Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: Půjde to bez Boha?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Kostelanský 15.8.2015 7:49Bez Boha je ťažko zaujať aj postoj k uprchlíkom... Bez Boha sú všetci uprchlíci hádzaní do jedného vreca. Pričom je medzi nimi množstvo kresťanov, ktorí naozaj utekajú z obavy o vlastné životy - internet je plný vrážd kresťanov len kvôli ich viere. Kresťania sú dokonca presnasledovaní aj v uprchlíckych táboroch na územi EÚ! Takže pri nasadení náboženského "filtra" mi z kauzy Uprchlíci vychádza nasledovné: prakticky bez obmedzení prijímať kresťanov a židov (pochybujem však, že medzi nimi nejakí sú), a len výnimočne prijímať moslimov. O moslimov nech sa postarajú bohaté moslimské štáty - majú neporovnateľne viac peňazí z ropy ako EÚ. Ono sa to moc nevie, ale rozdiel medzi kresťanmi a moslimami v tejto oblasti nie je len vo viere. Kresťania patria k bohatším a vzdelanejším obyvateľom. Napr. v Egypte síce tvoria len 10 % populácie, ale patria k bohatšej vrstve - veľa z nich vlastní napr. zlatníctva.Takže z kresťanských uprchlíkov by som nemal žiadny strach. Naopak ich začlenenie do našej spoločnosti by mohlo byť vcelku bezproblémové. A potom je tu samozrejme kresťanský pohľad - v núdzi poznáš (kresťanského) priateľa... Ateizmus zvyčajne všetko zglajchšaltuje - nahádže všetko do jedného vreca. A aj práve preto ateistický Brusel nemá ani páru, čo sa v súčasnosti deje... |
T. Vodvářka 15.8.2015 6:31Skvělý článek a zejména tato slova: "člověk pohrdá druhým, protože vlastně pohrdá sám sebou. Kdyby měl více sebeúcty, byl by schopen projevit úctu i jiným lidským bytostem". Myslím, že toto je kvintesence humanity. Díky. |
J. Krásenský 15.8.2015 6:12Díky, pane Drápale, díky. Zvláště za šestý a poslední odstavec, díky. Jsem téhož názoru. Trochu na rozpacích jsem při čtení o osvícencích a trestu smrti. "Osvícenská" a "revoluční" Francie trest smrti používala v množství po tisíc let v Evropě nevídaném. Také "šibenice" nebyly určeny jako hrozba pro uprchlíky, ale jako hrozba pro veřejné činitele, kteří podporují (velko)podnikání v oblasti sociální, sociáního bydlení v jimi zřízených "ubytovnách" a oblasti sociálního začleňování. "Šibenice" jako expresivní vyjádření není vhodná, ale neobjevila se na různých jiných demonstracích poprvé. Poprvé vadí. |
P. Maleček 15.8.2015 3:49K úctě k člověku netřeba boha No pane Drápale nejste-li schopen úcty k člověku bez úcty k bohu, jste na tom hodně špatně. Pravda, ještě ne tak špatně jako ti, kteří z úcty k bohu masově týrali a vraždili ty, kteří v jejich boha nevěřili, či jak nám dnes předvádí islám, nevěří. Dokonce když otevřete dějiny lidstva, tak zjistíte, že největší neúcta k člověku a jeho největší masové týrání a vraždění bylo konáno právě ve jménu boha - a to i toho vašeho křesťanského. A i ty bestiální nacismy a komunismy nebyly nic jiného než forma náboženství, jen ne s bohem kdesi na nebi, ale v čele jediné správné partaje, která v obou případech pro manipulaci s davem převzala osvědčené metody a mechanismy církve katolické. A tak se dá závěrem říct, že právě tam, kde je největší úcta a obdiv k bohu se nejvíc nectí člověk a dokonce je masově týrán a vražděn. Ona i ta křesťanská církev přestala člověka masově manipulovat, týrat a vraždit až když ji po téměř 2000. letech obnovená demokracie připravila o světskou moc. A tak největší je úcta k člověku v těch společnostech, které neovládají církve, ale občanské a tím demokratické instituce. A to kupodivu i té zparchantělé podobě nenažraných politických partají, jak je tomu dnes v Evropě či Americe. Tuto praxi potvrzuje i dnešní Rusko, kde s návratem církve k světské moci (díky dřív agentu proticírkevní KGB Putinovi) se zas začalo s člověkem manipulovat, začal být opět od dob komunismu znovu týrán a vražděn, začaly církví posvěcené expanzní války. Takže historie na rozdíl od vás potvrzuje, že čím menší úcta k bohu, tím větší úcta k člověku. |
