3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Andy 28.8.2006 13:15

Re: Re: Profesor Bělohradský znovu:

ne nejeden. Hitler byl jeden, nacistů bylo mnoho. Dnes už jich je pár, ale pořád škodí. Komunistů je pořád jak pět(Y), a jsou čím dál tím drzejší. 

Marie Dubanová 28.8.2006 13:44

Re: Profesor Bělohradský znovu:

komunismus i nacismus - podle názoru normálních lidí - pod jednu střechu patří a myslím si,že komunismus byl o to horší, že vraždil vlastní lidi a to jak říkáte,"k vůli sociální rovnosti - a pro emancipaci dělnické třídy" ;a provádělo se "to" tak, že: se ukradl majetek těm majetným a k vůli "sociální rovnosti" se dal těm chudým a ti majetní - když protestovali - byli popraveni, či v lepším případě byli odsouzeni na spostu let - do humáního zařízení, tedy do koncentráků; - Ti co měli jiný názor,byli v padesátých letech,popraveni rovněž;Tolik komunistický systém"sociální rovnosti";ale -  jak s vraždami,mučením a kriminalizováním slušných lidí - "souvisela emancipace dělnické třídy" - to bych ráda věděla?pane...

baci 28.8.2006 14:19

Vážený pane vízku

rád se za takového idiota považuji,budu ve stejném pytli arendtovou,jaspersem,richardem pipesem a jinými rozumnými lidmi-zvěrstva páchaly obě strany stejně,jen hrani ze slovíčkami kolik obětí a jiné, byli to totalitní režimy a myslím si že je jedno jestli to je hitler,pol pot stalin,lenin

hezký den

Richard Pipes profesor historie/sovětolog /na Harvardu v své knize Rusko za starého režimu-při rozboru vysvětluje velmi fundovaně bez komunismu by nebylo nacismu-komunismus narušil evropské vztahy vyvolal proti vlnu a dále se nacismus jen dobře poučil.Pipes byl tvůrce doktriny p.Reagana o"říši zla" a o ekonomickém zničení eskalací zbrojení ,což se dokonale podařilo.Jinak doporučuji tež jeho knihu Vixi a Historie ruské revoluce

bagr 28.8.2006 12:52

komunisti=fašisti

www.fscm.cz

Karel 28.8.2006 12:46

Bělohradský

Ten článek od Bělohradského vyšel někdy před 14 dny v Rudém právu. Ač s mnoha jeho názory souhlasím, těch několik odstavců o komunismu mi nadzvedlo mandle.

Komunisti přece také vyvražďovali Židy a Slovany a jejich říše také sahala od Baltu až po Kamčatku. A že za komunistů nebyli v Čechách jen utlačovaní, je nabíledni - také tu byli ti, kdo utlačovali. Jestli tím Bělohradský proplul se zdravou kůží, tak proto, že to bylo v relativně uvolněných 60. letech. Jak může být Bělohradský považován za myslitele, když má na mozku takovýhle zadrhejl?

Marie Dubanová 28.8.2006 20:31

Re: Bělohradský

ale "on chlapec" myslí,ale poněkud a to více nežli je zdrávo " doleva".

doktor 28.8.2006 12:37

Izolace KSČM

by byla také izolací téměř 700.000 jejích voličů. Kde je hodláte, seniore Drápale, izolovat? V koncentračních táborech, v Negevské poušti, v Antarktidě?

Andy 28.8.2006 12:49

Re: Izolace KSČM

vy jste začal pít, doktore ? Urážet pana Drápala jen proto, že v sobě nalézáte chuť hájit komunisty opravdu nemusíte. Jestli někdo někoho izoloval v koncentrácích, tak to nebyli jen nacisti, ale i komunisti. Ti samí, pro které dnes máte jen slova ochrany.

