táborech (jmenovitě Lety) nebyl

stavěný pro cikány ale pro vandráky a podobnou verbež. Že většina z

nich byla tmavší, je další věc.Sběrný tábor v Letech jenom rozmázly sdělovací prostředky, protože rasismus je populární téma.

LOJR 18.12.2006 18:17

Re: sběrný tábor

"Hokej" v tom máš tak trochu ty. Lety sice původně opravdu byly stavěny pro "práce se štítící tuláky" a Cikánů zde byla menšina, ovšem v poslední etapě své existence byl tábor výhradně pro Cikány a byli zde shromažďování za účelem transportu do vyhlazovacích koncentračních táborů. Podívej se hned na začátek diskuze, máš tam velmi kvalitní odkaz, kde se o Letech dozvíš prakticky vše.

tata 19.12.2006 13:42

Re: Re: sběrný tábor

no a co.

Martin 18.12.2006 14:24

Menšina...

Když se vy nebo já přistěhujete do jiné země (třeba do USA) a budete tam dělat bordel kolem svého obydlí, obtěžovat své sousedy huláháním po ulici. Když vaše děti nebudou chodit do školy, ale budou se flákat po ulici a dělat kapsáře. Když si místo shánění práce budete shánět invalidní důchod a žít na úkor všech daňových poplatníků z jejich daní, tak vám tem nakopou pr... a pojedete pryč ja namydlenej. Vaše demagogie je je vzkutku obdivuhodná. Já mám jiný návrh a řešení daleko jednodušší. Ať se každá Róm, Ciká.. a já nevím už jak se jim ještě říká (ale i ti bílí nepřizpůsobiví spoluobčané)  podívá  do občanky a na řádek "Státní občanství". Pokud je tam uvedeno "Česká republika", tak to znamená, že je v první řadě povinnen plnit veškeré své občanské povinnosti a má i svá práva. OBÉ je stejné pro všechny BEZ ROZDÍLU. Prostě pokud si svoje povinnosti neplní nebo porušuje práva ostatních, je na orgánech činných v trestním či přestupkovém řízení, aby ho k tomu donutili a to BEZ ROZDÍLU rasy apod. Pokud se jedná o financování kulturního života, nemám nic proti tomu (stejně tak jako se financuje i folklór a další menšinové kulturní záležitosti - ale bude to na úrovni a obohacující i ty ostatní). Pokud někdo financuje nevládní organizace, ať to dělá z vlastních zdrojů na základě vlastního přesvědčení.

gadžo 18.12.2006 14:40

Re: Menšina...

Svatá pravda )).

Novák 18.12.2006 14:09

Proč?

Vzhledem tomu,že se tvářite,jakoby celá problematika byla naprosto jasná,zajímalo by mne,proč jste nerozvedl více třetí odstavec článku:  Proč celá staletí celá Evropa neměla ráda cikány? To by mne i ostatní docela zajímalo - snad to nebyl důvod platný i dnes? Pak ovšem nechápu,proč se podle Vás má za pár let podařit to,co se celé Evropě nepodařilo za několik set let. A odkud přišli ?? Tuto otázku jste nadhodil,ale nezodpověděl.Nevím,ale údajně z Indie cca před 600 lety.

Jura Jurax 18.12.2006 13:36

Reakce část 3

A nakonec - Buď je zaplatíme za romské asistenty, při financování nultých tříd pro romské děti, podporováním nevládních organizací, v nichž budou pracovat stovky dobrovolníků snažících se Romům pomoci, nebo je zaplatíme za vyšší počet policistů a soudců, financováním boje s drogami, budováním věznic a placením jejich ostrahy.

Obávám se, že budeme muset činit obojí. Jaký bude poměr obou složek, netroufám si odhadnout - jenom snažně doufám, že se v nějakém záchvatu blbého všeobjímajícího humanismu nezapomene na tu druhou, represivní. Nemůže být jenom cukr (navíc zadarmo), musí být i bič.

Alfons 18.12.2006 13:36

Pane Drápale

navštivte Chocholouška a už se z Bohnic nevracejte. Projevilo se u vás nevratné měknutí mozku.

Jura Jurax 18.12.2006 13:35

Reakce část 2

Bůh nám budiž milostiv, když akceptujeme některá tvrzení z tohoto článku.

Pokud se Čechům podaří Romům skutečně pomoci, budou mít sami ze sebe lepší pocit. No možná v Čechách, ale co na Moravě - nebo soudíte, že na Moravě žijí též Češi? A k pomáhání musí jeden chtít pomáhat - to ten jeden evidentně chce - a druhý musí být schopen tu pomoc přijímat. Romové jsou ovšem schopni - tedy ti problematičtí, o těch asimilovaných řeč není - přijímat akorát pomoc ve formě bezpracných hotových peněz rozličných socdávek, jakož i bezplatné náhrady bytů, za které sice ne vždy platili, ale zato vybydleli a zdevastovali.

Alternativou je eskalace násilí v této zemi. To není nikdy dobré. Zeptejte se v Severním Irsku. Nestrašte - cikáni nejsou nacionalistickou a náboženskou propagandou zblblí extrémisté jako v Irsku a hlavně nemají elitu, která by je do něčeho podobného hnala.

... že jsme se dokázali slušně rozvést se Slováky, když se nám to nepodařilo s Němci? No to tak ještě - s Němci po válce, kterou rozpoutali a která stála desetimilióny životů, se moc slušně rozvádět nedalo. A se sudetskými Němci, Hitlerovou pátou kolonou, co svými činy k rozpoutání té války nezanedbatelně přispěla (hladkým okleštěním a posléze zničením ČSR německé panské rase stouplo sebevědomí a moderní výzbroj pro dvacet divizi, jakož i nepoškozený rozvinutý zbrojařský průmysl s kvalifikovanou pracovní silou taky nebyl k zahození), se slušně nedalo rozvést tuplem - ty patřilo obrazně řečeno vypráskat bičem jako velezrádce a škůdce. 300 000 tisíc mrtvých občanů ČSR, hospodářský i mravní rozvrat a v neposlední řadě pozvánka pro bolševika do střední Evropy - to se nedá jen tak přejít.