1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Prostě mariánský sloup

Už je to třetí týden, co se na Staroměstské náměstí vrátil mariánský sloup. Trvala mu ta potulka dějinami skoro sto dva let a těsně před tím, než se vrátil, proletěla nám nad hlavami vlna polemik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 16.6.2020 23:11

No jo no ... jsme ale už nějak mimo hlavní téma diskuze. Taky jsou mi papež a problémy papežství celkem lhostejné.

H. Lukešová 16.6.2020 22:36

Tak samozřejmě papež František-Bergoglio je neomarxista, papež migrantů a muslimů, řada křesťanů jsou levičáky, viz takový Halík, ale ten je takový skrytý imám.

Pan Církva by mi však odvětil, že ne každý, kdo se dovolává Ježíše Krista, je křesťan. Dokonce jsem na jedněch katolických stránkách četla, že i papež může být z křesťanského hlediska žít v těžkém hříchu a že existuje institut napomenutí papeže. Sice moc nerozumím o co jde, ale na tom tolik nesejde. Kdoví jestli jde odvolat papeže? Možná sbor kardinálů, kteří volí papeže,ale k tomu v dějinách nikdy nedošlo.

J. Jurax 16.6.2020 22:28

No, víte, k moslemínům se lísá i tak vyhraněný teista jako současný papež František. A tentýž má rovněž blízko k levici.

J. Jurax 16.6.2020 22:25

Dovolil bych si to vidět stejně.

J. Jurax 16.6.2020 22:24

Jistě. No a?

Snad bych jenom cynicky poznamenal, že křesťané z toho už dávno vyrostli. Odhadem řádově tak půl tisíciletí.

J. Prikner 16.6.2020 21:30

to je blbost paní Lukešová. nic mi není vzdálenější než islám.

J. Prikner 16.6.2020 21:27

je to takový katolický pyj.

H. Lukešová 16.6.2020 18:38

Tak to ráda slyším, také jsem konzervativní pravičák a sionistka. Také miluji historii, křesťanské a židovské památky, Českou republiku a Stát Izrael.

H. Lukešová 16.6.2020 18:35

A ještě směšnější je, když proti mýtické "islamofobii" bojují ve svých průvodech homosexuálové, kteří se tolik staví proti Izraeli i proti křesťanům. Ale pro Izraelce i pro křesťany by bylo ostudou, kdyby byli velebeni touhle tou verbeží.

Jak islám jedná s homosexuály netřeba příliš zdůrazňovat. Homolidé mají plná ústa Izraele, tedy ti aktivističí, přitom mohou svými průvody znesvěcovat posvátný Jeruzalém, kdoví jak by na homoprůvody reagovali v Rijádu či v Teheránu...

Neomarxista si bude muset vybrat, komu bude patřit jeho loajalita, jestli k muslimům nebo homosexuálům. Jó je to složité dilema...

J. Kanioková 16.6.2020 18:32

Jsem absolutní ateista a rázný konzervativní pravičák.

Ale miluji historii a nedovedu si představit, že by se tu začaly bourat církevní pomníky, kapličky, kostely. Patří k naší historii absolutně.

J. Kanioková 16.6.2020 18:25

1*****

H. Lukešová 16.6.2020 18:24

Tak záleží ateista od ateisty. Ale řada vyhraněných ateistů jsou levičáky a levice má k islámu velmi blízko, levičáci se k muslimům lísají. Sebevražedný postoj.

J. Kanioková 16.6.2020 18:24

Naprostý souhlas !

H. Lukešová 16.6.2020 18:21

Ale srovnejte jak s ateisty jednají křesťané a jak muslimové? Muslimové ateisty mnohdy fyzicky likvidují, křesťané tak nečiní.

Š. Hašek 16.6.2020 17:37

Pokud jsem si tehdy všiml, tak při důkladné rekonstrukci Národního divadla v Praze tam zůstaly jen obvodové zdi! Jáma. A pak už se dávaly "ocelové traverzy místo kleneb". A do hereckých šaten umakart.

"Všechno" zmizelo, ten duch určitě. Jen jsem si povzdychl, ale nevidím tam jakousi atrapu.

Vy vidíte na místě zrekonstruovaných památek jakési atrapy?

Rovněž Radecký by mně nevadil. Ve vídeňském Arsenalu má dva sály. Asi vědí proč. Já taky.