To z vás udělal Rath ? Dřív jste psal o medicíně a dalo se to číst, ač někdy to byly pěkné hámotiny. Od té chvíle, kdy jste se začal montovat do politických komentářů, jste tak na úrovni Aragona.

doktor 28.8.2006 16:52

Re: Re: Izolace KSČM

I když žiju přes 30 let na jižní Moravě, pít jsem se, bohužel, nenaučil. Také každého, kdo má odlišný názor, nekárám a neurážím. Masaryk kdysi lakonicky řekl, že demokracie je diskuse. Vykazovat z diskuse lidi s odlišnými názory, jak se tady děje s Paed.Dr.Vízkem, je jedním z příznaků totalitního myšlení. Celý život hájím ty zranitelné a slabé. Už s tím nepřestanu. Mimochodem, být jak Aragon nebo Garaudy by pro mne byla čest.

Karel 28.8.2006 12:54

Re: Izolace KSČM

Ta izolace je bohužel neproveditelná, ale zrušit právní kontinuitu s komunistickým režimem před rokem 1989 a postavit KSČM mimo zákon (vzhledem k jejím vlastním stanovám) by bylo poměrně vhodné.

baci 28.8.2006 11:34

líp to neumím napsat

myslím,že o komunismu bych to asi nenapsal ,jako pan KČ před 82 lety v Přítomnosti hezký den http://capek.misto.cz/komunista.html

„… Buržoazie, která zde nedovede nebo nechce pomoci, je mi cizí, ale stejně cizí je mi komunismus, který místo pomoci přináší prapor revoluce. Poslední slovo komunismu je vládnout, a nikoliv zachraňovat; jeho velkým heslem je moc, a nikoliv pomoc……“ „….Nemohu býti komunistou, protože jeho morálka není morálka pomoci. Protože káže odstranění společenského řádu a nikoli odstranění společenského zlořádu, jímž je bída. Protože, chce-li vůbec pomoci chudým, činí to podmínečně: nejprve musíme vládnout, a pak (snad) na vás dojde. Pohříchu ani tato podmínečná spása není textově zaručena……“ „….Jeden z nejnemorálnějších darů lidského ducha je dar generalizace; místo aby shrnuli zkušenosti, hledí je prostě nahradit. V komunistických novinách se nedočtete o světě nic, než že je naskrze mizerný; pro člověka, kterému není omezenost vrcholem poznání, je to trochu málo…….“

„…..Nevinnost, nenávist, neznalost, zásadní nedůvěra to je psychický svět komunismu; lékařská diagnóza by řekla, že je to patologický negativismus. Stane-li se člověk masou snáze je přístupen této nákaze a v privátním životě s ním nelze vyjít……

baci 28.8.2006 11:29

Richard Pipes

Richard Pipes profesor historie/sovětolog /na Harvardu v své knize Rusko za starého režimu-při rozboru vysvětluje velmi fundovaně bez komunismu by nebylo nacismu-komunismus narušil evropské vztahy vyvolal proti vlnu a dále se nacismus jen dobře poučil.Pipes byl tvůrce doktriny p.Reagana o"říši zla" a o ekonomickém zničení eskalací zbrojení ,což se dokonale podařilo.Jinak doporučuji tež jeho knihu Vixi a historie ruské revoluce.

Jan 28.8.2006 10:46

Janův zákon

Od doby,kdy ten,, zrzavej vynálezce bídy",jak ho maj komouši vycpanýho v Moskvě,odpískal bolševickou revoluci,neexistuje na této planetě den,kdy by komunisti někoho nezavraždili,nebo něco neukradli!

honzak 28.8.2006 12:37

Re: Janův zákon

máš jistě na mysli syfilitického vůdce proletariátu a architekta VŘSR, placeného z německých peněz. Paralela s Ladinem se přímo nabízí (i když ten na Auroru asi spoléhat nebude).

Yarda 28.8.2006 10:29

Pan Drápal utrpěl slovní průjem

a tady si ulevil. Snad už je mu dobře.

Pavel 28.8.2006 10:17

Souhlas

Také souhlasím,je potřebné se hlásit více k odkazu Masarykovy demokracie.