D. Drápal 15.8.2015 6:53Re: K úctě k člověku netřeba boha Vážený pane Malečku, kdybyste sledoval pár týdnů reakce na mé články, těžko byste mohl dojít k závěru, že "čím menší úcta k bohu, tím větší úcta k člověku". Zkuste najít v některém z mých článků urážky nevěřících. Mám k nim úctu, přestože se mnou nesouhlasí. A pak si přečtěte, co píší nevěřící mně. Obávám se, že pak budete muset své tvrzení přinejmenším zmírnit. |
J. Kostelanský 15.8.2015 7:54Re: K úctě k člověku netřeba boha Váš príspevok presne potvrdzuje, čo napísal autor: bez Boha nie je úcta k človeku: vo vašom článku nadávate na všetko a na všetkých, len ateistických vodcov ako Hitler, Stalin, Mao-Ce-Tung, či Pol Pot z toho vynechávate. Mimochodom ateistické ideológie spáchali za niekoľko desaťročí rádovo viac vrážd a ďalších odporných zločinov ako sa spáchalo v mene Boha za 2 tisíc rokov. A najväčšia genocída v dejinách ľudstva prebieha v súčasnosti - každú hodinu, každú minútu zomierajú v mene ateistického "pokroku" počaté, ale nenarodené deti a končia ako biologický odpad v spaľovniach. Skúste o tom porozmýšľať... |
O. Kadlec 15.8.2015 11:24Re: K úctě k člověku netřeba boha No! Zjednodušit ten článek na "bez Boha není úcta k člověku" asi není možné. Především to není pravda, a navíc si myslím že to tak v článku není řečeno ani myšleno. |
F. Žůrek 15.8.2015 2:17Nějaký Albert Einsten prý prohlásil: "pokud nebude 21. století křesťanské, tak nebude vůbec." Jak on to mohl vědět, jaké budeme mít problémy? Patrně pozoroval, že úcta v Boha klesá. Podle mne to vskutku svědčí o jediném: o úpadku společnosti. Upadá úcta k autoritě, upadá úcta k člověku, upadá zákonitě úcta k rodině, ale také ke státu, k justici či k nějakému právu. O etice či morálce raději ani nemluvme. Jinak řečeno: sobectví je na postupu. Zákonitě se Bohem stává člověk - zde je začátek i konec. Bůh je nekonečno. Ale to dokážeme také popřít. Po nás potopa... |
E. Erat 15.8.2015 7:59Re: Nějaký Albert Einsten prý prohlásil: Pokud to A.E. prohlásil,tak se velmi mýlil.Samozřejmě,že 21.století ale i ty další budou.Akorát budou možná bez křesťanů nebo s jejich minimem.A přírodě je to zcela fuk.Ta je jediný Bůh,který ovšem nerozlišuje mezi náboženstvím.Rozhodující je,že člověk jako živočišný druh přežije. |
J. Hruška 15.8.2015 8:58Re: Nějaký Albert Einsten prý prohlásil: Přežije,?? pokud si to Bůh nerozmyslí.! "Pravděpodobnost náhodného vzniku (tedy i trvání) života je asi tak velká, jako kdyby výbuchem v tiskárně vznikl naučný slovník", řekl taky Albert, mimochodem Žid, (praktikující), ne křesťan. Josef. |
E. Erat 15.8.2015 9:11Re: Nějaký Albert Einsten prý prohlásil: Člověk, krysa a potkan přežijí vše. Bůh -nebůh, matka příroda to tak nastavila. |
J. Sova 15.8.2015 9:13Re: Nějaký Albert Einsten prý prohlásil: Einstein praktikující Žid? Odkud to máte? "Moje hluboká zbožnost rychle skončila ve dvanácti letech, díky četbě populárně vědeckých knih." http://holbachia.sweb.cz/texty/klasik/einstein.htm |
M. Koutný 15.8.2015 11:36Re: Nějaký Albert Einsten prý prohlásil: Einstein byl Žid pouze původem, jako velmi mladý "víru předků" opustil, po velkou část života byl ateistou a v pozdějším věku (snad pod vlivem traumatu z podílu na vzniku atomové bomby) se přiklonil ke křesťanství. |
J. Sova 15.8.2015 11:59Re: Nějaký Albert Einsten prý prohlásil: Odku čerpáte, že se v pozdějším věku přiklonil ke křesťanství? Dopis Gutkindovi je z roku 1954. http://relax.lidovky.cz/einstein-nabozenstvi-je-posetila-povera-ffl-/zajimavosti.aspx?c=A080513_220044_ln_zabava_mel |
E. Erat 15.8.2015 17:03Re: Nějaký Albert Einsten prý prohlásil: Pokud vím tak mu byl nabídnut post prvního presidenta Státu Izrael po jeho zřízení.Což odmítl,tedy asi křesťanem se nestal,ale ani s judaismem to nepřeháněl. |
J. Sova 15.8.2015 9:00Re: Nějaký Albert Einsten prý prohlásil: Nikdy to neřekl. Jeho názory na Boha jsou třeba zde: http://www.inuru.com/index.php/spolecnost/filosofie-byti/274-albert-einstein-a-buh |
J. Jurax 17.8.2015 18:30Re: Nějaký Albert Einsten prý prohlásil: Zjevně to byl moudrý muž ... |