T. Zajicova 16.6.2020 16:37

“Neučiníš sobě žádného podobenství čehokoli, aby ses tomu klaněl. To by snad mohli znát i katolíci. A docela jistě i sochař Váňa.“

To není přímé přikázání, ale jeho derivace (Exodus). Pochopitelně uctíváni idolů je definitivně problém a náboženství se s ním musí utkat, pokud se nechce vrátit k pohanství. Tento pohled je ale primárně protestantský. Pokud člověk chce rozumět světu, pak potřebuje jeho reprezentaci. V příbězích, v umění, v hudbě. Pokud je člověk spasen pouze tím, že uvěří v Ježíše Krista, proč by se pak snažil spoluvytvářet nás svět?

B. Hamal 16.6.2020 16:06

https://www.foxnews.com/us/man-shot-new-mexico-protest-spanish-conquerors-statue

J. Jurax 16.6.2020 16:05

Víte, nemohu se ubránit dojmu, že pan Pawlica není uzpůsoben tuto prostou pravdu pochopit. Je možné, že je teista; u takových se podobně pošetilé názory vyskytují častěji.

J. Jurax 16.6.2020 16:02

Inu, pak po mém soudu využíváte dostupných pramenů nedostatečně. Váš zdůrazňovaně selský úsudek je, řekněme, málo komplexní.

B. Hamal 16.6.2020 15:58

"sochař Petr Váňa udělat něco pozitivního a konstruktivního - postavil mariánský sloup..."

Vždyť by za chvilku nebylo co kácet, tedy pokud budeme chtít držet krok se současnými trendy na Západě. Střílet ale by se při tom snad nemuselo.

J. Jurax 16.6.2020 15:56

Usuzujete mylně.

J. Jurax 16.6.2020 15:55

Inu, neberu Vám Váš názor, ovšem dovolte mi konstatovat, že po mém soudu jde o názor diplomaticky řečeno intelektuálně zakřiknutý. Jaksi alternativně inteligentní, a to tak, že hodně.

R. Gramblička 16.6.2020 14:54

Nechápu. To byste tam chtěl původní rozbitou, otlučenou sochu?

R. Gramblička 16.6.2020 14:49

Ateisté nemají náboženskou víru. Neplést s vírou obecně

E. Pawlica 16.6.2020 14:29

Nežil, na rozdíl od vás si ale dovoluji využívat dostupných dokumentů, o té době věrohodně svědčících, možnosti úsudku selského rozumu a s ním spojeného kritického myšlení (nejen) vůči mainstreamu (tfujtajbl). Kdybyste použil totéž, ptal byste se jinak, případně se ptal na jiné věci. Není to příliš těžké, ale pro vás to může být složité.

E. Pawlica 16.6.2020 14:23

I bez fantazie na špacíru usuzuji, že jste požil mešního kvasu v míře větší než obvyklé ...

;-D :-) ;-)

E. Pawlica 16.6.2020 14:20

Při mém selském rozumu i bez vzdělání tak ráčím soudit z chování ateistů když vznikla republika v roce 1918 a vzápětí na to padal mariánský sloup, když přijely cizí tanky s rudou hvězdou a trhaly se šeříky a krátce na to se českým lidem na krk nasazovaly oprátky, když přijely tanky s bílými okupačními kříži a krátce nato se dali mlátit lidé vlastního národa, když hrst statečných napsala pravdivý a sebevědomý text a vzápětí nato se sepisovaly hanopisy, když byli zmláceni studenti a hned na to se chystaly kvéry do Prahy. Teď na hubě bojují s machometány a pokud sem skutečně přijdou, budou padat hubou do prachu, obráceni k Mekce.

Tak prosté a odhadnutelné chování ateistů je, nemají víru v nic, dokonce ani sami v sebe, protože jsou ateisti, Jurax - víme?! ;-)

V. Klepetko 16.6.2020 13:50

Ano, panenka Marie, milosti plná, je nadějí zoufalých a útočištěm hříšníků, a jistě Vás nechtěla rozrušit nějakou kontroverzní, své stížnosti nebude adresovat Vám, ale Pánu! :-)

J. Jurax 16.6.2020 13:38

Z čeho tak račte soudit při Vašem vzdělání?

J. Jurax 16.6.2020 13:37

Ano.

Taky neznám moc náboženství s globálním dosahem. Jenže on je to výsledek historického vývoje.

A když si pustíme fantazii na špacír a budem domýšlet alternativní historii ... čert ví čemu bychom se klaněli, kdyby se neudělal takový humbuk kolem židovského rebela Jošuy, později zvaného Christos neboli pomazaný, a jeho sporu se sanhedrinem ...