F.Vízek 28.8.2006 9:51

KSČM v. občané = 13 : 87

Hysterii, která div nezachvátila českou politickou i mediální scénu, si žádá věcné vysvětlení, co všechno může s naší republikou provést KSČM s těmi svými necelými 13% podpory.  Drcá snad neschopnost našich demokratických stran udržet v naší zemi pluralitu o nebesa? Potřebuje Česko obraz nepřítele, aby drželo pohromadě? Proč se tolik třeseme, když nejsme ratlíky ?

Demokratická ČSSD zůstala i po letošních volbách nejsilnější stranou na levici, za vlád, kterých se účastnila, vstoupila ČR do NATO a do Evropské unie a přijala česko-německou deklaraci. Ani v Moskvě, ale široko daleko v Evropě komunisté už nevládnou a Kubu a severní Koreu sotvakdo považuje za příklad hodný k následování.

Také v mnoha zemích Evropské unie komunistické strany normálně pracují a nikde se neděsí, že by tím pohřbívali demokracii. A hlavně: plných 87 % našich občanů KSČM hlas nedalo, není proč se před ní třást, jí strašit, její mandáty získané ve svobodných volbách umenšovat a už vůbec ne nahrazovat běžný politický zápas vyhrožováním mocenskými prostředky, umlčováním či dokonce zákazy.  Nebo na ni nemáme?

ptch 28.8.2006 10:32

Re: KSČM v. občané = 13 : 87

... pro mě to není 13% : 87%, ale 100 mandátů : 100 mandátů. Protože KSČ a ČSSD  je PRO MĚ JEDNA PAKÁŽ !!! 

džejár 28.8.2006 10:47

Re: KSČM v. občané = 13 : 87

Co všechno může s naší republikou provést KSČM s těmi svými necelými 13% podpory? To je "zcela prosté, milý Watsone": kdyby neexistovala, už pár týdnů ne-li měsíců by ČR měla vládu. Možná by to byla vláda levicová, což by mě nenaplňovalo velkým štěstím, ale to už tak holt v demokracii někdy chodí.

karel 28.8.2006 11:20

Re: Re: KSČM v. občané = 13 : 87

to proboha není argument; kdyby neexistovala strana Zelených, KDU-ČSL, ODS, ČSSD (račte si vybrat) tak tu také máme dávno vládu, možná pravou, možná levou, ale tak to chodí!

jana 28.8.2006 11:57

Re: KSČM v. občané = 13 : 87

Spokojene pracuji v zemich, kde  komunisti nikdy nevladli.

trojan 28.8.2006 14:29

Re: KSČM v. občané = 13 : 87

Žvanění  různých rádobyodborníku o tom že KS není nebezpečná je velmi krátkozraké.Za všechno může Havel který s níma mohl zatočit a neuděl to.Ne heslo nejsme jako oni ale měli jsme být přesně jako oni a mohl tady už být klid.

horduch 28.8.2006 9:44

to rovnítko tam jednoznačně patří

jedni vraždili na základě nacionálním a druzí na základě třídním.Výsledek byl však stejný,miliony mrtvých. Je tragedií tohoto národa , že někteří  jeho členové se toho zůčastnili ,aktivně a nebo  pasivně .Ještě větší tragedie , je , že se s tím národ nedovede demokraticky vypořádat.;-€

F.Vízek 28.8.2006 9:49

PROFESOR BĚLOHRADSKÝ:

Cituji:  "Celý život jsem patřil ke kritikům komunismu, můj odpor k této myšlenkové soustavě a politickému systému byl také důvodem mé emigrace. Nicméně s dnešním tzv. postkomunistickým antikomunismem, s mladofrontním diskurzem, s honičkou na českého komunistu nechci mít nic společného. 

Jen idiot může cpát komunismus a nacismus pod jednu, ve studené válce narychlo postavenou střechu s názvem totalitarismus a pak klást křivé rovnítko mezi lidi, kteří bojovali za sociální rovnost, za emancipaci dělnické třídy, a rasisty, kteří vyhlazovali Židy a Slovany a budovali árijskou říši od Uralu až k Atlantiku. 

Lže, kdo tvrdí, že život v komunistickém Československu byl jen životem utlačovaných: studoval jsem v šedesátých letech filozofii v kulturně bohaté a rozmanité společnosti a v relativní svobodě. Ostatně svoboda je vždy jen relativní, ta naše současná je tak relativní, až se téměř vytrácí z našich všedních dní, jak ví každý, kdo se střetl se zájmy kapitálu a musel z kola ven."

horduch 28.8.2006 9:56

Re: PROFESOR BĚLOHRADSKÝ:

podstatnou část svého života jsem prožil v "reálném "socialismu. Ano dokonce jsem i vystudoval, a měl se na tehdejší poměry celkem dobře ,ovšem jen do té doby ,do kdy jsem DRŽEL HUBU A KROK.:-/

dire 28.8.2006 12:02

Re: PROFESOR BĚLOHRADSKÝ:

Paklize jste studoval za komunisty v relativni svobode, pak patrne popirate prvni odstavec, v kterem se zaprisahate jako kritik komunismu vazeny pane.

A Vase srovnanim svobody socialisticke a kapitalisticke je taktez velmi zoufale. Svoboda mozna muze byt a je relativni, ale to co je velmi realne je, ze dnes muzete jet prakticky kamkoliv si zamanete. To doufam staci jako priklad zakladniho rozdilu.

Mate pravdu, pokud se nekdo stretne se zajmy kapitalu jde z kola ven. Pokud se stretnul se zajmy komunistu musel vetsinou ze zivota ven, resp. zivot z jeho tela ven. Pripadne dovnitr do vezeni.

F.Vízek 28.8.2006 9:41

Izolace jde KSČM k duhu !

Soudím, že česká média byla povinna si všimnout, že  jimi trvale atakovaný a ironizovaný Paroubek - za údajnou přípravu k vládní kolaboraci s komunisty - byl prvním předsedou strany, kterému se podařilo umenšit vliv a význam KSČM způsobem, který budí úctu. Byl první, který pochopil, že izolace a zahánění komunistů do kouta jim jde náramně k duhu.  Pochopil, že tím dostávají dárek – který kdyby byl rozbalen –, mohl světu zakrátko hlásat:  Už dvacet let se KSČM na ničem špatném v této zemi nepodílí, je čistá, je nejvyšší čas dát jí důvěru i hlasy. Paroubek byl první, který se rozhodl komunistům žádné takové dárky nedávat. A uspěl. Vzal jim voliče i poslanecká křesla. 

Je mi záhadou, proč si česká pravice této skutečnosti nevšimla a proč neocenila, že nejsilnější stranou na levici je v Česku opět Evropou uznávaná a respektovaná demokratická ČSSD.

horduch 28.8.2006 9:45

Re: Izolace jde KSČM k duhu !

je trgedie ,že ta strana na pol. scéně vůbec jeRv

stan 28.8.2006 9:58

Je mi záhadou

proč si nevšimneš, že to bylo za cenu výrazného přiblížení ke KSČM.

Taraszátaras 28.8.2006 9:33

Autor zapomněl napsat,

jak si tu izolaci představuje, což je ovšem podstatné. Zakázat? Chce zakazovat stranu, kterou volí přibližně polovina počtu voličů nejsilnější strany? Jejíž stanovy vyhovují demokratickým ústavním požadavkům a jejíž poslanci zasedají v Evropském parlamentu? Nemluvit? To všichni vyhlašují, a pak se s komunisty snaží vlézt do postele, od Topolánka přes Paroubka až k prezidentovi. Takže bez konkrétního návodu je článek vyznáním autora, že se hlásí k ideologii pravé, posvátné, čisté, která si jenom občas zašuká s rudým ďáblem, to když se chce dostat na Hrad nebo do Strakovky.